رئیس علوم پزشکی اهواز خبر داد هشدار وقوع خیز جدید بیماری در خوزستان / افزایش ابتلا و بستری

اجتماعی،   4000419091

خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در هفته گذشته رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خوزستان حدود ۲ درصد کاهش یافته است که اگر این مساله با این منوال ادامه یابد، قطعا خیز جدید بیماری در خوزستان رخ می‌دهد.

هشدار وقوع خیز جدید بیماری در خوزستان / افزایش ابتلا و بستری

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۹ تیرماه) در استانداری خوزستان، برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر سه شهر خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن موارد ابتلا حدود ۶ درصد و موارد بستری ۹.۲ درصد افزایش یافته اما موارد فوت ۳۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به درگیری استان‌های همجوار و خیز پنجم بیماری در کشور، خوزستان نیز در معرض این خطر قرار دارد.

ابول‌نژادیان بیان کرد: در هفته گذشته رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خوزستان حدود ۲ درصد کاهش یافته است که اگر این مساله با این منوال ادامه یابد، قطعا خیز جدید بیماری در خوزستان رخ می‌دهد.

وی افزود: همکاران بهداشتی تلاش زیادی در مرزهای دریایی و زمینی برای جلوگیری از ورود سوش جدید از سایر کشورها به خوزستان انجام دادند اما نگرانی عمده ما از انتقال این سوش از داخل کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و کاهش ترددهای غیر ضروری بیان کرد: زمانی که بروز بیماری در یک استان بالا برود، امکان افزایش ابتلا در خانواده‌ها افزایش می‌یابد. در حال حاضر حدود ۵۰ درصد موارد ابتلا در خانواده‌ها رخ می‌دهد بنابراین باید از برگزاری دورهمی‌ها و ترددهای غیر ضروری پرهیز شود تا ویروس وارد منازل نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت بیمار بهبهانی مبتلا به کرونا که از استان سیستان و بلوچستان به خوزستان برگشته است، گفت: یک مرد ۴۰ ساله بهبهانی شاغل در سیستان و بلوچستان، در آن استان به کرونا مبتلا شد و خودش یک دستگاه آمبولانس اجاره می‌کند و به منزل خود بهبهان می‌رود اما پس از اینکه حال عمومی‌اش بد شده به بیمارستان مراجعه کرده است. با توجه به داشتن علائم تب و لرز و ابتلا در سیستان و بلوچستان، موضوع احتمال ابتلا به کرونای دلتا مطرح می‌شود اما هنوز تشخیص نهایی تایید نشده است.

وی افزود: نمونه‌های این فرد، شب گذشته به آزمایشگاه مرجع منطقه اهواز ارسال شده است و در صورتی که چنین موردی باشد باید برای تایید تشخیص به انستیتو پاستور نیز ارسال شود. تاکنون ابتلای تاییدشده به سوش جدید نداریم.

ابول‌نژادیان گفت: تاکنون قطعی برق در فعالیت مراکز واکسیناسیون کرونا خللی ایجاد نکرده است و این مراکز به دیزل ژنراتور مجهز هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین