مرحله خطرناک لبنان

جهان،   4000409061 ۶۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

در سایه موج‌سواری محور آمریکایی-فرانسوی-سعودی بر اوضاع آشفته لبنان، این کشور در صورت تسلیم شدن در برابر دیکته‌های محور مذکور مرحله خطرناکی پیش رو خواهد داشت.

مرحله خطرناک لبنان

به گزارش الف، بحران تشکیل دولت در لبنان پس از اعتراضات 17 اکتبر 2019 که با استعفای «سعد حریری» در همان روزهای نخستین اعتراضات همراه بود، تبدیل به یک سریال تکراری در این کشور شده و حتی دولت «حسان دیاب» نیز که پس از کش و قوس‌های فراوان تشکیل شده بود چند ماه بیشتر دوام نیاورد و در آگوست 2020 پس از انفجار مهیب بندر بیروت و فشارهای داخلی و خارجی مجبور به استعفا شد.

در حال حاضر پس از گذشت نزدیک به یک سال از این حادثه، لبنانی‌ها همچنان از بحران سیاسی و عدم وجود دولتی مستقل و کارآمد رنج می‌برند. سعد حریری که در اکتبر 2020 از جانب «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان مامور به تشکیل دولت در این کشور شد با وجود گذشت بیش از 8 ماه هنوز موفق به تشکیل کابینه نشده است.

با وجود اینکه عمده مشکلات لبنان داخلی است و بخش زیادی از چالش‌های این کشور به ساختار سیاسی متزلزل و عدم وجود سیاستمداران و مسئولان توانمند و مستقل برمی‌گردد؛ اما نمی‌توان مداخلات خارجی به ویژه غربی‌ها که آمریکا در راس آن قرار دارد را در بحران‌های لبنان نادیده گرفت. 

جریان 14 مارس در لبنان به ریاست سعد حریری مهره‌های اصلی واشنگتن در این کشور محسوب می‌شوند که جلب رضایت ایالات متحده برای آن بر منافع ملی لبنان ارجحیت دارد. از آنجایی که 14 مارسی‌ها از عناصر تاثیرگذار در صحنه قدرت لبنان محسوب می‌شوند، پرونده سیاسی این کشور جدا از پروژه‌های آمریکا نبوده است.

ایده تشکیل دولت مختصص یا «تکنوکرات» نیز ضمن همین پروژه‌های آمریکاست که با هدف حذف حزب‌الله از کابینه و عرصه سیاسی لبنان مطرح می‌شود و البته فرانسه و عربستان نیز در این مسیر به برنامه‌های آمریکا پیوسته‌‌اند.

از زمان مامور شدن سعد حریری برای تشکیل کابینه در لبنان، ایالات متحده بارها از زبان «دوروتی شیا» سفیر خود در بیروت، سعد حریری را تهدید به تحریم کرده و به او درباره تشکیل دولت با حضور حزب‌الله هشدار داده بود. فرانسه نیز در همان اوایل ماموریت حریری برای تشکیل کابینه با فرستادن هیئتی به لبنان اعلام کرد که طبق ابتکار «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه برای انجام اصلاحات در لبنان، همه وزرای کابینه آینده باید توسط حریری و تحت نظارت پاریس معرفی شوند. این درحالی است که طبق قانون اساسی لبنان هریک از مولفه‌های سنی، شیعی، مسیحی و دروزی این کشور جداگانه باید وزرای خود را معرفی کنند.

هم‌زمان با این تحرکات، عربستان نیز «ولید البخاری» سفیر خود در لبنان را از بیروت خارج کرد و سفیر سعودی حتی بعد از بازگشت به لبنان نیز علی رغم دیدار با سایر مقامات لبنانی، به دیدن سعد حریری نرفت. پرواضح است که در سایه روابط ریشه‌دار خاندان حریری با عربستان، سعد بدون جلب رضایت این کشور قادر به انجام هیچ اقدامی در لبنان نخواهد بود. سعودی‌ها نیز به روش‌های مختلف از جمله بیرون کشیدن سفیر خود و پس از آن خودداری «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان از دیدار با حریری در اوایل ژانویه 2021 در این کشور، عدم رضایت خود از نخست‌وزیری سعد حریری را اعلام کردند؛ چرا که به خوبی می‌دانند او قادر به تشکیل دولت بدون حضور حزب‌الله نیست. به همین دلیل سناریوهایی درباره تلاش عربستان برای یافتن مهره جدیدی به جای سعد در لبنان مطرح شد که اصلی‌ترین گزینه «بهاء حریری» برادر سعد بود.

در سایه این شرایط و همانطور که گفته شد عدم وجود یک ساختار سیاسی توانمند و مستقل، اوضاع لبنان اکنون به مرز فروپاشی رسیده و سفرهای خارجی متعدد نخست‌وزیر مکلف این کشور از فرانسه تا امارات و ترکیه که به شکل مستمر انجام می‌شود تنها گام وی در مسیر تشکیل دولت بوده است. اعتراض میشل عون به اهمال‌کاری و مواضع خارجی سعد حریری که از ماه‌های گذشته موجب بروز اختلاف میان دو طرف شده نیز مزید بر علت است و بهانه مناسبی برای عدم توافق درباره تشکیل دولت و ادامه بحران سیاسی لبنان محسوب می‌شود.

این وضعیت موجب شده تا بحران معیشتی و اقتصادی لبنان نیز به اوج برسد و به ویژه طی هفته‌های گذشته اعتراضات مردم در مناطق مختلف بیروت که همواره به درگیری با نیروهای امنیتی منجر می‌شود گسترش یابد. بر همین اساس سناریوهای خطرناکی مشابه اعتراضات اکتبر 2019 در لبنان مطرح می‌شود که البته دور از انتظار نیست. درصورت اجرای این سناریو که طبق شواهد با موج‌سواری محور آمریکایی-فرانسوی-سعودی همراه خواهد بود لبنان وارد مرحله خطرناک‌تری می‌شود که علاوه بر بحران سیاسی و اقتصادی احتمال درگیری‌های داخلی در این کشور نیز وجود خواهد داشت.

مهم‌ترین خواسته محور مذکور به رهبری آمریکا در وهله نخست ادامه بن‌بست سیاسی لبنان و متهم کردن تیم رئیس جمهوری و متحدان آن از جمله حزب‌الله به بحران‌‌آفرینی در این کشور و در نهایت کاهش محبوبیت مردمی مقاومت است تا به این ترتیب پروسه حذف حزب‌الله از داخل لبنان آغاز شود. در صورت عملی نشدن این سناریو، تلاش آمریکایی‌ها متمرکز بر تشکیل دولت با ریاست سعد حریری خواهد بود؛ به گونه‌ای که حزب‌الله جایی در این دولت نداشته باشد.

اصلی‌ترین هدف آمریکا در لبنان تامین منافع رژیم صهیونیستی است؛ همانطور که در مواضع واشنگتن درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی نیز صراحتا دیده می‌شود. لازمه محافظت از منافع صهیونیست‌ها در لبنان نیز کنار زدن حزب‌الله به عنوان مدافع اصلی حاکمیت لبنان در برابر اشغالگران است.

بنابراین لبنانی‌ها یک مرحله خطرناک پیش رو دارند و باید بدانند که تسلیم شدن در برابر دیکته‌های آمریکا و تضعیف مقاومت در لبنان در نهایت منجر به تسلط اشغالگران صهیونیست بر این کشور خواهد شد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۷۳۵۵۷۰۰:۲۶:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۱
اگه اسرائیل نبود همه در آرامش زندگی میکردن!!! تا اسرائیل هست همین آش و همین کاسه هم هست!!!
ناشناس۲۰۷۴۰۰۴۱۲:۵۴:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۱۱
چرا اسرائیل از نبودن شروع شده همچی شده و هست اولی این کشورهای مسلمان منطقه بودندهمچی هم دارند هچی نشدنند هیچی نیستند
ناشناس۲۰۷۵۲۰۰۱۲:۵۴:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۱۲
اول برو فارسی نویسیت رو قوی کن بعد بیا کُری بخون
ناشناس۲۰۷۴۰۱۵۱۳:۰۱:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۱۱
متاسفانه لبنان یک کشور اشغال شده است. چون فاقد دولت و ارتش قوی است. تعداد آواره های فلسطینی، سوری و نیروهای نیابتی بیشتر از لبنانی ها است.
ناشناس۲۰۷۴۰۲۳۱۳:۰۶:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۱۱
عروس خاورمیانه را تبدیل به یک بیوه عزادار کردند.
ناشناس۲۰۷۴۰۲۷۱۳:۰۷:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۱
شیخ نصرالله گفته که به زودی مشکل کمبود بنزین در لبنان برطرف می شود.
آنامیس قدیم۲۰۷۵۰۸۴۱۱:۳۶:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۱۲
خب دولت با حزب الله نیست.باامریکاست .
ناشناس۲۰۷۴۰۳۲۱۳:۱۲:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۱۱
باید دولت لبنان مذاکرات صلح را با اسراییل آغاز کند. دلیلی ندارد که لبنان به خاطر مشکل فلسطینی ها بیش از آسیب ببیند.
ناشناس۲۰۷۵۲۰۴۱۲:۵۸:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۱۲
سید حسن نصرالله مثل این حاکمان عربی _ سعودی نیست که با پول بتونن بخرنش ، خیلی مَردِه
ناشناس۲۰۷۴۰۳۴۱۳:۱۳:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۱۱
لبنان کانون برخورد سیاسی ایران و عربستان است.
ناشناس۲۰۷۳۵۵۸۰۰:۲۷:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۱۱
هر کسی دنبال آرامش منطقه هست اول باید یه فکری برای اسرائیل بکنه!!
ناشناس۲۰۷۳۵۶۷۰۰:۳۵:۴۱ ۱۴۰۰/۴/۱۱
تجزیه میشه در نهایت
ناشناس۲۰۷۳۸۶۵۱۰:۵۹:۵۹ ۱۴۰۰/۴/۱۱
مگه مساحت لبنان چقدره که باز تجزیه بشه،،
ناشناس۲۰۷۴۰۱۲۱۲:۵۸:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۱۱
وقتی شیعه سنی مسیحی با هم‌کنار نمی آیند باید سه کسور بشه نمی دانم چه اسراری که هر کس میگه فقط دین من دینه وباید در دنیا باشه
ناشناس۲۰۷۴۲۸۳۱۸:۰۴:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۱۱
به مساحت نیستش که وقتی مشکلات لاینحل بمونن یا باید تجزیه بشه یا باید طرف از کشورش مهاجرت کنه در بره یا مشکلات حل بشه
ناشناس۲۰۷۳۵۷۸۰۰:۴۹:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۱۱
اختلافات اعراب هیچ‌وقت تمومی نداره. همیشه دارند با هم می‌جنگند و خون یکدیگر را می‌ریزند.
ناشناس۲۰۷۴۱۰۷۱۴:۲۲:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۱۱
کدام اعراب؟؟؟؟
رضا۲۰۷۳۶۱۳۰۱:۳۹:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۱۱
جهل علت اصلی ناامنی در منطقه است،ومبلغین جهل، غرب‌گراهای بی شرف درمنطقه هستند.اگر دست عمال آمریکا را از اداره کشورهای منطقه قطع کنیم،امنیت به منطقه برمیگردد.
ناشناس۲۰۷۳۶۲۴۰۲:۲۱:۱۶ ۱۴۰۰/۴/۱۱
حواسمان به دشمنان جهان اسلام باشه
ناشناس۲۰۷۳۶۳۵۰۲:۴۶:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۱۱
حزب الله اکنون راهی جز محو اسراییل ندارد و فرزندان مقاومت باید اسراییل را محو کنند تا همه چیز آرام بگیرد و امریکاییها سر جای خود بنشینند و درس عبرتی برای آل سعود و دیگران شود و قدس شریف آزاد گردد.
ناشناس۲۰۷۴۰۶۶۱۳:۳۵:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۱۱
شعاردادن‌آسان است آنهم برای کسی که سیاست سرش نمی شود
ناشناس۲۰۷۴۲۴۶۱۷:۱۶:۲۳ ۱۴۰۰/۴/۱۱
آره احتمالا تا هفته دیگه کاملا محوش می‌کنه
ناشناس۲۰۷۳۶۴۴۰۳:۲۱:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۱۱
کاش کره شمالی چندتا بمب اتم بزنه تو خاک امریکا تا چند میلیون امریکایی بخار بشند و ذره ای، تنها ذره ای از جنایت هایی که امریکا کرده سر مردم خودش بیاد ( اتفاقی که بعدش برای کره شمالی میفته مهم نیست، بالاخره همه میمیرند، چه بهتر در ازاش چند میلیون امریکایی بخار بشند )
ناشناس۲۰۷۳۹۲۸۱۱:۵۹:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۱۱
واقعا که !!! آمریکا واروپا ودنیا تفکر افرادی مثل تو رو می بینند که از هسته ای شدن ایران می ترسند!
ناشناس۲۰۷۴۱۳۸۱۵:۰۶:۱۳ ۱۴۰۰/۴/۱۱
شما مراقب باشید اسرائیلیها یکوقت ندزدن تون
ناشناس۲۰۷۴۱۴۰۱۵:۱۰:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۱۱
مردم آمریکا که مقصر نیستن باید سیاستمدارای آمریکا رو نابود کرد با پهپاد شدنیه
ناشناس۲۰۷۴۳۵۵۱۹:۴۴:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۱
پناه برخدامی بریم ازدست خشونت طلبا!!!!
مهدی رنجبر۲۰۷۳۶۷۸۰۵:۰۷:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۱۱
آمریکا هرچقدردست وپابزنه نمی تونه حزب الله رانابودکنه وازنابودی اسراییل که یک وعده الهی است نمی تونه جلوگیری بکنه ولاغیر
ناشناس۲۰۷۳۶۹۳۰۶:۱۴:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۱
تواگر دغدغه ات مردم شام ویمن است من دلم پیش غریبی است که نامش وطن است
ناشناس۲۰۷۳۸۵۲۱۰:۳۹:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۱۱
.. این خبر بین المللی است برو در خبر اقتصادی حرفت را بزن تازه هیچی هم از اقتصاد سرت نمی شود و دنبال باج دادن هستید و آنها هم می زنند تو سر..
ناشناس۲۰۷۳۸۶۳۱۰:۵۸:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۱۱
شما جلوتر .. رو نمیبینی. لبنان و سوریه و عراق و ایران و افغانستان توی یه کشتی هستن. از هرجا که سوراخ بشه، همه با هم غرق میشیم.
ناشناس۲۰۷۴۰۶۷۱۳:۳۵:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۱۱
شیر مادرت حلالت باشه
ناشناس۲۰۷۴۲۲۹۱۶:۵۷:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۱
ما برای همه مظلومان دلسوزیم
ناشناس۲۰۷۴۳۴۱۱۹:۲۲:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۱۱
مرز ایران الان شام و یمن است. فقط یه بی‌وطن ممکنه این واقعیت بدیهی رو نبینه
حلما۲۰۷۳۶۹۴۰۶:۲۷:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۱
لبنان بدون وجود حزب ا.. ، یعنی یک سرزمین اشغال شده ی دیگر.امیدواریم به الطاف خفیه ی الهی، ملت لبنان منسجم با رهبری سید بزرگوار ،نصرا.. ،اهداف آمریکا و منافقان به لبنان را نابود کند.دعاگوی رهبر حزب ا.. و ملّتشان هستیم.
ناشناس۲۰۷۴۰۴۶۱۳:۱۹:۵۷ ۱۴۰۰/۴/۱۱
هر سری عقلی داره
زمانی۲۰۷۳۷۰۱۰۷:۲۶:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۱۱
ایران هم که حتما هیچ نقشی تو این وضع موجود نداره.فقط آمریکا .فرانسه..عربستان مقصر هستن..
ناشناس۲۰۷۳۷۱۴۰۷:۵۷:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۱۱
مشکل اصلی لبنان تورم، فساد لجام گسیخته و قاچاق مواد مخدر توسط گروههای سیاسی نظامی است.
ناشناس۲۰۷۳۷۵۸۰۸:۴۹:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۱۱
الان مزدوران می آیند و نفرت پراکنی می کنند
علی۲۰۷۳۷۷۴۰۹:۰۷:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۱۱
نگارنده عزیز فراموش کردن تحلیل کنن که وقتی مردم لبنان در فقر زندگی می کنند تسلط بیگانه و یا آشنا برایشان فرقی ندارد
ناشناس۲۰۷۳۹۲۰۱۱:۵۰:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۱۱
در هر صورت بیگانه بدتر از خودی است
نجیب۲۰۷۳۷۹۳۰۹:۳۷:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۱۱
آینده ایران هم مثل لبنان خواهد بود مگر اینکه از تحولات لبنان و سوریه و عراق و افغانستان درس بگیریم و اجازه ندهیم یک دولت غربگرا و ذلیل بر کشور هکمفرما شود. تنها هدف آمریکا از بین بردن کشورهای مستقل و قوی است نه کمک به آن ها.
ناشناس۲۰۷۳۷۹۷۰۹:۴۲:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۱۱
چه کسانی پشت آشوب و ناامنی در عراق، یمن، سوریه و لبنان هستند؟ هدف اینان از ملتهب نگه داشتن منطقه چیست؟
ناشناس۲۰۷۴۱۱۴۱۴:۳۴:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۱۱
هیچ توطئه‌ای در کار نیست. همه این مشکلات از بی‌فرهنگی و جهالت خود مسلمانان نشأت گرفته. به خصوص در فرهنگ عربی خشونت‌ورزی و حل اختلافات توسط جنگ و دعوا و خونریزی همیشه یک امر عادی بوده.
حسین۲۰۷۴۴۸۹۲۲:۵۶:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۱۱
چطور آمریکا تو خود عربستان امارات بحرین اردن ابوظبی پاکستان ژاپن کره جنوبی و دهها کشور دگر حضور دارد وانها به این مشکلات نمیرسند وبرعکس پیشرفتم میکنند
ناشناس۲۰۷۳۸۰۳۰۹:۴۶:۵۹ ۱۴۰۰/۴/۱۱
امريكا ومحور شرارت همراه آن إسرائيلي وسعودي نمي توانند وجود حزب ا.. را در لبنان تحمل كنند چون مانع سلطه گروهاي اسراييل وامريكا در منطقه مي باشد ونقشه هاي شوم انها موجب بحران وهرج ومرج در لبنان خواهد شد
ناشناس۲۰۷۳۸۱۷۱۰:۰۴:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۱۱
ایران هم کم مداخله نمی کند در لبنان
ناشناس۲۰۷۳۸۲۸۱۰:۱۱:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۱۱
لبنان با وجود اوضاع خطرناک و نگران کننده ، قطب مقاومت است اقتدار لبنان منبعث از حزب‌الله و سید حسن نصرالله است حزب‌الله به یانکی‌ها و صهیونیست‌ها و وهابی‌ها مسلط و اوضاع را تحت کنترل دارد هر کشور دیگری بود تا حالا چند باز از هم پاشیده بود ________ توانایی و ظرفیت و قابلیت و صلاحیت و لیاقت حزب‌الله در اداره‌ی امور ستودنیست
ناشناس۲۰۷۳۸۷۶۱۱:۰۴:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۱۱
ای کاش اوناییکه ادعای دشمنی با اسراییل را دارند و یا اسراییل ادعای دشمنی با بعضی از کشورهای مقاومت میکنه یک جنگ جانانه میکردن یا این اونو بزنه ناکار کنه یا اون اینو بزنه مرگ یبار شیون یبار ..
ناشناس۲۰۷۴۰۰۸۱۲:۵۶:۱۲ ۱۴۰۰/۴/۱۱
سه چهار دفعه جنگ گسترده کردند همه شو اسرائیل برنده شد
ناشناس۲۰۷۵۲۲۷۱۳:۰۷:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۱۲
آره !!!!! ۳۳ روزه ۲۲ روزه ۸ روزه ۵۰ روزه همه رو اسرائیل برد!!!! باور کن راست میگم!!!!! خخخخخخخخخ
ناشناس۲۰۷۴۰۹۴۱۴:۱۳:۴۱ ۱۴۰۰/۴/۱۱
دوست عزیز تقیه اجازه نمیده.
سعید۲۰۷۵۳۵۲۱۴:۴۷:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۱۲
خودت گفتی ادعاست نه بیشتر هدف فدا کردن منابع کشورهای منطقه برای منافع قدرتهای دنیاست و الا مرگ بر اینو اون گفتن که خرج نداره.
AA۲۰۷۳۸۷۸۱۱:۰۵:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۱۱
حریری، ابو مازن، سی‌سی، بن سلمان، حاکمان اسراییل(امارات) خائنین به ملت منطقه هستند ودست نشانده وعروسک غرب هستند
محمد۲۰۷۴۱۴۶۱۵:۱۶:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۱۱
تنها راحل آرامش به منطقه محو اسراییل و باز پس گرفتن گلوگاه جهان از این رژیم منحوس است
ناشناس۲۰۷۴۱۹۳۱۶:۰۷:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۱۱
اکثر جنگهای دنیا عربهای مسلمان ودیگرمسلمانان است نمیدانم چراباهم کنارنمیان
اکبر۲۰۷۴۱۹۷۱۶:۱۷:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۱۱
چون فقط به فکر عشق و حالن بدبختن
کوروش۲۰۷۴۵۶۲۰۰:۲۸:۴۱ ۱۴۰۰/۴/۱۲
علی ع فرمودند من عربم اما عرب از من نیست. اگر عرب نبود خیانت هم نبود اعراب تو سرزمینشان که نفرین شدست خون امامان و پیامبران ریختن .بایدم خونشون ریخته بشه به دست همدیگر
ناشناس۲۰۷۴۶۴۲۰۲:۴۸:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۱۲
به لطف خدا محور مقاومت و حزب الله پیروز میدان خواهند بود
رضا۲۰۷۴۶۶۶۰۵:۲۴:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۱۲
هشتاد میلیون سرباز منتظر فرمان ، فرمانده هستیم . ما نه حزب الله هستیم، نه مقاومت، نه حشط شعبی، نه فاطمیون ، نه زینبیون ، نه انصارالله ما ملت ایران هستیم سربازان ولایت . آقافقط زبان تر کند.
ناشناس۲۰۷۵۲۷۶۱۳:۵۱:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۱۲
لبنان بخش هایی از کشورش رو به اسرائیل داده و بیخیال باز پس گرفتن اونهاست، اونوقت ما نشستیم و سنگ لبنان را به سینه میزنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین