توصیه‌های عباس عبدی به رئیسی درباره برجام/ حمله میرسلیم به منتقدان طرح مجلس درباره فضای مجازی/ پرسش زیدآبادی از حجاریان/ استقبال مجید انصاری از تماس رئیسی و اژه‌ای با فعالان سیاسی

گروه سیاسی الف،   4000412097 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توصیه‌های عباس عبدی به رئیسی درباره برجام/ حمله میرسلیم به منتقدان طرح مجلس درباره فضای مجازی/ پرسش زیدآبادی از حجاریان/ استقبال مجید انصاری از تماس رئیسی و اژه‌ای با فعالان سیاسی

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۳۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۶۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۷۰۷ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۲۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۴ هزار و ۶۲۷ نفر رسید.

روحانی: از هفته آینده واکسیناسیون وسیع‌تر انجام می‌شود

حسن روحانی در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: در مساله واکسن در کشور شرایط روز به روز بهتر می‌شود. البته باید واکسن بیشتری در اختیار داشته باشیم. اگر کشورهایی که با آنها قرارداد بسته‌ایم و حتی پول آن را هم پرداخت کرده‌ایم واکسن را در اختیار ما می گذاشتند الان شرایط بهتری داشتیم. پول کواکس را پرداخت کردیم و قرار بود ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز را به ما تحویل دهد ولی از آن قولی که به ما داده عقب است و مقدار کمی را به ما داده‌اند. اگر مابقی برسد می‌تواند به ما کمک کند.  

رئیس دولت دوازدهم با اشاره به واکسیناسیون کرونا گفت: همه علامت‌ها نشان می‌دهد که شرایط واکسیناسیون از هفته آینده بهتر می‌شود و به شکل وسیع‌تر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مشکلاتی که در ازدحام برای دریافت کنندگان واکسن آن هم عمدتاً در تهران بود رفع شده و دیگر اجتماع و ازدحامی نیست.

میزان رعایت پروتکل‌ها به کمتر از 70درصد رسیده است

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا به وضعیت شیوع بیماری در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد شهرهای درگیر ویروس در استان های جنوبی، شرقی و جنوب شرق کشور رو به افزایش است. علی رغم تاکیدات بسیاری که شد متاسفانه رعایت پروتکل ها در کشور با افت مواجه شده و اکنون به کمتر از 70 درصد و حدود 68 تا 69 درصد رسیده که این عدد بسیار پایین است و اگر بخواهیم پروتکل ها تاثیر داشته باشند، دستورالعمل های بهداشتی باید بیش از 85 درصد رعایت شوند.
 
دکتر رئیسی با بیان اینکه قدرت سرایت ویروس دلتا که در کشور مشاهده شده، بسیار بالا است، عنوان کرد: با توجه به قدرت سرایت، ویروس قطعا می ‌تواند میزان همه‌ گیری، بستری و ابتلا را افزایش دهد. در حال حاضر 92 شهرستان قرمز، 183 شهرستان نارنجی و 173 شهرستان زرد در کشور داریم. بیش از نیمی از استانهای کشور درگیر هستند که برخی استانها در ابتدای درگیری هستند و اگر پروتکل ها را رعایت کنند می توانند ویروس را مهار کنند اما اگر سهل انگاری صورت بگیرد قطعا کل استان درگیر بیماری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مردم سفرهای تابستانی را به تاخیر بیندازند/ جهش های ژنتیکی و موتاسیون ویروس مشکلات متعددی ایجاد کرده است

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به کمتر از۷۰ درصد رسیده است

وضعیت دارو، درمان و واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان

***

توصیه‌های عباس عبدی به رئیسی درباره برجام

عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح‌طلب طی یادداشتی درباره برجام خطاب به سیدابراهیم رئیسی در اعتماد نوشت:

« درست است كه برجام و گفت‌وگوهاي آن در حوزه سياسي ـ امنيتي مي‌گنجد، و مديران اين حوزه بايد عهده‌دار گفت‌وگوهاي آن شوند، ولي اين فقط ظاهر ماجرا است. بخش اصلي برجام اثرات اقتصادي آن است.

از اين رو بهتر است كه نظرات افرادي كه قرار است عهده‌دار مسووليت‌هاي اقتصادي دولت شما مي‌شوند نيز در اين زمينه لحاظ شود. وزير اقتصاد، رييس بانك مركزي، رييس سازمان برنامه و وزير نفت و صنعت و وزير راه و وزير نيرو، همگي بيشترين تأثير را از بود و نبود برجام خواهند ديد...پيشنهاد مشخص اين است كه افرادي را كه براي وزارتخانه‌هاي مزبور در نظر داريد، حتما در اين مذاكرات شركت دهيد. 

و مهم‌تر از وزرا، شخص خودتان هستيد. شما پيش از هر مساله ديگر بايد درباره برجام موضع روشني داشته باشيد. موافق يا مخالف بودن مساله بعدي است. 

***

شورای نگهبان از پاسخگویی طفره نرود

ایمانجانی، مدیرمسئول فرهیختگان در این روزنامه نوشت: «واقعیت این است که مدت‌هاست لزوم شفاف‌سازی عملکرد شورای محترم نگهبان ذهن دوستان و دلسوزان نظام را معطوف به خود ساخته است. توصیه به این شفاف‌سازی، نه از سر تردید و جفا به عملکرد شورا که کاملا برعکس، از سر علاقه و در جهت تقویت هرچه بیشتر این نهاد ارزشمند و کارآمد است.

بسیاری از افراد و جریانات، عملکرد بحث‌برانگیز شورای نگهبان در امر احراز صلاحیت‌ها و عدم شفاف‌سازی و پاسخگویی پس از آن را در پایین آمدن میزان مشارکت در انتخابات و ایجاد دغدغه برای رهبری معظم انقلاب و قاطبه مردم انقلابی، موثر می‌دانند...

 در جایی که رهبر فرزانه انقلاب همواره بر پاسخگویی شفاف و بدون رودربایستی مسئولان به مردم تاکید ورزیده‌اند و حتی خود ایشان نیز در بسیاری از موارد جهت روشن شدن اذهان، توضیحاتی درخصوص بعضی تصمیمات نظام ارائه فرموده‌اند، طفره رفتن از پاسخگویی و شفاف‌سازی و پنهان شدن پشت کلماتی نظیر محدودیت و منع قانونی در ارائه توضیح و پاسخ و امثالهم زیبنده نهادهای نظام نیست.

این شفاف‌سازی و پاسخگو بودن، نه‌فقط در زمینه انتخابات که در تمامی مسئولیت‌های خطیر شورای نگهبان ضروری به‌نظر رسیده و می‌تواند از طرق مختلف زمینه را برای مسدود کردن مسیر هرگونه بهانه‌جویی بدخواهان و معاندان نظام فراهم آورد و در راستای تحکیم مبانی فکری و عملی نظام مقدس جمهوری اسلامی قلمداد شود.»

***

دفاع میرسلیم از طرح برخی نمایندگان مجلس درباره فضای مجازی

سید مصطفی میرسلیم عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفتگو با مهر در خصوص علل و ضرورت تدوین طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی»، گفت: قابلیت‌های فضای مجازی بسیار گسترده است و هرچه پیشرفت در زمینه فناوری اطلاعات بیشتر شود بر این قابلیت‌ها افزوده می‌شود. این قابلیت‌ها جنبه‌های متنوع اقتصادی و فرهنگی و هنری و اجتماعی و آموزشی و سیاسی و حتی امنیتی دارد و می‌دانیم که هر جا امکان استفاده مقبول از قابلیت‌هایی وجود داشته باشد به موازات آن، امکان سو استفاده نیز شکل می‌گیرد و لذا ضروری است حدود مجاز تعیین و مراعات شود تا تبهکاران نتوانند به راحتی دست به تعدی و اخلال بزنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید: طبیعی است که با مطرح شدن حد و مرز مجاز و ایجاد قانونمندی، فریاد همین افراد به آسمان می‌رود که: «با تصویب طرحی جنجالی قرار است به آزادی‌ها حمله شود و جلوی کسب و کارها گرفته شود و از اطلاع رسانی ممانعت بعمل آید»

میرسلیم گفت: البته این ادعاها تا حدودی درست است زیرا با آن قانونمندی بسیاری از کسب و کارهای پلید کساد می‌شوند و جلو جریان‌های مالی کثیف و مشکوک گرفته خواهد شد و بر عکس کسب و کارهای قانونی و مجاز نه تنها متوقف نمی‌شود که با انواع نوآوری که امکان تبلور آن در فضای مجازی وجود دارد، بشدت رونق می‌گیرد، البته به صورت ضابطه مند، و هدف طرح قانونی نیز همین است.

***

رئیس صدا و سیما تغییر می‌کند؟

بر اساس اخبار رسیده به «نامه‌نیوز» گویا عبدالرضا رحمانی‌فضلی و محمدحسین صفار هرندی دو گزینه احتمالی برای جایگزنی عبدالعلی علی‌عسگری در سِمت ریاست صداوسیما هستند و آن‌طور که شنیده می‌شود علی‌عسگری هم سِمتی در دولت آینده خواهد داشت.

رحمانی فضلی وزیر کنونی کشور سابقه معاونت سازمان صداو سیما در دوره ریاست لاریجانی را در کارنامه دارد. در دورانی که او به عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی شد، رسانه ها از او به عنوان یکی از نزدیکان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی یاد می‌کردند. 
 
صفار هرندی هم که اکنون یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است که از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ وزیر فرهنگ و ارشاد بوده است. صفار هرندی مدتی در روزنامه کیهان هم فعالیت می‌کرد و سپس به وزارت ارشاد رفت. پس پایان دوره وزارتش دوباره به سپاه بازگشت و به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه مشغول به کار شد.

حالا گویا با رحمانی‌فضلی صحبت‌هایی درباره تصدی ریاست‌ صداوسیما شده است و هم‌زمان نام صفار هرندی هم به جدیت به گوش می‌رسد و باید دید که سِمت مهم ریاست‌ صداوسیما بر عهده چه کسی قرار می‌گیرد.

***

پرسش زیدآبادی از حجاریان و تاج‌زاده

احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی متمایل به طیف ملی-مذهبی پس از اعلام علنی و استقبال از تماس دفتر رئیسی با وی با انتقاد برخی از فعالان سیاسی و رسانه ای مواجه شده است. زیدآبادی در جواب ایشان در کانال تلگرامی خود نوشت: 

«سال‌های سال یکی از اعتراضات امثال من به زمامداران کشور این بوده است که چرا حاضر به شنیدن حرف‌های ما نیستند و راهکارهایمان را برای ادارۀ درست جامعه به کلی نادیده می‌گیرید.

اکنون فردی که در مقام ریاست جمهوری قرار گرفته است، به هر علتی، از من و شمار بسیاری  از منتقدان صریح‌اللهجۀ وضع موجود، درخواست کرده است که اگر انتقاد و پیشنهاد و راه‌حلی داریم به طور مستقیم در اختیار دفترش قرار دهیم.

در مقابل این درخواست، منطقاً به چهار طریق می‌شد واکنش نشان داد. نخست اینکه آن را به سکوت برگزار کنیم و بی‌پاسخ بگذاریم. دوم اینکه بگوییم اصلاً شما را به رسمیت نمی‌شناسیم و هیچ راه‌حلی هم برایتان نداریم. سوم اینکه بگوییم نظرات و پیشنهادات‌مان در آثار نوشتاری و گفتاری‌مان مطرح شده است، اگر می‌خواهید می‌توانید به آنها رجوع کنید و چهارم همه اینکه بگوییم، باشد! من پیشنهاداتم را به صورت موجز و مرتب به شما منتقل می‌کنم و منتظر تأثیر آنها در برنامه‌هایتان می‌مانم...

من ترجیحم این است که پیشنهادات و انتقاداتم مورد توجه قرار گیرد و حتی‌المقدور به کار گرفته شود تا بلکه کشورم از این وضعیت اسفبار گامی به جلو بردارد، بنابراین طریق چهارم را منطقی‌تر یافتم.»

زیدآبادی در مطلب دیگری در کانال تلگرامی خود نوشت: «فرض کنیم - اصلاً گیریم فرض محال - که دولت رئیسی بر اثر جبر شرایط یا اقتضائات حکمرانی یا ضرورت بقا یا حتی مثلاً خواب‌نما شدن، در صدد کاهش فشارهای اجتماعی و سیاسی و ایجاد تعدیلی در سیاست داخلی و خارجی برآید، در آن صورت وظیفۀ فعالان سیاسیِ روشنفکر و وطن‌خواه وایران‌دوست چیست؟

آیا باید به هر ترتیب که شده برنامۀ فرضی‌اش را از طرق مختلف خنثی و بی‌اعتبار کنند تا به هیچ طریقی امکان ورود به چنین راهی نداشته باشد، یا فرصتی در اختیارش بگذارند که در مقام عمل نیّات درونی خود را به اثبات برساند؟

این پرسش را مشخصاً در برابر دوستانی مانند سعید حجاریان و مصطفی تاجزاده در داخل و محسن سازگارا و علی افشاری در خارج می‌گذارم تا پاسخ روشنی به آن بدهند.»

***

استقبال مجید انصاری از تماس دفتر رئیسی و اژه‌ای با فعالان سیاسی

مجید انصاری، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تماس دفاتر رئیسی و اژه‌ای با فعالان سیاسی و رسانه ای به اعتماد گفت: «آنچه شاهد هستيم كه با نيروهاي مختلف تماس گرفته مي‌شود و از آنها نظرخواهي مي‌شود در واقع يك امر ضروري است. البته اگر اين كار واقعا به درستي انجام شود. اين يك ضرورت است كه حاكميت بايد با بدنه جامعه، نيروهاي فعال مدني و سياسي و نخبگاني كه در درون نظام هستند و دلسوز اين كشور محسوب مي‌شوند، ارتباط مستمر برقرار كند. حاكميت بايد به‌طور مستمر ارتباط خود را با جامعه و نخبگان حفظ كند و در موضوعات مهم نظرات‌شان را بگيرد. انتقادات گروه‌هاي مختلف دورن نظام بايد به مقامات ارشد، سران قوا و مسوولان مختلف انتقال پيدا كند. براي اين كار هم لازم است كه يك راه ارتباطي به صورت مستمر برقرار باشد. اگر از سوي مقامات اراده‌اي براي اين كار نباشد حفظ اين ارتباط تقريبا غيرممكن است.

انصاری درباره یکدست‌شدن حاکمیت گفت: «يكدستي در حاكميت اگر موجب بشود كه انتقادات و نظارت قوا نسبت به يكديگر كمرنگ شود و در واقع قوا از كنار خطاهاي يكديگر بگذرند، اين به نوعي يك آسيب و ضعف بزرگ است. اگر قرار باشد كه چون دولت اصولگراست، مجلس اصولگرا از خطاي هيات دولت چشم‌پوشي كند و نظارت بر دولت را جدي نگيرد اين مي‌تواند براي كشور خطرآفرين باشد. ولي اگر دچار اين آسيب نشود و اين اتفاق در حد هماهنگي قوا باشد مي‌تواند مفيد واقع شود مشروط بر اينكه ارتباط مستمر با جامعه هم برقرار باشد. يعني در همين حال كه سعي مي‌كنند نظارت خود را بر يكديگر حفظ كنند و ارتباط مستمري هم با بدنه جامعه داشته باشند مي‌توان اميدوار بود كه اين يك‌دستي منجر به هماهنگي شود كه مي‌تواند مفيد باشد.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۷۶۰۶۳۰۹:۳۸:۱۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
امروز دموکراسی پیش پای آقای رئیسی زانو زد. شما کجای دنیا سراغ دارید که یک شهروند عادی به رئیس‌جمهور پیشنهاد وزیر کند؟ وقتی فرم پیشنهادی وزیر را برای فردی پر کردم اشک شوق ریختم!
ناشناس۲۰۷۶۰۶۶۰۹:۳۹:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
امید است راه ناتمام آقای رئیسی به دست توانمند آقای محسنی اژه ای طی شود.
ناشناس۲۰۷۶۰۶۸۰۹:۴۰:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
تنها درخواست بنده از آقای رئیسی رئیس‌این است که در تشکیل دولت در هیچ سطحی از مدعیان اصلاح‌طلبی استفاده نکنند. این جماعت قدرت‌طلب و بی‌هنر 30 سال است که امتحان خود را پس داده‌اند و جز گرفتاری برای مردم نداشته‌اند.
ناشناس۲۰۷۶۱۲۳۱۰:۳۴:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۱۳
اصلاح طلبی تشکیل شد که کشور را به زمین بزند تا به سمت لیبی و عراق و تحریم ها بکشانند
ناشناس۲۰۷۶۵۹۰۱۴:۵۰:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۱۳
امید است اقای رییسی دور اصول گراها را خط بکشد بد به سر این مملکت اوردند
مهدی۲۰۷۶۰۸۲۰۹:۵۹:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۱۳
آقای رحمانی فضلی چه پرونده درخشانی در دولت که سرتاپای ان را ضعف مدیریتی می دانید داشته که کاندید رسانه ملی شود
و۲۰۷۶۱۵۰۱۰:۴۶:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۱۳
رحمانی فضلی برای صدا وسیما ؟؟ واقعا مایه تاسف خواهد بود
ناشناس۲۰۷۶۱۵۷۱۰:۵۴:۰۷ ۱۴۰۰/۴/۱۳
عباس آقا این حرفها رو باید به روحانی میزدی نامه رو گم کردی
ناشناس۲۰۷۶۳۱۸۱۲:۳۱:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۱۳
عباس عبدی بهتر است بداند که دولت جدید اقتصاد کشور را معطل مذاکره و برجام و اف ای تی اف نخواهد کرد.
ناشناس۲۰۷۶۴۹۷۱۳:۵۶:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۳
به توصیه جناب عبدی وزیر خارجه کم بود، وزرای نیرو و اقتصاد و کشاورزی و ... باید کاراشون رو ول کنن بچسبن به برجام!!! داداش کم آبی داریم، کمبود برق داریم، تولید مشکل داره، بزار دولت به کارهای مهمش برسه، برجام هم سر جای خودش پیش میره!!!!
ناشناس۲۰۷۶۵۰۷۱۴:۰۱:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۱۳
آقای عبدی لطفا قدری هم سکوت را تمرین کنید
ناشناس۲۰۷۶۵۴۹۱۴:۲۹:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۱۳
اگر آقای رییسی واقعا از ایده های اصلاح طلبها استفاده کنه و اون مسیرها رو بره این باعث خوشحالیه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین