مجید انصاری: دلیلی ندارد به دعوت رئیسی و اژه ای از منتقدان و اصلاح طلبان بدبین باشیم

سیاسی،   4000412058 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مجید انصاری عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در واکنش به دعوت رئیسی و محسنی اژه ای از اصلاح طلبان برای نقدو مشورت به روزنامه اعتماد گفت: اگر این کار واقعا به درستی انجام شود. این یک ضرورت است که حاکمیت باید با بدنه جامعه، نیروهای فعال مدنی و سیاسی و نخبگانی که در درون نظام هستند و دلسوز این کشور محسوب می‌شوند، ارتباط مستمر برقرار کند.

مجید انصاری: دلیلی ندارد به دعوت رئیسی و اژه ای از منتقدان و اصلاح طلبان بدبین باشیم

*این اتفاق هم به نفع جامعه و هم به نفع دستگاه‌ها و قوای مختلف است. به هر حال به نظرم آنچه اتفاق افتاده کار پسندیده‌ای است و اگر مستمر و واقعی باشد و انتقادات دریافت بشود می‌تواند موثر باشد. اگر در قوا تشکیلاتی باشد که این نظرات و انتقادات را گردآوری کند و آنها را به مسوولان و مقامات گزارش بدهد می‌توان امیدوار بود که این ارتباطات در آینده نتایجی داشته باشد. به هر حال باید این ارتباطاتی که با نیروها گرفته می‌شود و نظرات آنها جمع‌آوری و به‌طور منظم دسته‌بندی و در یک بازه زمانی مشخص ارایه شود. در نهایت هم گزارش‌های عمومی آن منتشر شود.

*البته آقای حسن روحانی در هشت سال دولت خود چند دفعه با سران احزاب و گروه‌ها ارتباطی برقرار کردند و جلساتی داشتند ولی این جلسات مستمر نبود و به یکی، دو جلسه اکتفا و بعد هم بدون رسیدن به نتیجه خاصی تمام شد.

* فعلا این اتفاق در حال رخ دادن است و روسای دو قوه قضاییه و مجریه تصمیم گرفته‌اند که حالا به هر ترتیب با فعالان سیاسی در ارتباط باشند به همین خاطر به نظرم فعلا باید از آن استقبال کرد. به هر حال فعلا شروع خوبی بوده است و دلیلی هم ندارد که بدبینانه با آن برخورد کنیم. توصیه من این است که این اقدام خوب را جناب آقای سید ابراهیم رییسی در دولت و هم آقای اژه‌ای در قوه قضاییه ادامه بدهند.

*در آموزه‌های دینی ما هم به چنین اقداماتی توصیه شده است. حضرت علی(ع) می‌فرمایند کسی که به مشورت به دیگران بپردازد و نظر آنان را در موضوعات مختلف جویا بشود، در واقع در اندیشه و خرد دیگران خود را شریک کرده است و به این ترتیب می‌تواند از عقل آنان نیز استفاده کند. در واقع خرد جمعی همراه خودش برکت می‌آورد و می‌تواند سر منشأ خیر باشد و از تکرار خطاهای سنگین و مشکل‌آفرین برای کشور و جامعه جلوگیری کند. در حالی اتفاق مقابل آن یعنی استبداد به این نتیجه معکوس می‌دهد و می‌تواند منجر به هلاکت شود. کسی که نظر خود را بهترین بداند و خود را بی‌نیاز از آرای دیگران ببیند هم خودش را هلاک کرده است و هم می‌تواند منجر به هلاکت جامعه شود. این مساله باید در کشور و جامعه ما نهادینه شود چرا که به هر حال یکی از حقوق شهروندی نیز محسوب می‌شود.

* به‌طور کلی من فکر می‌کنم که آسیب‌شناسی انتخابات و کاهش مشارکت مردم در سه انتخابات 28 خرداد باید این درس را به مسوولان داده و این زنگ خطر را به صدا درآورده باشد که ادامه این وضع بسیار خطرناک خواهد بود و باید امید مردم و جامعه امروز ایران احیا شود. ترمیم امید مردم هم راه‌های مختلفی دارد که یکی این است که بنشینند و با نخبگان و کنشگران مختلف مداوم در تماس باشند، با بدنه جامعه در ارتباط باشند و مشکلات را رصد کنند و به موقع نقاط ضعف را شناسایی کنند و نگذارند مشکلاتی که در جامعه وجود دارد انباشته شود و مردم احساس کنند که گوش شنوایی برای شنیدن نیست و اراده‌ای برای حل مشکلات وجود ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۷۵۲۵۰۱۳:۳۳:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۱۲
مگه شما اصلاح طلبان دلسوز مردم و کشور هستید؟!!!!!
ناشناس۲۰۷۵۳۳۷۱۴:۳۰:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۲
شما که کلا در محافظه کاری لنگه نداری و برای حفظ موقعیتت هر کاری میکنی حتی خلاف اصول اصلاح طلبی که نونش را خوردی و میخوری
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین