ستاری: ۲۵۰۰ نخبه ایرانی طی ۴ سال اخیر به کشور بازگشته اند

اجتماعی،   4000405077

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در ۴ سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه از ۱۰۰ دانشگاه خارجی به کشور بازگشته اند که عمده آنها در پارک‌های فناوری مشغول شده‌اند.

به گزارش مهر، سورنا ستاری در مراسم امضای قرارداد احداث شهرک فناوری در شهرهای جدید پردیس و پرند گفت: پارک فناوری پردیس بزرگترین پارک علم و فناوری منطقه است و ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در پارک‌های فناوری صورت گرفته است.

وی گفت: پارک فناوری پردیس ۹۰ هکتار بود که ۲۸۰ هکتار دیگر به آن افزوده شد. ویژگی دیگر این پارک آن است که صنایع آلاینده در پردیس نداریم و این همان اقتصاد دانش بنیان است که آلودگی نداشته و تعریف جدیدی از صنعت را که آلودگی ندارد ارائه کرده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به بندر سون چون چین اشاره کرد و گفت: این شهر یک بندر ماهیگیری ضعیف بود ولی در عرض ۴۰ سال به یک شهر فناوری تبدیل شد.

ستاری با اشاره به امضای قرارداد دیگری مبنی بر ایجاد شهرک مسکونی- فناوری در پردیس گفت: با این برنامه‌ها در ۴ سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه از ۱۰۰ دانشگاه خارجی به کشور بازگشته اند که عمده آنها در پارک‌های فناوری مشغول شده‌اند.