سه دهه نعل وارونه در نوع مدیریت!

گروه سیاسی الف،   4000419028 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
سه دهه نعل وارونه در نوع مدیریت!

 طی روزهای گذشته موضوع اقامت خانواده وزیر نیرو در خارج از کشور و حضور موقت خودش در ایران در هتلی گرانقیمت محل توجه و انتقاد زیادی در فضای مجازی بوده است. 

هر چند روابط عمومی وزارت نیرو این موضوع را تکذیب کرده است ( تکذیبی که  البته کمتر کسی از منتقدان آن را باور کرد)  اما تصویری که از دولتمردان دولت روحانی در ذهن مردم وجود دارد کم و بیش همین است. 

با این حال مقصود ما کنکاش در درستی و نادرستی خبر مربوط به وزیر نیرو نیست بلکه می خواهیم به گزاره مشهور و مورد علاقه بسیاری از این دست مدیران و کسانی که از این سبک مدیریت دفاع می کنند اشاره کنیم : «مدیران خوب می توانند بهترین زندگی را داشته باشند ( حتی دست از پا خطا کنند) اما حاصل کارشان به نفع کشور است. این مدیران بهتر از مدیرانی هستند که شعار ساده زیستی سر می دهند اما نتیجه مدیریت شان جز ضرر و زیان مردم نیست »

این استدلال کم و بیش در تمام سه دهه گذشته مطرح بوده و در آخرین مورد نیز آقای همتی در رقابت های انتخاباتی در واکنش به حضور آقای جلیلی با یک خودرو تیبا در محل مناظره ها آن را تکرار کرد.  چنین استدلالی در مقام یک نظریه مدیریتی  می تواند محل بحث باشد و هر چند کمتر عقل سلیمی بین تجمل و بریز و بپاش یک مدیر و کارآمدی او رابطه منطقی می بیند اما بیایید فرض کنیم که این نظریه کاملا درست است. با این حال  پرسش مهم تر این است که این موضوع چه ربطی به مدیران پرهزینه و بی دغدغه و از قضا ناکارآمد ما دارد؟! 

توسل به چنین استدلالی در نوع مدیریت، برازنده کسانی است که کارنامه مدیریت آنان نشان دهد سبک مدیریت شان اگر چه پرهزینه  بوده اما در مجموع به نفع عمومی  منتهی شده. نتیجه مدیریت کدام یک از این دست مدیران بسیار پر مدعای ما در این زمینه بر اساس همان ادعای مطلوب خودشان قابل دفاع است؟! 

مشخصا در مدیریت ارز و خودرو و مسکن و این اواخر آب و برق که مردم در زندگی روزمره اقتصادی با آن سر و کار دارند این سبک زندگی و مدیریت مدیران مدعی چه حاصلی به بار آورده؟! 

سه دهه ترویج و عمل به این استدلال مدیریتی دستکم درباره کشور خودمان نشان می دهد که مدیران ناکارامد و مدعی اغلب نعل وارونه می زنند و از این استدلال به عنوان پوششی برای خبط و خطای خود استفاده می کنند و متاسفانه در نبود یک نظام کارآمد حساب کشی و سال های طولانی تفسیر نادرست از نوع برخورد مطلوب با مدیران یک نظام دینی که صرفا مبتنی بر تایید و تکریم است همواره سوار بر خر مراد نیز بوده اند.

نتیجه مدیریت اینان با کمال تاسف باعث تخریب وجهه همه مدیران کارامد و پاکدست و کم هزینه ای شده است که با انگیزه ها و باورهای والاتری در طول سال های پس از انقلاب قبول مسولیت کرده اند . 

عجیب تر در این میان آن است که چنین داعیه ای- یعنی مدیریت پرهزینه مساوی با کارامدی است- حتی در شرایط امروز کشور نیز که به گفته موکد آقای رییس جمهور در جنگ اقتصادی است در حال تکرار است در حالی که در تاریخ تمام نظام های فکری و سیاسی که مدافع آن گزاره پیشگفته مدیریتی هستند در چنین شرایطی کمربندها را محکم تر می بندند و از بریز و بپاش ها به شدت ممانعت می شود. 

تاریخ توسعه کشورهای توسعه یافته نشان می دهد این کشورها در ابتدای راه توسعه پایدار- نه گسترش زرق و برق ناشی از تجارت و مال سازی- مسیر سخت و دشواری را طی کرده اند و مردان اقتصادی شان در وسط این میدان پر زحمت قرار داشته اند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۸۵۴۶۳۱۲:۰۴:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۹
آقای اردکانیان سال 1380 قائم مقام و معاون امور آب وزارت نیرو بود و آنزمان آب تهران به مدت 5 ماه جیره بندی شد. در سال 1400 ایشان وزیر نیرو است و در کل کشور برق جیره بندی شده و آب هم در برخی مناطق با کمبود مواجه است. حالا پیدا کنید پرتغال فروش رو !
ناشناس۲۰۸۵۵۰۹۱۲:۴۰:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۱۹
تا کی می خواهید دنبال فرد مقصر بگردید؟ مشکل فرد نیست. مشکل دایره مدیریتی 400، 500 نفره است که چندین دهه در راس مدیریت بوده اند و هر دولتی که آمده هیچ گاه حذف نشده اند، بلکه از این شاخه به آن شاخه پریده اند.
ناشناس۲۰۸۵۶۸۱۱۴:۰۴:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۱۹
نسل اول انقلاب هنوز دست از روی قدرت بر نداشته است.
ناشناس۲۰۸۵۷۲۶۱۴:۲۴:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۱۹
البته در مجلس نهم نماینده ای گفت افراد این حلقه بسته مدیریتی ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ نفر هستند که شامل تمام اسمشو نبرها میباشند
ناشناس۲۰۸۵۸۸۵۱۶:۳۵:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۱۹
حالا متوجه میشوید چرا نعمت زاده در آخرین روزهای وزارتش در دولت یازدهم گفت مشکلات با این مدیران حل نمیشود و باید مدیر وارد کنیم؟!
ناشناس۲۰۸۵۵۱۸۱۲:۴۲:۵۹ ۱۴۰۰/۴/۱۹
رییسی هم مانند دولت های گذشته، از وزرا و معاونین امتحان پس داده ای استفاده خواهد کرد که نمره قبولی در کارنامه خود ندارند.
ناشناس۲۰۸۵۵۶۷۱۳:۰۲:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۱۹
از این دولت بدتر نمیشود در ضمن اصلاح ساختار اقتصادی را اجرا کند رشد اقتصادی دو رقمی شاهد خواهیم بود
ناشناس۲۰۸۵۶۰۳۱۳:۲۱:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۱۹
مسئولین فقط حرق زدن بلد هستند وعده های پوچ و تو خالی در عمل صفر
ناشناس۲۰۸۵۷۲۲۱۴:۲۳:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۱۹
تقسیم افراد به خودی و غیر خودی، تیشه به ریشه شایسته سالاری در این مملکت زده است.
ناشناس۲۰۸۵۷۵۲۱۴:۴۹:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۱۹
دولت روحانی بودجه را پیش خور کرده دولت رئیسی کار سختی دارد.
ناشناس۲۰۸۵۶۰۴۱۳:۲۲:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۱۹
به نظرم دنیا انگشت به دهان مدیریت ما مانده!!
ناشناس۲۰۸۵۵۹۲۱۳:۱۴:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۱۹
قصاص قبل از جنایت میکنی چرا
mostafa.kamali95@yahoo.com۲۰۸۵۵۳۷۱۲:۴۹:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۱۹
تنها راه نجات کشور و انقلاب اجرای قوانین مشروعیت سنجی اموال و قانون اعاده اموال نامشروع می باشد
ناشناس۲۰۸۵۵۷۱۱۳:۰۳:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۹
این سبک مدیریت کلا از زمان رفسنجانی شروع شد . بعد از مسافرتهای اون به اسیای جنوب شرقی . و علاقه ش به ژاپن و مالزی . در زمان خاتمی هم ادامه پیدا کرد و در دوره روحانی به اوج خودش رسید . اغلب اینها از بعد از جنگ و اواخر دهه شصت تا الان دارن همینجوری زندگی میکنن .
ناشناس۲۰۸۵۷۴۴۱۴:۳۵:۱۳ ۱۴۰۰/۴/۱۹
هاشمی و خانواده اش که طلبکار انقلاب بودند و میگفتند خرج انقلاب را داده اند! ماجرای کرباسچی در زمان دولت سازندگی هنوز پیش چشم ماست! فقط اردکانیان نیست. خانواده سیف، بستگان لاریجانی، و دیگران هم هستند. ظاهرا انقلاب فقط باعث تغییر خانواده های بهره مند از ثروت کشور شده است وگرنه فساد که کمتر نشده، مردم هم دخالتی در سرنوشتشان ندارند، انتخابات دمکراتیک نیست و اقتصاد هم در اوج فساد است! فقرا و مستضعفان بیشتر شده اند و ...! حالا بگویید بدانیم که انقلاب چه فایده ای برای مردم داشته؟ دنیایشان آبادشده؟ آخرتشان آباد شده؟ چه شده؟ بعد از چهار دهه لا اقل بر اساس وجدانتان هم که شده به خودتان پاسخ بدهید! به مردم که پاسخگو نیستید!
ناشناس۲۰۸۶۰۸۰۲۰:۰۸:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۱۹
فکر نمیکنی خود این مردم هم در انحراف انقلاب موثر و مقصر بودن ؟ یادت رفته اینها برای ربنای شجریان رفتن به روحانی رای دادن ؟ تا وقتی درک سیاسی مردم اینجوری سطحی باشه ، همینه
ناشناس۲۰۸۵۴۷۳۱۲:۱۱:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۱۹
از حسن و اسحاق و تیم اشرافی بشدت ملول بوده و از دولت جدید پس از استقرار می خواهیم هر جا به فساد و تخلفی برخورد کردید بدون اغماض با مفسدبت برخورد نمایید
ناشناس۲۰۸۵۶۱۷۱۳:۲۹:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۱۹
سال دیگه مردم دنبال روحانی و ظریف خواهند گشت. هر سال دریغ از پارسال
ناشناس۲۰۸۵۶۴۲۱۳:۴۱:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۱۹
روحانی و ظریف از عمد مردم را!
ناشناس۲۰۸۵۶۸۳۱۴:۰۵:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۱۹
در ناامیدی بسی امید است/پایان شب سیه سفید است.
ناشناس۲۰۸۵۶۹۹۱۴:۱۳:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۱۹
همین الان هم دنبالشون میگردن، شما میدونی کجا هستن، کارشون دارم!!!
صمصام۲۰۸۵۴۷۴۱۲:۱۲:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۹
جناب الف واقعیت این است جناب همتی هم منظورشان کلی بود و فرد خاصی منظورشان نبود .در حالیکه هیچ مدیری در کشور ما حتی از نوع ساده زیست کارنامه مثبت و موفقی نداشته است ختم کلام در کشور ما نمایش سبک ساده زیست و بی نتیجه به صرفه تر از ارائه مدیریت تجملاتی اما کارامد و در خدمت مردم است چون مدیران ساده زیست کشور ما میدانند که مردم عقلشان به چشمشان است !!!!
ناشناس۲۰۸۵۵۲۹۱۲:۴۶:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۱۹
عقلشان به چشمشان
ناشناس۲۰۸۵۵۳۲۱۲:۴۸:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۱۹
مدیریت تجملاتی اما کارامد و در خدمت مردم!!!! شما ظاهرا در این مملکت زندگی نمی کنی ! یک مورد از مدیریت تجملاتی که به نفع مردم شده نام ببر ! این یادداشت در واقع خیلی محافظه کارنه نوشته شده و گرنه باید اشاره می کرد که اغلب این مدیران معتقد به این سبک مدیریت خودشان جزو رانت خواران نوکیسه هستند !
ناشناس۲۰۸۵۵۳۸۱۲:۴۹:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۱۹
چون نگاهت منفی است به کشور افراد و مجموعه هایی که کار بلد و نتایج مثبتی داشتند را نمیتوانی ببینی
ناشناس۲۰۸۵۵۴۸۱۲:۵۳:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۱۹
فاصله بین چشم و گوش همان فاصله بین حق و باطل است و مردم ما چون به دنبال حق هستند ( عقلشان هم به چشمشان اعتماد می کند )
ناشناس۲۰۸۵۵۵۰۱۲:۵۶:۲۵ ۱۴۰۰/۴/۱۹
از دستگاه های نظارتی و بازرسی کشور و سمن دیده بان شفافیت و عدالت درخواست میشود بررسی فرمایند چگونه و از چه راهی در شرایطی که کشور در رکود اقتصادی بوده بانک تجارت توانسته سودی معادل 4 برابر مجموع سود چهل سال فعالیت خود شناسایی کند در روز 29 تیر هم در مجمع قصد توزیع زیادی از سود موهومی 169 هزار میلیارد ریالی خود را تقسیم کند که هرچه زودتر تا روشن شدن دلیل این سود اوری های کاذب که قطعا از تورم وسفره و جیب مردم بوده باید جلوی ان گرفته شود
ناشناس۲۰۸۵۸۰۳۱۵:۲۷:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۱۹
مدیران بانک های اصل 44 در طی سالیان دراز علاوه بر حقوق های کلان و انواع مناسبتی ها در طی سال و انواع وام های کلان با سود 1 و 2 درصد و سهام های ترجیحی کلان که با افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی بصورت نجومی شده و انواع دریافتی متنوع در طی سال دو نوع پاداش کلان هم میگیرند یکی پاداش مجمع عمومی و یکی پاداش بیلان آنوقت با این چنین افراد زیاده خواری می خواسته اید تولید در کشور رونق بگیرد
ناشناس۲۰۸۵۵۵۷۱۲:۵۹:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۱۹
مدیران مملکت ما عموما هم بی کفایت هستن هم زندگی تجمل گرایانه دارن . یعنی دو تا گناه مرتکب میشن
آریابان۲۰۸۵۵۹۸۱۳:۱۸:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۱۹
یکی از واقعیت های موجود و غیر قابل انکار در دنیای امروز توجه به جایگاه مدیریت در روند و رفتار مردم و دولت ها میباشد به نحوی که حتی در تهران هم در ورودی منطقه سعادت آباد پلی قرار گرفته بنام "مدیریت" که از حدود 5 دهه پیش در آن مکان جای گرفته (در مجاورت شعبه دانشگاه هاروارد امریکا !!!!!) و کماکان به خودنمائی مشغول است؛ از طنزهای بسیار قشنگ و کاربردی هم اینکه پله برقی پل رو گذر این ایستگاه مدیریت چندین ماه است که از کار افتاده و کماکان فشل مونده  !!!!!!
ناشناس۲۰۸۵۴۸۹۱۲:۲۳:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۱۹
خب اگر واقعا اینطوره چرا برخورد نمیشه؟ چرا توسط مجلسی که ادعای انقلابی دارهبرکنار یا محاکمه نمیشه؟ والله بالله خسته شدیم از حرف زدن همش حرف حرف حرف
ناشناس۲۰۸۵۵۰۴۱۲:۳۸:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۱۹
آیا آقای جلیلی نمیتواند ماشینی بهتر از پراید خریداری کند . اگر نمی تواند از پس خرید یک ماشین متوسط برآید پس چجوری می خواهد کاری کند که ملت خوشبخت شوند . و اگر میتواند ماشین بهتری بخرد و نمی خرد یا خسیس است و یا ریا کار
ناشناس۲۰۸۵۵۵۴۱۲:۵۸:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۱۹
چقدر کوته بینانه و سطحی فکر می کنین ! گاهی آدم به این نتیجه می رسد که بگوید لیاقت امثال شما همان مدیران مدعی و رانت خوار است.
ناشناس۲۰۸۵۶۰۹۱۳:۲۶:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۱۹
راست گفته، کجای حرفش غلط است؟؟؟
ناشناس۲۰۸۵۶۳۶۱۳:۳۸:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۱۹
همه جاش . اگر یارو دزد نباشه و نخواد با پول ملت برای خودش قصر و ویلا و ماشین میلیاردی بخره یعنی کار هم بلد نیست ؟؟؟
ناشناس۲۰۸۵۶۹۶۱۴:۱۰:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۹
مدیرانی که در پُست های مدیریتی بوده اند و از راه رانت و حقوق های نجومی به ثروت و مکنت رسیده اند و در برج عاج زندگی می کنند درد مردم را درک نمی کنند و نمی توانند مشکلات را علاج کنند.
ناشناس۲۰۸۵۵۵۸۱۲:۵۹:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۱۹
چه استدلال مضحک و ریاکارانه ای .
ناشناس۲۰۸۵۵۷۲۱۳:۰۳:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۱۹
چون مانند دوستان تو نیست که از رانت استفاده کند
ناشناس۲۰۸۵۵۷۶۱۳:۰۹:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۱۹
برو تو یک اتاق درتو ببیند کمی فکر کن. بیبین چی فکر معیوبی داری
ناشناس۲۰۸۵۶۳۵۱۳:۳۷:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۱۹
آدم اگر میلیارد ها پول هم داشته باشه ولی هم سطح مردم عادی زندگی کند ولی در عین حال گدا نباشه و کمک این و آن کند از صدتا فقیر عاقبت بخیر تر است این شخص
ناشناس۲۰۸۵۷۴۲۱۴:۳۱:۵۴ ۱۴۰۰/۴/۱۹
با مغلطه و سفسطه کردن راه به جایی نمی برید
ناشناس۲۰۸۵۸۲۰۱۵:۴۱:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۱۹
هست با میانه روی در مصرف فرق داره، تیوری ایشون اینه که من تیبا میخرم و بجاش اضافه پولی که باید برم ماشین لوکس بخرم رو در جاهای بهتر مثل کمک به محرومین خرج میکنم
ناشناس۲۰۸۵۵۰۶۱۲:۳۸:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۱۹
بدمان نيايد ... قبول كنيم ... ميدانم حقيقت تلخ است ، اما بپذيريم كه در برخي مواقع و در بعضي موارد كارهاي بزرگ به دست افراد كوچك داديم و كارهاي كوچك تحويل افراد بزرگ !! ... قبول بفرما ... عرض كردم ممكن است حقيقت تلخ باشد !! ... البته اين قاعده در همه ممالك به احتمال قوي وجود دارد !! براي مثال ، شما فكر مي كنيد ترامپ آدم بزرگي بود كه رئيس جمهور مملكت امريكا شد ،و چهار سال مملكت شان افتاد به دست آن آدم ؟ !! حاشا و كلا ... ترامپ آدم كوچكي بود ،!! « ... بپذير !! برادر !! « راست مي گويم و از گفته خود دلشادم » ! ... به قول خواجه حافظ شيرازي !!
ناشناس۲۰۸۵۵۲۴۱۲:۴۴:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۱۹
فقط توانایی و استعداد باید ملاک انتخاب قرار گیرد. تا موقعی که وابستگی جناحی، اعتقادی و..... ملاک انتخاب باشد، آش همین آش و کاسه هم همین کاسه خواهد بود.
ناشناس۲۰۸۵۵۶۱۱۳:۰۰:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۱۹
معلومه که باید تخصص افراد ملاک باشه اما در کنار تعهد . کم نبودن متخصصینی که مملکت رو فروختن .
ناشناس۲۰۸۵۶۰۷۱۳:۲۴:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۱۹
تعهد فقط باید به میهن باشد. والسلام.
ناشناس۲۰۸۵۶۴۰۱۳:۴۰:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۱۹
پس چرا از رییس جمهور و وزرای امریکا اولین سوالی که پرسیده میشه تعهد به دوستی با اسراییل و دشمنی با ایرانه ؟!
ناشناس۲۰۸۵۶۴۹۱۳:۴۴:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۱۹
اونایی که میگفتن فقط به میهن تعهد دارن رو هم دیدیم که بیشتر از همه وطن فروشی کردن . دوره این شعارهای دروغ گذشته
ناشناس۲۰۸۵۶۵۳۱۳:۴۵:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۱۹
تعهد به میهن خیلی خوبه ، به خصوص وقتی اموال میهن رو میبرن کانادا خرج میکنن . آدمی که شرافت و تعهد اخلاقی و اعتقادی نداشته باشه به هیچ میهنی هم متعهد نمی مونه .
ناشناس۲۰۸۵۶۱۴۱۳:۲۸:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۱۹
این معیار تعهد، یک چیز من درآوردی برای حذف افراد توانمند و دادن کار به افراد بی سواد است. در هیچ جای دنیا به جز ایران تعهد وجود ندارد.
ناشناس۲۰۸۵۶۳۸۱۳:۳۹:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۱۹
جدی میگی ؟؟؟ اتفاقا در همه دنیا تعهد به چیزهایی که خودشون مهم میدونن در درجه اول اولویت قرار داره !!!
ناشناس۲۰۸۵۶۷۳۱۴:۰۰:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۱۹
من به یک پزشک حاذق بی دین که در کار خود استاد است اعتماد می کنم. اما هیچوقت خودم را به یک پزشک بی سواد متعهد نمی سپارم.
ناشناس۲۰۸۵۶۳۹۱۳:۳۹:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۱۹
تعهد به کار نداشته باشی می شود خیانت می شود زیر کار در رفتن حالا هر چی مدرک و علم داشته باش
ناشناس۲۰۸۵۶۷۷۱۴:۰۲:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۱۹
دوست عزیر نتیجه ده ها سال دم زدن از تعهد اوضاع کنونی مملکت شده که هم شاهدیم.
ناشناس۲۰۸۵۶۴۴۱۳:۴۱:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۱۹
شماها دوست دارین افراد وطن فروش و بی تعهد در راس کار باشن ، مثل بنی صدر و ......... چون اونجوری راحت تر کشور رو میفروشن
ناشناس۲۰۸۵۶۷۹۱۴:۰۲:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۱۹
افراد متعهد مورد نظر شما چه خدماتی به این کشور کرده اند؟؟؟
ناشناس۲۰۸۵۶۴۷۱۳:۴۲:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۱۹
سی ساله تعهد رو حذف کردین ، نتیجه ش شده این
ناشناس۲۰۸۵۶۴۸۱۳:۴۳:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۱۹
یعنی به نظر تو هرکی بی تعهد تر و فاسدتر باشه بهتره ؟ عجیب نیست که نتیجه رای شماها شده این هشت سال !
ناشناس۲۰۸۵۵۶۴۱۳:۰۱:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۱۹
وابستگی جناحی و رابطه خانوادگی و ... باید حذف بشه ولی شعور و وطن دوستی و اعتقادات اشخاص اتفاقا باید در نظر گرفته بشه
ناشناس۲۰۸۵۵۴۲۱۲:۵۱:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۹
وقتی لیبرال های دوریالی که از کتاب های اقتصادی 70 سال گذشته آمریکا که منسوخ شده است در دنیا با آن کشور را اداره می کنند وضع همین می شود حال عمدی کاری بماند که....
ناشناس۲۰۸۶۵۸۸۰۹:۰۹:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۲۰
لیبرال یعنی ازادیخواه و در مقابلش کمونیزم هست
ناشناس۲۰۸۵۵۹۵۱۳:۱۵:۵۴ ۱۴۰۰/۴/۱۹
هیچ اشکالی نداره طرف بهترین زندگی و ماشین رو داشته باشه ولی لایق باشه کارآمد باشه انسان باشه دنبال عوامفریبی و ساده انگاری نباشیم.چه بسا مدیرانی که ساده زیست بودن ومتعهد بودن ولی تخصص نداشتن و خسارات جبران ناپذیری بر پیکر مردم مظلوم ایران روا داشتن.
ناشناس۲۰۸۵۷۰۴۱۴:۱۶:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۱۹
و چه فراوان و بسیار مدیران به اصطلاح متخصص با تحصیلات مکاتبه ای ، از راه دور ، هاوائی ، ....... داشتیم که دقیقاً حکایت ( چو ..... با چراغ آید گزیده تر بَرَد کالا ) را برای ملت تداعی کردند و اکنون ساکن کانادا و ..... هستند .
ناشناس۲۰۸۵۶۸۸۱۴:۰۷:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۱۹
تا زمانی که معیار و مبدأ تشخیص کارآمدی مدیریت آمار ارائه شده توسط خودش باشد اوضاع همینطور پیش خواهد رفت!
کوروش۲۰۸۵۶۹۸۱۴:۱۳:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۱۹
هیچ‌جا ثروتی انباشته نشده مگر حق مظلومی خورده شده باشد اگر دزدی نباشد چرامن کارمند نمی توانم ماشین آنچنانی داشته باشم تمام مدیران و مسئواینی که ویلای آنچنانی دارند کاش قبلااز مقام اموال آنان معرفی میشد
ناشناس۲۰۸۵۸۳۹۱۵:۵۹:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۱۹
دوست عزيز شما اخرتت رو داري مي سازي و اين افراد دنياشون پس در نهايت وضع شما بهتر خواهد بود.
ناشناس۲۰۸۶۲۵۵۲۳:۲۶:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۱۹
چین پر ثروت همه هم دارن
ناشناس۲۰۸۵۸۵۸۱۶:۱۷:۲۵ ۱۴۰۰/۴/۱۹
اينها ادرس غلط دادن هست. راههاي جلوگيري از فساد در جوامع بشري معلوم هست و اثبات شده. مشكل ما سيستمي هست به اشخاص ربطي ندارد.
ناشناس۲۰۸۵۹۳۰۱۷:۱۳:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۱۹
مدیران با تجربه در ایران نوع مدیریت خاصی را یاد گرفته اند که فقط در دفاتر لوکس خود در وزارتخانه ها بنشینند و جلسه بگذارند و بخشنامه و دستورلعمل صادر کنند. دولت رئیسی باید این حلقه معیوب را بشکند و مدیران جوان و پرکار سرکار بیاورد.
ناشناس۲۰۸۶۱۰۳۲۰:۲۹:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۱۹
زمانی که یک‌ لیسانس با سه سال سابقه کار بعلت وابستگی ،مدیر دکترا با بیش از ده سال سابقه و فوق لیسانس با ۱۵ سال قرار مي دهند چگونه انتظار دارند كار پيش برود
ناشناس۲۰۸۶۵۷۶۰۸:۵۵:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۲۰
گزاره " تکذیبی که البته کمتر کسی از منتقدان آن را باور کرد" در مطلب فوق شما رو به چه مدلی از برخورد با دولت رهنمون میکند!؟ هیاهو بر سر هیچ متاسفانه.
ناشناس۲۰۸۶۵۸۶۰۹:۰۹:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۲۰
ریخت و پاش فقط مختص مدیران دولت نیست همه نهادها همینطورند. ضمنا ادم کم سواد نان و پنیر هم بخورد و پولی از خرانه نبرد با خرابکاریش چند برابر هزنیه ایجاد میکند و این همه سال مدیران بیسواد و نالایق داشته ایم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  22. یک سیلی برای تنبیه

  23. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  24. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

  25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

آخرین عناوین