عذرخواهی روحانی بابت قطعی برق/ رئیسی بر سر دوراهی برجام/ واکنش قاضی‌زاده هاشمی به سفر مردم به ارمنستان برای دریافت واکسن/ ناگفته‌ها از پرونده هواپیمای اوکراینی

گروه سیاسی الف،   4000415059 ۸۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

عذرخواهی روحانی بابت قطعی برق/ رئیسی بر سر دوراهی برجام/ واکنش قاضی‌زاده هاشمی به سفر مردم به ارمنستان برای دریافت واکسن/ ناگفته‌ها از پرونده هواپیمای اوکراینی

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۷۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۷ هزار و ۸۰۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۳۸۵ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۷۳۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۲۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۹۵ نفر رسید.

واکنش قاضی‌زاده هاشمی به سفر مردم به ارمنستان برای دریافت واکسن

سیدامیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد در مجلس و عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در برنامه طبیب شبکه ۳ سیما در خصوص راه‌های مقابله با کرونا اظهار کرد: سه راه‌حل برای جلوگیری از کرونا وجود دارد که این سه راهکار باید با هم انجام شوند، یکی از آنها لاک داون و به زبان ساده برپایی حکومت نظامی به مدت سه هفته است، به این ترتیب که تنها پرسنل پلیس، آتش نشانی و بهداشت و درمان سرکار باشند و مابقی مشاغل به صورت مطلق تعطیل شوند، دومین راهکار بستن مرزها و واکسینه کردن مردم این مناطق است، باید مردم تا عمق ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتری مناطق مرزی واکسینه شوند و قرنطینه‌های سخت‌گیرانه صورت بگیرد، اگر این اقدامات صورت بگیرد با محدودسازی ۸ میلیون نفر ۸۰ میلیون نفر آزاد می‌شوند.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین مطرح کرد: در حال حاضر با کرونا مانند پدیده قاچاق مبارزه می‌شود، به این صورت که به جای مبارزه با آن در مرزها، در داخل بازار ناصر خسرو با قاچاق مبارزه می‌شود، پیک انگلیسی کرونا از عراق وارد ایران شد و پیک دلتا هم از جنوب شرقی وارد کشور شده است، بنابراین باید ورودی‌ها کنترل شود اما در عمل دیده می‌شود که پروتکل‌ها در مناطق مرزی رها شده است. 

وی در واکنش به مسافرت بسیاری از مردم به ارمنستان جهت دریافت واکسن کرونا متذکر شد: برای کشوری که خودش از دانش فنی در حوزه واکسیناسیون بهره‌مند است و توانایی تولید واکسن را دارد، خجالت‌آور است که مردمش برای دریافت واکسن به دبی، ارمنستان و ترکیه بروند، مسئله ما عدم وجود سامانه مرکزی مدیریت است، واقعا اینکه وزارت بهداشت  سیبل کرونا شده، از ابتدا اشتباه بود چرا که کرونا پدیده سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و بهداشتی درمانی است، وزارت بهداشت وزارت خدماتی محسوب می‌شود، لذا شخص رئیس‌جمهور و کل هیئت دولت باید پای کار مقابله با کرونا باشند، همچنان که در چین ارتش برای مقابله با کرونا ورود پیدا کرد.

گفتنی است روز گذشته جهانپور رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: همسایه خوب و عزیز ما ‎ارمنستان تا ۲۷ ژوئن مجموعا ۶۰ هزار دز ‎واکسن کرونا به مردم خود و توریست ها و اتباع خارجی تزریق کرده است.»
 او خواست بگوید این اقدام ارمنستان تبلیغاتی و برای جذب توریست است نه از سر توانایی این کشور در مقابله با کرونا.

***

کیهان: رئیسی دو سال باید آواربرداری کند

کیهان نوشت: «با توجه به شرایطی که مدعیان اصلاحات و اعتدال به‌وجود آورده و بلایی که بر سر معیشت مردم آورده‌اند، ایشان چه بخواهند چه نخواهند، تبدیل به امید این مردم شده‌اند و دولت ایشان، نه حق دارد و نه فرصت این را دارد که «اشتباه کند». بخشی از هر جامعه‌ای، درست یا غلط، انتظار دارند مشکلات به سرعت حل شود.

مثلا، تا تابستان سال آینده مسئله قطعی برق حل شده باشد. تورم مهار و مدیریت، سر و سامانی گرفته باشد. آنها منطقا خوب می‌دانند که، سر و سامان دادن به اقتصاد، با فشردن یک دکمه مثلا قرمز صورت نمی‌گیرد بلکه نیاز به برنامه و تیمی ‌یکدست، متخصص و باانگیزه است. البته در هر جامعه‌ای عده معدودی هم وجود دارند که، تصور می‌کنند، راه‌حل، همان دکمه قرمز است. به‌ویژه اگر در این مدت ضربات اقتصادی جدی خورده باشند...

گاهی مشکل اصلی، خود مدیر است لذا با رفتن او، بخشی از مشکلات خود به خود حل می‌شود. صرفِ تغییر یک دولت خسته با یک دولت جوانِ حزب‌اللهی، بخش مهمی ‌از راه‌حل مشکلات موجود است. لذا می‌توان امیدوار بود، با رفتن دولت فعلی، بخشی از مشکلات خود به خود حل شود، حتی اگر سنگ‌اندازی‌ها از دو ماه پیش از آغاز دولت سیزدهم، شروع شده باشد!...

اعداد و ارقام رسمی ‌که در همین دولت فعلی منتشر شده نشان می‌دهند، آقای رئیسی وضعیت اقتصادی خوبی را از دولت فعلی تحویل نخواهد گرفت. با استناد به همین آمار و ارقام می‌توان حدس زد، شاید دو سال شاید هم بیشتر، فقط باید آوار‌برداری کرد! مخاطب این نکته هم، عاملان وضع موجودند که، از لحظه اعلام رسمی ‌نتایج انتخابات و در حالی که هنوز خود در راس کارند، منتقد وضع موجود شده، خطاب به دولتی که هنوز تشکیل نشده می‌گویند وعده‌ها چه شد؟!»

***

رئیسی بر سر دوراهی برجام

مهدی خانعلی‌زاده، کارشناس مسائل بین الملل درباره ادامه حیات برجام در فرهیختگان نوشت: «چیزی که امروز سیاست خارجی ایران به آن نیاز دارد، صراحت و اتخاذ تصمیم‌های سخت است. آمریکا صراحتا حاضر به پذیرش شروط ایران نیست و اساسا امکان تحقق حرف قطعی ایران وجود ندارد. آنطور که از تیم مذاکره‌کننده‌ کشورمان هم نقل شده، مفاد فعلی، نهایت توان مذاکراتی در وین است و خبری از امتیازهای بیشتر نخواهد بود...

در چنین وضعیتی، فقط دو گزینه روی میز سیاست خارجی دولت جدید قرار دارد و سیدابراهیم رئیسی باید بین این دو، دست به یک انتخاب سخت بزند. یک طرف میز، پذیرش احیای برجام با شروط طرف آمریکایی است.

این انتخاب، اثرات کوتاه‌مدت مثبت اقتصادی و بلندمدت نگران‌کننده راهبردی دارد؛ چراکه حتی در صورت توافق در مذاکرات وین با شرایط آمریکا، تضمینی برای اجرای آن وجود ندارد... در واقع، بهترین تصوری که از این گزینه می‌‌توان داشت، دو سال دسترسی راحت‌تر دولت جدید به برخی منابع مالی برای باثبات‌ نگاه داشتن بازار اقتصادی داخلی است.

در طرف دیگر میز، پافشاری بر حرف قطعی و برهم‌زدن مذاکرات و اعلام رسمی پایان برجام قرار دارد. این انتخاب، اثرات منفی کوتاه‌مدتی دارد و در بلندمدت نیز بنا به رویکرد دولت، می‌تواند تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد؛ چراکه کشور را در وضعیت تحریمی کامل قرار می‌دهد و راهبرد اقتصادی باید به سمت خنثی‌سازی تحریم یا همان اداره‌ کشور در وضعیت تحریمی با اتکا به توان داخلی پیش رود.

تعیین‌تکلیف تمام دستگاه‌های کشور درباره‌ این مساله که دیگر قرار نیست امیدی به رفع احتمالی تحریم‌ها و منابع خارجی وجود داشته باشد، از تبعات میدانی این انتخاب است. درواقع، بهترین تصوری که از این گزینه می‌‌توان داشت، دو سال فشار روانی و میدانی به اقتصاد کشور و سپس کاسته شدن از آن به دلیل اتخاذ تصمیمات درست در راستای اقتصاد مقاومتی است.

انتخاب سخت رئیسی دقیقا همین‌جاست؛ یعنی جایی که آقای رئیس‌جمهور باید بین «ادامه‌ توافق با طرف آمریکایی با شرایطی بدتر از برجام روحانی» و «برهم‌زدن توافق و پذیرش تبعات منفی اقتصادی آن»، یکی را انتخاب کند. این انتخاب اما صرفا یک تصمیم ساده نیست؛ بلکه ریل‌گذاری تمام سیاست‌های راهبردی کشور در چهار سال آینده است.»

بیشتر بخوانید: مواضع ایران درباره برجام و رفع تحریم با جابجایی دولت تغییر نمی‌کند

***

عذرخواهی روحانی بابت قطعی برق

حسن روحانی رئیس جمهور در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی با بیان اینکه برق در شرایط کرونا مهم است و این جزو نعماتی هست که وقتی می‌رود اهمیتش معلوم می‌شود، گفت: برق برای زندگی و آسایش و حیات مردم و تولید کشور مهم است و امسال دچار خشکسالی بی‌سابقه شدیم و بارندگی امسال 52 درصد نسبت به سال قبل کمتر است و برق آبی ما تقریبا قطع شده و دو توربین ما در دو سد کار می‌کند و آن هم ممکن است به دلیل خشکسالی قطع شود. نیروگاه بوشهر ما که هزار مگاوات است از مدار خارج شد و نیاز به تعمیراتی داشت که بعد دوباره از مدار خارج شد و دیروز دوباره به مدار برگشت. در زمینه گاز تولید ما افزایش یافته و در زمینه برق هم توسعه ما مناسب بوده و اشکال خشکسالی هست و البته مصرف هم افزایش یافته است که یکی از دلایل آن گرما هست و تولیدات صنعتی ما نسبت به سال گذشت 50درصد افزایش یافت است و همچنین رمزارزها هم بوده است.

روحانی با بیان اینکه امروز صبح به معاون اول دستور دادم که امروز بعد از ظهر جلسه بگذارد و راه حل مشکلات را پیدا کنند، گفت: بخشی از صنعت کشور ما باید همراهی کند و ساعات فعالیت صنعت را تغییر دهیم یا برخی صنایع دوره تعطیلات برای کارگران را زودتر بگذارد. مهم آن است که مردم ساعت خاموشی را بدانند و مردم بدانند این 2-3 ساعت قطعی برای چه زمانی هست و این کار باید حتما انجام گیرد.

وی با بیان اینکه به دلیل برخی مشکلات فنی ناچار شدند به صورت اتوماتیک به برخی از مناطق خاموشی بدهند که کل برق کشور دچار افت نشود،‌گفت: نسبت به مردمی که دچار مشکل و رنج شوند عذرخواهی میکنم و خواهش می کنم همراهی و همکاری کنند ولی وزارت نیرو مقصر نیست اما باید وزیر نیرو به مردم توضیح دهد و بگوید مشکل چه بوده است و راه حل مشکل را هم پیدا و عملیاتی کنیم و مردم همراهی کنند.

سخنگوی صنعت برق: شرایط روزهای آینده بهتر می‌شود

به گزارش تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که در حال حاضر نیروگاه‌های کشور توان تولید 54 هزار مگاوات برق را دارند، افزود: در حالی که روز گذشته نیاز مصرف رکورد بسیار سنگین و بزرگی را ثبت کرد و به 66 هزار و 250 مگاوات رسید که نسبت به اوج بار سال گذشته حدود 8 هزار مگاوات و نسبت به روز مشابه سال گذشته 10 هزار مگاوات بیشتر است.

سخنگوی صنعت برق گفت: باوجود کمک‌های صنایع، کشاورزان و همه مشترکان در برنامه‌های مدیریت بار، تولید نیروگاه‌ها به دلیل کاهش منابع آبی، پاسخگوی نیاز مصرف نیست و مجبور به اعمال خاموشی برنامه‌ریزی شده در بخش خانگی هستیم.

سخنگوی صنعت برق همچنین در خصوص تامین برق بیمارستان نیز با تاکید براین که بیمارستان‌ها هیچگاه در اولویت قطعی برق نبوده و نخواهد بود، مگر آنکه حوادثی رخ دهد که منجر به قطع برق بیمارستان‌ها شود، گفت: بیمارستان‌ها مجهز به دیزل اضطراری هستند که در شرایط قطعی برق بلافاصله وارد مدار می‌شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: وقتی مصرف برق بیش از پیش‌بینی‌ها افزایش می‌یابد، نمی‌توانیم خاموشی‌ها را براساس جدول زمانبندی اعمال کنیم و اضافه بر این در این شرایط حوادث شبکه هم افزایش می‌یابد که خاموشی‌های برنامه‌ریزی نشده را به دنبال دارد.

سخنگوی صنعت برق همچنین از افزایش واردات برق به کشور تا 650 مگاوات خبر داد و گفت: با تمهیداتی که بکار بسته شده است، در روز‌های آینده، شرایط تا حدی بهبود خواهد بود.

ناآرامی‌های پراکنده در سطح کشور/ لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به مدیریت دولت در مسأله آب و برق

به گزارش رجانیوز، طی روزهای اخیر قطعی‌های مکرر برق در مناطق مختلف کشور بدون اطلاع قبلی و بر خلاف جداول اعلام شده، در کنار کمبود آب در برخی مناطق موجب نابسامانی وضع عمومی شهرها و روستاها شده است.
 
ساعات پایانی روز گذشته مناطق مختلف کشور شاهد بروز اعتراضات و تجمعاتی محدود بوده که در واکنش به مدیریت ناکارآمد دولت در ماجرای آب و برق صورت گرفته است. متاسفانه برخی از این تجمعات نیز به سمت خشونت رفته و شعارهای اعتراضی تند نیز وجود داشته است.

 

***

ناگفته‌ها از پرونده هواپیمای اوکراینی

حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در بیان جزئیاتی از پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: پرونده این سانحه ناگوار در دادگاه نظامی تهران در حال رسیدگی است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با بیان اینکه شرح اقدامات به عمل آمده به خوبی این ادعا را اثبات می‌کند، گفت: بخشی از بررسی‌های فنی توسط ۱۲ گروه زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری حول محور عملکرد هواپیما و کروی پروازی، مراکز کنترل هوایی، شناسایی اشکالات و ضعف‌های احتمالی و پیشگیری از سوانح انجام شد و گزارش نهایی نیز ظرف یک سال آماده و مورد تأیید اکثر کشورهای ذی نفع قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ۶ گروه کارشناسی زیر نظر دادسرای نظامی در حوزه سامانه تور ام یک، مراقبت پرواز، پدافند هوایی، جنگال و سایبر الکترونیک، مواد منفجره و محترقه و مسائل امنیتی تشکیل و به تحقیق در ابعاد مختلف پرداختند.

به گفته رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح این سانحه با حضور ۴۰ متخصص با انجام دو پرواز و رعایت همه مختصات پرواز سانحه دیده، شبیه سازی شد که در نوع خود در بررسی سوانح هوایی منحصر به فرد بود.

حجت‌الاسلام بهرامی گفت: اطلاعات جعبه‌های سیاه نیز در آزمایشگاهی معتبر در فرانسه با حضور بازپرس پرونده و نمایندگان تمامی کشورهای ذی‌ربط به طور شفاف با رعایت استانداردهای بین‌المللی پیاده‌سازی شد.

بهرامی درباره پرداخت غرامات به خانواده جان باختگان گفت: با پیگیری‌های مستمر سازمان قضائی نیروهای مسلح و مساعدت دولت و نیروهای مسلح، بعد از یک سال و اندی از وقوع این سانحه غمناک، مبلغ ۱۵۰ هزار دلار بابت غرامت و خسارت هر جان باخته تأمین شد و غرامات جان باختگان و خساراتی که به اموال آنها وارد شده توسط دولت در حال پرداخت است و تفاوتی هم بین اتباع ایرانی و غیرایرانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون خانواده‌های گرانقدر بیش از ۱۳۰ شهید سانحه تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفته‌اند و مراحل اداری مربوط در حال انجام است. دریافت غرامت و خسارت همچنین قرار گرفتن تحت پوشش بنیاد شهید، تأثیری بر رسیدگی کیفری ندارد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: در این پرونده برای ۱۰ متهم کیفرخواستی مستدل و مستند در ۲۰۰ صفحه صادر شده است که تصمیم نهایی درباره آنها با دادگاه است که مقدمات برگزاری آن فراهم شده و پرونده جهت مطالعه در اختیار وکلا قرار گرفته است.

***

آغاز گفتگو‌های ایران و عربستان/ تایید خرابکاری هسته‌ای در کرج 

سخنگوی دولت اعلام کرد که مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی با اعتقاد راسخ ما در اولویت دادن به همسایگان آغاز شد.

علی ربیعی در نشست هفتگی خود با رسانه‌ها درباره ارزیابی از مذاکرات ایران وعربستان گفت: در گفتگو‌هایی که تا کنون بین دو طرف انجام شده مسائل میان دو کشور از موضعی دوستانه و با حسن نیت به بحث گذاشته شده و پیشرفت‌هایی هم حاصل شده است. ما درک می‌کنیم که در برخی موارد ممکن است اختلافات، پیچیدگی‌هایی داشته باشد که حل آن‌ها به زمان نیاز دارد.

سخنگوی دولت درباره اقدام خرابکارانه در یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی ایران واقع در اطراف کرج در روز بیست و سوم ژوئن گفت: اصل خرابکاری تایید می‌کنم، ولی منجر به آسیب قابل توجه انسانی و تجهیزاتی نشده است. آسیب مختصری به سقف یکی از سوله‌ها وارد شده که در حال تعویض آن هستند.

وی ادامه داد: عکس هوایی که در برخی رسانه‌ها از آسیب وارده به این سایت منتشر شده، در واقع تصویری است که بعد از برداشتن سقف جهت تعمیر، به صورت عکس هوایی گرفته اند و تفاسیر انجام گرفته در فضای رسانه‌ای دقیق نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۸۰۶۳۵۲۰:۳۸:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۱۵
الحمدلله با تلاش مردم مؤمن و انقلابی پس از روی کار آمدن یک مجلس متناسب با خواسته‌های انقلاب، رئیس‌جمهور انقلابی نیز موفق شد رأی مردم را کسب نماید. ان‌شاءالله با تشکیل دولت انقلابی و مؤمن شاهد پیشرفت و شکوفایی در کشور باشیم.
سینا۲۰۸۰۸۷۵۰۱:۴۳:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۱۶
دست بردار برادر، یکمی مسائل و مشکلات رو جدی بگیر
ناشناس۲۰۸۱۱۲۲۰۹:۲۳:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۱۶
رییسی می تواند و حتما می تواند مشکلات را حل کند. مطمئن باشید.
ناشناس۲۰۸۱۱۹۶۱۰:۰۱:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۱۶
هر دلار 25000 تومان است. هر 250 تومان یک سنت است. برق کیلو وات 80 تومان، ربع یک سنت است. تا موقعی که برق در این مملکت این قیمت را دارد، همه تشویق می شوند تا بیت کوین تولید کنند.
ناشناس۲۰۸۰۸۷۹۰۱:۵۸:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۱۶
با قطعی برق گسترده می خواهند مردم را کلافه و عاصی کنند و به خیابان ها بکشند به هر طریق ممکن باید جلوی قطعی برق مصرف خانگی و صنفی را گرفت
ناشناس۲۰۸۱۱۰۶۰۹:۱۵:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۱۶
برو برق درست کن!!!!
ناشناس۲۰۸۱۱۲۱۰۹:۲۲:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۱۶
خدا باران را کاهش داد و آب رودخانه ها را کم کرد و 6000 مگاوات برق حاصل از نیروگاههای برق آبی را از ما گرفت. چرا؟؟
ناشناس۲۰۸۱۱۷۶۰۹:۵۳:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۱۶
چون میزان گناه به خصوص گناه مسئولان تا حد عرش بالا است.
ناشناس۲۰۸۱۱۸۱۰۹:۵۵:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۱۶
از وقتی بدنبال کدخدا رفتیم خداوند غضب کرد.
ناشناس۲۰۸۰۹۸۱۰۷:۰۴:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۱۶
اگر مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوء مدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۲۰۸۱۱۲۴۰۹:۲۶:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۱۶
تا با دنیا تعامل نداشته باشیم، اوضاع همین
ناشناس۲۰۸۱۳۴۵۱۱:۳۰:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۱۶
تعامل شما با دنیا بیشتر با کدخدا است آن هم برای دادن حق و حقوق
عبدو۲۰۸۱۳۶۴۱۱:۵۲:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۱۶
8 سال تعامل داشتیم بسه دیگه
ناشناس۲۰۸۰۹۹۰۰۷:۲۶:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۱۶
بهترین وضع ، وضع موجود است که زیر میز نزنیم و در کنارش به دلیل عمل نکردن آمریکاییها خیلی آرام از تعهداتمان کم کنیم . البته شرطا و شروطها که آنهم مبارزه شدید با فساد و ناکارآمدی داخلی است .
ناشناس۲۰۸۱۰۰۶۰۷:۴۹:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۱۶
مزارع کشاورزی از بی آبی در حالی نابودی است. مزارع استخراج بیت کوین با برق مجانی در حال گسترش! نمی دانم باید خندید یا زار زار گریه کرد.
ناشناس۲۰۸۱۱۰۹۰۹:۱۶:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۱۶
عده ای فقط به قدرت و ثروت می اندیشند
ناشناس۲۰۸۱۱۱۲۰۹:۱۷:۵۹ ۱۴۰۰/۴/۱۶
بعد از آبزیان خلیج فارس، نوبت برق شده است.
ناشناس۲۰۸۱۱۸۳۰۹:۵۶:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۱۶
اول اطلاعاتت را از رمز ارزها بالا ببر بعد بیا ادبیات سیاسی آقایان وزارت نیرو که برای رد گم کنی بود تکرار کن
ناشناس۲۰۸۰۶۳۶۲۰:۳۹:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۱۵
امیدواریم با شروع به کار دولت آقای رییسی، نسیم انقلاب اسلامی عطر و بوی معنوی و اسلامی و عدالت بر جامعه وزیدن بگیرد. گرچه بسیار سخت است ولی با یاری خداوند متعال و افراد مومن در سراسر کشور این امر میسر است.
ناشناس۲۰۸۰۸۴۸۰۱:۰۸:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۱۶
هر دولتی که میاد اول آوار برداری شروع می شه، بعد یجایی به بعد گویا آوار ریزی شروع می شه. ایشالا دولت آقای رئیسی استثنایی باشه در این چرخه باطل
ناشناس۲۰۸۰۸۹۴۰۲:۳۰:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۱۶
از آن دسته ادمی مجلسی های یازدهم که از مجلس خیانتکار دهم نیستند تقاضا میشود پیگیر فساد ها و تخلفات کلان اقتصادی دولت فعلی پس از پایان کارشان باشند
ناشناس۲۰۸۰۶۴۰۲۰:۴۱:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۱۵
اگر مدیران ما جهادی و دلسوز مردم بودند قطعاً نمی‌گذاشتند این همه زمان به بطالت بگذرد و مردم آسیب ببینند.
ناشناس۲۰۸۰۸۹۶۰۲:۳۳:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۶
سخنگوی دولت در مورد واردات فاضلاب انسانی از ترکیه توضیح دهد
ناشناس۲۰۸۱۱۰۲۰۹:۱۴:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۱۶
شایعه درست نکن
ناشناس۲۰۸۱۲۶۹۱۰:۳۶:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۱۶
نکند شما یکی از وارد کنندگان بودی هفته قبل برنامه پایش تلویزیون مورد را اعلام و رییس خانه صنعت کشور هم تایید کردند شما برو اطلاعات خودت را بالا ببر بعد اظهار نظر کن
ناشناس۲۰۸۱۱۱۵۰۹:۱۹:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۱۶
آیا مدیریت جهادی می تواند همه مشکلات را حل کند؟
ناشناس۲۰۸۱۱۸۵۰۹:۵۷:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۱۶
و کاربلد
ناشناس۲۰۸۰۶۴۱۲۰:۴۲:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۱۵
رئیس جدید دستگاه قضا آقای محسنی اژه‌ای با قاطعیت راه آقای رئیسی به ویژه در مبارزه با مفسدین دانه‌درشت را ادامه دهند و این خاطره خوب مردم از جریان انقلابی ادامه یابد.
ناشناس۲۰۸۰۸۸۲۰۲:۰۰:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۱۶
ایشان اگر بتوانند دو قانون مشروعیت سنجی اموال و قانون اعاده اموال نامشروع را عملیاتی کنند تقریبا نود درصد راه مبارزه با فساد را رفته اند
ناشناس۲۰۸۰۹۰۸۰۲:۵۵:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۱۶
مردم بی صبرانه منتظرند دولت جدید هر جا به فساد و تخلفی ورود کرد سریعا مسولان مرتبط را به قوه قضاییه معرفی نماید
ناشناس۲۰۸۰۶۴۲۲۰:۴۲:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۱۵
عذرخواهی هیچ مشکلی را حل نمی کند روحانی باید پاسخگو باشد چرا در 8 سال گذشته ظرفیت نیروگاهی کشور را افزایش نداد ؟؟ که حالا 11000 مگاوات کمبود برق داشته باشیم .
ناشناس۲۰۸۰۸۲۹۰۰:۴۶:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۱۶
مزارع بیت کوین
ناشناس۲۰۸۱۰۹۶۰۹:۱۳:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۱۶
11000 مگاوات کمبود برق داریم مصرف ماینرها حدود 1000 مگاوات است.
ناشناس۲۰۸۱۲۹۰۱۰:۵۴:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۱۶
مصرف ماینرها 1000 تا هم نیست
ناشناس۲۰۸۱۱۲۶۰۹:۲۷:۲۴ ۱۴۰۰/۴/۱۶
در شرایط تحریم حداکثری پول داشت که توسعه بده ؟ فکر میکنید ساخت نیروگاه مثل ساختن یک مدرسه است که چند تا کلاس با مصالح داخلی بسازید ؟
ناشناس۲۰۸۱۱۸۷۰۹:۵۷:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۱۶
متاسفانه میلیاردها دلار 4200 تومانی را برباد دادند اما ظرفیت نیروگاهی را توسعه نداند.
ناشناس۲۰۸۱۱۹۲۰۹:۵۹:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۱۶
عزیزم نقدینگی چند هزار در هزار میلیارد تومان سرگردان می دانی یعنی چی؟ یعنی می توان ایران را از نو درست کرد
ناشناس۲۰۸۱۲۰۶۱۰:۰۶:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۱۶
روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۲۰۸۰۶۴۳۲۰:۴۴:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۱۵
ان‌شاءالله با تشکیل دولت آیت الله رییسی، مهیای ظهور دولت کریمه حجت‌ بن‌الحسن‌ العسکری (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) شویم.
ناشناس۲۰۸۱۱۴۴۰۹:۳۹:۴۱ ۱۴۰۰/۴/۱۶
این حرفها را در مورد دولت احمدی نژاد هم میزدید
ناشناس۲۰۸۱۲۱۰۱۰:۰۷:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۱۶
در دوران احمدی نژاد نرخ دلار 3 برابر شد اما حالا 9 برابر گران شد و این نتایج تدبیر است !
ناشناس۲۰۸۱۲۹۶۱۰:۵۶:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۱۶
3 برابر که شد به خاطر تورم انباشته قبل آن بود که سرکوب شده بود ولی در این دولت برای اولین بار دلار را از تورم کلی کشور بالا بردن
ناشناس۲۰۸۰۶۴۷۲۰:۴۶:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۱۵
متاسفانه دولت در 8 سال گذشته در برجام و وزارت خارجه خلاصه شده بود و از صنعت و اقتصاد و تولید غافل شده بود به همین دلیل امروز در تولید برق و مرغ و غیره با مشکلات عدیده مواجه شدیم.
ناشناس۲۰۸۰۶۵۱۲۰:۵۰:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۱۵
امریکایی ها می گویند ایران بدون توافق هسته ای خیلی قوی تر از ایران با توافق هسته ای است لذا دولت آینده نباید اقتصاد کشور را معطل مذاکره و برجام نماید.
ناشناس۲۰۸۱۲۲۴۱۰:۱۲:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۱۶
چون با بدون برجام دولت نفت در بودجه نمی آورد و کشور را علمی اداره می کند آمریکایی ها از این می ترسند و باز تحریم ها را بر میدارن و باز بعد مدتی اعمال تحریم مجدد تا مردم له شوند
ناشناس۲۰۸۰۶۵۲۲۰:۵۱:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۱۵
همانطور که بنزین گران شد، باید قیمت برق به کیلوواتی حداقل 500 تومان افزایش یابد.
ناشناس۲۰۸۰۹۲۶۰۳:۵۰:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۱۶
بعید هم نیست برای اینکه بخواهند حوادث 98 را تکرار کنند چنین اشتباهی را بکنند از ایت دولت که الان مانند اژدهای زخمی است هر کاری بر می آید
ناشناس۲۰۸۱۱۲۷۰۹:۲۷:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۱۶
این دولت 4 هفته دیگر نیست. این وظیفه دولت رییسی است که بهای برق را به قیمت واقعی آن برساند تا دیگر کسی نتواند مزرعه بیت کوین راه اندازی کند.
ناشناس۲۰۸۱۱۹۵۱۰:۰۱:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۱۶
خخخه چقدر نگران بیت کوین شدین تکنولوژی است و کسب درآمد
ناشناس۲۰۸۰۹۴۴۰۴:۵۶:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۱۶
اونم میشه
ناشناس۲۰۸۰۶۵۳۲۰:۵۱:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۱۵
چه کسانی دستگاه ماینینگ وارد کشور کرده و می کنند؟
ناشناس۲۰۸۰۸۱۹۰۰:۲۴:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۱۶
دنبال نخود سیاه نباش که آقایان تو دهان تو گذاشتند
ناشناس۲۰۸۰۶۵۵۲۰:۵۳:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۱۵
دولت روحانی مملکت را به خاک سیاه نشاند حداقل 4 سال زمان برای آوار برداری خرابی ها لازم است.
ناشناس۲۰۸۱۰۷۴۰۸:۵۷:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۱۶
افزایش ظرفیت برق نیازمند بودجه است. این در حالی است که برای ساخت نیروگاه بی ارزش بوشهر هزاران برابر بودجه نیروگاه هایی با ظرفیت بیش از آن را هدر دادیم.
ناشناس۲۰۸۱۱۹۳۱۰:۰۰:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۱۶
هزینه ساخت نیروگاههای اتمی و سیکل ترکیبی گازی با هم برابر است در 8 سال گذشته باید حداقل 4 نیروگاه جدید احداث می شد اما نشد.
ناشناس۲۰۸۱۱۹۸۱۰:۰۲:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۶
هزینه های جاری دولت در 8 سال گذشته 9 برابر افزایش یافت یعنی بودجه بود اما صرف حقوق های نجومی و غیره شد اما صرف ساخت پروژه های عمرانی نشد.
ناشناس۲۰۸۱۲۱۷۱۰:۱۰:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۱۶
چقدر عقده ای هستی تو که علیه صنعت کشور حرف می زنی تازه آن هم به دروغ
ناشناس۲۰۸۱۲۵۰۱۰:۲۷:۱۳ ۱۴۰۰/۴/۱۶
طبق آب وهوایی پاریس دولت به جای کاهش تولید گازهای گلخانه ای از سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری کشورهای دوستت در بخش انرژی گاک بهره مند شود ولی کو؟ هم ظرفیت افزایش خاصی پیدا نکرد و هم سرمایه ای وارد نشد
ناشناس۲۰۸۱۳۴۱۱۱:۲۹:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۱۶
این دولت میلیاردها دلار 4200 تومانی را به جیب دلالان ریخت اما برای توسعه صنعت برق حتی یک دلار هم هزینه نکرد.
ناشناس۲۰۸۰۶۵۶۲۰:۵۷:۲۴ ۱۴۰۰/۴/۱۵
روحانی بعنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی باید در مورد کلییر نکردن آسمان کشور در شرایط حساس و جنگی پاسخگو باشد.
ناشناس۲۰۸۰۹۸۹۰۷:۲۴:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۱۶
دولت و روحانی در این زمینه اختیار ندارد.
ناشناس۲۰۸۱۱۰۴۰۹:۱۵:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۱۶
دولت اختیارات کافی دارد اما عُرضه ندارد.
ناشناس۲۰۸۱۲۱۳۱۰:۰۸:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۱۶
رئیس شورای امنیت ملی است و بیشترین کرسی را هم افراد دولتی دارن
ناشناس۲۰۸۰۷۱۰۲۲:۱۰:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۱۵
قطعی برق بصورت گسترده کاملا مشکوک است ظاهرا می خواهند مردم را عاصی کرده و ..
ناشناس۲۰۸۱۲۴۰۱۰:۱۹:۰۷ ۱۴۰۰/۴/۱۶
وقتی آن خانم محیط زیست می رود آب و هوایی پاریس را امضا می کند معلوم است این اوضاع فعلی تازه یواشکی هم اجرا می کنند چون نیاز به مصوبه مجلس داشت ولی الان در کمیسیون اصل 90 این پرونده توسط یاسر جبرائیلی ارائه شده و دادگاهی شدن افراد دخیل در انتظار آنها است
ناشناس۲۰۸۱۲۵۶۱۰:۲۹:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۱۶
تازه خبر نداری طبق معاهده آب و هوایی پاریس تولید سیمان را هم باید کم کنید برق که یک مورد آن است
ناشناس۲۰۸۰۷۷۱۲۳:۳۰:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۱۵
مگه عذرخواهی هم بلده
ناشناس۲۰۸۰۷۸۵۲۳:۴۱:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۱۵
تاسف
ناشناس۲۰۸۰۸۰۴۰۰:۰۸:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۱۶
من نمیدونم چرا این دولت علاقه خاصی داره که با حامیان تروریست مذاکره وگفتگو کنه
ایرانی۲۰۸۰۸۳۰۰۰:۴۶:۱۳ ۱۴۰۰/۴/۱۶
روحانی جدیدا در پایان دولتش به عذر خواهی افتاده چرا بابت خرابکا ریهایش در مدت 8سال که مردم را در تنگنا از نظر اقتصادی گرانی چپاول کردن سرمایه مردم وبه نابودی کشاندن ارزش پول ملی که حتی از افغا نیها هم بدتر شدیم عذر خواهی نکرد
خداکمک‌‌ ریسی کنه۲۰۸۰۸۳۴۰۰:۴۸:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۱۶
خداکمک‌‌ ریسی کنه
رضا۲۰۸۰۸۴۹۰۱:۱۰:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۱۶
سلام خسارت جبران ناپذیر و دردناکی است اما عمدی در کار نبوده در حالت جنگی همه چیز متصور بوده خطا در عدم اعلام و ممنوعیت پرواز می باشد نه شلیک موشک، من مأمورین را برائت از هر جرم و خطایی اعلام می دارم امنیت خریدنی نیست
ناشناس۲۰۸۰۹۹۱۰۷:۲۷:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۱۶
عذرخواهی روحانی بابت قطعی برق
ناشناس۲۰۸۱۰۵۲۰۸:۳۸:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۱۶
ریس جمهور له اندازه ای مقصر هست که مسولیت دارد. توی ایران خیلی ها ی دیگه هم مقصرن..کیا به سفارتها حمله کردن؟
ناشناس۲۰۸۱۱۱۱۰۹:۱۷:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۱۶
همفکران روحانی امثال اصغرزاده و عبدی و معصومه ابتکار و حمید ابوطالبی از دیوار سفارت امریکا بالا رفتند.
ناشناس۲۰۸۱۲۰۹۱۰:۰۷:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۶
به جای حرف های آبکی مسوولیت اجرایی که برگردانتان بود و درست عمل نکردین پاسخ گو باشید و هیچ نهاد و شخصی را هم با دستگاه دولتی که هیچ به حساب می ایند را مقایسه بی خود نکنید
ناشناس‌۲۰۸۱۰۹۲۰۹:۱۱:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۱۶
عذر‌خواهی‌دردی‌از‌مشکلات‌مردم‌حل‌نمیکنه‌نمیشه‌با‌عذر‌خواهی‌شانه‌از‌بار‌مسعولیت‌خالی‌کنید‌‌مردم‌خوب‌فهمیدن‌که‌افراد‌نالایق‌و‌ناکار‌امد‌و‌غیر‌متخصص‌بر‌سر‌کار‌هستن
ناشناس۲۰۸۱۱۵۲۰۹:۴۳:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۱۶
انشاالله دی ماه مشکل برق و گرمای هوا برطرف می شود
ناشناس۲۰۸۱۱۷۲۰۹:۵۲:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۱۶
اشتباه نکن. در دی ماه به خاطر سردی هوا، دچار کمبود گاز شده و نیروگاههای گازی از مدار خارج خواهند شد!!!
ناشناس۲۰۸۱۲۳۲۱۰:۱۵:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۱۶
آب و هوایی هم اصلا در میان نیست!!
ناشناس۲۰۸۱۲۳۳۱۰:۱۵:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۱۶
آقای روحانی عذرخواهی مشکلی را حل نمی‌کند در این ۸ سال وزارت نیرو چه می کرده؟
ناشناس۲۰۸۱۳۴۶۱۱:۳۱:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۶
در این 8 سال همه وزارتخانه ها تعطیل بود فقط وزارت خارجه و برجام فعال بود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین