تحلیل رهبری از معنای آرای باطله/ نظر پزشکیان درباره یکدست‌شدن حاکمیت/ پیشنهاد محسن هاشمی برای اصلاح فرایند انتخابات/ واکنش آذری‌جهرمی به طرح مجلس درباره فضای مجازی

گروه سیاسی الف،   4000407085 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تحلیل رهبری از معنای آرای باطله/ نظر پزشکیان درباره یکدست‌شدن حاکمیت/ پیشنهاد محسن هاشمی برای اصلاح فرایند انتخابات/ واکنش آذری‌جهرمی به طرح مجلس درباره فضای مجازی

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۵۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۴۳۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۲۸۶ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۷ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۳۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۴۱۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۸۰ هزار و ۹۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.

گسترش شهرهای قرمز کرونا از جنوب به مرکز کشور

دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در گفت وگو با ایرنا گفت: شهرستان های مهران در استان ایلام، تنگستان، دشتستان، دشتی، دیر، عسلویه و کنگان در استان بوشهر، دماوند و فیروزکوه استان تهران، ایرانشهر، خاش، زابل و زاهدان از سیستان و بلوچستان، گراش، لارستان و لامرددر استان فارس در وضعیت قرمز از لحاظ بیماری کرونا قرار دارند.

وی اظهار داشت: در استان کرمان شهرهای بم، رودبار جنوب، قلعه گنج، کرمان و منوجان، در استان هرمزگان شهرهای بستک، بندر لنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، حاجی آباد، خمیر، رودان، قشم و میناب و یزد نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

لاری با بیان اینکه اکنون روند بستری در شهر تهران افزایش یافته و احتمال قرمز شدن تهران وجود دارد، تصریح کرد:  با توجه به اینکه روند شهرهای قرمز کرونایی را رو به افزایش و اکنون ۳۲ شهر است و تعداد شهرهای نارنجی ۱۷۴ و شهرهای زرد نیز ۲۴۲ بوده از مردم می خواهیم پروتکل های بهداشتی را جدی کرده و کاملا رعایت کنند.

***

خطیب‌زاده: درباره پاک شدن اطلاعات دوربین‌های آژانس تصمیمی اتخاذ نشده است

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات وین و بحث تفاهم فنی با آژانس و این‌که بعد از چند روز از پایان دور ششم آیا همچنان امیدوار هستید که دور بعدی دور پایانی باشد؟ گفت:‌ قانون مجلس درباره تعهدات و وظایف دولت کاملا روشن است و در همین چارچوب حرکت شده است.

خطیب‌زاده افزود: موضوع توافق فنی با آژانس و چگونگی ادامه و یا چگونگی عدم ادامه آن موضوع بحثی است که همچنان تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است، چه درباره ادامه یا عدم ادامه آن و همچنین درباره پاک شدن اطلاعات هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است و به محضی که اتخاذ شود، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درباره مذاکرات در وین هم بیان کرد: اجازه دهید نتایج جلسات روشن‌تر شود اعلام می‌کنم. نکته مهم این است که گفت‌وگوها به جایی رسیده که همه طرف‌ها باید تصمیمات خودشان را بگیرند. تصمیماتی که باید اتخاذ می‌کردیم، به نظر خودمان اتخاذ کرده و اعلام کردیم منتظریم طرف‌های مقابل به شمول آمریکا تصمیمات سیاسی خود را اتخاذ کنند و ما براساس آن در خصوص دور آینده روشن‌تر صحبت کنیم.

***

پیشنهاد محسن هاشمی برای اصلاح فرایند انتخابات ریاست جمهوری

محسن هاشمی، رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به ایسنا گفت: «اصولا در کشور دو طیف از احزاب وجود دارد. احزاب همراه حاکمیت واحزاب منتقد حاکمیت.

 احزاب همراه برای حضور در انتخابات مشکلی به عنوان رد صلاحیت ندارند، اما احزاب منتقد مانند اصلاح طلبان تا زمان اعلام تایید صلاحیت ها تکلیفشان روشن نیست و مثلا در این دوره هر 9 کاندیدای جبهه اصلاحات رد صلاحیت شدند و در سه هفته قبل از انتخابات با بلاتکیفی مواجه شدند و تا آخر نیز نتوانستند تصمیم روشنی درباره انتخابات بگیرند.

به نظر می رسد اگر برای نظام رقابت و مشارکت مهم است باید در زمانبندی انتخابات تجدید نظر شود و یک فرصت کافی در حد شش ماه برای احزاب جهت تصمیم گیری و حضور در انتخابات ایجاد شود تا آنها هم بتوانند در قبال فعالیت خود مسئولیت بپذیرند.

تقریبا همه روسای جمهور در این 13 دوره در نهایت گفتند که بصورت مستقل در صحنه حضور پیدا کردند و این به معنای آن است که نه احزاب در برابر عملکرد دولت های مورد حمایت خود مسئولیت و پاسخگویی دارند و نه رییس جمهور خود را ملتزم به برنامه و رویکرد مشخص و شفافی می داند و موضوع به مساله ای شخصی تبدیل می شود.

 تا فضا و ساختار احزاب در کشور به این صورت باشد، عملا عرصه انتخابات یک فضای شخص محور و نه برنامه محور خواهد بود.»

***

تحلیل رهبری از معنای آرای باطله

آیت‌الله خامنه‌ای، در دیدار با مسئولین قضایی درباره آرای باطله انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: بعضی‌ها روی آراء باطله تکیه میکنند. آراء باطله دلیل چیست؟ آراء باطله دلیل جدایی آن افراد از نظام است؟ ابداً، ابداً. عکس قضیه است.

 آن کسی که می‌آید در شعبه‌ی رأی‌گیری میخواهد رأی بدهد، با صندوق قهر نکرده، میخواهد رأی بدهد، نگاه میکند میبیند شخصی که قبول دارد در این مجموعه‌ی نامزدها نیست، خب این چه کار کند؟

میتواند قهر کند بگوید حالا که شخص مورد نظر من در فهرست این نامزدها نیست من رأی نمیدهم، میتواند برود، اگر قهر نکرد، نرفت و رأی داد و اسم همان شخص را نوشت که این میشود آراء باطل یا رأی سفید انداخت، پس این پیداست که به صندوق رأی علاقمند است، پیداست که با صندوق رأی قهر نکرده، پیداست که به نظام علاقمند است.»

بیشتر بخوانید:

حرکت آقای رئیسی در قوه قضاییه مصداق حرکت جهادی است/ مردم مشت محکمی بر سینه تحریم‌کنندگان انتخابات زدند

***

نظر پزشکیان درباره یکدست‌شدن حاکمیت

مسعود پزشکیان نماینده تبریز در گفت‌وگو با ایلنا، درباره یکدست شدن حاکمیت و حذف برخی جریان‌های سیاسی از عرصه قدرت، با بیان اینکه این حرف‌ها و کارها دیگر به نتیجه نمی‌رسد و خودشان بدتر گیر می‌افتند، اظهار داشت: به طور کلی وقتی همه یکدست باشند به نفع کشور نیست، بالاخره یک فرد یا گروهی هم باید باشند که بتوانند نقد کنند. اگر قرار باشد که ما هر کاری می‌کنیم از یکدیگر تعریف کنیم، هیچ‌وقت نمی‌توانیم عیب‌های خودمان را ببینیم و حتی گاهی بر این عیب‌ها و اشتباهات سرپوش می‌گذاریم؛ در نتیجه به‌جای اینکه پیشرفت کنیم، عقب می‌مانیم.

نماینده تبریز در مجلس در پاسخ به این که طرفداران این شیوه می‌گویند که در این شرایط کارها بهتر انجام می‌شود و کمتر قوا برای یکدیگر مانع‌تراشی می‌کنند، اظهار داشت: حاکمیت همه مردم هستند، وقتی ما جریان‌هایی را حذف کرده و یک جریان را حاکم کنیم، این از نظر عدالت درست نیست.

وی افزود: کشور متعلق به همه است، مال یک دسته، یک گروه و یک جریان نیست. ولی متاسفانه ما آمدیم همه آن کسانی که آن طرف بودند را به بهانه‌های مختلف کنار گذاشتیم و یکدست کردیم. حالا یک دست کردند؟ اشکال ندارد سفره مردم را رنگین کنند و مشکلات مردم را حل کنند. ولی اگر نتوانستند این را حل کنند توجیه نکنند و بازی «کی بود، کی بود، ما نبودیم به راه نیندازند»؛ حالا که خودشان هستند، حل کنند ما هم دعا و کمک می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیایند سفره مردم را رنگی کنند ما نیز کمک‌شان می‌کنیم؛ همه آدم‌ها را بیرون بگذارند اما مشکل مردم را حل کنند اما به شرط اینکه مشکل را حل کنند، مهم نیست که من باشم یا فرد دیگری مهم این است که مشکلی که مردم به آن گرفتارند را حل کنیم، نه اینکه دعوای قدرت باشد یا دعوا بر سر این باشد که من بخورم و تو نخوری.

***

اعضای کمیته تطبیق توافق وین چه کسانی هستند؟

شهریار حیدری، نماینده قصرشیرین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با برنا در رابطه با پایان یافتن تمدید یک ماهه توافق ایران و آژانس گفت: دیگر فرصت جدیدی در اختیار اروپایی ها قرار نمی دهیم و روش خود را در پیش می گیریم، طی یکی دو هفته آینده توسط مجلس، دولت و شورای عالی امنیت ملی برنامه ای تدوین خواهد شد و آن برنامه راهبردی ایران در برابر کشورهای برجامی است که در صورت اجرایی شدن آن ایران به تعهدات خود باز می گردد منافع ما در راستای اجرای این برنامه است اتفاقات خوبی را پیش بینی می کنیم.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس درباره کمیته بررسی و تطبیق متن توافق وین گفت: اعضای این کمیته متشکل از دو نفر از نمایندگان مجلس اعم از رئیس کمیسیون امنیت ملی آقای جلال زاده و یکی از اعضای هیئت رئیسه آقای مصری است همچنین دو نفر از دولت با محوریت آقای شمخانی در کمیته حضور دارند.

***

واکنش آذری‌جهرمی به طرح مجلس درباره فضای مجازی

به گزارش ایران محمدجواد آذری جهرمی که امروز در شیراز حضور دارد، گفت: اصل ورود مجلس به قانونگذاری در مورد حکمرانی سایبری، به شرط رعایت برخی اصول، مبارک است.

وی افزود: کشوری که قاعده‌های شفاف در فضای مجازی ندارد، در عمل با رهاشدگی این فضا مواجه است. باید توجه داشت که اصول حکمرانی سایبری در کشورها اساسا برای بهره‌گیری از فضای مجازی تدوین می‌شود نه برای انسداد.

آذری جهرمی تاکید کرد: بر اساس طرح مجلس که به دست ما رسیده است، ایجاد ساختار نهادی جدید و واگذاری اختیارات قانونگذار به این نهاد و همچنین حذف دولت از فرآیند تصمیم‌گیری، حکمرانی سایبری ایران را مبهم‌تر می‌کند.

وی گفت: اگر مجلس قواعد روشنی وضع کند تا اصول حکمرانی ایران در آن به وضوح دیده شود، بسیار مفید است.

وزیر ارتباطات بیان کرد: ۵ لایحه‌ای که وزارت ارتباطات به دولت داد، اقدامی کلیدی برای تبیین حکمرانی سایبری کشور بود. به دلیل پیچیدگی موضوع، هنوز این ۵ لایحه در دولت جمع‌بندی نشده و به مجلس ارسال نشده است، هر چند ما مجلس را در جریان جزییات این ۵ لایحه قرار داده‌ایم.

آذری جهرمی گفت: امیدوارم با روشن شدن ابعاد موضوع و اهمیت آن، بررسی این مهم در مجلس از گزند دوقطبی‌های سیاسی در امان بماند و با تصویب یک قانون پیشرو، حقوق اساسی مردم صیانت شده و رشد و پیشرفت ایران در فضای مجازی نیز تسهیل شود.

***

توضیحات کوثری درباره شکایت رسایی

اسماعیل کوثری منتخب مردم تهران در انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، در رابطه با شکایت حمید رسایی درباره حضور غیرقانونی وی در انتخابات مجلس، اظهار کرد: موردی که وجود دارد این است که وقتی در ابتدای ثبت نام‌ها شورای نگهبان و وزارت کشور بنده را تایید کرده اند دیگر چیز غیرقانونی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در رابطه با شکایت آقای رسایی از سوی شورای نگهبان به بنده زنگ زده شد و ماجرا را جویا شدند و بنده هم توضیحاتی در این رابطه ارائه کردم و بیان کردم که اگر حضور بنده در انتخابات غیرقانونی بوده پس برچه اساسی در مجلس هشتم و نهم حضور داشتم؟

منتخب مردم تهران در مجلس، با بیان اینکه بنده در سال ۸۷ بازنشسته شده ام، گفت: شورای نگهبان بعد از توضیحات بنده در رابطه با شکایت اقای رسایی قرار است رسیدگی‌های لازم را انجام دهد و بنده هم با این موضوع مشکلی ندارم.

کوثری تصریح کرد: هیچ مشکلی از سمت بنده برای شرکت در انتخابات وجود ندارد پس مرجع اصلی بررسی تخلفات، شورای نگهبان و وزارت کشور است نه فردی که قاضی نیست پس اگر تخلفی باشد مراجع ذیصلاح پیگیری خواهند کرد و هیچ کسی نمی‌تواند به تنهایی حکمی را صادر و اعلام کند.

***

اردکانیان: پایان دولت دوازدهم خاتمه کار اجرایی من است

به گزارش خبرآنلاین، مجتبی توانگر نماینده تهران و چهره نزدیک به قالیباف روز گذشته به رئیسی پیشنهاد داد که از نخبگان جریان رقیب چون اردکانیان، ستاری و ...استفاده کند.

این توصیه توئیتری توانگر به رئیسی با واکنش رضا اردکانیان، وزیر نیرو دولت روحانی همراه شد.

او در پاسخ به پیشنهاد توانگر گفت؛ « در مناسبت های مختلف از سال گذشته و قبل از حتی طرح گمانه ها برای ثبت نام کاندیداها، قصد خود را برای خاتمه مسئولیت‌های اجرایی و غیر اجرایی و مراجعت به دانشگاه  اعلام داشته ام.»

اردکانیان تاکید می کند که خود را نیز «رقیب» هیچ جریان دلسوز و کاردان داخلی هم نمی دانم.

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۶۸۴۰۵۲۰:۳۸:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۷
انتقام خون مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز حتمی است. دیر یا زود دارد اما شک نکنند که این انتقام گرفته خواهد شد.
ناشناس۲۰۶۸۴۰۶۲۰:۳۸:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۷
محسن خان 4سال حقوق نجومی شهرداری را گرفتی اما چه کردی برای این شهر . حتی چاله های خیابان ها را هم پر نکردی و وضع شهر را بسیار بد و بدتر کردید. لطفا برو تو خونت با پولهایی که گرفتی در قلب نیاوران صفا کن و کار به کار سیاست نداشته باش ممنون
الیاس۲۰۶۹۰۸۱۱۰:۳۲:۱۴ ۱۴۰۰/۴/۸
1-آیا احزاب، تاریخ انتخابات را نمی دانند؟؟!! تا خودشان تکلیف خود را بدانند؟ 2- احزاب همراه حاکمیت و منتقد حاکمیت! آقا محسن، آقا مسعود، ... «گر تو بهتر میزنی، بستان بزن»؛ مگر سران حزب، از آقای روحانی حمایت نکردند؟ مگر حزب به اقای همتی رای ندادن و حمایت نکردن؟ مگر مجلس و دولت و اداره پایتخت این سالها دست شما نبود؟ لطفا از عملکرد خود بگوئید ... #پرروئی_نجومی
ناشناس۲۰۶۸۴۰۸۲۰:۴۰:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۷
زیباترین و بی‌همتاترین تبریکات خود را به حضور رهبری عزیز انقلاب اسلامی ایران سرافرازمان، برای موفقیت و پیروزی‌های شگفت‌انگیز جمهوری اسلامی تقدیم می‌کنیم و امیدواریم کشور و ملت دیگر گرفتار کابوسی که در هشت سال اخیر دچار آن شده نشود.
ناشناس۲۰۶۸۴۳۰۲۱:۰۹:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۷
محسن رفسنجانی و پزشکیان تمارض به فراموشی میکنند!! بیش از ۳۲ سال از ۴۲ سال گذشته جریان حاکم هم زمام امور را در دست داشته ، هم اوپوزسیون بوده!!! و فجایع امروز محصول همان یکدستی‌هاست _____ آقای کوثری بهتر است بداند احراز صلاحیت‌ ایشان در گذشته علی‌رغم اشتباه در بررسی نمیتواند اشتباهات امروز و این دوره را توجیه کند تکرار اشتباه ، ناامید کننده و تاسف انگیز است وقتی حقی از نامزدی ضایع میشود در واقع حقوق ملی ضایع شده و این حق‌الناس است این دوره و آن دوره هم ندارد
سلمی۲۰۶۸۴۸۳۲۲:۳۳:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۷
آقای پزشکیان،کشورایران برای حزب اصلاحاتی که درمقابل بی احترامی عاشورای ۸۸ سکوت کردوبابرجام باعث نشراطلاعات سفرسرداروشهادت اون عزیزشد؛نیست.
ناشناس۲۰۶۸۵۲۳۲۳:۰۹:۵۰ ۱۴۰۰/۴/۷
آقای محسن هاشمی در گذشته که پدر شما رئیس جمهور بود کوچکترین انتقاد از او مخالفت با خدا و پیامبر عنوان میشد .
ناشناس۲۰۶۸۵۲۹۲۳:۱۴:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۷
کسی که رای باطله داده فقط و فقط خواسته شناسنامه ش مهر بخوره فردا جای دردسر نشه براش
ناشناس۲۰۶۸۹۹۲۰۹:۵۳:۲۸ ۱۴۰۰/۴/۸
کجا دردسر میشه ؟
حسین۲۰۶۸۵۷۵۰۰:۱۱:۱۳ ۱۴۰۰/۴/۸
اقازاده عزیز... معناش سادس ... ن اینک اهل انقلاب مانع تراشی میکنند..ن بهیچوجه... این شما وسابقه درخشان شماست ک پیشانی تان راسفید کرده است
ناشناس۲۰۶۸۵۸۳۰۰:۱۶:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۸
با وجود تورم 1000 درصدی و مشکلات شدید اقتصادی و معیشتی مشارکت 49 درصدی مردم در انتخابات قابل تحسین است.
ناشناس۲۰۶۹۱۶۳۱۱:۲۴:۴۱ ۱۴۰۰/۴/۸
همیشه در زمان مشکلات شدید اگر گزینه ای امید تغییر را بدهد، مشارکت به شدت افزایش می یابد به عنوان مثال انتخابات 76 و 92 ولی الان از نظر اکثر جامعه مشکلات شدید هست ولی گزینه ای که بتواند تغییر ایجاد کند در کاندیداها نبود پس در انتخابات شرکت نکردند
ناشناس۲۰۶۸۵۹۵۰۰:۲۵:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۸
خوب بود آقای پزشکیان در مورد دلایل این یکدستی توضیح می دادند. وقتی طرف مقابل در اداره مملکت افتضاح ببار می اره معلومه که دیگه اقبالی ازش نمی شه.
ناشناس۲۰۶۸۶۲۰۰۰:۵۷:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۸
آقای محسن هاشمی فعلاً باید قول هایی را پی گیری کنند که به افراد مختلف بابت انتخابات داده اند !!!
ناشناس۲۰۶۸۶۲۱۰۰:۵۸:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۸
جالب اینجاست که رای 2/5 میلیونی همتی نصف آراء باطله بود.
ناشناس۲۰۶۸۶۲۴۰۱:۰۰:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۸
قبل از انتخابات بنا بر فتواراي سفيد حرام بود
ناشناس۲۰۶۹۰۰۵۰۹:۵۹:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۸
در شرایطی که موجب تقویت نظام باشد نه تنها حرام نیست بلکه ارزش دارد . لطفا در فتاوی دقت فرمایید .
ناشناس۲۰۶۹۱۲۰۱۰:۵۹:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۸
جان از خودت هم خبر در می کنی
ظفر۲۰۶۸۶۴۸۰۱:۴۰:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۸
ازکارکنان دولت روحانی هرجاکه باشندآنجارابه فساد میکشند
ناشناس۲۰۶۸۷۴۲۰۵:۰۰:۴۲ ۱۴۰۰/۴/۸
دانشگاه شدند محل استاد هايي كه از سمت دولتي كنار ميروند اكثر وزرائي كه از دولت ها كنار ميروند مقصدشان تدريس در دانشگاه است يعني باز نشستگي وجود ندارد
ربیعی۲۰۶۸۷۸۷۰۶:۳۶:۴۶ ۱۴۰۰/۴/۸
پزشکیان درهر نطق دستور کار مجلس شورای اسلامی همواره بعنوان حامی فتنه سال ۸۸ سپر بلای اصلاح طلبان وکارگزاران ،علم بلوای حامی آشوبگران را بدوش داشته ،واین چیز تازه ای نیست .
ناشناس۲۰۶۹۱۳۶۱۱:۱۳:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۸
پزشکیان یکی از دو یا سه نماینده دلسوز مردم و دلنگران واقعی اوضاع است.
بیسواد بی شناسنامه۲۰۶۸۹۴۵۰۹:۱۵:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۸
جناب هاشمی منتقدنظام!!!درستش غربگدای لیبرال مسلک کدخداپرست است.
ناشناس۲۰۶۹۰۳۹۱۰:۱۰:۲۴ ۱۴۰۰/۴/۸
چقدر غر می‌زنید ۳۲سال مملکت دست شما بود گند زدید به ایران .ترلیادها پول در خارج به حساب شما زن وبچه شما و فک و فامیل و شما هست .دیگه از این مملکت چی می خواهید .
ناشناس۲۰۶۹۰۸۰۱۰:۳۱:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۸
اردکانیان کجایش اصلاح طلب است نهایتا اصول گرایان به اینها پستی نمی دادند روحانی داد
ناشناس۲۰۶۹۱۳۳۱۱:۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۸
چقدر دلم برای حرف حساب تنگ شده !
ناشناس۲۰۶۹۱۳۸۱۱:۱۵:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۸
تابه امروز ما بیش از چند نماینده به سلامت و پاکی پزشکیان نداشته ایم.
ناشناس۲۰۶۹۱۵۷۱۱:۲۲:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۸
آقا محسن نظام و ارکانش آنقدر بی تدبیر نبودند که ندانند نتیجه رفتارشان ، نبودن مردم در پای صندوقهاست و این نبودن مردم کار آنها را پیش می برد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین