نظرات برگزیده مخاطبین الف: مسئولین، به‌جای تبلیغ و وعده واکسن کمی هم عمل کنند/ مشکل قطعی برق در اقتصاد برق ریشه دارد/ بدنه مردمی حامی اصلاح‌طلبان از آنها عبور کرده است

گروه سیاسی الف،   4000415109 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: مسئولین، به‌جای تبلیغ و وعده واکسن کمی هم عمل کنند/ مشکل قطعی برق در اقتصاد برق ریشه دارد/ بدنه مردمی حامی اصلاح‌طلبان از آنها عبور کرده است

مخاطبین الف درباره یادداشت «افتخار واکسن ایرانی کرونا با واکسیناسیون سراسری کامل می‌شود» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*تمام جز جز زندگی مردم، سلامتی مردم، رفاه مردم، شغل مردم، کار مردم توسط مسولین چنان با سیاست گره خورده  که تا ۱۰۰ساله دیگه تمام متخصصان دنیا جمع شوند عمرا بتونن این گره رو وا کنن

*مگه واکسن داخلیمون تولید نشده چرا استفاده نمیکنید.. نکنه دارید راه رو برای فروش واکسن های وارداتی هموار میکنید؟ بابا به خدا واکسن ایرانی واکسن خوب وبی آزاریه.. رو هر کدام از آشناهام که در طرح آزمایش بالینی شرکت کردند بدون علامت بعد از تزریق بودند.تا الان هم کرونا نگرفتند.

*ابهامات تولید واکسن ایرانی: 1. اظهار نظر های غیر حرفه ای  سیاسیون و نظامی ها  به جای کارشناسان راجع به  واکسن و مسایل کرونا نظیر ویروس یاب مستعان 2.سوداگری   ورقابت بر سر جذب بودجه یک میلیارد دلاری  3-تاخیر در واکسیناسیون 

*بهتر نبود به جای صرف زمان و هزینه و انرژی هزاران نفر /ساعت/ریال   برای  تولید همزمان  7 نوع واکسن ،کشور ما توان خود را برای تولید حد اکثر 2 نوع واکسن میگذاشت و به جای آن مراحل ساخت و تزریق همگانی واکسن ایران سریعتر اتفاق میافتاد ؟؟؟!!!! حرف به حق  مردم این است !

*وزير بهداشت انقدر كه در مورد واكسن ساخت داخل حرف زد،پيگير اقدامات پيشگيري ومديريت خودكرونا نشدو لذا نه توانست واكسن را به موقع به مردم برساند ونه توانست جلوي موجهاي چهارم وپنجم واحتمالا ششم را بگيردفعلا همچنان فقط تبليغ واكسن را مي بينيم ووعده واكسيناسبون عمومي را پايان خرداد،اخر شهريور،ابانماه و...دادند

*اینکه عدم مدیریت رو گردن آمریکا میندازید با شعار آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند در تضاد است. اگر می تواند و شما نمی توانید مقابله کنید بذارید انسانهای توانمند تر بیایند. منظورم فقط به دولت نیست و بخش بزرگی از بدنه نظام رو شامل میشه

*«تحت هر شرایطی لازم نیست در همه چیز خودکفا بشیم»، ظاهرا حرف درستیه، اما در شرایط فعلی مخصوصا اینکه واکسن کرونا مصرف بالایی داره و حتی امکان صادرات داره، هم کار لازمی بود هم کار اقتصادی هم بسیار افتخار آمیز!!!

*از اول کرونا همین داستان بوده: اولش داد و بیداد که چرا قرنطینه نمیکنین، بعد دیدن بجز یه جاهای اندکی همه همین کار رو کردن بعد داد و بیداد که چرا آمار ما اینقدر بالاست، یهو آمار ایتالیا و انگلیس و آمریکا اوج گرفت، بعد داد و بیداد که چرا ماسک نیست، الکل نیست، یهو خبر دزدی ماسک کشورهای متمدن از هم پخش شد، حالا بماند که مردمشون اجناس فروشگا‌ها رو جارو کردن، بعد اینقدر ماسک و مواد ضدعفونی زیاد شد که صادر کننده شدیم، ونتیلاتور هم که از قبل تولید شده بود و خدا رو شکر مشکلی نبود بعد .. .. حالا هم واکسن .. بعضی ضرب‌المثل‌ها واقعا چقدر کاربردی هستن: زمستون هم تموم میشه اما روسیاهی به ذغال میمونه!!!؟

***

یادداشتی با عنوان «آب و آرد و آتش که باشد همه «نانوا» هستند!» درباره ضعف مدیریت برق کشور با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد. تعدادی از این نظرات را می خوانید:

*تقریبا از سال ۹۰ ، دریافتی وزارت نیرو از محل بودجه عمرانی جهت احداث نیروگاه ، خطوط انتقال و پستهای انتقال ، کاهش چشمگیری داشت . از سالهای ۹۴ الی ۹۵ با توجه به کاهش دریافتی وزارت نیرو پیش بینی می گردید که تا چند سال دیگر خاموشی ها شروع می شود که کاهش بارندگی ، تغییر الگوی مصرف ورمزارزها مزید بر علت نیز گردید . اجرای پروژه های نیروگاهی ، خطوط وپستهای برق حداقل حدود ۳ تا ۴ سال طول می کشد . بنابراین با کمک به وزارت نیرو در اجرای پروژه های برق رسانی و احداث نیروگاه شاید تا ۳ سال آینده بر این مشکلات فائق آمد

*اقتصاد برق مشکل دارد. اقتصاد برق جوابگو نیست... دیگر با یارانه هم نمی توان درستش کرد. زمان شعارهای پوپولیستی تمام شده و دیگر پولی نمانده از جیب خرج کنیم. هرکس باید هزینه واقعی انرژی مصرفی را بپردازد تا طی مدت 5 تا 7 سال آینده مشکلات مرتفع شود... 5 تا 7 سال.. نه یک ساله.  کمربندها را ببندیم.. مشکل جدی است..

*متاسفانه مدیریت در ایران دچار یک تسلسل بیهوده شده.. و چند نسل درگیر این باتلاق شدن و هر چی دست و پا میزنن بیشتر فرو میروند...

*دولت داره بساطشو جمع می کنه ودیگه کار چندانی نداره انجام بده یه عده مدیران پایین دست هم دیگه دل ودماغ کار ندارن چون میدونن دولت جدید بیاد اینا باید برن و افراد دیگه ای جایگزین میشن. پس اینا هم خیلی دل به کار نمیدن به تبع آن مدیران رده پایین تر هم چون نظارتی در کار نیست بیخیال شدن وپایین تری ها هم می بینن کسی به کسی نیست کارا رو ول دادن این وضعیت در پایان دوره هر ریاست جمهوری بارها تکرار شده..

*وقتی در هر اداره و مرکز تحقیقاتی کلی بازنشسته عضو باند به عنوان مشاور و همکار پروژه و غیره دوباره استخدام میشوند و کلی مدیر بالای شصت سال و رانتخوار همچنان در حال مدیریت بعد از ده پانزده سال هستند و خیلی جوانان بیکار در خیابانها میچرخند, نتیجه از این بهتر نخواهد شد, حتی به قوانینی که خودشان میگذارند هم پایبند نیستند.

*(پاسخ به کامنت بالا)تجربه همین پیرمردها  در زمانی که دانشگاههای الکی تاسیس نشده بود، تحصیل کردند و دوره دیدند، نگذاشته که خیلی از کارها با وجود این همه کمبود و مشکلات بر زمین بماند. با کم شدن نسل تحصیلکرده های قدیم و جایگزین شدن آنها با تحصیلکرده های سهمیه ای، مشکلات کشور افزایش یافته است.

***

مخاطبین الف درباره مطلبی با عنوان «آیا اصلاحات قدر این فرصت را می داند؟!» نظرت متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*اصلاح طلب و اصولگرا برای مردم ایران فرقی ندارند. سیاست ملی و منافع ملی باید توسط این دو گروه دنبال شود

*قبل از اینکه اصلاح طلبان ،از این فرصت باید استفاده کنند ،اصولگرایان مستحق ترند تا از فرصت خدمت به مردم استفاده کنند‌.

*بکی از اهداف مهم ترامپ از تحریم بیرون کردن اصلاح طلبان از صحنه سیاسی کشور بود که در اینکار موفق شد.

*اصلاحات یعنی درست کردن اقایان از کلمه اصلاحات برای نابودی گام برداشتند نه برای اصلاح کردن ومملکت را به تباهی کشاندند

*اکنون نوبت اصولگرایان است . ریاست جمهوری ، قوه قضاییه، شورای نگهبان ، مجلس ،شوراها و حاکمیت  .....یکدست یکدست . امیدوارم از  همین فرصت 8 ساله ای که(1392-1400) اصلاح طلبان به انها داده بودند  استفاده لازم را برده باشند  و  حالا بتوانند منشاء خیر وبرکت برای کشور و مردم شوند

*وقتی اصلاح طلبان و برخی از اصولگرایان (حامیان آقای دکتر احمدی نژاد) با وجود داشتن قدرت نتوانسته اند کشور را در مسیر توسعه قرار دهند چگونه می توانند فقط با کمک به دولت آینده در حل مشکلات حاد کشور سهیم باشند. بنظر می رسد منظور شما از کمک کردن سکوت این جریان ها در طول زمامداری دولت سیزدهم است.

*با این هجمه های حق و ناحق به اصلاح طلبا ، اصولگرایان تطهیر نخواهند شد. مگر یادتون رفته در ابتدای ریاست جمهوری روحانی سردار قلم! اصولگریان نوشت روحانی اصلاح طلب نیست؟

*حالا این سی وچندسال چه گلی به سر ملت زدند که بروند خودشونو باز سازی کنن .خدا نکنه .گرچه از این به بعد هر روز باروزنامه ورسانه کوچکترین ضعف ونارسایی رو توبوق وکرنا میکنن ولی خدا اراده کرده زمین را به صالحان میراث بده

*اولا که صولگراها با این رد صلاحیت ها عملا بخت اینکه مردم به اصلاح طلبها نه بگند رو از خودشون دریغ کردند. اصلاح طلبها تا ابد می تونن ادعا کنن که اگه رد صلاحیت ها نبود ما رای می آوردیم. این از معجزات اصولگراهای ایرانه. دوما ما در ایران فراجناحی نداریم. فراجناحی بودن به حرف نیست به عمله. حالا الان از نظر مردم دولت و مجلس و قوه قضاییه و شورای نگهبان و سپاه و آستان قدس و .... همگی متعلق به جریان اصولگرایی هستن. اصولگراها دست به قمار مهمی زدن. اگر این دولت موفق نشه مشکلات رو حل کنه دیگه هیچ گردنی باقی نمی مونه واسه اینکه مشکلات رو گردنش بندازن.

*بعد از اتفاقات دو سال اخیر متوجه میشویم که بدنه اصلی مردمی حامی اصلاحطلبان کاملا تغییر کرده و از آنها عبور کرده است. هم اصلاحطلبان و هم اصولگرایان چه بخواهند چه نخواهند به زودی تحت تاثیر جامعه وادار به تغییر مواضع و خط کشی ها خواهند شد.

*اصلاح طلبی به تاریخ پیوست،تمام شد ،مردم کسانیکه پای وعده هاشون نمونن براحتی کنار میزنن،اصولگراها هم خوشحال نباشن،عدم رای به اصلاحطلبها رای به اصولگراها نیست،اصولگراها هم که الان تمام ارکان قدرت دستشونه اگه به وعده هاشون عمل نکنن توسط خود مردم میرن کنار.قدرت مردم رو دست کم نگیرن حضرات.رییس جمهور منتخب خیلی باید مراقبت کنه که این سبد رای اگر بدقولی ببینه براحتی ریزش میکنه.اگر دولت منتخب خوب عمل کنه میتونه امید داشته باشه که بغیر از آرای سنتیش از سبد آرای ناامیدان هم رای جذب کنه.

*مشکلات کشور با رفتن یک نفر و آمدن یک نفر دیگر حل نخواهد شد. خواهیم دید که 4 سال دیگر اصولگراها یکی یکی از حمایت آقای رئیسی دست بر می دارند و حمایتهای خود را حاشا می کنند و مشکلات را گردن ایشان می اندازند و یک انگی هم به دولت ایشان می زنند. همان کاری که با احمدی نژاد کردند. البته خدا کند که نظر من اشتباه کنم و آقای رئیسی موفق باشد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۸۴۶۱۳۱۶:۴۶:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۱۸
دیدگاه های ؛ اول و آخر ؛ واقع بینانه ترین دیدگاه ها هستند .
ناشناس۲۰۸۴۸۸۳۲۱:۴۱:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۸
در طول هشت سال دولت تدبیر و امید ماهی نبوده که کشور به بلا و نکبتی دچار نباشد انشالله روزهای آخر نکبت و بد بیاری را پشت سر بگذاریم
ناشناس۲۰۸۴۸۵۲۲۰:۵۱:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۱۸
اشتباه نکنید اون اکثریت قبل از اصلاحات از نظام عبور کرده اند
ناشناس۲۰۸۴۹۳۸۲۲:۴۷:۲۵ ۱۴۰۰/۴/۱۸
بدنه مردمی حامی اصلاح طلبان که از آنان عبور کرده اند به چه کسی روی آورده اند؟؟؟؟؟ خیلی خوشحال نباشید.
ناشناس۲۰۸۵۱۷۲۰۸:۴۳:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۱۹
اقتصاد دستمزد از اقتصاد برق و اب و خورکی و مسکن جدا نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین