پیشنهاد مرعشی به رئیسی درباره کابینه/ توضیحات واعظی درباره همکاری دولت با رئیسی/ روایت شرق از روزگار برزخی اصلاح‌طلبان/ تحلیل موسویان درباره علت تاخیر در توافق وین

گروه سیاسی الف،   4000413048 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پیشنهاد مرعشی به رئیسی درباره کابینه/ توضیحات واعظی درباره همکاری دولت با رئیسی/ روایت شرق از روزگار برزخی اصلاح‌طلبان/ تحلیل موسویان درباره علت تاخیر در توافق وین

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۵۶۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۳۸۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۹۴۵ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۷۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۹۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۱۸ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۴ هزار و ۷۹۲ نفر رسید.

تعطیلی اصناف تهران به علت پیک پنجم کرونا از امروز

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در تهران گفت: با توجه به آغاز پیک پنجم کرونا و وضعیت قرمز در تهران فعالیت گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 براساس مصوبه ستاد ملی کرونا ممنوع اعلام شده است.

وی بیان داشت: بنابراین در این مدت مشاغل ضروری مانند دستگاه‌های خدمات رسان، نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مشاغلی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می‌کنند، مجاز به فعالیت هستند.

شرایط سیستان و بلوچستان سیاه نیست

علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت درباره شرایط کرونا در سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در این استان پیک‌های قبلی عدد بالایی برای جمعیت این استان و برای ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت بالا نبود و حداکثر بیمار بستری در هفته ۲۵۰ نفر بوده است یعنی حدودا روزی ۳۰ تا ۳۵ بیمار بستری که عدد بالایی نبوده است. الان در اوج بیماری میزان بستری ۲۹۷ نفر گزارش شده است یعنی هنوز هم نسبت به جمعیت استان از نظر تعداد بیماری، بیمار خیلی زیاد است البته روند افزایشی است. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: اگر آمار را بر شاخص ببریم و به ازای هر ۱۰۰ هزار بیمار بررسی کنیم هنوز بستری ۲۹۷ نفر عدد خیلی بالایی نیست البته یک مورد هم برای ما زیاد است اما اینکه می‌گویند سیستان و بلوچستان سیاه شد اصلا درست نیست، خیز بیماری وجود دارد اما آنگونه که عنوان می‌شود نیست. 

وی افزود: از آغاز پیک در استان با دستور وزیر بهداشت یک تیم آنجا مستقر شدند و تمهیدات لازم اندیشیده شد و اکنون هر بیمارستان ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز دارد و از نظر زیرساخت در حوزه سلامت مشکل نداریم.

بیشتر بخوانید:

دکتر علیرضا رئیسی: نحوه فعالیت اصناف در شهرهای قرمز از امروز / گروه شغلی یک، مجاز به فعالیت

***

کدام نمایندگان به دولت می‌روند؟

اعتماد  با اشاره به نام «سيدمحمود نبويان، نماينده فعلي تهران او را درکنار مصطفي پورمحمدي و علي محمدي سيرت از جمله افرادی پیشنهادی برای وزارت اطلاعات معرفی کرد . 

وزارت اقتصاد و دارايي نيز با گزينه‌هايي كه همين حالا به عنوان نماينده در مجلس حضور دارند هم بيگانه نيست. شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه الياس نادران، رييس كميسيون تلفيق بودجه مجلس يازدهم و سيد احسان خاندوزي، نايب‌رييس كميسيون اقتصادي مجلس نام‌شان در ميان گزينه‌هاي مدنظر رييسي براي وزارت اقتصاد دولت سيزدهم قرار گرفته است. هر دو اين افراد چهره‌هايي مقبول ميان اصولگرايان به شمار مي‌روند...

سيد جواد ساداتي‌نژاد نیز که هم‌اكنون رييس كميسيون كشاورزي را برعهده دارد  از قرار معلوم نامش در ميان گزينه‌هاي رييسي براي تصدي مسووليت وزارت كشاورزي قرار گرفته و در اين مسير رايزني‌هايي هم با او صورت گرفته و حتي تفاهم‌هايي نيز حاصل شده است...

بيش از همه اين افراد اما احمد اميرآبادي فراهاني، نماينده قم است كه شانس ورود به دولت را دارد... اين نماينده مجلس جدي‌ترين گزينه تصدي معاون پارلماني دولت سيزدهم  به شمار مي‌رود. رييسي هم از حضور او در دولتش استقبال مي‌كند.»

***

 روایت شرق از روزگار برزخی اصلاح‌طلبان

روزنامه اصلاح طلب شرق در مطلبی با عنوان «روزگار برزخی اصلاح‌طلبان» نوشت: « بن‌بست اصلاح‌طلبی یا احیای اصلاحات؟ این پرسشی است که حالا اصلاح‌طلبان می‌توانند به آن پاسخ دهند؛ اینکه می‌خواهند تا دو سال یا چهار سال آینده دست روی دست بگذارند و در آستانه اولین انتخابات پیش‌رو، مثلا مجلس 1402، باز‌هم درب احزاب را باز کنند؟

یک تشکل جدید اصلاح‌طلبی خواه با هر نام تازه‌ای که انتخاب می‌کنند، ایجاد کنند و از مردم درخواست رأی کنند و دلخوش به این باشند که با ایجاد یک موج انتخاباتی شاید برنده انتخابات باشند یا مأیوس از رأی مردم یا باز‌هم با دوگانه‌سازی بد و بدتر به مردم تذکر دهند که اگر به ما رأی ندهید، چنین می‌شود و چنان!

واقعیت این است که اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر همین شیوه را پیش گرفتند و هیچ‌گاه تن به نگارش یک مانیفست جامع اصلاح‌طلبی ندادند؛ چه آنکه به گفته برخی اصلا چنین ظرفیتی هم در کسانی که صرفا در اندیشه چگونگی ورود به قدرت یا استمرار قدرت رسمی بودند، وجود نداشت و نظریه‌پردازان اصلاحات هم صرفا بر مفاهیمی کلی مانند آزادی، عدالت، رفع فقر و تبعیض و... پرداختند و هیچ‌گاه کسی نگفت که برای رسیدن به این مفاهیم با درنظرگرفتن وضع سیاسی موجود و همه محدودیت‌هایی که می‌بینیم باید چه سازوکاری در نظر گرفته شود؟

یا اگر به گفته برخی اصلاح‌طلبان لازم است که قانون اساسی اصلاح شود، باید چه اصولی اصلاح‌ شود و اگر آن اصول تغییر کند چه تأثیراتی در شیوه حکمرانی کشور پدید می‌آورد. آنها هیچ‌گاه نسبت دقیق خود را با حاکمیت روشن نکردند؛ به‌نحوی‌که از تندترین اپوزیسیون‌ها تا اصلاح‌طلبانی که اندیشه اصولگرایی دارند، همه اصلاح‌طلب فرض می‌شوند...

اصلاح‌طلبان مخاطبان خود را به‌عنوان یک جبهه سیاسی چه بخشی از جامعه می‌دانند؟ قرار است کدام خواسته‌های آنها را نمایندگی کنند؟ آیا هنوز طبقه روشنفکری را همراه خود می‌بینند؟ آیا هنوز دانشگاه‌ها را در اختیار دارند و اصلا می‌دانند از سال76 تا 1400 چه تحولات عظیمی در فضای فکری دانشجویان پدید آمده است؟

با طبقه فرودست چه می‌کنند؟ آیا احساس می‌کنند فرودستان، اصلاح‌طلبان را که همیشه محور سخنانشان توسعه سیاسی بوده است، به رسمیت می‌شناسند؟ فرای اینها مشخص نیست جایگاه لیدری در جریان اصلاحات چگونه است؟ آیا خاتمی هنوز جایگاه سابق خود را دارد و با نفوذ کلامش می‌تواند جامعه را همراه کند؟ و آیا اصلا همه اصلاح‌طلبان او را نماینده خود می‌دانند و به سخنانش تمکین می‌کنند؟

اگر چنین نیست، قرار است در آینده اصلاح‌طلبان با محوریت تشکیلاتی جلو بروند یا باز هم لیدری شخص‌محور خواهد بود؟ همه اینها پرسش‌هایی است که اصلاح‌طلبان باید بعد از شکست در انتخابات 1400 به آنها پاسخ دهند؛ خواه بگویند شکستی در کار نبود و ما حذف شدیم یا بپذیرند که سبد رأی‌شان به‌شدت نسبت به همین هشت سال پیش کاهش یافته است و بپذیرند که حتی اگر نامزدهای مورد قبولشان در این دوره مانند جهانگیری، ظریف یا سید‌حسن خمینی هم به میدان می‌آمدند، بعید بود در نتیجه کلی انتخابات تفاوت محسوسی مشاهده شود.

به نظر می‌رسد که پاسخ اصلاح‌طلبان هم در این برهه دیگر نمی‌تواند به یک بیانیه و چند مصاحبه و چند جلسه درون‌تشکیلاتی منحصر شود و حالا بیش از هر زمان ضرورت نگارش یک مانیفست دقیق، عینی و اجرائی، با مشخص‌کردن راهبردهای واقعی و صدالبته مبتنی‌بر خواسته‌های امروز جامعه نگاشته شود.»

***

تحلیل موسویان درباره علت تاخیر در توافق وین

سید حسین موسویان دیپلمات سابق کشورمان در گفت‌وگو با اعضاء کمیته شورای روابط خارجی بوستون آمریکا در مورد مشکلات برجامی در مذاکرات وین گفت: مشکلات توافق نهایی برای احیاء برجام به آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی برمی‌گردد. زیرا آمریکا تضمینی برای حفظ برجام نمی‌دهد. سایر قدرت‌های جهانی هم نشان دادند وقتی که «دونالد ترامپ» از برجام خارج شد، آنها هم بخاطر ترس از تحریم‌های آمریکا، تعهدات برجامی خود را اجراء نکردند. لذا قدرت‌های جهانی و در راس آنها آمریکا حاضر نیستند تعهد بدهند که برجام توافقی پایدار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: مشکل دوم هم گره زدن آینده برجام به بحرانهای منطقه‌ای است. آمریکا و اروپا در دولت «محموداحمدی نژاد» حاضر نشدند پیشنهاد ایران درمورد گفت‌وگو راجع به موضوع هسته‌ای و سایر مسائل منطقه‌ای را بپذیرند و اصرار بر این داشتند که صرفا در مورد هسته‌ای مذاکره می‌کنند. لذا این آمریکا و اروپا هستند که اکنون دبه کرده و مسائل منطقه را پیش کشیده اند.

***

توضیحات واعظی درباره همکاری دولت با رئیسی

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در گفتگو با ایرنا در واکنش به ادعای تحمیل وزیر یا اعضای کابینه از سوی دولت دوازدهم به دولت منتخب، گفت: رییس جمهوری دستور داده است انتقال قدرت آرام داشته باشیم و از طرف دیگر همه اطلاعات خود را در اختیار آقای رییسی قرار دهیم. می‌خواهیم طوری عمل کنیم وقتی رییس‌جمهوری منتخب، دولت را تحویل گرفت به اندازه ما اطلاعات داشته باشد. می‌خواهیم همکاری داشته باشیم چون سال ۹۲ کسی با ما همکاری نکرد و ما خود در پی این وزیر و آن وزیر می‌رفتیم و اطلاعات می‌گرفتیم.

واعظی اضافه کرد: ما این کار را دوستانه و صمیمانه انجام می‌دهیم؛ برای اینکه اطلاعات را منتقل کنیم آقای رییسی را در مجموعه خود تعریف می‌کنیم و کسی حق ندارد اطلاعاتی را پنهان کند. اینکه بخواهیم چیزی تحمیل کنیم اصلا درست نیست بلکه همه آماده هستیم هروقت وزرای جدید انتخاب شده‌اند، دولت را با روی خوش تحویل دهیم.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: رییس جمهوری و وزرا هیچکدام نمی‌خواهند هیچ وزیری یا فردی را به دولت منتخب تحمیل کنند، بلکه معتقدیم کسی حق فشار و فضاسازی ندارد و رییس جمهوری منتخب باید با آزادی کامل همکاران و هر فردی را که به او اطمینان دارد انتخاب کند.

***

کسری بودجه و خرید گندم؛ اولویت دولت رئیسی

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اولویت‌های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: معتقدم که چاره اندیشی برای کسری بودجه سال ۱۴۰۰ باید در دستور کار قرار بگیرد و برنامه ریزی برای خرید کالا‌های اساسی به خصوص گندم برای رفع نیاز‌های اساسی کشور هم نباید فراموش شود؛ همچنین خرید دام برای تامین نیاز ماه‌های آینده یکی از موارد جدی در دستور کار دولت آینده است.

او ادامه داد: به طور خلاصه معتقدم که اصلاح بودجه ریزی کشور با اولویت رفع کسری بودجه سال ۱۴۰۰ موضوعی است که باید لحاظر شود تا فرآیند حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری دولت را تامین کند.

***

یکدستی دولت و مجلس به نظارت کارشناسی می‌انجامد

مالک شریعتی نماینده تهران در گفتگو با ایلنا در واکنش به این مساله که دیدگاهی وجود دارد که نتیجه یکدست شدن مجلس و دولت را «کاهش نظارت مجلس بر دولت» می‌داند، اظهار داشت: این یک خطری است که وجود دارد اما اگر رویکردها درست شود، اتفاقا زمینه برای دقت در نظارت‌های کارشناسی فراهم می‌شود. معمولا دولت و مجلس وقتی با هم اختلاف سلیقه سیاسی داشته باشند، بحث‌های فی‌مابین به سمت دعواهای سیاسی می‌رود و فرصت برای نظارت کارشناسی کم می‌شود اما اگر رویکردها و جهت‌گیری‌های سیاسی هم‌جهت باشد؛ فرصت برای نظارت کارشناسی فراهم می‌شود و آن زمانی که می‌خواهند برای نظارت اختصاص دهند، روند کار به سمت نظارت کارشناسی خواهد رفت.

***

پیشنهاد مرعشی به رئیسی درباره کابینه

حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در گفت و گو با برنا در رابطه با احتمال حضور اعتدالیون و اصلاح طلبان در کابینه رئیس جمهور منتخب با توجه به شعارهای او عنوان کرد: اینکه از رییس جمهور انتظار داشته باشیم که کابینه اش از دیگر جناح های سیاسی باشد انتظار مناسبی نیست. مهمترین نکته ای که اگر آقای رییسی بتوانند عمل کنند مناسب خواهد بود این است که در سطوح بعد از وزرا، شایسته سالاری را مبنای انتخاب ها قرار بدهند و کمتر به سیاسی کاری توجه کنند. این خلاف کاری است که آقای احمدی نژاد انجام داد و در همه سطوح فنی و اجرایی کشور، نگاه سیاسی را اعمال کرد و با سیاسی کردن همه نهادها و بخش ها به کشور لطمه زد.

او افزود: امیدواریم آقای رییسی در معاونت های فنی و در حوزه های تخصصی اصل را بر تخصص بگذارند تا گرایش سیاسی، اگر این بخش موفق باشد دولت می تواند برای کشور کارهای موفقیت آمیز انجام بدهد.

***

چرا برخی رسانه‌ها طالبان را تطهیر می‌کنند؟

رجانیوز نوشت: «تاکیدات مکرر و پررنگ بر این نکته که طالبان خود را اصلاح کرده، آنهم به استناد برخی مواضع و صحبت‌ها از چندین جهت می‌تواند برای مردم افغانستان قابل تحمل نباشد و انتشار چنین تحلیل‌هایی آن هم از سوی رسانه‌ها و اشخاص جریان منتسب به نظام که همیشه ملجا مردم مظلوم افغان و مهاجرین این کشور بوده می‌تواند سال‌ها پیوند برادری را به سستی بکشاند...

تاکید برخی رسانه‌ها بر تصرف بدون خونریزی و کشتار و جنایت شهرها درحالی است که این اتفاق عمومیت نداشته و هر جا طالبان مقاومت مردمی را ببیند، حرف خود را از دهانه‌ی سلاح به مردم تفهیم می‌کند...

 گفته‌ها و نوشته‌های رسانه‌ها و تحلیل‌گران ایرانی، هم عموم مسلمانان افغان را رنج می‌دهد و هم موجب دلخوری شیعیان خواهد شد. از یک سو حمایت از طالبان باعث می‌شود تا شیعیان افغان خود را در مقابل ظلم‌های آینده تنها بیابند و یکی از مهمترین حوزه‌های نفوذ انقلاب اسلامی در همسایه شرقی از دست برود و از سوی دیگر تاکید ویژه بر وضعیت امنیت جانی شیعیان این کشور توسط تحلیل‌گران ایرانی باعث می‌شود تا رسانه‌های معاند، اهداف جمهوری اسلامی ایران را مذهبی نشان داده و انقلاب را بی‌توجه به قشر عظیمی از مسلمانان سنی مذهب جلوه دهند...

فضاسازی رسانه‌های فارسی‌زبان آمریکایی و انگلیسی در روزهای اخیر که روابط دوستانه دو ملت ایران و افغانستان را تاب نمی‌آورند نشان داده که راهبرد رسانه‌ای جریان انقلابی دارای اشکالات فراوانی است و نیاز به تصحیح و بازنگری جدی دارد. به نظر می‌رسد هر گونه تاخیر در بازنگری در این سیاست رسانه‌ای که برخلاف سیاست‌خارجی کشور می‌باشد منجر به افزایش شکاف‌ها بین دو کشور و ملت خواهد شد و تبعات جبران نشدنی را در پی داشته باشد.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۷۶۹۹۹۲۰:۵۰:۵۴ ۱۴۰۰/۴/۱۳
اصلاح طلبان و کارگزاران در 8 سال گذشته نشان دادند که حتی توانایی اداره یک .. را هم ندارند در کابینه دولت جدید نباید از اصلاح طلبان استفاده بشود.
ناشناس۲۰۷۷۱۴۶۲۳:۱۲:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۱۳
از نمایندگان محترم مجلس درخواست میشود در فرصت اندک باقیمانده طرح ممنوع الخروجی دولت و مدیرانش و تفحص از بانک مرکزی را اجرایی فرمایید
ناشناس۲۰۷۷۳۸۰۰۷:۵۶:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
فرصتی که امروز برای انقلاب و کشور پیش آمده بی‌نظیر است. مجموعه دولت و مجلس و... در اختیار جریان انقلابی و جهادی قرار گرفته است. مردم منتظرند که با فعالیت جهادی نیروی تازه نفس و پرانگیزه هر روز خبرهای خوش و امیدوارکننده بشنوند.
ناشناس۲۰۷۷۶۲۰۱۰:۲۴:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
با توجه به تجربیات چند ده سال اخیر مملکت به شما توصیه می کنم برای امیدوار شدن بهتره یکی دو سالی صبر کنی تا اگر زبانم لال خدای ناکرده نتایج جالبی کسب نشد بیشتر از این سرخورده نشوی !
ناشناس۲۰۷۷۳۸۱۰۷:۵۷:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۱۴
مطمئن هستیم که در سایه مدیریت انقلابی و همچنین پاکدستی و صداقت آقای رییسی با مردم مشکلات حل شدنی است.
ناشناس۲۰۷۷۳۸۳۰۷:۵۸:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
فشار معیشتی بی‌نظیر از یک طرف، رفتارها و عملکرد دولتی‌ها از سوی دیگر،‌کرونا و کارشکنی‌های حین رأی‌گیری و رسانه‌های بیگانه و... مانع حضور حداکثری مردم نشد و مردم فهیم کشورمان باز هم حماسه آفریدند و دشمنان را مأیوس و جبهه انقلاب را امیدوار کردند.
ناشناس۲۰۷۷۴۱۷۰۸:۳۲:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
مدیریت اصولگراها رو هم بر این کشور مظلوم دیده ایم ! از کره مریخ نیامده ایم‌ !
ناشناس۲۰۷۷۵۳۵۰۹:۳۸:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
دولت روحانی با مدیریت اصلاح طلبان رکورددار تورم و رشد اقتصادی منفی و کاهش تولید برق و کاهش محسوس سرمایه گذاری خارجی و اختلاس در 42 سال اخیر است.
ناشناس۲۰۷۷۶۵۸۱۰:۴۳:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اصلاح طلبان از دولت جدید سهم خواهی نکنند در دولت انقلابی جایی برای رانت خواران و نجومی بگیران نیست.
ناشناس۲۰۷۷۴۷۲۰۹:۰۴:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
دولت برای واردات فاضلاب انسانی از ترکیه به افکار عمومی پاسخ دهد چه کسانی برای واردات فاضلاب ارز گرفته اند
ناشناس۲۰۷۷۰۰۱۲۰:۵۲:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۱۳
امروز در اکثر نقاط تهران دو نوبت در صبح و بعد از ظهر به مدت 4 ساعت قطعی برق داشتیم گندی که اصلاح طلبان زدند ..ها نزدند.
ناشناس۲۰۷۷۱۴۷۲۳:۱۴:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۱۳
خوشم میاد حافظتون هروقت بخواین ضعیف میشه مثلا قطعی برق های دولت احمدی نژاد رو کلا از خاطر می برید !!!
ناشناس۲۰۷۷۵۰۴۰۹:۲۷:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
در دولت قبل ظرفیت نیروگاهی کشور 4 برابر افزایش یافت حتی در اوج تحریم ها در سالهای 90 و 91 قطعی برق نداشتیم.
ناشناس۲۰۷۷۵۳۸۰۹:۴۰:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
بنده حافظه قوی دارم در دولت قبل قطع برق وجود نداشت زیرا در این زمینه سرمایه گذاری کافی شده بود.
ناشناس۲۰۷۷۳۵۷۰۷:۱۹:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
این گند ؛ عمیق تر خواهد شد . خواهید دید
ناشناس۲۰۷۷۵۰۹۰۹:۲۹:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
ان شاءالله در دولت جدید تا سال آینده این مشکل حل خواهد شد.
ناشناس۲۰۷۷۳۸۴۰۷:۵۹:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
مشکل اصلی دل بستن دولت به کدخدا و برجام و تن دادن به خواسته‌های او بود که از به‌روزرسانی سامانه و تجهیزات برق و سایر بخش‌های کشور مانع شد و حال به این روز افتاده‌ایم. ان‌شاءالله در دولت انقلابی قدم به قدم شاهد کاهش این مشکلات باشیم.
ناشناس۲۰۷۷۳۸۶۰۸:۰۱:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۱۴
مردم در انتخابات با رای خود نه بزرگ به فسادهای گوناگون، نه بزرگ به مذاکرات خفت‌بار، نه بزرگ به مدعیان ناتوان کاربلدی، نه بزرگ به قاتلان خارجی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و... گفتند.
ناشناس۲۰۷۷۴۳۱۰۸:۳۸:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
چرا منفی دادید؟ جیره خورها.. راست میگه. ما ظهر 2 ساعت قطع شد من سر درد گرفتم شب ساعت 9 باز تا 11 قطع بود. امتحان ترم هم دارم پس فردا. فقط خدا عوضش رو به بچه هاتون و نوه هاتون بده ان شاء الله
ناشناس۲۰۷۷۰۰۵۲۰:۵۴:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۲۰۷۷۳۸۷۰۸:۰۲:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
تنها راه برون‌رفت از مشکلات، نگاه به داخل و حضور مدیران انقلابی و جهادی در راس وزارتخانه‌ها و ادارات است حالا دیگر همه می‌دانند نگاه به غرب و کدخدا در این 8 سال دستاوردی جز «هیچ»، برای کشور نداشته و در بسیاری موارد نیز نتیجه عکس داده و گرانی و فشار بر مردم را افزایش داده و سفره مردم را کوچک و کوچک‌تر کرده است.
ناشناس۲۰۷۷۴۲۸۰۸:۳۶:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
اگر برجام رو نداشتیم الان باید یک فرغون اسکناس میبردی بقالی برای خریدن یک شونه تخم مرغ . آره داداش . برجام برکت بود برای کشور و ملت
ناشناس۲۰۷۷۵۱۷۰۹:۳۲:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
برجام اقتصاد کشور را قفل کرد زیرا باعث تشدید تحریم و فشار حداکثری دشمن شد به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۲۰۷۷۵۲۶۰۹:۳۴:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام هست تحریم ها و تورم هم 100 برابر بیشتر شده یعنی خسارت محض است.
ناشناس۲۰۷۷۵۲۷۰۹:۳۵:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
خخخ قبل برجام تخم مرغ دانه ای 50 تومان بود حالا دانه ای 1500 تومان شده است !
ناشناس۲۰۷۷۵۵۷۰۹:۴۹:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
خدا شفات بده!
ناشناس۲۰۷۷۰۰۶۲۰:۵۴:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۱۳
از مردم عزیز در شهرهادرخواست میشود .. در ورودی شهر مستقر و از ورود سفیران مرگ به شهر جلوگیری کنند فقط خود مردم میتوانند سلامت خود را تامین کنند
ناشناس۲۰۷۷۴۳۲۰۸:۳۸:۵۴ ۱۴۰۰/۴/۱۴
حالا دارم میفهمم مهرعلیزاده توی مناظرات چی میگفت راجع به شیوع مجدد پیک کرونا
ناشناس۲۰۷۷۶۲۱۱۰:۲۵:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۱۴
میتینگهای انتخاباتی احیا کرد کرونا را
ناشناس۲۰۷۷۰۰۹۲۰:۵۹:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
کسری بودجه و خرید گندم افزایش تولید برق و تسریع تزریق واکسن های داخلی و خودکفایی تولید خوراک دام و طیور و دانه های روغنی الویت دولت آینده است.
ناشناس۲۰۷۷۴۳۳۰۸:۴۰:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
۷ تا واکسن اختراع کردیم ! از نظر میزان واکسیناسیون آخریم توی دنیا :-)
ناشناس۲۰۷۷۵۱۲۰۹:۳۰:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
واکسن ساختیم تا کور شود هرآنکه نتواند دید.
ناشناس۲۰۷۷۶۲۳۱۰:۲۶:۴۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
هر وزارتخانه و ارگان ؛ یک واکسن ! فقط مونده وزارت ورزش که واکسن اختراع کنه
ناشناس۲۰۷۷۶۵۳۱۰:۴۱:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
تعداد واکسیناسیون در آمریکا: ۲۰۰میلیون دوز تعداد فوتیهای دیروز: ۳۲۲نفر
ناشناس۲۰۷۷۰۱۱۲۰:۵۹:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
از رییس جمهور منتخب می خواهیم به منظور مجازات متخلفین و مفسدین اقتصادی کار گروه ویژه ای برای این مهم تشکیل دهند تا سریعا فساددهای صورت گرفته در طی سالیان صورت گرفته شناسایی و متخلفین را به سزای اعمالشان برسانند
ناشناس۲۰۷۷۰۷۳۲۲:۰۸:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۱۳
این آقای مرعشی ، واعظی ، ربیعی ، .. که از جمله کارنابلد.. مسئولان و سیاسیون وطنی هستند با کدام علم و عمل و تجربه به آقای رئیسی پیشنهاد می دهند خجالت ..
الیاس۲۰۷۷۴۳۴۰۸:۴۰:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۱۴
بنظرم دولت سیزدهم، بیشترین لطمه را از همین افراد مشاورنما خورد. شاید بعدها خود روحانی تائید کنه. مثلا هر وقت آقای واعظی نطقی داشت، جنجال آفرین، نمایشی و خلاف واقعیت بود. موضوع انتقال اطلاعات به رئیس جمهور منتخب هم !!!؟
ناشناس۲۰۷۷۵۶۴۰۹:۵۳:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
واعظی: نرخ ارز را 27 هزار تومان کردیم تا بتوانیم مملکت را اداره کنیم !
ناشناس۲۰۷۷۲۵۰۰۱:۲۰:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۱۴
آقای واعظی انتقال قدرت ادبیات شاهنشاهیه انتقال دولت صحیحه
مرد۲۰۷۷۲۷۷۰۲:۰۱:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۱۴
خدا از فریدون و دولت دروغگوش نگذرد که همین برایتان بس که ۸۰ میلیون ایرانی هر لحظه شما را دارند لعن و نفرین میکنند
ناشناس۲۰۷۷۳۵۴۰۷:۱۴:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
واعظی جان ! حضرتعالی نطق کردن بلد نیستی ؛ لازم نیست در پی کمک کردن به دولت جدید باشی . اگر کمک بلد بودی توی این ۸ سال به خودت کمک میکردی !
ناشناس۲۰۷۷۳۵۵۰۷:۱۵:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۱۴
واعظی تورم رو از ۱۵ درصد به ۷۵ درصد رسوندی . چی جوری میخوایی به دولت جدید کمک کنی ؟ :-)
ناشناس۲۰۷۷۴۶۸۰۹:۰۱:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
میخواد کمک کنه به نابودی کامل و ۱۰۰ درصدی اقتصاد ایران
ناشناس۲۰۷۷۴۷۱۰۹:۰۴:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۱۴
بنده که اگر غاز داشته باشم از ایشان کمک نمیطلبم :-)
ناشناس۲۰۷۷۳۵۶۰۷:۱۸:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۱۴
امثال روحانی و نوبخت و واعظی و جهانگیری و نهاوندیان را باید بوسیله کشتی تا اعماق اقیانوس هند هدایت نمود و در آن مناطق به آب های گرم اقیانوس سپرد .
ناشناس۲۰۷۷۴۳۷۰۸:۴۳:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۱۴
آمریکا ۲ تا واکسن کرونا ساخته چین ۲ تا اینگیلیس ۱ دونه آلمان ۱ دونه روسیه ۱ دونه ما ۷ تا علی برکت الله هنوزم داریم میسازیم هفته ای ۲ تا # آغاز _ پیک _ پنجم _ کرونا
سلام۲۰۷۷۵۲۴۰۹:۳۴:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۱۴
قابل توجه آقای رییسی که از مسولین و معاونان دولت فعلی در هیچ قسمت از دولت آينده استفاده نکنند نه قابل اعتمادند و نه کاربلد خسته پیر فرتوت کارنابلد
ناشناس۲۰۷۷۸۴۲۱۲:۲۰:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۱۴
سلام واقعا پر رویی هم حدی دارد. اینها در این 8 سال و آقای مرعشی در این 34 سال که دولت دستشان بوده است چه گلی بر سر این مردم گذاشته اند بجز بدبختی!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین