رئیس علوم پزشکی اهواز خبر داد موج جدید کرونا در حال ورود از جنوب شرق خوزستان

اجتماعی،   4000412113

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش موارد بیماری در برخی شهرهای خوزستان، از ورود موج جدید به خوزستان ابراز نگرانی کرد.

موج جدید کرونا در حال ورود از جنوب شرق خوزستان

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در پایان نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۲ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: موج پنجم بیماری در سطح کشور از قسمت‌های جنوب‌شرقی کشور آغاز شده و در حال گسترش به اقصی نقاط کشور است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر در استان خوزستان دو شهر اندیمشک و امیدیه در وضعیت قرمز قرار دارند. وضعیت بیماری در شهرهای امیدیه و آغاجاری و بهبهان رو به افزایش است و این میزان در آغاجاری و امیدیه بیشتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به نظر می‌رسد این موج از جنوب شرق استان در حال وارد شدن به خوزستان است. البته میزان بیماری در حمیدیه که در مجاورت اهواز قرار دارد نیز افزایشی شده است.

ابول‌نژادیان بیان کرد: اولین نشانه افزایش بیماران بستری، افزایش بیماران سرپایی در یکی دو هفته قبل است. تاکنون میزان بستری در خوزستان کاهشی بوده است اما آنچه ما را نگران می‌کند افزایش موارد سرپایی در این دو سه شهر خوزستان است.

وی تصریح کرد: در این جلسه تصمیم گرفتیم که محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی با جدیت و شدت بیشتری در شهرهای مختلف خوزستان اجرا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: از مردم می‌خواهیم در این روزها که ویروس موتاسیون‌یافته دلتا وارد کشور شده است، نشست‌های خانوادگی را لغو کنند و از سفر به هرمزگان و سیستان و بلوچستان پرهیز کنند.

وی بیان کرد: ممنوعیت سفر به کیش در دو هفته گذشته به درگیری کمتر کمک کرد. اکنون وضعیت چابهار نیز خوب نیست. از مردم می‌خواهیم از سفر به استان‌های دیگر به ویژه جنوب‌شرق پرهیز کنند.

ابول‌نژادیان افزود: هم‌استانی‌هایی که در عسلویه، کنگان، دیر و به ویژه شهرستان‌های نفت‌خیز بوشهر فعالیت می‌کنند در صورت بروز علائم ابتلا به کرونا، در همان استان بمانند و وارد خوزستان نشوند تا خانواده‌هایشان به بیماری مبتلا نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ابراز نگرانی از ورود موج جدید به خوزستان، گفت: در حال حاضر تابلوی بالینی موج جدید به صورت آبریزش بینی، گلودرد، خارش چشم و تظاهرات سرماخوردگی است و سه، چهار روز بعد سرفه بروز پیدا می کند بنابراین در موج جدید علائم بیماری نسبت به سوش قبلی که به صورت تب و لرز و سرفه بود، متفاوت است.

وی بیان کرد: در صورتی که فردی دچار آبریزش بینی، گلودرد و یا عطسه شد، باید مراقبت بیشتری کند زیرا ممکن است به سوش جدید مبتلا شده باشند.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: باید رعایت‌ها بیشتر شود تا خوزستان قرمز نشود و مجبور به محدودیت‌های بیشتر و تعطیلی بخش‌هایی از کسبه نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در حال حاضر واکسن‌های وارد شده به خوزستان محدود است و تنها واکسیناسیون دوز دوم افراد در حال انجام است که تاکنون حدود ۲۱۸ هزار خوزستانی واکسینه شده‌اند.

وی افزود: برای بازگشایی دانشگاه‌ها باید واکسن در اختیار ما قرار بگیرد تا دانش‌آموزان و دانشجویان را واکسینه کنیم که تاکنون این میزان واکسن برای انجام این مهم به ما اختصاص نیافته است. طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در هفته پیش رو تعداد واکسن‌هایی که به ما تحویل می‌دهند بیشتر خواهد شد که ما آمادگی داریم در همه خوزستان مراکز تجمیعی واکسیناسیون راه‌اندازی و روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر را واکسینه کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین