دست باز سربازان اسرائیلی برای کشتن فلسطینیان معترض

جهان،   4000407122 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرماندهان ارتش اسرائیل، سربازان خود را به کشتن فلسطینیانی که مظنون به حمله به اسرائیلی‌ها هستند اما تهدیدی به شمار نمی‌آیند، تشویق و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

دست باز سربازان اسرائیلی برای کشتن فلسطینیان معترض

به گزارش الف به نقل از سایت الواقع السعودی، روزنامه عبری « هاآرتص» در گزارشی نوشت که ارتش اسرائیل کشتن و زخمی کردن فلسطینیان را اقدامی ناپسند و اشتباه نمی‌داند و اگر این رژیم این موضوع را خطا می‌دانست تا الان یورش خود را علیه فلسطینیان متوقف کرده بود.

بر اساس گزارش سایت الواقع السعودی: این روزنامه عبری در گزارشی نوشت تیراندازی به فلسطینیان غیر نظامی و غیر مسلح بخشی از آموزش جنگی است که سربازان زیادی در این خصوص آموزش می‌بینند. فرماندهان ارتش اسرائیل به این سربازان در حین آموزش و انجام نقش خود در ارتش اسرائیل اجازه کشتن و زخمی کردن  فلسطینیان غیرنظامی  را می‌دهند. این سربازان در خصوص اسلحه و مهماتی که در دست دارند کاملا مسلط هستند و به آن‌ها آموزش داده شده که چه زمانی شلیک کنند و چه زمانی شلیک را متوقف کنند و یا چه موقع و چگونه از نقاط مختلف فلسطینیان را مورد هدف قرار دهند.همچنین به آن‌ها آموزش داده شده که چگونه از سلاح‌های کشنده در هر موقعیتی استفاده کنند.

سایت مذکور در ادامه افزود: سربازان آموزش‌هایی که از ارتش صهیونیستی  آموخته‌اند در ماه‌های اخیر در سرکوب اعتراض فلسطینیان به کار گرفتند .همانطور که این سربازان صهیونیستی در چهار روز تظاهرات فلسطینیان، چهار ساکن « بیتا» را به شهادت رساندند و ده‌ها نفر از معترضان را نیز زخمی کردند .آن‌ها آموزش دیده بودند که در صورت عدم کشتن فلسطنیان، آن‌ها را به شدت مجروح کنند .

الواقع السعودی در گزارشی نوشت: سربازان اسرائیلی بدون تایید قبلی و اجازه فرماندهان خود شلیک نمی‌کنند. این سربازان و فرماندهان بعد از به شهادت رساندن و زخمی کردن فلسطینیان شب‌ها را با خیال آسوده می‌خوابند.

در ادامه این گزارش آمده است: سربازان صهیونیستی باعث  بدتر شدن اوضاع فلسطین هستند؛چراکه آن‌ها برای دفاع از شهرک نشینان متجاوز به مناطق کشاورزی حمله می‌کنند تاجایی که آن‌ها بسیاری از درختان انگور را در سرزمین فلسطینیان قطع کردند تا با فشار به مالکان باغ انگور، آن‌ها را مجبور کنند زمین خود را ترک کنند. اقدامی که موجب می شود تا این زمین‌ها به نفع شهرک نشینان صهیونیست و توسعه شهرک سازی‌ها ضبط و توقیف شود.

سایت الواقع السعودی تاکید کرد: از سخنگوی ارتش اسرائیل  اینگونه مشخص می‌شود که سه تن از فلسطینیانی که در جریان یورش شهرک نشینان صهیونیستی به شهادت رسیدند، در واقع اقدامی علیه اسرائیلی‌ها  انجام نداده‌ بودند.از جمله آن‌ها یک وکیل حرفه‌ای در دادسرای عمومی یکی از مناطق فلسطین بود که قصد داشت افراد مجروح را به بیمارستان منتقل کند.همچنین « زکریا حمایل» معلم زبان عربی  و دانش‌‌آموز 16 ساله وی  در حمله صهیونیست‌ها  بدون هیچ اقدام صورت‌گرفته از جانب این افراد به شهادت رسیدند ؛ درحالی‌که  اگر یک سرباز اسرائیلی کوچکترین احساس خطر کند، سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای مبالغه می‌کند و می‌گوید خطر مرگ برای سربازان ما وجود داشت.

سایت مذکور در ادامه افزود: قربانی چهارم یک دانش آموز دبیرستانی است که ارتش اسرائیل ادعا کرد که او به سمت  سرباز اسرائیلی شی را پرتاب کرد. سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل اشاره نکرد که این شی چیست ( آیا ترقه است یا کوکتل مولوتف) یا فاصله سرباز با این دانش آموز چقدر بوده است. اسرائیل هیچ مدرکی را هم نشان نداده که تایید کند معترضان فلسطینی تهدید جدی علیه سربازان این رژیم بوده‌اند. سربازان اسرائیل می‌دانند که مجاز به پرتاب گاز اشک‌آور به سمت مجروحین و یا پرسنل پزشکی هستند و گلوله‌های فلزی با روکش لاستیک را به سمت نیروهای امداد و آمبولانس‌هایی که مجروحان فلسطینی را حمل می‌کند، شلیک می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: شلیک به تظاهرکنندگان فلسطینی بخشی از اقدامات سربازان صهیونیستی است؛چراکه هدف آن‌ها ترساندن و متوقف کردن اعتراض‌ها است. فلسطینیان قهرمانانی هستند که تلاش می‌کنند مانع گسترش  شهرک‌سازی صهیونیست‌ها شوند. سربازان اسرائیلی در خصوص اقدامات خود علیه فلسطینیان چک سفید دریافت می‌کنند و همچنان به یورش خود به مناطق مختلف فلسطین و مزارع زیتون ادامه می‌دهند.

کشته شدن و زخمی شدن بسیاری از فلسطینیان غیرنظامی نتیجه مجوز دادن به سربازان اسرائیلی برای استفاده از اهرم مرگبار و جنگی در شرایط غیر تهدیدکننده است که این اقدام نقض قوانین بین‌الملل است. فرهنگ معافیت از تنبیه در ارتش اسرائیل به دلیل سوء رفتارهای جدی نیز دلیلی دیگر برای تایید این اقدام اخیر سربازان اسرائیلی بوده است. در حالی که برخی معترضان  در حملات شهرک‌نشینان لاستیک آتش می‌زنند  و سنگ پرتاب می‌کنند، اما مدرکی دال بر اینکه معترضی مهمات جنگی به کار برده است، وجود ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۶۸۸۰۹۰۷:۰۷:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۸
هر دو طرف اگر ایجاب کند، از خشونت استفاده می کنند.
ناشناس۲۰۶۹۱۴۲۱۱:۱۶:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۸
همه باید به قوانین احترام بگذارند.
ناشناس۲۰۶۹۷۹۵۱۶:۳۵:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۸
در دنیای امروز قانون جنگل حاکم است و قویترها ؛ ضعیف ترها را می بلعند نمونه بارز آن فلسطین و یمن است.
ناشناس۲۰۶۸۸۱۲۰۷:۰۹:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۸
تنها راهکار، گفتگو و مصالحه بین فلسطینی ها و اسراییل است.
ناشناس۲۰۶۸۹۷۱۰۹:۳۸:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۸
دقیقا همینطوره هفتاد سال جنگ و تخاصم چه نتیجه ای داشته جز بد بختی و مرگ انسانها در ضمن اسرائیل در سازمان ملل به عنوان یک کشور رسمیت شناخته شده
ناشناس۲۰۶۹۷۹۶۱۶:۳۶:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۸
اسرائیل غده سرطانی منطقه است و باید نابود بشود.
ناشناس۲۰۶۹۲۰۱۱۱:۵۱:۱۳ ۱۴۰۰/۴/۸
هر گفتگویی لوازم خودش رو لازم داره، فلسطینیها هم بعد از سالها گفتگو و امضای قراردادهای مختلف با اسرائیل به این نتیجه رسیدن که بهترین راه، گفتگوی مستقیم با اسرائیل از طریق موشک و پهپاده، از این راه اسرائیل سریع خواسته‌هاشون رو قبول میکنه.
ناشناس۲۰۶۸۸۲۵۰۷:۱۸:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۸
مقصر خود فلسطینی ها هستند که زمین هایشان را فروختند.
ناشناس۲۰۶۹۰۰۴۰۹:۵۸:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۸
فرق مالیکت زمین با حاکمیت زمین را نمی فهمی! اگر جینی ها در ایران زمین بخرند جزیی از چین نمی شویم!چرا بجای تکرار مطالبی که سواد فهمش را نداریسعی نمیکنی کمی بیشتر سوادت را بالا ببری؟!
ناشناس۲۰۶۹۸۳۲۱۶:۵۳:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۸
قوم بنی اسرائیل از قدیم در سرزمین کنعان ساکن بودن
ناشناس۲۰۶۹۹۸۵۱۸:۲۹:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۸
حرفت منطقی و قانونیه. اما این خرید و فروش در زمانی اتفاق افتاد که حاکمیت از عثمانی(ترکیه فعلی) سلب شده بود و منطقه تحت قیمومت انگلیس و فرانسه بود. به عبارتی بی صاحب بود.
ناشناس۲۰۶۹۱۸۶۱۱:۴۲:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۸
ایران هم باید توی ترکیه و امارات دولت تشکیل بده، چون ایرانیها کلی زمین اونجا خریدن، اینطوری مشکل جزایر سه گانه هم حل میشه!!
ناشناس۲۰۶۸۸۲۹۰۷:۲۰:۵۲ ۱۴۰۰/۴/۸
مگر در ایران کسی شورش و خرابکاری کند نیروی انتظامی تماشاگر است و کف می‌زند که انتظار دارید در اسرائیل هم اینطور باشد
ناشناس۲۰۶۸۸۸۳۰۸:۱۸:۰۲ ۱۴۰۰/۴/۸
بالاخره کسی که داره غرق میشه دست به هر کاری میزنه، اما هیچکدوم این کارها مانع غرق شدن اسرائیل نمیشه!!
ناشناس۲۰۶۹۱۳۲۱۱:۱۱:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۸
نشانه های غرق شدن که شما دیدی چیه ؟؟ فقط شعار دادن بلد هستید فعلا که اعراب یکی یکی دارند با اسرائیل به تفاهم می رسند یا مخفیانه و علنی همکاری و روابط دارند
ناشناس۲۰۶۸۸۸۵۰۸:۲۰:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۸
تفاوت اسرائیل با طالبان اینه که طالبان توی کشور خودشون آدم میکشن اما اینا از همه جای دنیا جمع شدن فلسطینیها رو میکشن، یه جورایی بیشتر شبیه داعش هستن!!!!
ناشناس۲۰۶۸۹۴۳۰۹:۱۱:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۸
خاک فلسطین از هزاران سال پیش از زمان حضرت موسی دست یهودی ها بود. علت اینکه قبله اول مسلمانان از بیت المقدس به کعبه تغییر کرد چه بود؟ دلیل این بود که بیت المقدس ماله یهودی ها بود
ناشناس۲۰۶۹۹۶۰۱۸:۱۸:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۸
آقای تاریخ دان بر این مبنا الان تمام دنیا به هم میریزه. مثلا مغولستان بر ایران بعنوان یک قسمت از سرزمینش ادعا کنه!!
ناشناس۲۰۶۸۹۶۹۰۹:۳۶:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۸
بیت المقدس سرزمین باستانی قوم یهود بوده و کشوری به نام فلسطین وجود نداشته حتی زمان پیامبر هم به همین دلیل قبله مسلمانان تغییر کرد چرا تاریخ نمی خوانید ؟؟
ناشناس۲۰۶۸۸۸۸۰۸:۲۲:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۸
یه دوستی درمورد طالبان نوشته بود رسالت انسانها اینه که از انسانیت دفاع کنن، خواستم ببینم درمورد صهیونیستها هم چیزی بهش وحی شده یا فقط در موارد خاص رسالت داره!؟!؟
ناشناس۲۰۶۸۸۹۲۰۸:۲۶:۵۶ ۱۴۰۰/۴/۸
هر نظامی باید از جان خود و همرزمان خود دفاع کند
ناشناس۲۰۶۹۱۰۲۱۰:۴۴:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۸
البته در جنگ با دشمن سرزمینش و نه در مقابله با مردم خودش.
ناشناس۲۰۶۹۱۹۰۱۱:۴۴:۲۰ ۱۴۰۰/۴/۸
مشکل از اونایی هست که این نظامیها رو فرستادن کشور دیگران رو اشغال کنن!!
ناشناس۲۰۶۹۳۲۸۱۳:۰۴:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۸
هر غیر نظامی هم باید از جان خودش و خانواده‌ش دفاع کنه!
ناشناس۲۰۶۹۳۳۳۱۳:۰۵:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۸
در کشور خودمون اعتراضات چگونه کنترل میشه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین