تمجید حدادعادل از حضور پوششی زاکانی/ روایت ذوالنور از نقش نیکزاد در انتخابات کمیسیون‌ها/ انتقاد باقری لنکرانی از وزیر بهداشت/ تحلیل مرعشی از اختلاف راهبردی میان اصلاح‌طلبان

گروه سیاسی الف،   4000406074 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تمجید حدادعادل از حضور پوششی زاکانی/ روایت ذوالنور از نقش نیکزاد در انتخابات کمیسیون‌ها/ انتقاد باقری لنکرانی از وزیر بهداشت/ تحلیل مرعشی از اختلاف راهبردی میان اصلاح‌طلبان

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۲۴۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۷۷۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۲۰ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۶ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۷۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۹۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۶۷ هزار و ۷۴۱ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۸۴۵ نفر رسید.

واکسن کرونای «نورا» رونمایی شد

آیین رونمایی از واکسن نوترکیب «نورا» تولید شده در دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آغاز فرآیند کارآزمایی بالینی این واکسن صبح امروز با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن ابوالقاسمی رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در آیین رونمایی از واکسن نوترکیب دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج)  و آغاز فرآیند کارآزمایی بالینی واکسن " نورا"، گفت: در طی مراحل تولید این واکسن به خصوص در چهار پنج ماه اخیر با اینکه ابتدا قرار بود که فاز حیوانی را در موش و خرگوش انجام دهیم، بعد هم میمون اضافه شد و تمام مراحل را طی کردیم و تمام مستندات را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم. بعد از آن از ما خواستند که پروپوزال مطالعه بالینی را تهیه کنیم که انجام شد، بعد در کمیته اخلاق دفاع کرده و مجوز گرفتیم. تمام تست های آزمایشگاهی در وزارت بهداشت تست شد و هر زمان به دکتر شانه ساز زنگ میزدم می گفتند در حال انجام است و کوچکترین ملاحظه کاری انجام نشد. این قابل تقدیر است.

وی درباره واکسن‌نورا گفت: واکسنی که امروز رونمایی شد و فاز اول مطالعه بالینی اش شروع می شود، واکسن  نوترکیب و پروتئینی است که عوارض بسیار کم و اثربخشی خوبی دارد. امیدوارم بعد از طی فازهای یک دو و سه بتوانیم به سرعت مجوز مصرف را برای مردم بگیریم.

ابوالقاسمی گفت: قول می دهیم‌ که در شروع یک میلیون در ماه و به سرعت سه میلیون در ماه و حتی بیشتر تولید کنیم تا بعد از اینکه همه مراحل کارازمایی را طی کردیم و اثربخش بودن واکسن ثابت شد و مستندات آن منتشر شد، همه مردم کشور واکسینه شوند و بعد هم بتوانیم در اختیار کشورهای منطقه قرار دهیم. 

***

غیبت محکومان سیاسی و امنیتی در لیست عفوهای 1400

اعتماد درباره عفو اخیر محکومان به مناسبت میلاد امام رضا(ع) نوشت: «اين سومين عفوي است كه رهبر انقلاب در سال ۱۴۰۰ با آن موافقت مي‌كنند و به سبب آن برخي محكومان آزاد يا مشمول تحفيف مجازات مي‌شوند؛ عفوهايي كه در آنها جاي خالي اسامي محكومان سياسي و امنيتي به چشم مي‌خورد.

پيش از رياست سيد ابراهيم رييسي بر دستگاه قضايي، سابقه نداشت كه نام محكومان سياسي و امنيتي در ليست عفوشدگان قرار بگيرد. با تكيه رييسي بر كرسي رياست قوه قضاييه اما اين روند تغيير كرد و احتمالا با توجه به وعده «تحول قضايي» كه رييسي با آن به ميدان آمد، در اقدامي بي‌سابقه كه البته بسيار هم مورداستقبال قرار گرفت، نام اين محكومان هم در ليست عفوشدگاني كه قاضي‌القضات به رهبري معرفي مي‌كرد، گنجانده شد و در نتيجه آن برخي محكومان سياسي و امنيتي هم مشمول عفو يا تخفيف مجازات شدند. 

در اين ۲ سال و ۳ ماهي كه رييسي در قامت رييس قوه قضاييه فعاليت مي‌كرد، تنها ۴ بار زندانيان سياسي و امنيتي در ليست عفو‌شدگان قرار گرفتند و اگرچه اخبار غيررسمي نويد قرار گرفتن زندانيان امنيتي و سياسي در عفوهاي ۱۴۰۰، علي‌الخصوص عفو به مناسبت عيد فطر را مي‌داد اما با اعلام اسامي، مشخص شد كه سهمي از اين عفوها نصيب سياسي‌ها و امنيتي‌ها نشده و روندي كه ابراهيم رييسي در 2 سال گذشته پي‌گرفته بود، با توقف يا حداقل وقفه مواجه شده است.

برهمين اساس هم نه در عفو هشتم فروردين‌ماه ۱۴۰۰ كه به مناسبت سالروز ولادت حضرت حجت‌بن‌الحسن‌العسكري و ۱۲ فروردين سالروز جمهوري اسلامي ايران اتفاق افتاد، نه در عفو ۲۲ ارديبهشت كه به مناسبت عيد فطر بود و نه در عفو روز گذشته خبري از حضور زندانيان سياسي و امنيتي نبود.»

***

مشکلات مردم در دولت رئیسی باید رفع شود

رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح طلب به آرمان ملی گفت: «ما امیدواریم دولت آقای رئیسی بتواند نقاط قوت دولت‌های گذشته را شناسایی، ادامه و تکمیل کند و نقاط ضعف را بدون برخوردهای جناحی و سیاسی، خیلی علمی و کارشناسانه برطرف کند تا مردم احساس کنند که مشکلات در حال حل شدن هستند.

چون دولت دستش باز است و پشت‌اش محکم است، هیچ مانعی، هیچ اراده و مزاحمی وجود ندارد و همه سه قوه که از یک جناح هستند دست به دست هم می‌دهند و نهادهای انقلاب هم که همراه هستند، طبیعی است که همه با هم می‌توانند مشکلات را رفع کنند. اگر خدای ناخواسته در این دولت مشکلات مردم رفع نشود معلوم می‌شود که این مشکلات رفع شدنی نیستند.

برای اینکه امید مردم بیشتر شود و احساس یاس و ناامیدی نکنند، با اولویت‌هایی که در نظر هست این دولت می‌تواند مشکلات را حل  کند.»

***

گمانه‌زنی درباره رئیس شورای شهر و شهردار آینده تهران

اعتماد نوشت: «نخستين گزينه‌اي كه مي‌تواند فرمان شوراي ششم را به دست بگيرد، مهدي چمراني است كه تنها حدود 477 هزار راي كسب كرد و اين يعني يك ميليون و 300 هزار راي كمتر از محسن هاشمي، رييس پنجمين دوره شوراي شهر تهران. اما چمران در اين مسير تنها نيست و رقيبي جدي و البته موردحمايت قاليباف را مقابل خود دارد.

پرويز سروري عضو شوراي شهر چهارم بود و يكي از چهره‌هاي نزديك به قاليباف... تا اينجاي كار علاوه بر قاليباف، حداقل 16 تن از 21 عضو شوراي ششم موافق رياست پرويز سروري هستند و اين يعني او نفر اصلي براي مديريت پارلمان شهري است؛ البته مگر آنكه در دقيقه 90، حاميان مهدي چمران در دولت سيزدهم به ايفاي نقش پرداخته و برنامه‌هاي قاليباف را نقش بر آب كنند...

در جريان اين نشست[میان قالیباف  و منتخبین شورای شهر تهران] نام چهره‌هايي چون عليرضا جاويد، مازيار حسيني و محسن پيرهادي مطرح شده و شامگاه جمعه حسيني در پستي اينستاگرامي انصراف خود را از حضور در فهرست گزينه‌هاي شهرداري تهران اعلام كرد. اما اين به معناي تبديل گزينه‌ها از 3 به 2 نفر نيست. پژمان پشمچي‌زاده، معاون نظارت مجلس نظارت از ديگر چهره‌هاي نزديك به قاليباف است كه نامش در ميان گزينه‌هاي شهرداري تهران به چشم مي‌خورد...

شنيده‌هاي خبرنگار ما حاكي از آن است كه پيرهادي نفر اول قاليباف براي شهرداري تهران است و مخالف جدي نيز در ميان منتخبان شوراي ششم ندارد.»

***

انتقاد باقری لنکرانی از وزیر بهداشت

کامران باقری‌لنکرانی وزیر بهداشت دولت احمدی‌نژاد در شرق نوشت: «در گزارشی که در این جلسه در محضر رهبر عزیزمان ارائه شد، باز سخنان ساده‌انگارانه‌ای درباره موفقیت در کنترل موج چهارم کرونا و مدل ایرانی بیان شد. گوینده آن سخنان بیش از همه به آمار بیماران دسترسی دارند. متأسفانه هنوز موج چهارم نرفته، ما درگیر موج پنجم کرونا شده‌ایم. تعداد مرگ‌ومیر از اعداد سه‌رقمی کمتر نشده و تعداد بیماران قطعی نیز کماکان پنج‌رقمی است.

این در حالی است که این آمار برابر دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی برای گزارش بیماری، فقط تعداد قطعی بیماران با تست مثبت را نشان می‌دهد و اغلب برآوردها رقم واقعی را حداقل دو برابر این مقدار می‌داند. تعداد شهرهایی که با همین تقسیم‌بندی پراشکال قرمز هستند، رو به فزونی گذاشته و تهران هم در آستانه اعلام قرمزی است.

همه کارکنان نظام سلامت در سراسر ایران اسلامی برای مقابله با این بیماری و درمان مبتلایان، از جان مایه گذاشته و آنچه را در توان داشتند، به میدان آورده‌اند، اما ما با بحران سیاست‌گذاری و مدیریت در این عرصه روبه‌رو هستیم. ما با خوش‌خیالی و کم‌عملی نمی‌توانیم این بیماری را کنترل کنیم. متأسفانه دسترسی به واکسن با وجود تأمین مالی با مشکلاتی روبه‌رو شده و واکسن‌های ایرانی نیز به‌زودی امکان پوشش فراگیر را ندارند...

ما از مردم گلایه می‌کنیم که چرا رفتارهای پیشگیرانه خود را کم کرده‌اند، اما چه کسی از مسئولان برای کم‌عملی و اقدامات دیرهنگام گلایه کند؟»

**

تمجید حدادعادل از حضور پوششی زاکانی

به گزارش فارس، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در جلسه این شورا با ۲۱ عضو منتخب ششمین دوره شورای شهر با بیان اینکه الان امیدوار به هم افزایی مساعی مجلس و دولت هستیم و این کار سختی هم نیست، گفت:‌ با این فشارهای بین المللی بیش از هرچیز به این هماهنگی قوا نیازمندیم و امروز روزی‌است که باید خدا راشکر کنیم که دولتی روی کار آمده که سخن رهبری را می فهمد و می پذیرد و برای اجرایش همت می کند. من در این ۴ دولت ۸ ساله چنین حسی نداشتم ولی الان روز تازه ای پدید آمده و مجلس و دولت باید باهم همکاری کنند و مهم نیست در مجلس یا شورای شهر باشیم و باید به وظیفه‌مان عمل کنیم.

حدادعادل ضمن تشکر از نقش زاکانی در پیروزی جریان انقلاب اسلامی گفت: ایشان در یک وقت بسیار خطیر وارد عرصه شدند و دفاع از حق کردند و بر عاملان وضع موجود تاختند و در یک وقت درست هم اعلام انصراف کردند و از این نترسیدند که عناوین پوششی و نمایشی به ایشان نسبت داده شود و همچنین باید از آقایان جلیلی که با فداکاری به نفع کاندیدای مقبول جبهه انقلاب کنار کشیدند و هم‌چنین آقایان رضایی و قاضی زاده هاشمی که حضورشان مفید بود تشکر کنم.

***

روایت ذوالنور از نقش نیکزاد در انتخابات کمیسیون‌ها

«مجتبی ذوالنوری»، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در  مجلس یازدهم، در گفت و گو با برنا در پاسخ به این سوال که شما در این دوره از انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی نتوانستید رای لازم را برای ریاست کمیسیون کسب کنید آیا صحبت های شما در مورد سعید جلیلی منجر شد تا نتوانید در این دوره هم رییس کمیسیون بمانید، گفت: خیر، سر سوزنی چنین بحثی در رای نیاوردن من برای جایگاه رئیس کمیسیون تاثیر نداشته است.

نماینده مردم قم در پاسخ به این سوال که پس دلیل رای نیاردن شما در این دوره از انتخابات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی چه بود، بیان کرد: طبع مجلس همین طور است، امسال به دوستان گفتم که مطلقا هیچ تلاش و صحبتی با نمایندگان برای انکه به من رای بدهند نخواهم کرد. استدلال من این بود که یک سال در کمیسیون کنار هم نشسته ایم و هر نماینده شناخت لازم را در مورد من پیدا کرده و نیازی به لابی، رایزنی و خواهش نیست لذا مطلقا به هیچ کس نگفتم به من رای بدهد، فقط بیان کردم که براساس وظیفه اعلام کاندیداتوری کرده ام.  

او ادامه داد: طرف مقابل من آقای جلال زاده که رای آورد چند ماه است که به طور جد برای کسب ریاست کمیسیون کار می کند و نفر به نفر رایزنی کرده و به صورت چند نفری برای کسب ریاست کار کردند. اقای نیکزاد نایب رئیس مجلس شخصا با اعضای کمیسیون امنیت ملی تماس گرفته  است و از انها درخواست کرده تا به اقای جلال زاده رای بدهند و چون ایشان ممکن است معاون اول رئیس جمهور جدید بشود حرف هایش برای برخی از آقایان اهمیت پیدا کرده است و جایگاه نیکزاد در نظر و رای نمایندگان، تاثیر گذاشته است. 

ذوالنور گفت: فداحسین مالکی هم بنا داشت تا در این دوره کاندیدا ریاست کمیسیون شود اما آقای نیکزاد با او صحبت کرد و نهایتا فداحسین مالکی به نفع جلال زاده کناره گیری کرد. این اتفاقات در کمیسیون افتاد، من هم ناراضی نیستم، این حق اعضای کمیسیون است که بنا بر تشخیص خودشان به افراد رای بدهند، رئیس نشدنم سر سوزن در نوع کار من در کمیسیون تاثیر نخواهد داشت و هر کاری که از دست من بربیاید برای موفقیت اقای جلال زاده و اعضای جدید هیئت رئیسه دریغ نخواهم کرد و به عنوان یک عضو به صورت منظم در کمیسیون حضور پیدا خواهم کرد. 

***

روایت مرعشی از اختلاف راهبردی میان اصلاح‌طلبان

حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران به خبرآنلاین گفت: «از ۹۶ چند اتفاق افتاد که این اتفاقات پشت سر هم جبهه اصلاحات را از جهت انتخاب راهبرد، دچار بحران کرد، یعنی بحران راهبرد ایجاد کرد.

اولین بحران حوادث دی ۹۶ است، دی ۹۶ که از مشهد شروع شد و بعد به ۱۰۰ شهر ایران کشید، ٰاصلاح طلبان نتوانستند یک موضع روشنی در مقابل آن حوادث بگیرند چون یک بخش آن دولت بود و یک بخش دیگر آن مردم بودند و و سخت ترین بحرانها برای سال ۹۸ است، یعنی کاری که دولت آقای روحانی در آستانه مجلس یازدهم انجام داد و به قیمت بنزین دست زد و بعد هم نتوانست فضای بعد از آن را مدیریت کند و منجر به شلوغی در شهرها و کشته شدن چند صد نفر شد، این اشتباه بزرگ دولت آقای روحانی  بود و اینکه اصلاح طلبان نتوانستند با یک راهبرد روشنی به تقابل با این بپردازند و از یک سو مساله امنیت کشور مطرح بود .

از سویی دیگر مردم مطرح بودند و این خطای راهبردی منجر به این علامت سؤال شد که ما در انتخابات شرکت کنیم یا نکنیم، اصلاح طلبی منهای انتخابات که راهبردی نمی‌تواند داشته باشد و راهبرد اصلاح طلبان باید همیشه انتخابات باشد و راهی غیر از این ندارد و اگر بخواهد از این خارج شود و به اعتراضات اجتماعی کف خیابان چشم بدوزد که دیگر اصلاح طلبی نیست و معنی و مفهوم دیگری دارد...

اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم دچار گسست راهبردی شدند. در انتخابات مجلس دهم زمانی که لیست مورد تایید شورای نگهبان بیرون آمد، من مصاحبه کردم و گفتم ۹۰ درصد کاندیدای ما را رد کردند، یعنی در لیست تهران فقط ۳ نفر باقی مانده بودند که من آنها را می شناختم ولی چون راهبرد جبهه این بود که حتما در انتخابات شرکت کنیم، رفتیم و گشتیم و در بین باقی مانده ها کاندیدا پیدا کردیم... در مجلس یازدهم عینا این فرصت را داشتیم ولی راهبرد غالبمان این شده بود که با اعتراضات مردم همراهی کنیم، یعنی یک چیزی درست شد که ما اصلا نفهمیدیم مبنای منطق سیاسی آن چیست که چون مردم معترض هستند و ناراضی هستند و در انتخابات شرکت نمی کنند پس ما با مردم همراهی کنیم...

اگر ما با مردم همراهی کنیم پس تکلیف سیاست چه می شود؟ الان چه کسی به خاطر دارد که آقای قالیباف در مجلس چقدر رای داشته است؟ ما در تهران قادر بودیم  مجددا یک رای از مردم بگیریم که آقای قالیباف اصلا به مجلس نرود، اگر این اتفاق می افتاد شرایط برای رقیب و برای ما  بسیار متفاوت می شد. ما اینجا خودمان دچار یک اشتباه استراتژیک شدیم و مشارکت در صندوق را همراه با مردم زیر سؤال بردیم. اشکال نداشت که ما می آمدیم و حتی مردم نمی آمدند که حتی در انتخابات شوراهای این دوره همه احزاب ما بودند و آقای خاتمی هم آمدند و مردم نیامدند که اشکالی هم ندارد، بالاخره یک اتفاق سیاسی قابل نقد و بررسی است و در آینده ممکن است مردم متوجه شوند که نیامدنشان خیلی به نفع کشور و به نفع خودشان نبوده است.»

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۶۷۰۷۶۲۰:۴۶:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۶
از اینکه آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور منتخب مسئولی ساده‌زیست و خداترس است خوشحال هستم. ان‌شاءالله خداوند ایشان را برای حل مشکلات ما مردم از گزند حوادث ایمن نگه‌دارد.
ناشناس۲۰۶۷۷۱۴۱۰:۴۲:۵۸ ۱۴۰۰/۴/۷
آقای حداد عادل پیام ۵۲ درصد عدم مشارکت و ۴ میلیون رای باطله را نگرفتید؟
ناشناس۲۰۶۷۰۸۰۲۰:۴۷:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۶
امید است دولت انقلابی آقای رییسی بتواند با جذب جوانان و نخبگانی که به خاطر بی‌مهری‌های برخی مسئولین، کشور را ترک کرده‌اند و در کشورهای بیگانه مشغولند، به کشور جذب کند.
ناشناس۲۰۶۷۶۲۵۰۹:۵۰:۴۸ ۱۴۰۰/۴/۷
اتفاقا سیر مهاجرت شتاب بیشتری پیدا کرده است.
ناشناس۲۰۶۷۰۹۱۲۰:۵۵:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۶
نتیجه‌ای که از انتخابات ریاست جمهوری به دست آمد به خوبی نشان داد که مردم تا چه حد از جریان غربگرایی بیزارند.
ناشناس۲۰۶۷۰۹۴۲۰:۵۷:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۶
امیدواریم با انتخاب اعضای شورای شهر تهران، یک شهردار انقلابی سکاندار شهرداری شده تا چهره به هم ریخته تهران را اصلاح نمایند و چون دکتر قالیباف به شهر و معابر نشاط و شادابی دهد.
ناشناس۲۰۶۷۸۱۴۱۱:۴۸:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۷
شهرداری تهران حد اقل در دو دوره (احمدی نژاد و قالیباف ) دست انقلابیون و حزب الله بوده . کلی ابهام مالی بی جواب کافی نیست ؟
ناشناس۲۰۶۷۰۹۵۲۰:۵۸:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۶
با توجه به نتیجه انتخابات، آمریکا خود را مجبور به بازگشت به برجام می‌بیند و احتمالا بخشی از تحریم‌ها را لغو خواهد کرد. اما در عین حال می‌خواهد نتیجه را طوری رقم بزند که سالیان متمادی به جهانخواران باج بدهیم و خود را از فناوری هسته‌ای محروم کنیم.
ناشناس۲۰۶۷۰۹۸۲۰:۵۹:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۶
کماکان از حسن و اسحاق و تیم و به اصطلاح مدیران دولت ملول بوده و خواهان محاکمه انها پس از دوره زحمتشان هستیم
ناشناس۲۰۶۷۱۳۷۲۱:۳۱:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۶
برای زاکانی متاسفم ببین که چه کردی با خودت مرد چه نقشی بازی کردی
ناشناس۲۰۶۷۱۴۸۲۱:۴۱:۲۴ ۱۴۰۰/۴/۶
امثال این مرعشی چقدر وقیح هستند
ناشناس۲۰۶۷۲۰۰۲۲:۲۶:۰۴ ۱۴۰۰/۴/۶
مردم ایران روزهای دشواری را می‌گذرانند. مشقات ناشی از تحریم و نابسامانی اوضاع اقتصادی، تلخی‌های بی‌سابقه ناشی از زندگی زیر سایه کرونا و از دست دادن عزیزان و حتی فراهم‌نبودن امکان سوگواری، نبود و کمبود واکسن و صف سالمندان برای تزریق آن و نیز تلخی‌هایی که به‌جهت سیاسی و حداقل برای بخشی از جامعه و هواداران گروه‌های سیاسی به‌دلیل ردصلاحیت‌های انتخاباتی رخ داد، نارضایتی‌هایی ایجاد کرده است.
ناشناس۲۰۶۷۲۲۷۲۲:۴۰:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۶
حق ملت تو حلقوتون گیر کنه انشاالله
ناشناس۲۰۶۷۲۵۸۲۳:۰۷:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۶
مرعشی ،نیومدن به نفع مردم نیست یا به ضرر ریاست شماها بوده .قبول کنین گند زدین ومردمو از رای دادن ناامید کردین
ناشناس۲۰۶۷۷۴۹۱۱:۰۳:۱۹ ۱۴۰۰/۴/۷
اصلاح طلب و اصولگرا هردو گند زدن که با اقبال عمومی روبه رو نشدن .
ناشناس۲۰۶۷۲۷۶۲۳:۲۷:۱۱ ۱۴۰۰/۴/۶
از هیئت رئیسه مجلس انتظار می رود به عنوان مجلسی انقلابی به موضوع دستور مغایر قانون آقای علی نیکزاد در ارتباط با گسترش محدوده شهر اردبیل در زمان وزارت راه و شهرسازی دولت احمدی نژاد ورود کند
ناشناس۲۰۶۷۳۶۷۰۰:۳۹:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۷
معلومه که باقری لنکرانی خیز براشته برای وزارت بهداشت !!
ناشناس۲۰۶۷۳۷۴۰۰:۵۵:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۷
مگر در مجلس برای ریاست کمیسیون ، لابی گری می شود ؟
ناشناس۲۰۶۷۴۳۱۰۲:۴۷:۳۹ ۱۴۰۰/۴/۷
دکتر لنکرانی آفتابی شده انتقاد میکنه که وزیر بشه!!
ناشناس۲۰۶۷۵۱۸۰۸:۱۰:۱۰ ۱۴۰۰/۴/۷
آقای حداد عادل خودتان از خودتان تعریف کنید
ناشناس۲۰۶۷۵۵۸۰۹:۰۱:۰۳ ۱۴۰۰/۴/۷
دیدم هبل به جای خدا تکیه کرده بود دیدم دوباره رونق بازار برده بود دیدم خدا به غربت خود زار می گریست در سوگ دین به پهنه رخسار می گریست
فقیهی۲۰۶۷۵۲۴۰۸:۱۷:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۷
کاش حداد دست از سر اصولگرایان بر می داشت
ناشناس۲۰۶۷۵۵۱۰۸:۵۳:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۷
اتفاقا مصداق کامل یک اصولگراست
ناشناس۲۰۶۷۵۴۷۰۸:۴۹:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۷
ای که از هر چه تباهی است سرشتتان عین جهنم است همه بهشتتان
ناشناس۲۰۶۷۵۶۵۰۹:۰۶:۴۳ ۱۴۰۰/۴/۷
حداد و خانواده اش باعث عزت دنیای اسلامند !
ناشناس۲۰۶۷۷۰۴۱۰:۳۲:۵۵ ۱۴۰۰/۴/۷
ولابد این عزت را در مدرسه غیر انتفاعیشان آموزش می دهند !
ناشناس۲۰۶۷۶۶۴۱۰:۱۱:۴۵ ۱۴۰۰/۴/۷
یاد صحبت همسر ایشان افتادم که به دلیل نبود مدرسه مناسب اقدام به تاسیس مدرسه غیر انتفاعی در شمال تهران کردند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  24. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

  25. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

آخرین عناوین