قاضی‌زاده هاشمی: یاری‌گر دولت منتخب خواهیم بود/ مدیران نالایق و ضعیف باید حذف شوند

سیاسی،   4000401051 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یاری‌گر دولت منتخب که دولتی پرکار، انقلابی و ضدفساد است و تمام ظرفیت‌های خود را برای ایجاد نهضت بزرگ خدمت به ملت شریف ایران و تمدن‌سازی بهره می‌گیرد، خواهیم بود.

قاضی‌زاده هاشمی: یاری‌گر دولت منتخب خواهیم بود/ مدیران نالایق و ضعیف باید حذف شوند

به گزارش تسنیم، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به مناسبت برگزاری انتخابات و سالروز میلاد امام رضا (ع) پیامی منتشر کرد که در این پیام آمده است: این روزها میهن اسلامی مملو است از عطر جان‌افزای محبت و کرامت اهل بیت(ع) و این ایام مصادف با دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا(ع) و مالامال از شوروشعف ملت شریف وتمدن ساز ایران اسلامی شده است وحال و هوای معنوی،حماسی و شورانگیزی جای جای نظام اسلامی را در بر گرفته است.

اینجانب، ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام علی بن موسی الرضا (سلام الله علیه) و جشن ملی انتخابات و حماسه ملی حضور  به پیشگاه مقدس حضرت بقیةالله الاعظم(عج الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهورمنتخب حضرت آیت الله رئیسی و ملت شریف، قهرمان، بابصیرت و همیشه در صحنه‌ایران اسلامی؛ آرزوی توفیق وبهره مندی از فیوضات دریای فضل و کرامات الهی برای همگان را دارم.

برخودلازم می‌دانم به بهانه میلادامام رضا(سلام الله علیه) به نقش هجرت اجباری امام رضا علیه السلام به ایران در آماده سازی ایرانیان برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و موضوع مهدویت را که نقشی بی بدیل است اشاره داشته باشم.
 
الف) نقش امام رضا در نهادینه کردن تمدن‌سازی در جمهوری اسلامی ایران

از آنجا که مأموریت دین مبین اسلام یک مأموریت جهانی است و پیامبر اکرم (ص) در همان بدو بعثت با ارسال سلسله پیام‌هایی برای سران دو امپراتوری بزرگ ایران و روم و سایر حکام بزرگ آن زمان، نشان دادند که در تحقق این مأموریت کاملاً جدی هستند واین امر درزمان ائمه اطهارعلیهم السلام به گونه‌های مختلف صورت گرفت، ماجرای چیزی که ما امروز به عنوان تمدن سازی، احیای تمدن اسلامی، ایجاد تمدن نوین اسلامی و جریان زمینه سازی ظهور از آن یاد می کنیم، از وقایع بعد از عاشورا و برنامه ریزی ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین و ایستادن مجاهدانه و ایثارگرانه مومنان ذیل حرکت ائمه به شمار می آید. امروز که نظریه انسان 250 ساله مقام معظم رهبری مدظله العالی به عنوان یک نظریه عمیق و ریشه ای در تحلیل زندگانی معصومین علیهم السلام پذیرفته شده است، می توان گفت که ما با یک انسان 250 ساله مواجه هستیم و حرکت های ائمه کاملاً مکمل هم بوده و در راستای یک اقدام اساسی بود که همان زمینه سازی ظهور و ایجاد تمدن جهانی آخر الزمانی است. در عصر امام رضا (ع)، شرایط برای ورود نرم اسلام به ساحت تمدن‌های دیگر در جهان و ارتباطات تمدنی مهیا شده بود و لازم می‌بود آمادگی‌های لازم برای مواجهه مبتکرانه عالم اسلام با جهان فراهم بشودو امام رضا (ع) با حضور خودشان در سرزمین پهناور ایران، یک منطقه و یک ظرفیت جدیدی را تحت قلمرو تمدنی اسلام قرار دادند که سابق بر این، ظرفیت تمدنی آن به خوبی درک نشده بود؛ و بعداً همین ایران با حضور وسیع فرزندان امام کاظم (ع) به یکی از مناطق تمدنی حساس و نقش آفرین در جهان اسلام بدل شد.
 
امام رضا علیه‌السلام در صدد بود پایه‌های تمدن را بر اساس فطرت انسان و به دور از تمدن‌های انحرافی شکل دهند تا تمدن الهی فطری مورد نظر امام رضا علیه‌السلام پاسخگوی نیازهای بشر باشد. امام رضا علیه‌السلام در تمدن مورد نظرشان به این نکته توجه داشتند که انسان در کنار نیازهای مادی نیازمند تامین معنویات است چراکه معنویات است که آرامش را به زندگی بشر عطا می‌کند. تمدن امروز غرب که بر تمامی شئون زندگی بشر سایه افکنده و در تمام روزنه‌های زندگی بشر وارد شده است صرفا آسایشی برساخته را برای بشریت به ارمغان آورده و از اصلی‌ترین نیاز مردم که همان آرامش و پاسخگویی مطلوب به نیازهای روحی و روانی است غفلت کرده است. تمدن امروز غرب بر اساس عقل خودمختار است؛ از این رو است که در بسیاری از موضوعات معنوی بازمانده و پاسخگوی نیازهای بشر نیست. اصلی‌ترین دلیل بازگشت مردم و رویگردانی از تمدن غرب عدم توجه به آرامش روحی و روانی است که انسان شدیدا به آن نیازمند است لذا متوجه می‌شویم تمدنی که امام رضا(ع) پایه‌گذاری کردند تمدنی بر اساس فطرت انسان است.
تمدنی ایده‌آل نامیده می‌شود که رشد، توسعه و گسترش آن بر اساس فطرت انسان بنا شده باشد بنابراین هنگامی که بر اساس فطرت انسان پایه‌ریزی شود تمام زندگی انسان بر محور خداگرایی قرار می‌گیرد. تمام زیرساخت‌های فکری و اندیشه‌ای تمدن اسلامی توسط امام رضا علیه‌السلام بر اساس فطرت انسان در جامعه نهادینه شد و رشد و گسترش علمی و منطقی آن بر پایه عقلانیتی بود که وحی در آن نقش جدی و مستمری داشت.

ب ) گذار به‌سوی دولت اسلامی؛ نقش دولت منتخب و یاری آحاد جامعه در استمرار تمدن‌سازی و تشکیل دولت اسلامی

درگام دوم انقلاب رویکرد جدید و مؤثری را در سطح کلان کشور با این دولت انقلابی و با این مجلس انقلابی خواهیم داشت و ان شاالله دولت انقلابی منتخب مردم زمینه ساز تمدن نوین اسلامی در سال‌های آینده در کنار مردم با مردم خواهد داشت ودراین راه برخویش لازم می‌داینم همگام با برادرعزیز حضرت آیت الله رئیسی در تحقق این مهم، نقشی سازنده ایفا نماییم.

در حقیقت، از نقطه نظر فلسفه ی تاریخی، انقلاب اسلامی مأموریت تاریخی خود را تأسیس این تمدن نوین می داند و این تمدن نوین اسلامی است که زمینه ساز ظهور حضرت حجت ابن الحسن (عج) خواهد بود: «بی شک تمدن اسلامی می تواند وارد میدان شود و با همان شیوه ای که تمدن های بزرگ تاریخ توانسته اند وارد میدان زندگی بشر شوند و منطقه ای را (بزرگ یا کوچک) تصرف کنند و برکات خود یا صدمات خود را به آن ها برسانند، این فرایند پیچیده و طولانی و پُرکار را بپیماید و به آن نقطه برسد. البته تمدن اسلامی به صورت کامل در دوران ظهور حضرت بقیه الله (ارواحنا فداه) است. در دوران ظهور، تمدن حقیقی اسلامی و دنیای حقیقی اسلامی به وجود خواهد آمد.»از نظر رهبر انقلاباسلامی، «برای ایجاد یک تمدن اسلامی (مانند هر تمدن دیگر)، دو عنصر اساسی لازم است: یکی تولید فکر، یکی پرورش انسان.» و تشکیل دولت اسلامی به عنوان یکی از حلقات تشکیل تمدن اسلامی نیز از همین قاعده پیروی می کند.تشکیل امت واحده ی اسلامی و تمدن نوین اسلامی را به عنوان یک آرمان و هدف عالی می توان از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در کلام و سخنان رهبران انقلاب اسلامی مشاهده نمود؛ تا جایی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، درباره ی اهداف تشکیل حکومت اسلامی صراحتاً از «تشکیل جامعه ی نمونه ی اسلامی» و «تشکیل امت واحده ی جهانی» نام برده شده است.

اما راه برافراختن پرچم تمدّن نوین اسلامی چیست؟ 

همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص می‌فرمایند؛ راهش تربیت نسلی است با یک خصوصیّاتی که آن خصوصیّات اینها است؛ یک نسلی باید به وجود بیاید شجاع، باسواد، متدیّن، دارای ابتکار، پیش‌گام، خودباور، غیور؛ -البتّه خوشبختانه ما امروز در نسل جوان بسیاری از این خصوصیّات را داریم امّا این بایستی گسترش پیدا کند- چنین نسلی لازم داریم. بایستی ایمان داشته باشد، سواد داشته باشد، غیرت داشته باشد، شجاعت داشته باشد، خودباوری داشته باشد، انگیزه‌ی کافی برای حرکت داشته باشد، توان جسمی و فکریِ حرکت داشته باشد، هدف را در نظر بگیرد، چشم را به اهداف دور متوجّه بکند و به تعبیر حضرت امیرالمؤمنین(سلام الله علیه) «زُولُ الْجِبَالُ وَ لَا تَزُلْ عَضَّ عَلَى نَاجِذِکَ أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَکَ تِدْ فِی الْأَرْضِ قَدَمَکَ ارْمِ بِبَصَرِکَ أَقْصَى الْقَوْمِ وَ غُضَّ بَصَرَکَ وَ اعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ؛
اگر کوهها از جاى بجنبد تو ثابت باش. دندان بر دندان بفشار. سر خود را به خداوند بسپار. قدمهایت را بر زمین میخکوب کن. دیده به آخر لشگر دشمن بینداز. به وقت حمله چشم فروگیر. و آگاه باش که پیروزى از جانب خداى سبحان است»

زندگی خودش و وجود خودش را بگذارد در راه این هدف و با جدّیّت حرکت کند؛ در یک کلمه یعنی یک موجود انقلابی؛ معنای انقلابی این است. بعضی‌ها از روی دشمنی، انقلابی را بد معنا میکنند. انقلابی را به معنای بی‌سواد، بی‌توجّه، بی‌انضباط [میدانند]؛ نخیر، اتّفاقاً درست بعکس است. انقلابی یعنی دارای سواد، دارای انضباط، دارای تدیّن، دارای حرکت، دارای عقل، خردمند. ما یک چنین نسلی لازم داریم. این نسل، نسل جوان ما است. سرمایه‌ی این حرکت، این نسل است و موتور محرّکه‌ی این حرکت هم نخبگان جوانند؛ نخبگان این‌جوری هستند. شماها موتور محرّکید. اگر شما خوب کار کردید، این نسل جوان در همین جهتی که عرض کردم، حرکت خواهد کرد. علّت اینکه بنده به نخبگان اهمّیّت میدهم و وجود آنها را قدر میدانم اینها است. نخبه ارزش دارد.

و یک سری موانع در این خصوص وجود دارد از جمله اینکه متأسفانه، هنوز فاقد یک سامانه و نظام ارزیابی عملکرد قوی و کارآمد درباره ی مدیران هستیم؛ سامانه ای که با تشکیل یک نظام رصد و تحلیل عملکرد تک تک مدیران، در یک چرخه ی زمانی، مدیران نالایق و ضعیف را از چرخه حذف و مدیران مستعد و قوی را تقویت نماید. حال تلاش نظام مند و سازمان یافته برای تربیت مدیران که جای خود دارد. سومین مانع جدی نیز تبدیل نشدن شعار دولت اسلامی به یک گفتمان جدی، عمیق و فراگیر است که فارغ از شعارزدگی های سیاسی و تبلیغاتی، بتواند انگیزه ها، افکار و نیروهای اجتماعی را در راستای این هدف مقدس بسیج نماید. لازمه ی این امر، تبیین و ترویج مفهوم دولت اسلامی و مزیت های آن نسبت به مدل ها و الگوهای غربی از یک طرف و نقد و تحلیل الگوهای اداره ی غربی از سوی دیگر است به هر میزان که در گفتمان سازی دولت اسلامی موفق باشیم، راه برای نظریه پردازی و تربیت نسل انقلابی و کارآمد و متخصص برای تصدی مسئولیت های نظام اسلامی فراهم و تولد تمدن نوین اسلامی روزبه روز نزدیک تر خواهد شد. و ان‌شاء‌الله دراین زمینه یاریگر دولت منتخب که دولتی پرکار، انقلابی و ضدفساد است، و به سوی بسط عدالت، به‌عنوان مأموریت محوری انقلاب اسلامی حرکت خواهد کرد و تمام ظرفیت های خود را برای ایجاد نهضت بزرگ خدمت به ملت شریف ایران وتمدن سازی بهره می‌گیرد، خواهیم بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۵۶۶۹۸۱۱:۵۴:۰۱ ۱۴۰۰/۴/۱
اقاي قاضي زاده هم خودش را محك زد وباراي كمتر از يك ميليون ركورد كمترين راي به يك نامزد رييس جمهور را در طَي چهل سال گذشته شكست لذا لازم است كمتر مدعي مديران اجرايي باشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین