نظرات برگزیده مخاطبین الف: مجلس کارهای واجب‌تری از تغییر ساعت دارد/ چرا برخی از رسانه‌ها طالبان را تطهیر می‌کنند؟/ لطفا از رئیسی، قدیس نسازید

سیاسی،   4000409012 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: مجلس کارهای واجب‌تری از تغییر ساعت دارد/ چرا برخی از رسانه‌ها طالبان را تطهیر می‌کنند؟/ لطفا از رئیسی، قدیس نسازید

مخاطبین الف درباره خبر «طرح تغییر ساعت رسمی کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*حالا از این کار مهمتر نبود!؟ خودتون صبح زمستان باید ساعت ۵ به جای ۶ پاشید از این به بعد . با اروپا چکار دارید مملکت خودمون رو ببینید سر اجرا بازی که قانون رو تغییر نمی دهند. این که اروپا برداشته توجیه نیست. طرح کارشناسی داخلی کجاست؟

*لطفا مجلس به کارهای واجبتر برسد.

*این ساعت را تغییر بدید، اذان صبح در نیمه اول سال میشه 3 صبح! ماه رمضان سال بعد 2:30 باید سحری بخوریم!

*این ته مانده تاسیسات نیروگاههای تولید برق را هم به فنا بدین

*سلام و درود خواهش میکنم زودتر به ساعت طبیعی برگردیم و این طرح مزخرف را کنسل کنیم

*تغییر ساعت کل رندگی مردم و مختل کرده. بازاربها همون ساعت خودشون و ساعت ثابت میرن بازار. لطفا ساعت و به حالت طبیعی عادی برگردونید

*چرا مسائل را سخت می کنید: از مردم یک نظر سنجی بکنید اگه راضی بودن ادامه دهید اگه راضی نبودن ادامه ندهید. به همین سادگی.

*اگر ادارات ساعت کاری خودرا عقب بکشن چه فرقی داره، نتیجه میشه همون. واقعا قانون اشتباهیه، مردم روانی وافسرده واسترسی شده اند از اینکه ساعتهای اداری یکهویی یک ساعت بیان عقب.خواهشا این قانون راتغییر بدین.

*به نظر می‌رسد با توجه به شرایط جغرافیایی کشور و گرمای تابستان این تغییر برای جغرافیای ما مناسب است

*ساعت کار ثابت بهتر است،ولی بهتر صبح زود شروع شود،نه وقتی که آفتاب وسط آسمون است.

*طرح تغییرساعت از اول هم اشتباه بودیک استرس بیخودی به مردم واردمیشود طرح خوبیه بشرطی که زودتصویب و زوداجرای گردد

*بقیه جاها رو اطلاع ندارم، اما توی المان امثال هم ساعتها یک ساعت جلو کشیده شد، حداقل این بخش از گزارش اشتباه هست

***

یادداشتی با عنوان «افزایش خطر طالبان برای چین و ایران؟» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد. تعدادی از این نظرات را می خوانید:

*طالبان با افکار وهابی و سلفی گری تنها که نیست و متاسفانه اویغورهای چینی و وهابیت آسیای مرکزی دارن جذب اونا میشن...

*ظاهرا علاوه بر اسراییلی ها، طالبان نیز در بین مقامات بلند پایه کشور نفوذ و رخنه کرده اند

*این گروه افراطی وقتی با کمک امریکا کل افغانستان رو گرفت، دست ب پاکسازی مذهبی خواهد زد و هدفش فقط درگیر کردن کشور های منطقه خصوصا ایرانه ب نفع امریکاس قطعا تو افغانستان کشتار راه میندازه ک گاها مرزهای ایران رو ی کم نا امن میکنه این ک میگه ب شیعه ها افغان چراغ امان نامه میده فقط برا اینه ک فعلا کنترل کل افغانستان رو در دست بگیره وقتی ک دولت مرکزی تشکیل داد نگاه کنید ک مسیرش فقط مسیر داعشه اندیشه همونه دلیلش هم اینه ک ب این سرعت داره شهر ب شهر افغانستان رو میگیره و امریکا هم بعضی بعضی تحریم های طللبان رو لغو کرده

*این جمله کلیشه ای نباید قضاوت کرد که حتی گاهی در مورد اشخاص هم مسخره به نظر میاد اونقدر روتون اثر گذاشته که در مورد گروه وحشی و خونخواری به اسم طالبان هم استفاده می کنید؟ این گروه این همه سر بریده این همه خون ریخته این همه ملت و آواره کرده این همه فقر و فلاکت و بدبختی توی اون کشور به جا گذاشته، بعد شما میگید نباید قضاوت کرد؟؟؟؟! بعد چطوری ه آمریکا رو هر روز قضاوت می کنید؟ ..

*به نظر من اگر دولت افغانستان سقوط کنه طالبان با ایران کاری نداره هر چند ممکنه پراکنده به قصد کشتن بیاد ولی خودش میدونه که حریف ایران نیست (ایران برای دولت افغانستان سلاح بفرسته) ولی باید با تعامل حل بشه

*من فکر میکنم چین و روسیه باید مقابله به مثل کنند و مخالفین اروپا و امریکا را به جان خودشان بیندازند.تا کی پدافندی؟ وقت آفند است و هزینه تراشی برای اروپا و امریکا.باید آنها را مجبور به تمکین کرد. در غیر این صورت اینها همانهایی هستند که از هیچگونه جنایتی فروگذار نیستند.

*پادزهر خشونت طالبانی آگاهی و آموزش عمومی در افغانستان است. تا زمانی که مردم کم سواد و متعصب باشند از این گروه ها خلاص نخواهند شد.

*به نظر من و بر اساس اطلاعاتی که مردم عادی افغانستان به دست می رسد باید با این گروه مقابله کرد و جلوی آنها را گرفت. این گروه به هیچ چیز پایبندی ندارد و با تفکرات متحجرانه خود باعث بدبختی بیشتر همسایه ما و سپس خود ما خواهند شد.

*با یکی از این دوستان افغانستانی ساکن در ایران که در دانشگاه تهران درس خوانده و رستوران داری می‌کند در مورد اوضاع افغانستان و اقبال مردم به طالبان و زیاد حرف زدم.با اینکه دلبسته جمهوری اسلامی بود ولی از دیپلماسی ما در رابطه با طالبان و دیدار ها.. بشدت دلگیر بود.دوتا نکته هم گفت که خیلی برام جالب بود‌.می‌گفت مثل ایران که مردمش دوگروه هستن، یک عده ضد آمریکا و عده ای عاشق آمریکا!!در افغانستان اصلا اینطور نیست و همه مردم از آمریکا متنفرند و اون رو دشمن خودشون میدونن.و نکته جالب دیگه ای هم که گفت این بود طالبان اصلا مواضع ضد آمریکایی نداره و علیه آمریکا تا حالا دست به اقدام نزده. بالاخره افغانستان در عین اینکه میتونه یه فرصت مناسب برای ما در منطقه باشه به لحاظ سیاسی و اقتصادی و .. گروهی مثل طالبان میتونه این منطقه رو به یک تهدید بزرگ مبدل کنه.

*نیروی نظامی ایران در سوریه و لبنان و خیلی جاها فعال است حالا با ترک افغانستان توسط امریکا باید ثبات در کشور هم مرز و همزبان برقرار کنیم ، امنیت افغانستان بدلیل هم مرزی با ایران مقدم است.

*بالاخره طالبان خوبه یا بده ؟ ما که نفهمیدیم . همین چند ماه پیش ظریف با اونها دیدار کرد و این شائبه را بوجود آورده.. بخصوص که طالبان این بار گفته که با شیعیان بد رفتاری نمیکند و اداره شهر های شیعه نشین بدست شیعیان خواهد بود

***

مخاطبین الف درباره مطلبی با عنوان «کابینه ای که فرصت آزمون و خطا ندارد!» نظرت متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*بله! مدیر باتجربه لازمه. منظورش اینه که همون پیرمردای قدیمی رو که 40 ساله مملکتو داغون کردن بیارین سر سفره انقلاب شاید یه معجزه ای رخ داد!!! برادر من! شما هنوز ساز ناکوک 40 ساله رو میزنی. پیرمردای مثلا با تجربه امتحانشونو پس دادن. همه جا پیشرفت و تغییر سریع وقتی اتفاق افتاده که جوونای نخبه و باانگیزه اومدن سرکار. به عنوان مثال مقایسه کنید دوران صدارت واعظی را با جهرمی در وزارت ارتباطات.

*اینهمه خانمهای تحصیلکرده داریم که خیلی از اقایون بهتر کار میکنن چرا هیچ خانمی که اقایون شما امر کردین وجود ندارد شماها حق خانمها را در ایران ناحق کردین همینه اینطوری شده

*هر کاری میکنید اشکالی نداره فقط رییسی را مثل احمد نژاد قدیس نکنید اوایل گفتید احمدی نژاد نظر کرده امام زمانه الان هم میگید رییسی نظر کرده امام رضا (ع) هست

*تا ریشه فساد از صدر تا ذیل در کشور خشکانیده نشود، نه حاکمیت و نه دولت قادر به اصلاح امور نیستند. با حرف درمانی و شعار وضع بد و بدتر میشود.چون بوی گند فساد از همه جا به مشام میرسد.از ما گفتن، از شما نشنیدن !!؟؟

*اگر میخواهند کاری انجام دهند مطبوعات آزاد را تقویت کنند. مطبوعاتی که به عنوان دیده بان قانون اساسی کار کنند و خطای مسئولین را در بوق و کرنا کنند.

*" امیدواری ایجاد شده در بخش قابل توجهی از جامعه" "شعله امیدی که در دل جامعه روشن شده است" نویسنده محترم براساس کدام واقعیات این گزاره ها را فرموده اند. البته واقعیتی که نمی شود نادیده گرفت اینکه یکدست شدن و هماهنگ شدن همه قوا این امید را می هد که کل مجموعه مسولیت پذیر شده هریک مشکلات و معضلات را به گردن دیگری نیاندازد.

*همانطور که دولت روحانی آخرین امید مردم به اصلاح طلبان بود، دولت آقای رئیسی هم آخرین امید اکثریت هواداران اصولگرا به آن ها خواهد بود

*آقای رییسی که نمی تواند از کره مریخ وزیر بیاورد. حتما از چهرهای معروف اصولگرا استفاده خواهد کرد.

*کابینه آقای رییسی مجموعه ای از مسئولان اصولگرا که چه در مجلس و چه در دولت احمدی نژاد حضور داشتند، خواهد بود.

*روحانی هم سال 92 میگفت دیگه فرصت آزمون و خطا نداریم اما وزراء پیر و ناکارآمد و فاسدی همچون زنگنه و نعمت زاده و آخوندی و غیره را بر سرکار آورد که مملکت را به ویرانه تبدیل کردند.

*(پاسخ به کامنت بالا)اگر زنگنه و نعمت زاده در دوران خاتمی این همه پتروشیمی و فازهای گازی رو تو عرض دو سال نمیساختن در زمان اوج تحریمها ایران حتی هزار دلار هم نمیتونستد ارز وارد کشور کند.بروید یکم مطالعه کنید که ما زمانی که نفت نمیفروختیم فقط پتروشیمی بود که به داد مملکت رسید

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۷۴۲۳۰۱۶:۵۹:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۱۱
ساعت تابستانی ما الان بوقت افغانستان تنظیم شده است .حالا متاسفانه غرب کشور که یک ساعت شرعی با مشهد فاصله دارند چه افتضاحی رو تحمل میکنند
ناشناس۲۰۷۴۲۳۶۱۷:۰۶:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۱۱
بالاخره چي شد ؟ بحث تغيير ساعت كه قرار بود يكي دو روز پيش در مجلس بحث شود ، به كجا كشيد ؟ به نظرم تغيير ساعت هم مثل واكسيناسيون است كه اسمش هست اما خودش نيست !!!
ناشناس۲۰۷۴۲۵۴۱۷:۲۹:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۱۱
در پاسخ به آخرین کامنت... زنگنه و خاتمی حتی یک ریال هم در صنعت پالایشی هزینه نکردند و جز فساد و بدبختی هیچ دستاوردی برای کشور نداشتند.
ناشناس۲۰۷۴۲۵۸۱۷:۳۱:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۱۱
( پاسخ به آخرین کامنت بالا ) خسارات عملکردهای ناصواب چند دهه وزارت آقایان زنگنه و نعمت زاده به خزانه ، نفت ، صنعت ، معدن ، اقتصاد ، امنیت ، معیشت و زیر ساخت های اصلی مملکت ایران آنقدر زیاد و غیر قابل محاسبه است که حتی اگر آنچه گفتید صحت داشته باشد 《 که ندارد 》قابل اعتناء نیست .
ایرانی آباد و آزاد۲۰۷۴۳۱۳۱۸:۳۹:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۱۱
باز کنکور شده و یاد و داغ سهمیه ها تازه شد.... این سهمیه ها و رانت ها در کنکور علاوه بر اینکه باعث ناامیدی جوانان باهوش و درس خوان و با انگیزه و نخبه ما میشه بلکه آمار فرار نخبه ها را به شدت در کشور بالا برده !!!! این تبعیض و بی عدالتی و تک خوری و رانت در خور جامعه به اصطلاح اسلامی ما نیست !!!!!
ناشناس۲۰۷۴۳۲۵۱۸:۴۹:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۱۱
واقعا حرف بجا و درستی زدند که از جناب رئیسی قدیس ساخته نشه و مثل احمدی نژاد ایشان هم حتما یک فرد عادیه و معجزه گر نیست مشکلات کشور با این مجلس انقلابی هیچگاه حل نمیشه چون اینها فقط در حاشیه سازی هستند واز مشکلات اصلی غافل شدند به هر حال ما نیز امیدوار وخوشبین هستیم که دیگر مثل مصر زمان یوسف (هفت سال خشکسالی و هفت سال فراوانی ) نباشیم که ۴ سال مقداری کنترل تورم و .. و ۴ سال سختی و بدبختی داشته باشیم (دوره اول با دوره دوم )
ناشناس۲۰۷۴۳۳۰۱۸:۵۷:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۱۱
احمدی نژاد را فراموش نکنید چگونه تقدیس شد و حالا کابوس سیاستمداران شده .
ناشناس۲۰۷۴۳۳۱۱۹:۰۰:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۱۱
اتحادیه اروپا دیگه دست به ساعتها نمیزنه ! اینکه میگن مسجلس کارمهمتری داره ! تغییر ساعتم مهمه . به خاطر اینکه تغییرساعت اسیب میزنه به سلامتی افراد هم جسمی وهم روحی . وهم اینکه تغییرساعت باعث افزایش مصرف برق و..میشه
ناشناس۲۰۷۴۳۵۰۱۹:۳۶:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۱۱
الان اعتصابه داخل شرکت نفت وجاییکه حقوق 45 و 60 میلیونی هست باید کارگرانش از شدت دستمزد پایین به ستوه اومده اعتصاب کنن .این بی عدالتیست که نتیجه بی خیالی زنگنه است .تورو خدا شما دیگه سنگ وزرای نالایق این دولتهای اصلاحاتچی رو به سینه نزن
اکبر۲۰۷۴۳۷۶۲۰:۱۲:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۱۱
باسلام واحدهای پتروشیمی که آقای زنگنه و نعمت زاده ساختند بعضی از آنها مانند کلر پتروشیمی بندر امان خود آقای زنکنه در این دوره تخریب وباخاک یکسان شد و مانند خوزستان و... سوده نیستند . طبق گزارش مرکز تحقیقات مجلس در سال85 عمده فروش و در آمد آنها گاز مایع یا هما ن پروپا ن و بوتان است . پول ملت بدون توجه خرج آنها شد و گاز مایع فروختند وکاتالیست و تجهیزات دیگر خریدند و منابع که باید خرج ملت میشد راه راه آهن وبهداشت .... خرج این کارخانها کردند . خدا از این دو نفر نمی گذرد.
ناشناس۲۰۷۴۳۷۷۲۰:۱۴:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۱۱
لاریجانی را معاون اول رییس جمهور کنید تا ظلمی که به وی شد جبران شود
ناشناس۲۰۷۴۳۸۹۲۰:۴۷:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۱۱
بازی با وقت مجلس. مطمئن هستم دو روز بحث میشه بعد از دو روز با تغییر ساعت بمیزان یک ساعت موافقت میشه. اینجور تصمیمات رو بهتره به ابدارچی مجلس بسپارید. اگر راست میگید بچسبید به کارهای اساسی.
ناشناس۲۰۷۴۴۲۹۲۱:۴۵:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۱۱
ظاهرا مذاکرات مثبت سازنده و رو به جلو بوده و برد برد است و فرسایشی نیست ولی برجام بر روی هوا است
احمدی۲۰۷۴۴۴۱۲۲:۰۰:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۱۱
چرا امتحانات مجازی دانشگاه ازاد گاهی بعد از نصف شب برگزار میشود وکسی هم پاسخگو نیست؟
ناشناس۲۰۷۴۴۵۴۲۲:۲۶:۱۲ ۱۴۰۰/۴/۱۱
طرح مزخرف تغییرساعت
ناشناس۲۰۷۴۶۷۶۰۶:۱۶:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۱۲
"قط رییسی را مثل احمد نژاد قدیس نکنید اوایل گفتید احمدی نژاد نظر کرده امام زمانه الان هم میگید رییسی نظر کرده امام رضا (ع) هست"
ناشناس۲۰۷۴۸۲۴۰۹:۱۹:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۱۲
مردم در این سراچه بجز باد سرد نیست !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین