۱۸۰ هزار دلار برای یک دقیقه بازی در تیم فوتبال!

ورزشی،   4000407118

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برای بیش از ۱۰۰ مورد ترک فعل پرونده تشکیل دادیم که یکی سیل خوزستان بود. در حوزه مسکن کوتاهی‌هایی صورت گرفته است. در حوزه تولید نهاده‌های دامی نیز ترک فعل‌هایی داشتیم.

۱۸۰ هزار دلار برای یک دقیقه بازی در تیم فوتبال!

به گزارش فارس، حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در برنامه تلویزیونی که به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش شد، گفت: بسیاری از باشگاه‌ها و تیم‌های لیگ ما مربی داخلی دارند مانند استقلال، فولاد و پرسپولیس. ما در سوابقی که بررسی کردیم متوجه شدیم پرداخت‌هایی به برخی از مربیان خارجی می شده است مثلاً برای یک دقیقه ۱۸۰ هزار دلار پرداخت شده است یا برای سه دقیقه ۲۵۰ هزار دلار پرداختی داشته است. برخی از باشگاه‌ها خودشان به ما مراجعه می‌کنند و درخواست بررسی دارند.

وی گفت: اکنون البسه تیم‌های ما که به المپیک توکیو می‌روند تولید داخل است درحالی که قبلاً این طور نبود. همکاران ما هم در این هیأت‌ها حضور دارند و به همه موارد نظارت می‌کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: در بحث حمایت از تولید، ۵۲۳ بازدید از واحد تولیدی داشتیم که ۴۱۷ اقدام در این ارتباط صورت گرفت و مشکلات مرتفع شد. افزایش تولید ۷۰ واحد، جلوگیری از تعطیلی ۸۰ واحد ،۱۹۲ پرونده بازرسی در حوزه تولید ،۶۹۰ پیشنهاد برای حل مشکلات تولیدی و ۵۸ پیشنهاد اصلاح مقررات داشتیم .۶۳۰ اقدام غیر بازرسی با پیگیری‌های تلفنی و جلسه انجام دادیم و مشکلات ۴۳۳ واحد صنعتی ،۹۶ واحد کشاورزی، ۲۲و احد معدنی و … را مورد بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: هر دستگاهی اعم از تولیدی یا اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، مبتنی بر یک سری قوانین و وظایفی تأسیس شده است. به عنوان مثال وزارت جهاد کشاورزی متولی حوزه کشاورزی و تولید محصولات است. وزارت صمت نیز همینطور. ما ناظر بر نحوه اجرای این قوانین مأموریت‌های دستگاه‌های اجرایی هستیم که آیا خوب عمل می‌کنند یا نه و اینکه حتماً وضعیت موجود را با وضعیت مطلوب مقایسه خواهیم کرد. پیشنهادی مان را نیز به دستگاه‌ها می‌دهیم. ما حسب قانون تشکیل سازمان بازرسی کشور، گزارش‌هایی تهیه می‌کنیم و پیشنهادهایی می‌دهیم از جمله پیشنهادهای اصلاحی که دستگاه‌های اجرایی طبق قانون مکلف به اجرا هستند. مگر ادله‌ای بیاورند که نمی‌شود آن را اجرا کرد. این موارد پیشنهادی حتماً باید براساس مستندها و یافته‌ها، کار علمی، متقن و قابلیت اجرا داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان ادامه داد: ما تخصص‌های مختلفی داریم در حوزه تولیدی و مسکن و مالیات متخصصانی هستند که وظیفه بازرسی را بر عهده دارند. براساس سند تحول قضائی، ماموریت‌هایی که بر عهده ما واگذار شده است مانند بعضی از خلاءهای قانونی برای اجرای سند تحول، که باید پیگیری شود. باید اصلاحاتی در برخی از قوانین به وجود آید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: برای بیش از ۱۰۰ مورد ترک فعل پرونده تشکیل دادیم که یکی سیل خوزستان بود. در حوزه مسکن کوتاهی‌هایی صورت گرفته است. در حوزه تولید نهاده‌های دامی نیز ترک فعل‌هایی داشتیم. توجه سازمان در گذشته بیشتر توجه به عملکردها بوده اما اکنون بیشتر توجه به عملکرد نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور آقای رئیسی در مقام ریاست جمهوری و سابقه حضورشان در قوه قضائیه آیا این سخت گیری ها درباره عملکردشان وجود خواهد داشت گفت: کارهای ما سخت گیرانه نیست. ملاک ما قانون بوده است هر کجا تخلفی بوده گفته ایم که طبق قانون عمل شود. کار ما پیشگیرانه و کمک به دستگاه‌های اجرای ی است. حتماً آقای رئیسی نگاه نظارتی دارد و به شدت مسئولان را به نظارت پذیری تشویق می‌کند. خودشان هم بستر فساد را دنبال می‌کنند که دیگر فسادی نباشد. حتماً از این رویه نظارت استقبال می‌کند چون یکی از شاخص‌های انتخاب مدیران برای او فسادستیزی است.

وی در ادامه بیان کرد: مسئولیت مسئولان محدود به زمان خود نیست و باید بعد از آن نیز پاسخگو باشند به عنوان مثال مسئولی ده سال پیش از ساخت و ساز در بستر رودخانه جلوگیری نکرده است و بعد از ده سال این پرونده بررسی شده و حتی آن مسئول به زندان رفت. در این موارد مسئولان باید بتوانند پاسخگوی عملکردشان حتی بعد از مسئولیتشان باشند.
سازمان بازرسی دو مأموریت نظارت بر اجرای قوانین و نظارت بر حسن انجام امور را دارد و براین اساس اختیارات سازمان تبیین شده است و تشکیلات این سازمان مستقر شده است و در مرکز ۴ معاونت مختلف داریم که موضوعات مربوط به خودشان را پیگیری می‌کنند مثل معاونت فرهنگی، تولیدی، اقتصادی و سیاسی-قضایی و حتی سازمان بازرسی بر بخش‌های قوه قضائیه و مجلس را هم نظارت می‌کند و فقط قانون‌گذاری و قضاوت نمی‌کنیم.

درویشیان درخصوص نظارت بر تولید گفت: تأسیس هر دستگاهی اعم از تولیدی و اقتصادی مبتنی بر مقررات است و وظایف و مسئولیت‌هایی دارد ما ناظر بر نحوه اجرای قوانین و مأموریت‌های دستگاه‌های اجرایی هستیم که آیا خوب عمل می‌کنند یا نه و ما آن‌چه که هست و باید باشد را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: ما حسب قانون تشکیل سازمان، گزارشاتمان حاوی پیشنهادهایی از جمله پیشنهادهای اصلاحی است و دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای پیشنهادهای سازمان هستند و براساس یافته‌ها و مستندات باید پیشنهادها قابلیت اجرا داشته باشند و ما در سازمان تخصص‌های مختلفی داریم که کار بازرسی حوزه‌ها را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره نیاز به اصلاحات در سازمان بازرسی گفت: بر اساس سند تحول ماموریت‌هایی که داریم خلاءهای قانونی وجود دارد و اصلاحاتی در قوانین باید انجام شود و حتی قانون خود سازمان بازرسی هم باید اصلاح شود که پیش‌نویس آن آماده شده است و هم‌چنین بخش‌های غیردولتی که مشمول نظارت سازمان بازرسی نیستند مثل بانک‌های خصوصی باید تحت نظارت سازمان بازرسی درآیند و ما هم‌چنین باید در وظایف سازمان بازرسی در ارتباط با احیای حقوق عامه هم بازنگری کنیم که قوه‌قضاییه مصمم به این اصلاحات است.

درویشیان در ارتباط با پیش‌نویس قانون سازمان بازرسی گفت: یکی از نقص‌ها، این است که مستقیم نمی‌توانیم به آرای قضائی اعتراض کنیم و اعتراض باید از طریق دادستان باشد که باید اصلاح شود.

حجت الاسلام درویشیان بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهم و لازم است اما باید اقداماتی در زمان‌های گذشته می‌شد که نشده یا در حوزه آموزش،، سینما و تئاتر نیز همین طور. در حوزه گمرک، بانک مرکزی و مالیات نیز دستگاه‌ها تکالیفی داشتند که انجام ندادند و ما دنبال می‌کنیم. در بحث سامانه‌های تجارت یا واردات و کنترل واردات و توزیع، دستگاه‌ها تکالیفی داشته اند که به جد دنبالش هستیم. یا طرح جامع مالیاتی که باید در سالهای گذشته اجرایی می‌شد اما کوتاهی‌هایی شده که پیگیری نکرده اند.

وی گفت: درباره نظارت هوشمند نیز یکی از اولویت‌ها نظارت هوشمند است. حتماً شیوه‌های نظارتی جوابگو نیست. به بیش از ۳۰۰ سامانه دسترسی پیدا کردیم تا اقدامات سازمان مربوطه را رصد کنیم و حتماً باید به این سمت حرکت کنیم و یکی از رویکردهای جدی ما، نظارت‌های هوشمند است.

رئیس سازمان بازرسی گفت: بخشی از بازرسی‌های ما برنامه‌ای است که به صورت مستمر انجام می‌شود مانند شکایات مردم از دستگاه‌های اجرایی که بخشی از کار ماست. ما مواردی را نیز به صورت فوق العاده بررسی می‌کنیم مانند حادثه‌ای که اخیراً برای خبرنگاران در ارومیه افتاد. یا سیل‌هایی که در سال ۹۸ رخ داد و مستقیماً خارج از نوبت بررسی می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین