بهترین ابزار اتوماسیون صنعتی

گزارش بازرگانی،   4000407021

اتوماسیون صنعتی استفاده از سیستم‌های کنترلی مانند رایانه‌ها یا روبات‌ها و فناوری‌های اطلاعاتی برای مدیریت فرایندهای مختلف و ماشین‌آلات در یک صنعت، برای جایگزینی انسان است.

این دومین مرحله فراتر از مکانیزاسیون در حوزه صنعتی‌سازی است. این اتفاق با همراهی بهترین ابزار اتوماسیون صنعتی ، به درستی پیش خواهد رفت.

اوایل، هدف اتوماسیون افزایش بهره‌وری (ازآنجاکه سیستم‌های خودکار می‌توانند 24 ساعت شبانه‌روز کار کنند) و کاهش هزینه‌های مرتبط با اپراتورهای انسانی (به‌عنوان‌مثال دستمزد و مزایا) بود.

با این‌حال، امروزه تمرکز اتوماسیون به سمت افزایش کیفیت و انعطاف‌پذیری در فرآیند تولید سوق یافته است. برای نمونه، در صنعت اتومبیل‌سازی، نصب پیستون در موتور قبلا به صورت دستی و با میزان خطای 1-1.5٪ انجام می‌شد. در حال حاضر، این کار با استفاده از ماشین‌آلات خودکار با نرخ خطای 0.00001 انجام می‌شود.

پی‌ال‌سی زیمنس ، انتخاب هیراد کنترل به‌عنوان بهترین ابزار اتوماسیون صنعتی

کنترل‌کننده منطقی قابل‌برنامه‌ریزی (PLC) باتوجه‌به ترتیب ورودی و خروجی چندگانه، تأثیر زیادی در اتوماسیون خواهد گذاشت.

این ابزار یک کنترل‌کننده منطقی قابل برنامه‌ریزی است. ما می‌توانیم با استفاده از آن، دستگاه‌ها را کنترل کنیم. از طریق این ابزار به‌راحتی می‌توانیم کار خود را از یک فرایند به فرایند دیگر تبدیل کنیم.

در استفاده از این ابزار، این امکان وجود دارد که می‌توانید فعالیت با آن را به‌صورت منطقی برنامه‌ریزی کنید.

به همین دلیل است که نام کنترل‌کننده منطقی قابل برنامه‌ریزی را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین شما می‌توانید هنگام برنامه‌ریزی، استفاده از آن را نیز کنترل کنید.

این ابزار به طور عمده، برای چندین آرایش ورودی و خروجی طراحی شده است و می‌تواند در برابر درجه حرارت شدید با مقاومت در برابر لرزش و ضربه، بهترین کارایی را داشته باشد.

همان‌طور که اشاره کردیم، مزایایی که معمولا به اتوماسیون نسبت داده می‌شود شامل نرخ تولید بالاتر و افزایش بهره‌وری، استفاده کارآمدتر از مواد، کیفیت بهتر محصول، بهبود ایمنی، هفته‌های کاری کوتاه‌تر برای نیروی کار و کاهش زمان تولید کارخانه است.

از طرفی ایمنی کارگران نیز دلیل مهم دیگری برای اتوماسیون یک عملیات صنعتی است. به همین جهت استفاده از بهترین ابزار اتوماسیون صنعتی نیز باید موردتوجه قرار بگیرد. زیرا انتخاب اشتباه یک ابزار می‌تواند تمامی روند اتوماسیون یک سازمان و یا بخش تولیدی را زیر سؤال ببرد.

چرا باید از بهترین ابزار اتوماسیون صنعتی استفاده کنیم؟

ابزارهای صنعت اتوماسیون طیف گسترده‌ای از تجهیزات را برای آزمایش‌های سفارشی، اتوماسیون فرایند و اتوماسیون صنعتی در برمی‌گیرد.

آنها به ایجاد جایگزین‌های دیجیتالی و مکانیکی برای حل مشکلات در فرایند تولید کمک می‌کنند. این ابزارها همچنین به کنترل کیفیت و توسعه محصول نیز کمک خواهند کرد.

اتوماسیون در عین کاهش هزینه‌ها، می‌تواند کارایی عملیات تولید را بسیار بهبود بخشد. همچنین به یک مرکز امکان تولید انواع محصولات و افزایش تولید را می‌دهد (دستگاهی که می‌تواند تعداد زیادی واحد در دقیقه یا ساعت را بسته‌بندی کند، می‌تواند خط تولید اصلی شرکت را بهبود بخشد).

مزایای اتوماسیون صنعتی

هزینه عملیاتی پایین:

اتوماسیون صنعتی هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی، مرخصی استحقاقی و تعطیلات مرتبط با یک اپراتور انسانی را از بین می‌برد. به‌علاوه، این مسئله به مزایای دیگر کارمندان مانند پاداش، پوشش بازنشستگی و غیره نیاز ندارد.

بیش از همه، گرچه با هزینه اولیه بالایی همراه است، موجب صرفه‌جویی در حقوق ماهانه کارگران می‌شود که در بودجه‌بندی انجام یک پروژه بسیار موثر است. هزینه نگهداری مربوط به ماشین‌آلات مورداستفاده برای اتوماسیون صنعتی کمتر است.

زیرا اغلب خراب نمی‌شود. در صورت خرابی، فقط مهندسان کامپیوتر و تعمیر و نگهداری موظف به تعمیر آن هستند و به نیروی زیادی احتیاج نیست.

بهره‌وری بالا

اگرچه بسیاری از شرکت‌ها صدها کارگر تولیدی را برای حداکثر ساعت کار برای سه شیفت استخدام می‌کنند، اما کارخانه برای روزهای تعطیل و مواردی ازاین‌دست باید تمهیداتی را بیندیشد.

اتوماسیون صنعتی با اجازه دادن به شرکت برای کار در 7 روز هفته و 365 روز در سال 24 ساعت، بهره‌وری بالایی را به ارمغان خواهد آورد.

کیفیت بالا

اتوماسیون خطای مرتبط با یک انسان را کاهش می‌دهد. به‌علاوه، برخلاف انسان، ربات‌ها هیچ خستگی ندارند و این امر باعث می‌شود محصولاتی با کیفیت یکنواخت، در زمان‌های مختلف، تولید شوند.

انعطاف‌پذیری بالا

افزودن یک کار جدید در خط مونتاژ نیاز به آموزش با یک اپراتور انسانی دارد. بااین‌حال ربات‌ها می‌توانند برای انجام هر کاری برنامه‌ریزی شوند. این مسئله باعث می‌شود روند تولید انعطاف‌پذیرتر باشد.

دقت بالای اطلاعات

جمع‌آوری خودکار داده می‌تواند به شما امکان جمع‌آوری اطلاعات اصلی تولید، بهبود دقت داده‌ها و کاهش هزینه‌های جمع‌آوری اطلاعات را هدیه بدهد.

این امر حقایقی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در مورد کاهش ضایعات و بهبود فرایندهای خود، تصمیم درستی بگیرید.

ایمنی بالا

اتوماسیون صنعتی با استقرار روبات‌هایی برای کنترل شرایط خطرناک می‌تواند خط تولید را برای کارمندان ایمن کند.

پس از آشنایی نسبی با اتوماسیون صنعتی و اهمیت استفاده از آن، اجازه دهید در ادامه به معرفی بهترین ابزار اتوماسیون صنعتی بپردازیم.

در تمام لیست‌های ارائه شده در این مورد، محصولات شرکت «زیمنس» به‌عنوان اولین مورد و ارائه‌دهنده بهترین ابزار اتوماسیون صنعتی شناخته شده است.

زیمنس

زیمنس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مهندسی در اروپا است. عمده فعالیت‌های این شرکت شامل زیرساخت‌ها، انرژی، اتومبیل و صنعت است.

این شرکت مخفف نوآوری، تعالی مهندسی و قابلیت اطمینان است. زیمنس در زمینه راه‌حل‌های زیرساختی و انرژی و همچنین اتوماسیون و نرم‌افزار برای صنعت پیش‌گام است. این شرکت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فناوری‌های کم‌مصرف و صرفه جویی در مصرف انرژی در جهان، تشخیص آزمایشگاهی، تجهیزات تصویربرداری پزشکی و فناوری اطلاعات بالینی را ارائه می‌دهد.

محصولاتی که شرکت تولید می‌کند شامل موارد زیر است:

• کمپرسورهای توربو

• توربین‌های بخار

• تابلو برق فشارقوی (قطع‌کننده مدار، جداکننده و تابلو برق عایق گاز)

• تابلو برق

• سیستم‌های نظارت از راه دور (RMS)

کنترل‌کننده منطقی قابل‌برنامه‌ریزی (PLC)

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین