تخته گاز رفتن ۱۰ ساله در یک اختلاف خودرویی

گروه اجتماعی الف،   4000406024 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
تخته گاز رفتن ۱۰ ساله در یک اختلاف خودرویی

اول این خبر را بخوانید:

«در حالی که معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نامه‌ای عجیب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور درخواست کرده "رسمی نبودن برگ سبز خودرو" را اعلام کند، رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرده است: "تردیدی در سند رسمی بودن برگ سبز خودرو وجود ندارد."

مهدی اقبال، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نامه‌ای به حجت‌الاسلام درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور درخواست کرد رسمی نبودن برگ سبز خودرو را اعلام کند!» ( تسنیم)

دعوای سازمان ثبت اسناد و نیروی انتظامی درباره سندیت برگ سبز خودرو کم کم  در حال تبدیل شدن به خاطره ای بین نسلی است و نمونه روشنی از آن نوع بلاتکلیفی شهروندان است که عامل مستقیمش نهادهای رسمی هستند. نهادهایی که قاعدتا باید حل و فصل کننده اختلافات  باشند نه دامن زننده به آن.

از سال ۸۹ تا امروز سازمان ثبت اسناد و املاک مدعی است عدم ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر این سازمان به دلیل اینکه خودرو جزو اموال منقول است غیر قانونی است و باعث افزایش احتمال جرایم مختلف نیز خواهد شد اما نیروی انتظامی استدلال می کند که با مراجعه مردم به مراکز تعوض پلاک، اصالت خودرو و هویت مالک احراز می شود و تحویل برگ سبز با عنوان سند مالکیت خودرو به مالک که حاوی شماره مالکیت خودرو (شماره سنا) هم هست به معنای سند قانونی خودروست .

جالب اینجاست که هر دو نهاد رسمی کشور نیز به یک قانون واحد استناد می کنند.

بنابر ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که در دی ماه سال ۸۹ به تصویب رسیده است، «نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می‌شود، دارندگان وسایل نقلیه مکلفند قبل از هرگونه نقل و انتقال وسایل مذکور در دفاتر اسناد رسمی، ابتدا به ادارات راهنمایی و رانندگی یا مراکز تعیین‌شده از سوی راهنمایی و رانندگی برای بررسی اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک، پرداخت جریمه‌ها و دیون معوق و تعویض پلاک به نام مالک جدید مراجعه نمایند.»

از نظر نیروی انتظامی چون این قانون پیش از هر گونه نقل و انتقال مراجعه به مراکز نیروی انتظامی را الزامی دانسته پس برگ سبز نیروی انتظامی رسمیت دارد و مراجعه به دفاتر نقل و انتقال امری اختیاری است. 

اما از نظر سازمان ثبت چنین نیست و هر گونه نقل و انتقالی بنابر قانون باید در دفاتر ثبت صورت بگیرد. البته ناگفته پیداست که مجموع رقم دریافتی قابل توجه دفاتر از مجموع نقل و انتقال خودرو  تاثیر بسیار زیادی در این اختلاف دارد.

نیروی انتظامی می گوید این نقل و انتقال در مراکز تعویض پلاک برای مردم ارزان تر است .

در هر حال در صورت ادامه این اختلاف و اصرار دو طرف بر « قانونی بون» اسناد و رویه شان و الزام مردم به مراجعه به هر دو  نهاد باعث خواهد که مردم هزینه ای اضافی را برای دریافت خدماتی واحد و یکسان متحمل  شوند که هیچ توجیهی ندارد. 

بنابر این استدلال حتی موضوع اختیاری بودن مراجعه به دفاتر ثبت بعد از تعویض پلاک، با توجیه محکم کاری یا پیشگیری از جرایم یا مسوولیت پذیرفتن نهاد قضایی برای رسیدگی به جرایم مربوط به آن وجهی ندارد چرا که نهاد صادرکننده برگ سبز خودرو با عنوان سند رسمی پیشتر بر قانونی بودن نقل و انتقال خودرو مهر تایید زده است  .

اما نکته عجیبتر از این اختلاف اصرار سازمان ثبت بر موضع خود یعنی اعلام رسمیت نداشتن برگ سبز خودرو در محاکم حتی پس از اعلام نظر دیوان عدالت اداری است. 

بهتر است نهادهای مربوطه هر چه زودتر به این اختلاف عجیب 10 ساله خود پایان دهند و بیش از این باعث تخریب وجهه عمومی نهادهای قانونی کشور نشوند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۶۶۰۷۲۱۲:۰۸:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۶
تمام این کارها، یعنی تولید خودور قدیمی 20-30 سال پیش، تبدیل کردن خودرو به یک کالای سرمایه ای، دعوا بر سر اینکه نیروی انتظامی یا دفاتر ثبت مسئول خرید و فروش هستند، بالا رفتن نرخ دیه در تصادفات، نحوه بیمه مه گذاری خودرو، واگذاری پلاک و........... برای خالی کردن جیب مردم است.
رحمن۲۰۶۶۰۷۸۱۲:۱۱:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۶
لطفا همگی این موضوع را پیگیری کنیم تا به نتیجه برسد
کجانی۲۰۶۶۰۸۴۱۲:۱۴:۳۴ ۱۴۰۰/۴/۶
پای منافع بعضی در کاره.....
ناشناس۲۰۶۶۲۳۸۱۳:۲۹:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۶
دقیقاً، نیروی انتظامی میگه طبق قانون فقط برای انتقال اموال «غیرمنقول» باید به دفاتر ثبت مراجعه نمود و برای انتقال اموال «منقول» (زیورآلات، موبایل، سیم کارت، خودرو و ...) چنین الزامی وجود ندارد. اما منافع دفاتر اسناد رسمی (و سازمانهای مرتبط) نمی گذارد از درآمد عظیم نقل و انتقال روزانۀ خودرو در کشور چشم پوشی کنند.
abbas۲۰۶۶۰۸۶۱۲:۱۶:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۶
در همه کشورها خودرو به سادگی خرید و فروش می شود و مسئول یک نهاد است من هیچ دلیلی برای اینکه خودرو در ایران ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شود نمی بینم جز اینکه منافع مالی دارند
ناشناس۲۰۶۶۴۷۰۱۵:۲۱:۱۳ ۱۴۰۰/۴/۶
دقیقا همین طور است. اصلا چرا کسی توجه ندارد که برای خرید و فروش اموال منقول سندی نیاز نیست. مگر شما برای خرید تلویزیون و گوشی و ... سند ثبت می کنید؟!
حسین۲۰۶۶۰۹۱۱۲:۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۶
تا پول مفت و بی حساب ازش درمیاد کاری انجام نمیشه توقع دارین سازمان ثبت اسناد از پولی بی حسابی که هرسالم دوبرابر میشه صرف نظر کنه حق جایی که پول درمیاد جاییی نداره برادر
ناشناس۲۰۶۶۰۹۸۱۲:۲۳:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۶
واقعا جای تأسف داره کشورهای دیگه دنبال سفر به کرات دیگر هستند ولی هنوز ما یک میله ساده را نتوانستیم رویش اجماع کنیم که ناجا درست می گوییا سازمان ثبت
ناشناس۲۰۶۶۱۲۹۱۲:۳۹:۰۰ ۱۴۰۰/۴/۶
منافع دفاتر اسناد رسمی اقتضا می کند که سند انتقال خودرو در آن دفاتر تنظیم شود و گرنه هیچ الزام قانونی وجود ندارد که انتقال خودرو با سند رسمی باشد.
ناشناس۲۰۶۶۱۸۲۱۳:۰۰:۳۰ ۱۴۰۰/۴/۶
مردم کشور از این باج های مفت ، به گروه های مختلف کم نمی دن! کل منطق پشت این قضیه اینه که میگن یه عده در صنف دفتردارها دارن از این راه نون می خورن. و با اینکه هزینه غیر منطقی هست ولی هیچ کی جرات نداره رسمی بگه این پول رو دیگه ندین. یه چیر مثل همون باجی که مردم به خودرو ساز داخلی میدن که تا میان میگن این محصول بیکیفیت از رده خارج چیه تولید می کنید. جواب می شنون مگه میخواین این همه کارگر در صنعت خودرو بیکار بشن !
ناشناس۲۰۶۶۱۸۶۱۳:۰۲:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۶
ریشه آن در حق ثبت هنگفتی است که به دفترداران می رسد. تا کی باید منافع و راحتی مردم فدای تعارض منافع عده ای با مردم شود؟ چرا انحصار وکالت را بر نمی دارند؟ چرا وکلا مالیات واقعی نمی پردازند؟ با کوکلین خود قرارداد ۱۲ میلیونی منعقد کرده ولی مالیات را بر اسای تعرفه دولتی پرونده ۵۰۰ هزارتومانی میدهند.
ناشناس۲۰۶۶۱۸۸۱۳:۰۳:۰۹ ۱۴۰۰/۴/۶
جالبه آقای رییسی با اون همه اشتیاقش کاری برای این مشکل نکرد
ایرانی درمانده۲۰۶۷۱۲۴۲۱:۲۳:۰۸ ۱۴۰۰/۴/۶
دوست عزیز اشتیاق برای قدرت هستش نه اینکه درد ملت داشته باشند!!
صمصام۲۰۶۶۲۱۸۱۳:۲۲:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۶
این داستان درد بی دردمان کشور ماست تازه بدتر از این رو من سراغ دارم در یکی از خودر سازهای کشور بخش مالی و بخش فروش مثل دو دشمن خونی و قسم خورده با هم رفتارمیکنند .هر کدام مثل ناموس روی قوانین خودش پافشاری میکنه و ذره ای هم به نفع وقت و پول مردم کوتاه نمی ایند ! متاسفانه یکی از مشکلات بزرگ و حل نشده در کشور ما قوانین جاری در نهادهای مختلف است که ههمچنان با هم در تعارض اند و هیچ کس هم اقدامی برای حذف یا اصلاح این قوانین متعارض بر نداشته است علت این موضوع هم لج و لجبازی بین نهادهاست و استدلالشان هم این است که به همدیگر رو نمیدهند مبادا طرف مقابل طلبکار شود!
ناشناس۲۰۶۶۲۱۹۱۳:۲۲:۲۴ ۱۴۰۰/۴/۶
الان هم اکثر افرادی که خودورو خرید و فروش میکنن به دفاتر ثبت مراجعه نمی کنن و همون برگ سبز براشون کافیه. سازمان ثبت حرفش فقط برای تلکه کردن مردمه و توجیه قانونی نداره
ناشناس۲۰۶۶۲۲۲۱۳:۲۳:۳۵ ۱۴۰۰/۴/۶
بعد ما انتظار داریم مشکلات اساسی در این مملکت حل بشن. هیهات
ناشناس۲۰۶۶۲۵۴۱۳:۳۶:۲۱ ۱۴۰۰/۴/۶
ببین تو این مملکت چه خبره بعد توقع دارید اوضاع درست بشه مثل این میمونه خط تلفن رو بجای اینکه بری مخابرات جابجایی سند انجام بدی مراجعه کنی به دفاتر اسناد رسمی معلومه منافع عده ای در میان هست که مقاومت میکنند!؟
ناشناس۲۰۶۷۱۴۲۲۱:۳۸:۱۸ ۱۴۰۰/۴/۶
یه زمانی برای فروش سیم کارت و بنام کردن هم باید به دفترخونه میرفتیم.
سعید۲۰۶۶۲۵۷۱۳:۳۸:۳۸ ۱۴۰۰/۴/۶
اختلافی وجود نداره. دعوا سر خالی کردن جیب مردمه
علی 671۲۰۶۶۲۶۸۱۳:۴۵:۳۳ ۱۴۰۰/۴/۶
چون باید اصالت خود رو در راهنمایی و رانندگی ثابت شود و این اثبات عین واقعیت است اعتبارش از ثبت اسناد در ثبت بیشتر است و ثبتی ها برای یک برگ نوشت پوست صاحب خود رو را می کنند برای نوشتن یک صفحه خدا تومان پول الکی می گیرند .به عنلوین مختلف که هیچ سند قانونی ندارد .پس حق با راهنمایی رانندگی است .
ناشناس۲۰۶۶۲۶۹۱۳:۴۶:۲۲ ۱۴۰۰/۴/۶
تنها بحث رقمهای نجومی بی دردسر مطرح است و ثبت سند در دفاتر هیچ نفعی برای مردم ، جامعه و حاکمیت ندارد. مساله ی اصلی لابی قدرتمند پشت سر ثبت اسناد است که از قوه ی قضاییه گرفته تا مجلس را شامل می شود. ثبت اسناد برای معاملات خودرو و مسکن کیسه های بزرگی دوخته که درآمد حاصل آن هم به خزانه نمی رود بلکه به جیب اشخاص واریز می شود. تعرفه های نجومی ثبت اسناد بایستی مورد توجه رسانه ها و بخش حاکمیتی قرار گیرد که چرا و چگونه با حداقل هزینه و با استفاده از رانت و موقعیت چنین درآمدی نصیب ثبت اسناد می گردد.
ناشناس۲۰۶۶۲۹۷۱۳:۵۸:۵۳ ۱۴۰۰/۴/۶
پس این همه خودرو که سند کمپانی( برگ سبز) را دارند و محضر نرفته اند، مشکل دارند؟ مشکل ، آن حق ثبتی است که با توجه به قیمت روز خودروها، نمیتوان از آن براحتی گذشت. آیا استعلام وضعیت ماشینها را راهنمائی رانندگی اعلام میکند یا اداره ثبت؟
حسین۲۰۶۶۳۰۲۱۴:۰۳:۴۰ ۱۴۰۰/۴/۶
سلام. دوستان بهتره وقتی اطلاعات کافی درباره مسایلی ندارند اظهار نظر غیر کارشناسی نکنند. اولا دوست عزیز درآمدها واریز میشه به حساب درآمدهای کل کشور نزد خزانه جمهوری اسلامی، میشه بگید الان کجا این پول میره به حساب سازمان ثبت اسناد و املاک؟ ثانیا عموما در کشور ما یاد گرفتیم بگیم هر کاری که ساده تره همون کار انجام بشه، اما سوال مهم این هست که آیا کار ساده شدن یعنی برای همه مردم کشور مفید هست یا نه؟ بر کسی پنهان نیست که یکی از شغل هایی که درآمد بالایی دارند و فرار مالیاتی دارند همین بنگاهها هستند علی الخصوص بنگاهها ماشین، در سال یک بنگاهدار چند تا ماشین معامله می کند؟ اگر به دفتر خانه های اسناد رسمی کشور مراجعه شود براساس قانون مالیات نقل و انتقال دریافت میشه و واریز میشه به حساب مالیاتی کشور، فکر نمی کنید که پشت این موضوع خذف دفترخانه های رسمی همین باندهای بزرگ بنگاهها باشند تا از این طریق بدون پرداخت مالیات فربه تر و فربه تر بشوند؟ فرار مالیاتی هم که بهتر بهشون کمک می کنه در حالیکه کارمندهایی مثل بنده و امثال بنده تا قرون آخر حقوق شان باید مالیات بدهند؟ اصلا فکر کردید با توجه به اینکه چندین سال هست شاید بیش از 10 سال هست که قانون گذاشتند تا بنگاههای املاک و ماشین مثل دفترخانه های رسمی و ازدواج و طلاق زیر مجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار بگیرند تا قانونمند بشوند و با حساب کتاب بشوند. به نظرتون چرا با گذشت بیش از 10 سال هنوز این اتفاق نیفتاده تا به این راحتی ها جیب مردم رو خالی نکنند در حالیکه جزو بزرگترین گروههای فرار مالیاتی در کشور هم محسوب می شوند؟ ثالثا، بحث قانون هست چطور دوستان اونجا که قانون به نفع شان باشه مر قانون باید رعایت بشه هست اما جاهای دیگه هر جور که برای مردم راحت هست همون کار بشه؟ به نظرتون راحت تر نیست که هیچ چراغ قرمزی سر هیچ چهارراهی نباشه تا همه راحت و ساده و سریع گاز بدن و برن به کارشون برسند؟ چرا اصلا باید چراغ قرمز 200000 تومان جریمه داشته باشه؟ بهتر نیست اصلا همه اینها برای راحتی و سادگی کار مردم نباشه؟ فکر نمی کنید قانون دیدش فراتر از این مسایل هست و آنچه را که شما در حال حاضر نمی بینید رو پیش بینی می کنه و گاه جلوگیری؟
ناشناس۲۰۶۶۸۰۴۱۸:۰۹:۱۷ ۱۴۰۰/۴/۶
اگر قرار بر مالیات گرفتن هم باشه مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی مالیات بگیرند. هیچ نیازی به دوباره‌کاری و دفترخانه نیست مگر پرداخت حق ثبت دفترخانه‌ها!
ناشناس۲۰۶۷۱۹۱۲۲:۲۰:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۶
از سر دفتر محترم که وقت گذاشتند و این همه مطالب را نوشتند متشکریم!!
ناشناس۲۰۶۷۴۵۶۰۵:۰۷:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۷
مادامی که به حساب دولت میرود اینهمه به اب و اتش زدن دفاتر برای چیست؟ ما رو چی فرض کردید؟
ایرانی۲۰۶۷۵۷۴۰۹:۱۲:۴۴ ۱۴۰۰/۴/۷
ای ناقلا پیداست دفترخانه داری ای شیطون؟؟/؟؟///
ناشناس۲۰۶۷۶۶۸۱۰:۱۲:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۷
یکی اینو خلاصه کنه :)
ناشناس۲۰۶۶۳۱۶۱۴:۱۰:۱۵ ۱۴۰۰/۴/۶
موضوع اصلی این است که یک عده به پولشان برسند کاری ندارد برای صدور برگ سبز هزینه اش را دو برابر کنید و باهم تقسیم کنید پنجاه پنجاه برابری و برادری پس کی به درد می خورد مسایلی هم مانند کرامت ارباب رجوع و آسان کردن کارها هم باید در در کوزه گذاشته شود و آبش به عنوان تبرک نوش جان گردد راستی خوب گفته اند که درد یک عده درد خدمت استه نه ....
پژوهشگر۲۰۶۶۳۲۲۱۴:۱۲:۳۱ ۱۴۰۰/۴/۶
مساله ساده است. باید مجلس قانون جدیدی تصویب کند که هیچگونه ابهامی نداشته باشد و صراحتا در این قانون ذکر شود که برگ سبز سند قانونی خودرو است و در همه محاکم رسمیت دارد و نیازی به ثبت اسناد نیست. ولی مساله اصلی این است که مجلس به اینگونه امور اصلا توجهی ندارد و فعلا سرگرم قانون عجیب فضای مجازی است
ناشناس۲۰۶۶۳۴۰۱۴:۲۱:۵۱ ۱۴۰۰/۴/۶
وقتی از کارخانه اتومبیل میخرید یه فاکتور فروش به شما میدهند و چند روز بعد هم کارت و سند از ناجا به دستتان میرسد.چرا در این موقع کارخانه شما را به دفترخانه نمیبرد؟به همین دلیل هم با همین مدارک یک خودرو میتواند به نفر بعدی منتقل شود و به همین راحتی.پای منافع عده ای خاص که در میان باشد یک ملت را درگیر میکنند
اكبر۲۰۶۶۴۲۴۱۴:۵۳:۴۷ ۱۴۰۰/۴/۶
ناجا درست ميگه، لابي دفترداران در سازمان ثبت دنبال كسب درامد است براي دفاتر اسناد رسمي. فقط همين.
ناشناس۲۰۶۶۴۳۸۱۵:۰۲:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۶
فقط و فقط میخوان از مردم پول بگیرن همین
موسی۲۰۶۶۴۶۴۱۵:۱۷:۴۹ ۱۴۰۰/۴/۶
برگ سبز سند رسمی است. همانطور که شناسنامه و پاسپورت و کارت ملی سند رسمی است.
ناشناس۲۰۶۶۴۷۲۱۵:۲۲:۲۹ ۱۴۰۰/۴/۶
اگه سند انتقال باید در سازمان اسناد ثبت بشه اونوقت من یخچال و موبایل و هر چیزی رو که میفروشم هم باید در ثبت اسناد ثبت بشه
عع۲۰۶۷۰۶۱۲۰:۳۱:۳۷ ۱۴۰۰/۴/۶
ترسم ازروزی هست که به خاطرپول مفت مردم را مجبورکنند که تلویزیون ویخچال را هم دراسناد سندبزنند
ناشناس۲۰۶۷۲۸۱۲۳:۳۱:۳۶ ۱۴۰۰/۴/۶
فعلا که موش و گربه با هم ساخته اند و درحال غارت مغازه هستند .
ناشناس۲۰۶۷۳۱۵۲۳:۴۸:۰۶ ۱۴۰۰/۴/۶
نظرات نشان میدهد که همه ریشه مسئله را میدانند ولی چرا جریان مافیائی این قدر قدرت داشته باشد که همه قوا ناتوان از حل مسئله بنفع مردم باشند. واقعا چرا.
ناشناس۶۰۶۰۲۰۶۷۳۵۰۰۰:۱۹:۲۶ ۱۴۰۰/۴/۷
همه چیزاین مملکت روهواست ببین ریشه خرابه
ناشناس۲۰۶۷۷۳۱۱۰:۵۴:۰۵ ۱۴۰۰/۴/۷
رقابت در چاپیدن مردم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین