شمارش معکوس برای آغاز ماراتن نفس‌گیر کنکور/ اعتراض‌ها به جایی نرسید!

اجتماعی،   4000409030

شمارش معکوس برای برگزاری ماراتن نفس‌گیر کنکور به‌رغم تمام اعتراض‌ها و گلایه‌های برخی داوطلبان و بعضی کارشناسان تعلیم و تربیت، آغاز شد و داوطلبان تا ساعاتی دیگر باید در این رقابت شرکت کنند.

شمارش معکوس برای آغاز ماراتن نفس‌گیر کنکور/ اعتراض‌ها به جایی نرسید!

به گزارش فارس : ماراتن نفس‌گیر کنکور تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود و طی چهار روز داوطلبان به رقابت می‌پردازند؛ رقابتی که نفس‌گیر بودن آن در رشته‌ علوم تجربی بیش از سایر رشته‌ها نمایان است.

کنکور سراسری در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر داوطلب برگزار خواهد شد.

قرار است در کنکور سراسری ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد رقابت کنند که این رقابت طی 4 روز خواهد بود و از امروز با آزمون گروه آزمایشی هنر آغاز می‌شود؛ در روز  پنج‌شنبه دهم تیر داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی، جمعه یازدهم تیر داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی و شنبه دوازدهم تیر داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت می‌پردازند.

 

* برق حوزه‌های کنکور سراسری نمی‌رود!

سازمان سنجش عنوان کرده است که برق حوزه‌های امتحانی نمی‌رود و نگرانی نیز از بابت تردد داوطلبان و طرح ترافیک و ... وجود ندارد.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در این خصوص گفت: سازمان سنجش آموزش کشور با وزارت نیرو در زمینه تأمین برق حوزه‌های کنکور و عدم خاموشی و با پلیس راهور در زمینه تردد داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ مکاتبه صورت گرفته است و هماهنگی های لازم به عمل آمده است.

 

* گلایه‌هایی که به نتیجه‌ نرسید

تعدادی از داوطلبان کنکور سراسری نسبت به زمان برگزاری کنکور در شرایط کرونایی کشور گلایه داشتند و معتقد بودند که سازمان سنجش باید زمان کنکور سراسری را تغییر دهد.

بر اساس آخرین آمار سازمان سنجش کشور، در حال حاضر ۶۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و از هفتم تا هشتم تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۷۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۶۷۲ نفر از آنها بستری شدند.

نگرانی از بابت کرونا به ویژه انواع جدید این بیماری باعث شده است که داوطلبان بارها و بارها بر تعویق کنکور تأکید کنند اما این موضوع به سرانجام نرسید.

 

* می‌توانست کنکور سراسری تا واکسیناسیون داوطلبان به تعویق افتد

حسین ضرغامی کارشناس تعلیم و تربیت در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: امسال داوطلبان دو نظام آموزشی یعنی قدیم و جدید، یک آزمون را دارند و این موضوع برای کنکوری‌هایی که قبلا نظام قدیم بودند، سخت بود و این در حالیست که زمان کمتر از یکسال برای مطالعه داشتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در پیک کرونا و قرمز شدن شهرها و هشدار وزارت بهداشت و ستاد کرونا هستیم؛ البته روند واکسیناسیون در کشور خوب است و به نظر می‌رسد که می‌شد کنکور سراسری را تا زمان واکسیناسیون داوطلبان به تأخیر انداخت تا استرس کمتر شود.

ضرغامی افزود: امسال کنکور ارشد برای اولین بار بعد از کنکور سراسری برگزار می‌شود و این خودش مشکلاتی را ایجاد می‌کند و داوطلبان مشترک این دو آزمون دچار چالش شدند.

 

امکان ایجاد حوزه امتحانی جدید در بخش شاوور میسر نشد

روز گذشته سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای خطاب به متقاضیان شهرستان کرخه/ بخش شاوور/ در تمامی گروه‌های آزمایشی آزمون سراسری سال 1400 اعلام کرد: علی‌رغم پیگیری نماینده مردم شریف شوش در مجلس شورای اسلامی برای برگزاری آزمون در بخش مذکور، متاسفانه در شرایط کنونی به دلیل شروع روند اجرایی آزمون از قبیل کارت ورود به جلسه آزمون، ارسال سؤالات و پاسخنامه‌های متقاضیان ذیربط به حوزه های امتحانی از قبل تعیین شده، امکان ایجاد حوزه امتحانی جدید در این بخش میسر نشد.

بر این اساس مقرر شد تسهیلات و پیش بینی‌های لازم برای تردد (سرویس ایاب و ذهاب) از بخش شاوور به اهواز و بالعکس فراهم شود. متقاضیان ذیربط می توانند با توجه به گروه آزمایشی خود برای اطلاع بیشتر (زمان و نحوه حرکت) به اداره آموزش و پرورش بخش شاوور مراجعه کنند.

 

* حواس داوطلبان باشد!

داوطلبان کنکور سراسری حواسشان باشد که امروز از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، وسایل محاسباتی و هرگونه وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه حافظه دار از قبیل پیجر، تلفن همراه حتی به صورت خاموش، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و ...، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند.

سازمان سنجش اعلام کرده است که در صورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آنها به هنگام ورود به محل حوزه، حوزه برگزاری هیچگونه مسؤولیتی در قبال مفقود شدن یا آسیب دیدن وسایل مذکور، نخواهد داشت.

البته سازمان سنجش تأکید کرده است که همراه داشتن موارد ذکر شده حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون، علاوه بر اینکه موجب محرومیت از گزینش در آزمون می‌شود، به عنوان تقلب و تخلف نیز تلقی شده و با متقاضیان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری آمده است، رفتار خواهد شد.

 

به گزارش فارس، تا ساعاتی دیگر ماراتن کنکور آغاز می‌شود؛ کنکوری که قرار است سرنوشت داوطلبان را تغییر دهد؛ هرچند که تلاش‌های زیادی برای تغییر این مدل کنکور شده است اما همچنان کنکور سراسری به سبک و سیاق سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در ماه‌های اخیر نسبت به تغییر کنکور ورود کرده است اما این تغییرات حداقل برای سال 1402 اعمال خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین