معمای حضور نیکزاد در دولت رئیسی/ همه تناقضات همتی بعد از شکست در انتخابات/ امیدواری روحانی درباره عملکرد قوه قضائیه/ چرا مجلس به شعار شفافیت عمل نمی‌کند؟

گروه سیاسی الف،   4000409102 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

معمای حضور نیکزاد در دولت رئیسی/ همه تناقضات همتی بعد از شکست در انتخابات/ امیدواری روحانی درباره عملکرد قوه قضائیه/ چرا مجلس به شعار شفافیت عمل نمی‌کند؟

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۸۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۵۹۶ هزار و ۵۰۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۳۲ هزار و ۵۹۰ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۹ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۴۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۲۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۰۴ هزار و ۵۵۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۴ هزار و ۲۶۴ نفر رسید.

ورود تهران به موج پنجم کرونا 

دکتر نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بیماری کرونا در استان تهران، گفت: تا پیش از هفته اخیر روند سینوسی و ثابتی داشتیم اما در طول یک هفته اخیر ۱۰ درصد افزایش موارد بستری و سرپایی را شاهد هستیم و البته مرگ و میر به صورت تاخیری تغییر خواهد کرد. با این اوصاف می‌توان رسما اعلام کرد که یک هفته است که وارد موج پنجم کرونا شده‌ایم.

توکلی در پاسخ به این سوال که آیا مشخص است مراجعان فعلی به بیمارستان‌ها مبتلا به کدام گونه‌ جهش یافته کرونا هستند یا خیر؟، اظهار کرد: ما سکوئنس ژنی بیماری از بیمار نمی‌گیریم زیرا این کار برای همه بیماران منطقی نیست اما رفتاری که مشاهده می‌کنیم مربوط به انواع جهش یافته است.

وی افزود: خود مرکز تهران هنوز نارنجی است اما چند شهرستان اطراف تهران قرمز شدند. اگر روند افزایشی به همین شکل تا هفته آینده ادامه داشته باشد، خود تهران نیز قرمز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ورود تهران به موج پنجم کرونا / احتمال قرمز شدن پایتخت در هفته آتی

تزریق بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن در تهران / ارسال پیامک به واجدان شرایط فعال است

***

چرا مجلس به شعار شفافیت عمل نمی‌کند؟

همشهری درباره درخواست برخی نمایندگان برای تصویب طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی» ذیل اصل 85 نوشت: «چرا چنین طرحی باید ذیل اصل85 قانون اساسی بررسی شود؟ این طرح چه ویژگی دارد که برحسب ضرورت از صحن علنی مجلس باید خارج شود و در کمیسیون‌های مجلس تصویب و به‌ صورت آزمایشی اجرا شود؟

تصور نگارنده این است که شفافیت در این طرح کمتر مشاهده شود و افکارعمومی کمتر به آن بپردازند. نکته دیگر این است که پس از انتخابات این طرح به سرعت مطرح شد که این موضوع هم قابل بحث است.

این در حالی است که چنین طرحی بر فعالیت‌های روزمره مردم و کسب‌وکارهای بخش قابل توجهی از آنها تأثیر بسیاری می‌گذارد. بسیاری از کسب‌وکارها در تعداد میلیونی، آن هم در شرایط کرونا، آسیب بسیاری می‌بینند که علاوه بر مشکلات اقتصادی، شاهد آن خواهیم بود که مشکل دیگری به مشکلات مردم اضافه خواهد شد.

بنابراین، در مورد این طرح بیش از این باید کار شود و حتما در جامعه و افکارعمومی مطرح شود. همچنین باید از کارشناسان و نمایندگان صنوف دعوت و از نظرات آنها استفاده شود.

به‌نظر می‌رسد که این طرح با دقت، اشراف کامل و هوشمندی خاصی تدوین و نگارش شده است و متأسفانه عنوان طرح با محتوای آن سازگاری ندارد. این در حالی است که نمایندگان مردم باید علی‌القاعده قوانینی وضع کنند که به نفع مردم، همسو با توسعه و با محوریت بهبود وضعیت اقتصادی آنها باشد.

در مورد خارج شدن طرح از دستور کار مجلس، قطعا افکارعمومی، نقد و نظر متخصصان و کارشناسان و همچنین رسانه‌ها تأثیرگذار بوده‌اند. بنابراین به‌نظر می‌رسد که طراحان از آنجا که پیش‌بینی می‌کردند، این طرح در صحن علنی و در افکارعمومی با مخالفت روبه‌رو شود، تصمیم گرفته‌اند که با استفاده از اصل85 آن را به سرعت در کمیسیون بررسی و تصویب و اجرا کنند.

به این نکته هم باید توجه شود که اکنون ما قوانینی داریم که به‌طور آزمایشی به‌مدت 8سال است که اجرا می‌شود. در واقع تجربه نشان می‌دهد که قانونی که به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود، دائمی می‌شود.»

***

همه تناقضات همتی بعد از شکست در انتخابات

چند روز پیش سخنان عبدالناصر همتی در جمع اعضای ستاد انتخاباتی منتشر شد که طی آن همتی از دولت و جریان اصلاحات گلایه و انتقاد کرده بود. 

آرمان ملی درباره سخنان همتی نوشت: «همتی خودش نیز تلاش داشته قبل از انتخابات و در زمان مناظرات خود را از دولت جدا کند. نشان به آن نشان که می‌گفت روحانی اقتصاد نمی‌فهمید و وی نماینده و حامی دولت و کارمند کسی هم نیست.  همتی تلاش کرد به مردم و بقیه بفهماند او را از دولت به شمار نیاورند؛ چون احتمالا می‌دانست عملکرد روحانی و نتایج امروز کشور به‌گونه‌ای است که اگر او به عنوان نماینده آن شناخته شود هیچ رایی نخواهد آورد.

او در جست‌و‌جوی رای بیشتر بود. برای همین دائم تلاش می‌کرد خود را از دولت جدا کند. اما حالا از این گلایه دارد که چرا نماینده‌های دولت از او حمایت نکرده‌اند(!) که اگر چنین می‌کردند قطعا همتی همان کارمند دولت و نماینده دولت شناخته و این موضوع به ضرر او تمام می‌شد و آرایش را از این هم کمتر می‌کرد.

کسی دل‌خوشی از حسن روحانی و تیمش نداشت، همتی چه می‌خواست، چه نه بخشی از بدنه ساختاری بوده که نرخ ارز و نوسانات و... را  در پس‌زمینه سیاسی خود داشته، مردم  او را بخشی از مسببان وضع موجود می‌دانستند. همتی چه با حمایت دولتی‌ها و چه بدون او نمی‌توانست راه به جایی برد؛ چون هر دو یک نتیجه داشت؛ اینکه مردم همتی را جزوی از دولت حسن روحانی به شمار می‌آوردند و از همین رو رای ندادن یا رای باطله دادن را به او ترجیح داده‌اند.  

بخش دیگری از اظهارات همتی درباره اصلاح‌طلبان نیز قابل‌تامل است. او از این جماعت هم که از وی حمایت نکرده‌اند گلایه دارد... همه چیز نشان می‌داد اصلاح‌طلبان روی همتی بسته‌اند و در انتخابات نیز با تمام ظرفیت خود در این عرصه وارد شده‌اند. نخست کناره‌گیری محسن مهرعلیزاده تنها کاندیدای باقی‌مانده با شناسنامه اصلاح‌طلبی به نفع همتی بوده است.

درست بعد از این کناره‌گیری محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات در بیانیه‌ای از این اقدام مهر‌علیزاده تقدیر کرد و ممنون شد که او با کناره‌گیری‌اش به نفع همتی مانع شکسته شدن رای میان خود او شده و آن را اقدامی راهگشا دانسته است. آیا این چیزی جز حمایت از همتی معنا می‌دهد؟...

 

***

معمای حضور نیکزاد در دولت رئیسی

آفتاب یزد نوشت: «این روزها منهای بحث گمانه زنی ها، رئیسی دچار دردسری عجیب شده است؛ دردسری که ممکن است حتی بر مسیر دولتِ او و موفقیت و عدم موفقیت دولت سیزدهم، تاثیرگذار نیز باشد و آن «علی نیکزاد ثمرین» است، چهره‌ای نزدیک به احمدی‌نژاد و جبهه ی پایداری که نماینده‌ای از نمایندگان مجلس یازدهم نیز به شمار می‌آید.»
آفتاب یزد همچنین تاکید میکند که نیکزاد یکی از پر فروغ‌ترین چهره‌های دولت دهم محسوب میشود .

 

***

اکبر کمیجانی به عنوان رئیس بانک مرکزی انتخاب شد

 محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه امروز هیات وزیران گفت: طبق مصوبه امروز هیئت دولت رئیس کل بانک مرکزی انتخاب شد.

 وی اضافه کرد: شاید این سوال پیش بیاید یک ماه باقیمانده می‌توانستیم سرپرست بگذاریم ما بر اساس اساسنامه بانک مرکزی عمل کردیم که طبق آن در صورتی که رئیس‌کل بانک مرکزی استعفا دهد یا به هر دلیلی نتواند به کارش ادامه دهد، ظرف یک ماه قائم مقام این اختیار را برای اداره بانک مرکزی را دارد و بعد از یک ماه باید رئیس کل بانک مرکزی تعیین شود.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: اساسنامه هیچ جایی برای سرپرستی باقی نگذاشته است و به همین دلیل رییس جمهوری هفته گذشته از معاونت حقوقی خواست اگر می‌توانیم از اختیارات دیگر برای معرفی سرپرست استفاده کنیم که معاونت حقوقی جواب داد با توجه به قانون خاص بانک مرکزی صراحتاً جایی برای سرپرستی وجود ندارد و به همین دلیل رئیس بانک مرکزی انتخاب شد.

واعظی افزود: بنابراین این کار معنایش چنین نیست که ما فردی را مشخص کردیم تا برای دولت بعدی تعیین تکلیف کنیم. آقای کمیجانی هم که انتخاب شدند این آمادگی را دارند و اعلام کردند که به محض تشکیل دولت سیزدهم از رییس‌ دولت بعدی می‌خواهند که فردی را انتخاب کند.

***

امیدواری روحانی درباره عملکرد قوه قضائیه

حسن روحانی در جلسه هیئت دولت به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: این روزهای هفته قوه قضاییه است و ما از قضات شریف و محترم و از مسئولین قوه قضاییه و تلاش‌هایی که انجام می‌دهند، تجلیل می کنیم و امیدواریم قوه قضاییه ما با علم و دانش و دقت و در نظر گرفتن احکام الهی و در چارچوب قانون و بی‌طرفی کامل بدون وابستگی به احزاب و گروه‌ها و جناح‌ها عمل کند.

 وی یادآورشد: چیزی که می‌تواند قوه قضاییه را بشکند و نابود کند وابستگی حزبی و جناحی است. ان‌شاءالله قوه قضاییه ما از جناحی و حزبی بودن دور باشد و کاملاً بی‌طرف باشد.

روحانی در ادامه گفت: قوه قضاییه باید به گونه ای عمل کند که همه مردم به آن اعتماد داشته باشند چرا که آخرین پناهگاه است. هرکس هر ظلمی ببیند تظلم خواهی می‌کند و می‌داند که در پایان یک دادگاه عدلی وجود دارد و قاضی‌ هست. البته ما هم باید برای قضات امکاناتی فراهم کنیم چرا که حکم قاضی وابسته به گزارشاتی دارد که ضابطین قوه قضاییه تهیه می‌کنند. گزارش ضابط پایه پرونده است و بعد گزارشاتی که کارشناسان در حوزه های مختلف می دهند.

رییس جمهوری با بیان اینکه در کار کشور همیشه نیازمند به همکاری سه قوه هستیم، گفت: اگر سه قوه باهم نباشند و از هم فاصله داشته باشند کار خیلی سخت می‌شود. در دولت یازدهم و دوازدهم این فاصله را لمس کردیم که چقدر کار را  برای دولت و مردم سخت می شود. امیدواریم شرایط بهتری پیش روی نظام و دولت آینده باشد.

***

گمانه‌زنی درباره تیم اقتصادی دولت رئیسی

ایلنا نوشت: «برای تصدی وزارت امور خارجه علیرغم مطرح شدن نام‌هایی مانند سعید جلیلی، حسین امیرعبدالهیان و علی باقری کنی به نظر می‌رسد انتخاب نهایی از میان افرادی چون مهدی صفری و سیدعلی حسینی تاش انجام شود؛ البته استقرار باقری کنی در وزارت خارجه به عنوان رابط رئیس‌جمهور منتخب با دستگاه دیپلماسی می‌توانست نشان‌دهنده کاهش شانس او برای تصدی این جایگاه باشد.

همچنین طی روزهای اخیر اسامی از یک تیم ۵ نفره شامل فرهاد رهبر، محمدرضا فاطمی امین، مهدی دوستی، مسعود میرکاظمی و حجت الله عبدالملکی به عنوان تیم اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی منتشر شد که نشان می‌دهد رئیسی در این عرصه تلاش دارد تیمی از نزدیکان خود در آستان قدس را به کار گیرد و تجربه عملکرد خود در آستان قدس رضوی را این بار در گستره بزرگتری محک بزند.

در میان این اسامی می‌توان احتمال داد رهبر با توجه به سابقه علمی و مطالعاتی در حوزه اقتصاد و رفاه اجتماعی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فاطمی امین به عنوان وزیر صمت و حجت الله عبدالملکی به عنوان وزیر کشاورزی برگزیده شوند. همچنین مسعود میرکاظمی که سابقه وزارت نفت در دولت احمدی‌نژاد را در کارنامه دارد ممکن است گزینه‌ای برای این وزارتخانه باشد که البته مهدی دوستی با داشتن سابقه معاون فنی هلدینگ نفت و گاز قرارگاه خاتم الانبیاء و مدیریت پروژه بومی‌سازی  پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نیز دیگر گزینه محتمل دیگری برای این کرسی است.»

***

محسن هاشمی: دلیل ردصلاحیتم به من اعلام نشد

محسن هاشمی درباره دلیل ردصلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری به جماران گفت: «دلیلی از سوی شورای نگهبان به من اعلام نشده، البته براساس مواردی که سخنگوی شورای نگهبان و برخی دیگر از اعضا گفتند سیستم احراز صلاحیت در شورای نگهبان براساس رای‌گیری مخفی است، یعنی مشخص نمی‌شود که چه کسانی صلاحیت یک کاندیدا را احراز نکرده‌اند که بتوان از آنها دلایل عدم احراز را پرسید، این مساله‌ای است که نیاز به اصلاح ساختاری دارد و قانون انتخابات باید این مسایل را پیش‌بینی کند تا این میزان هزینه به کشور و کاهش مشارکت تحمیل نگردد.»

هاشمی درباره آینده جریان اصلاحات گفت: «اصلاحات به یک تولدی دوباره و مهندسی مجدد احتیاج دارد، نباید جامعه از احزاب اصلاح طلب برداشت فعالیت تزیینی و گرم کردن تنور انتخابات را داشته باشد چرا که دیگر حاضر به حضور بی نتیجه در پای صندوقهای رای نیست، در هردو سر طیف اصلاح طلبان تندرو و کندرو، ما نیاز به آسیب شناسی داریم تا یک رویکرد واقع گرایانه، عملگرایانه وموثر را به جامعه ارائه دهیم و مردم مطمئن باشند که با حمایت خود، شاهد تغییر در شیوه مدیریت وتصمیم گیری در کشور می شوند.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۷۱۹۴۰۲۰:۳۹:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۹
ان‌شاءالله آقای رئیسی با دولت انقلابی به معنای واقعی خود اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری را در کشور پیاده و عملیاتی خواهد کرد و آن روز همگان خواهند دید که تحریم‌های آمریکا علیه ایران جوکی بیش نیست.
ناشناس۲۰۷۱۹۴۲۲۰:۴۰:۲۷ ۱۴۰۰/۴/۹
آمریکا برجام را پاره کرد و از آن خارج شد ولی ما کاسه داغ‌تر از آش شده‌ایم و اصرار داریم که تشریف بیاورید و دوباره ما را نقره‌داغ کنید! کدام عاقلی چنین کاری را با یک موجود شیطان‌صفت می‌کند؟
ناشناس۲۰۷۱۹۵۵۲۰:۵۹:۵۹ ۱۴۰۰/۴/۹
..! حمایت اصلاحات از همتی لحظه آخری و نصفه نیمه بود و منجر به نتیجه نبود. مگر می شود یک حزب یک روز مانده به انتخابات از کسی حمایت کند و موثر واقع شود؟ ثانیا: دولت می توانست درباره همتی سکوت کند ولی وزیر اقتصاد و خود دولت به شدت به همتی حمله کرد که جای گله داشت. چه نیازی به حمله بود؟ انهم به کسی که از همه طرف مورد حمله قرار داشت؟
ناشناس۲۰۷۲۴۲۳۰۸:۰۹:۴۱ ۱۴۰۰/۴/۱۰
1-همیشه تکنیک دقیقه نود برای جلب توجه بیشتر است، که با افتضاحات قبلی اصلاح طلبان موثر واقع نشد؛ 2- حمله کابینه دولت دوازدهم چیز جدیدی نیست، به منتقدان، به سازمانها و یگانهای مستقل، حتی به وزیر بهداشت مظلوم خود . 3- لطفا مناظره ها را با دقت ببینید (تلوبیون هست)، آقای همتی، همواره مهاجم بدون برنامه بودند. #بینش-سیاسی
ناشناس۲۰۷۱۹۷۸۲۱:۲۳:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۹
امروز هم صدا سیما در راستای همکاری با نمایندگان مجلس برای اجرای طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی» برنامه ای گذاشته بود که طبق معمول مردم همه از این طرح راضی بودن !!!! امان از وقتی که صدا سیما در جهت حمایت از جناح خودش حرکت کنه !!
ناشناس۲۰۷۱۹۹۲۲۱:۳۱:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۹
بنده چون عكس جناب رئيس دولت را در بالاي اين مقاله ديدم ، به همين مناسبت اين كامنت را كتابت مي كنم و عرض مي نمايم كه بنده از تمام شدن اين دولت خيلي مشعوف و مسرور و محظوظم ، مخصوصاً از تشريف بردن دو نفر ، يكي از رفتن جناب روحاني و ديگري از رفتن جناب نمكي ! ... بد شان نيايد ، آخه خيلي بد قولي كردن ، تو چشم مردم زل زدند و قول دادند و اما بد قولي كردند ، باز هم بدشان نيايد آسمان و ريسمان به هم بافتند ، چيزهايي گفتند كه هيچ كودك ده دوازده ساله باور نميكرد ، در عرصه سياست و اقتصاد و برجام و نيز در عرصه واكسن و واكسيناسيون حرف هايي زدند كه انگار نه انگار مردم امروزي در دنياي ارتباطات زندگي مي كنند !! ، ... اوووووه ! خدا عالمه چه قول هايي دادند كه همه قول ها رفت به آنجا كه.. ! به هر حال بنده لحظه شماري مي كنم تا هر چه زودتر نيمه مرداد فرا رسد و بگويند جناب روحاني و نمكي رفتند ،... بروند دست خدا همراهشان !! ..
ناشناس۲۰۷۲۰۳۰۲۲:۱۷:۱۳ ۱۴۰۰/۴/۹
طبق توصیه رهبر انقلاب نمایندگان مجلس نباید در دولت حضور پیدا کنند.
ناشناس۲۰۷۲۰۵۵۲۲:۳۳:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۹
جناب رییسی به هیچ یک از وزرای دوره های قبل پست وزارت پیشنهاد نفرمایید که به هیچ وجه با شعارهایتان هم همخوانی نخواهد داشت
ناشناس۲۰۷۲۰۶۳۲۲:۳۹:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۹
مهندس نیکزاد در وزارت مسکن و راه و شهرسازی در دولت دهم عملکرد موفقی داشت و جبهه پایداری هم خیلی بهتر از جبهه واداده گی است.
ناشناس۲۰۷۲۱۸۶۰۰:۳۳:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۱۰
خیلی هم موفق نبود اساتید بهتری دراقتصاد شهری وجود دارند
ناشناس۲۰۷۲۰۶۷۲۲:۴۲:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۹
روحانی چرا در مورد عملکرد فاجعه بار دولتش پاسخگو نیست ؟!
ناشناس۲۰۷۲۰۶۸۲۲:۴۳:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۹
زیباکلام: 2/5 میلیون رای همتی تیرخلاص به شقیقه اصلاح طلبان بود.
ناشناس۲۰۷۲۰۷۱۲۲:۴۴:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۹
کلانتری چرا استعفاء نمی دهد ؟!
ناشناس۲۰۷۲۰۸۱۲۲:۵۶:۲۵ ۱۴۰۰/۴/۹
بیا دلیل رد شدنت بگم! هیچی مردم کتاب خاطرات هاشمی بخونید!همین ! بعد خودتون قضاوت کنید ..
ناشناس۲۰۷۲۱۳۶۲۳:۴۲:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۹
روحانی چرا موقع رفتن یاد ثبت نام یارانه افتاده است ؟!
ناشناس۲۰۷۲۳۷۶۰۷:۱۲:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۱۰
حسن میخواد .. نون خور اضافه کنه دست تو پوست گردو بمونه
پژمان۲۰۷۲۱۵۰۲۳:۵۳:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۹
سلام . بدانید این ملت فهیم و بصیر دیگر به گروه ها و احزاب اقبالی نشان نخواهند داد و ملت بزرگ ایران از احزاب و تفکرات دگم انها عبور کرده و راه نجات خود را دادن مدیریت بدست افراد توانا میداند بدرود احزاب
ناشناس۲۰۷۲۱۷۳۰۰:۲۶:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۱۰
نیکزاد خیلی هم توانمند نیست
ناشناس۲۰۷۲۱۸۳۰۰:۳۱:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۱۰
دکترمحمد مرندی وزارت امور خارجه
ناشناس۲۰۷۲۲۴۱۰۱:۲۴:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۱۰
روحانی و دولتش باید به جرم اجحاف به کشور محاکمه بشن
محمد۲۰۷۲۳۰۳۰۳:۰۴:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۱۰
همه میدانندکه نیکزاد از احمدی نژاد جداشده نه تنها نیکزاد بلکه اکثر وزرای احمدی نژاد از احمدی نژاد جدا شدن پس مشکلی برای رئیسی ندارد البته شاید دولت رئیسی مثل دولت‌ احمدی نژاد باشد منهای مشایی و احمدی‌نژاد فعلی
ناشناس۲۰۷۲۳۲۵۰۴:۲۲:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۰
استفاده آقاي رييسي از نمايندگان مجلس وافرادي كه در دولت احمدي نژاد بودند شكست شعار هاي انتخاباتي ووعده هايش خواهد بود چون اين افراد بدنبال كارهاي بزرگ وزير بنائي نبودند وبطور كلي بيشتر بدنبال كارهاي .. إمدادي هستند
ناشناس۲۰۷۲۳۷۵۰۷:۱۰:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۰
نیکزاد آدم پرکار ،انقلابی و مردمی است و همواره منشا خیر بوده است
علی۲۰۷۲۴۲۷۰۸:۱۱:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۱۰
با سلام نه انتصاب به یک جبهه و حضور در یک دولت و نه نماینده مجلس بودن هیچ یک دلیلی بر عدم انتصاب شخص کارآمد وتوانمدی چون نیکزاد نیست. شایسته سالاری مهم است نه چیز دیگر
ناشناس۲۰۷۲۴۹۹۰۹:۳۹:۰۷ ۱۴۰۰/۴/۱۰
اقای محسن هاشمی توجه داشته باشند ک چند سال است مردم دنبال شفافیت ارا نمایندگان مجلس هستند ک هنوز ب ثمرننشسته،،.. حقوق ملت اصلش در فرعیات مانده،،وکسی پیگیر نیست،،شماکه..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین