انواع میخ میخکوب بادی و منگنه کوب بادی

گزارش بازرگانی،   4000401084

در خدمت شما عزیزان هستیم با معرفی یکی از ابزارهای کاربردی درنصب کابینت، نجاری، مبل سازی و دیگر حرفه های صنعت چوب به نام میخکوب و منگنه کوب های بادی. در این مطلب می‌خواهیم شما را با انواع میخکوب و منگنه کوب بادی آروا و همچنین میخ‌ها و سوزن‌های مورد استفاده در آنها آشنا کنیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع میخ میخکوب بادی

  • ميخ های شانه ‌ای: این نوع میخ ها با چسبی مخصوص در یک ردیف به یکدیگر چسبیده شده اند که به سادگی قابل جدا شدن می‌باشد.
  • ميخ اسکا : این نوع میخ به صورت شانه ای عرضه می‌شود و نام دیگر آن میخ گیج 18 است.
  • ميخ تی پو : این نوع میخ نیز به صورت شانه ای در بازار وجود دارد که نام دیگر آن، میخ گیج 16 است.
  • ميخ تی ان : از سری میخ های شانه ای به حساب می‌آید که به میخ گیج 14 نیز معروف است.
  • ميخ دو پايه : شباهت این نوع میخ ها به میخ های دوپایه برق کارها بسیار است اما بلندتر از آنها و به شکل شانه ای عرضه می‌شوند.
  • ميخ پالت : ای نوع میخ ها جزء گروه میخ های معمولی است که مخصوص ماشین های پالت سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای گیج های متفاوت می‌باشد و شکل آن به گونه ای است که براساس تغییر نیاز مشتری تغییر می‌کند. این نوع میخ ها به سه شکل نواری ساده، نواری دنده ای و نواری مته ای در بازارها وجود دارد.

خب دوستان با انواع میخ ها آشنا شدید؛ شاید یک سوال ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد که "گیج" به چه معناست؟

گیج برای بیان ضخامت میخ ها استفاده می‌شود که استانداردی از محدوده مجاز سطح مقطع میخ ها به شمار می‌رود.

انواع میخکوب بادی:

قبل از شناخت انوع میخکوب ها بهتر است با ابزارهای بادی یا پنوماتیک آشنا شوید. ابزارهای بادی، ابزارهای خط مونتاژ و خط تولید هستند که نسبت به مدل های برقی یا شارژی ساختار ساده تری دارند درنتیجه از استهلاک پایینی برخوردار هستند. تنها عیب این ابزارها، محدودیت در جابه جایی می‌باشد اما بزرگترین کارخانه ها در خط تولید خود از ابزارهای بادی برای ساخت و مونتاژ استفاده می‌کنند.

حال به سراغ معرفی پر کاربردترین میخکوب های بادی در ایران می‌رویم.

  • میخکوب های بادی اسكا یا سری F

این نوع میخکوب ها برای کار با میخ گیج 18 مناسب هستند که قابلیت کوبیدن میخ های نازک گیج 18 از ارتفاع 10 تا 50 میلیمتری رادارند. این نوع میخکوب ها در انواع کابینت، پارکت، دیوارکوب، قاب عکس و روکش های درب استفاده می‌شوند.

  • میخکوب های بادی تی پو یا سری T

از این نوع میخکوب ها برای کوبیدن میخ های گیج 16 استفاده می‌شود و در چوب، پلاستیک، قاب عکس و روکش های درب کاربرد فراوان دارند و برای انتخاب آنها باید به عدد 16 یا حرف T دقت داشت.

  • میخکوب های بادی تی یا سری CT

از میخکوب های بادی تی در کوبیدن میخ هایی با گیج 14 استفاده می‌شود که معادل میخ های معمولی در نجاری است. این نوع میخکوب ها در پنجره سازی، انواع کابینت، پارکت، دیوارکوب و درب کاربرد دارند. برای شناخت این نوع میخکوب ها نیز باید به عدد 14 یا CT توجه کنید.

میخکوب های بادی همان طور که گفتیم انواع مختلفی دارند مانند: کپسولی، دوپایه، سر گرد، وی زن و پلاک زن.

ما در اینجا پرکاربرد ترین میخکوب های مورد استفاده در ایران را برای شما عزیزان بیان کردیم.

انواع سوزن منگنه کوب:

همان طورکه به شما عزیزان قول داده بودیم می‌خواهیم انواع سوزن های منگنه کوب بادی را معرفی کنیم. اما قبل از آن بهتر است کمی با خود سوزن منگنه آشنا شوید.

شکل این سوزن ها شبیه به سوزن منگنه های معمولی در خانه هایمان است با این تفاوت که قطر و تعداد آنها بیشتر است. این نوع سوزن منگنه ها به صورت قطعه های 50 یا 60 عددی به هم چسبیده اند و با ضخامت زیر 1 میلیمتر از مفتول فولادی ساخته و سپس بر روی آنها آبکاری مس انجام می‌شود. از این نوع سوزن ها برای اتصال قطعاتی از جنس چوب، پارچه، چرم، پلاستیک و... به یکدیگر و یا به دیوار یا صفحات چوبی استفاده می‌گردد و در انواع دستگاه های منگنه کوب بادی، دستی و شارژی کاربرد دارد. به طور کلی سوزن های منگنه به 3 دسته تقسیم می‌شوند:

  • منگنه سری 90

این نوع سوزن در ساخت کمدهای چوبی، مبلمان و سایر تولیدات صنعت چوب کاربرد دارد که نسبت به ارتفاع های مختلف و متناسب با نیاز مصرف کننده تولید می‌شود. در واقع یکی از متداول ترین سوزن های منگنه، منگنه های سری 90 است که دارای دو پایه با زاویه 90 درجه هستند.

  • منگنه سری V

بیشترین کاربرد این نوع سوزن در اتصال قاب عکس و آینه است که در زاویه 45 درجه استفاده می‌شود. این مدل سوزن های منگنه به صورت حرف V انگلیسی هستند.

  • منگنه ته گرد

یکی دیگر از انواع سوزن منگنه که برای اتصال قطعات با ضخامت کمتر استفاده می‌شود، منگنه های ته گرد هستند و جالب است بدانید که این نوع منگنه ها در سایزهای متفاوتی تولید می‌شوند.

کلام آخر:

خب دوستان با انواع میخ میخکوب بادی و سوزن منگنه کوب بادی آشنا شدید. میخکوب و منگنه کوب های بادی توسط هوای فشرده تغذیه شده و این هوا در اثر تراکم، حاوی قطرات آب می‌گردد. به همین خاطر باید از فیلترهای مخصوص، درسر راه ورودی هوا و واحد مراقبت استفاده کرد و چون قطعات داخلی این دستگاه ها اصطکاک زیادی را تحمل می‌کنند، به همین منظور شرکت آروا با توجه به نیاز بازار داخلی اقدام به تولید رطوبت گیر تک و دو قلو کرده است که با استفاده از این ابزار می‌توانید از آسیب دیدن دستگاه جلوگیری کنید. توصیه‌ای که به استفاده کنندگان از میخکوب های بادی می‌شود، این است که با توجه به دستگاه و ابزار مورد استفاده و همینطور با توجه به میزان استفاده، نسبت به روغن کاری ابزار خود اقدام کنند تا از آسیب رسیدن به اجزای داخلی دستگاه جلوگیری کنند.

مزیت ابزارهای بادی نسبت به ابزارهای برقی و شارژی عبارت است از: مقرون به صرفه بودن، استهلاک کم در طولانی مدت، تنوع بالا، قدرت بالا، هزینه کم برای خرید و تعمیر و مناسب برای محیط های کارگاهی.

در انتها می‌خواهیم یک منبع عالی برای تهیه میخکوب و منگنه کوب های بادی به شما معرفی کنیم. شرکت آروا به آدرس اینترنتی arvatools.com تولید کننده انواع ابزار آلات خانگی و صنعتی است. آروا میخکوب و منگنه کوب های خود را با 30 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین