۱۱ نکته ای که در جلسه "مشاوره کسب و کار" به شما گفته میشود (۱۰۰% رایگان)

گزارش بازرگانی،   4000401016

با انتخاب نام شرکت به شیوه‌ای صحیح، می‌توانید پایه تجارت خود را اصولی بنا کنید.

به منظور شروع و گسترش یک کسب و کار ممکن است یکی از بزرگترین چالش‌هایی که با آن روبه‌رو باشید، انتخاب نام شرکت باشد. توجه کنید که اسم انتخابی برای شرکت باید خلاصه‌ای از شما، محصولات و خدمات‌تان باشد. یک اسم مناسب باید به خوبی این سه فاکتو را به دیگران معرفی کند.

C:\Users\hp\Desktop\تمامی ریپورتاژها به ترتیب مقاله\11نکته مشاوره کسب و کار1\1-01.jpg

به منظور پیشبرد حرفه‌ای‌تر امور، بهتر است که برای انتخاب اسم شرکت از مشاوران کسب و کار کمک بگیرید. انتخاب اسم شرکت باید به گونه‌ای باشد که قبلاً مشابه آن توسط دیگران انتخاب نشده باشد. در انتخاب نام شرکت باید از فاکتورهایی مثل محصولات، خدمات و یا اهداف شرکت استفاده کرد. به طور کلی مقیاس بخشیدن به یک تجارت به تلاش‌های زیادی نیاز دارد.

علاوه بر انتخاب اسم شرکت شما باید روی مواردی همچون بازاریابی و فروش نیز تمرکز کنید. اکثر افرادی که قصد راه‌اندازی یک تجارت را دارند، زمان زیادی را صرف انتخاب اسم مناسب برای شرکت خود می‌کنند. با توجه به اهمیت این مسئله بر کسب و کار خوب است که انتخاب این نام را به شیوه‌ای اصولی انجام دهید. در این مقاله از دکتر ویز به منظور انتخاب نام شرکت ۱۱ نکته مهم که در مشاوره‌های کسب و کار گفته‌ ‌می‌شود را برای‌تان ذکر می‌کنیم.

11 نکته مهم در خصوص انتخاب نام شرکت

ما در این بخش اقدام به ذکر نکاتی در خصوص انتخاب یک اسم کسب و کار می‌کنیم.

  1. نامی متناسب با اهداف شرکت

برای تمامی کسب و کارها انتخاب نام شرکت به‌گونه‌ای که همسو با اهداف آن باشد، امری ضروری است. سعی کنید نام شرکت‌تان را متناسب با محصولات، خدمات و اهداف‌تان انتخاب نمایید.

  1. تلفظ آسان

بهتر است از انتخاب اسامی که تلفظ سختی دارند خودداری نمایید. شما با انتخاب چنین اسامی تنها مشتریان خود را گیج خواهید کرد. انتخاب کلماتی ساده، آسان و قابل فهم برای اسم شرکت همواره باید در اولویت باشند.

C:\Users\hp\Desktop\تمامی ریپورتاژها به ترتیب مقاله\11نکته مشاوره کسب و کار1\1-02.jpg

  1. اسامی مشابه را انتخاب نکنید

هنگامی که اسم مورد نظر برای شرکت را انتخاب کردید، بهتر است آن را در اینترنت جست‌وجو کنید. در صورت وجود مواردی مشابه با نام شما، به راحتی متوجه خواهید شد.

  1. از اسامی معنادار استفاده کنید

شما باید نامی انتخاب کنید که بتواند هدف تجاری شما را به گونه‌ای معنادار به مخاطب منتقل کند. انتخاب اسامی بی‌معنا تنها می‌تواند مسیر بازاریابی را برای شما سخت‌تر کند.

  1. هویت تجارت خود را بشناسید

انتخاب اسم صحیح برای شرکت یا استارتاپ یک تصمیم حیاتی است. بهتر است قبل از گرفتن تصمیم در این خصوص تحقیقات گسترده‌ای درباره هویت تجارت خود انجام دهید. هرچه بهتر تجارت‌تان را بشناسید انتخاب این نام برای‌تان آسان‌تر می‌گردد.

C:\Users\hp\Desktop\تمامی ریپورتاژها به ترتیب مقاله\11نکته مشاوره کسب و کار1\1-03.jpg

  1. اسمی کوتاه و منحصربه‌فرد انتخاب کنید

انتخاب اسامی توصیفی را فراموش کرده و اسامی کوتاه و منحصر به فرد را انتخاب نمایید. این کار سبب یادآوری برند در میان مخاطبان‌تان خواهد شد.

  1. ماندگاری نام تجاری تان را بررسی کنید

زمانی که اقدام به انتخاب اسم برای شرکت می‌کنید، باید طول عمر آن را نیز در نظر بگیرید. بررسی کنید که اگر در طول زمان شرکت شما پیشرفت کند و بزرگ شود آیا این نام برای آن متناسب خواهد بود.

  1. از بروز مشکلات سئو جلوگیری کنید

بزرگترین اشتباه در انتخاب اسم تنها فکر کردن در مورد چگونگی ارتباط آن با صنعت‌تان است. شما باید با استفاده از ابزارهای سئو میزان محبوبیت کلمه مورد نظر را بسنجید.

  1. اسامی دو سیلابی انتخاب کنید

بهتر است نام انتخابی شما ایرانی و دو سیلابی باشد. در انتخاب سیلاب و یا کلمه اول باید عنوان فعالیت شرکت‌تان را ذکر کنید. در حقیقت این عنوان به مخاطبین یادآوری می‌کند که شما در چه حوزه‌ای مشغول به فعالیت هستید. به منظور انتخاب این دو سیلاب بهتر است از کلماتی خاص و منحصر به فرد استفاده کنید. هرچه کلمات شما خاص‌تر بوده و بین عوام رواج کمتری داشته باشند، درصد موفقیت شما بالاتر خواهد رفت.

C:\Users\hp\Desktop\تمامی ریپورتاژها به ترتیب مقاله\11نکته مشاوره کسب و کار1\1-04.jpg

  1. نام ایرانی انتخاب کنید

بهتر است اسم مورد نظر را ابتدا در لغت‌نامه دهخدا جست‌وجو کنید. شما با گزینش نامی فارسی می‌توانید اصالت تجارت خود را به مشتریان ثابت کنید. همچنین فرهنگستان ادب برای برخی از کلمات غربی معادله فارسی ایجاد کرده است که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

  1. بازخورد اسم را در نظر بگیرید

پیش از این‌که اقدام به انتخاب نام شرکت کنید، باید بازخوردهای این اسم را بررسی نمایید. می‌توانید در این زمینه با خانواده، دوستان و همکاران خود مشورت کرده و بازخورد آن‌ها را لحاظ کنید.

یکتانتتریبون

پربحث‌های هفته

  1. وقتی نقشه شوم تجزیه ایران توسط مزدوران لندنی و سعودی آشکار می‌شود

  2. بازداشت رئیس یکی از ادارات به دلیل رفتار غیر اخلاقی در محیط اداری

  3. میراث اقتصادی پر دردسر رئیس‌جمهور منتخب

  4. احمد توکلی: باید هم از کوپن خوشتان نیاید، سیر که از گرسنه خبر ندارد!

  5. آقای مهندس ، آقای دکتر!

  6. ناکارآمدی یک شورای عالی ۲۰ ساله !

  7. پارک یا توالت عمومی سگ‌ها

  8. اعتراض؛ حقی که باید از آن محافظت کرد

  9. بار مسئولیتی سنگین بر دوش دولت آینده

  10. وقتی جهانگیری به کارآمدی دولت افتخار می‌کند/ پیشنهاد قاضی‌زاده هاشمی به رئیسی درباره خوزستان/ انتقادات تند حجاریان از برخی گروه‌های اصلاح‌طلب/ حاکمیت برای بیان قانونی اعتراضات فکری کند

  11. راه حل مشکل آب از آسمان نمی آید/حل مشکل به شیوه شیخ بهایی

  12. کارِ کیست؟!

  13. روحانی: مصوبه مجلس نبود تحریمی وجود نداشت/ جنگ اقتصادی به دولت مربوط نمی‌شود

  14. عکسی زیبا از جواد فروغی

  15. واقعیتی تلخ به نام مدیران مرکزنشین

  16. ۳۸۲ حیاط خلوت دولتی دور از چشم دستگاه های نظارتی

  17. مجلس یازدهم و امتیازات نادرست گذشته

  18. کاروان‌ جدید تانکرهای آبرسان سپاه به خوزستان رسید

  19. نوبخت رئیس مرکز پژوهش آینده‌نگر را عزل کرد/ داماد رئیس جمهور عضو هیات علمی شد

  20. آنچه باید درباره مذاکرات وین بدانید

  21. نظرپور: تکلیف قانونی برای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی

  22. رامبد جوان کرونا گرفت!

  23. ماجرای رقصیدن عضو هیات مذاکره کننده بعد از مکالمه روحانی با اوباما

  24. دلسوزی دولت در روزهای پایانی یا مین گذاری برای دولت بعد؟!

  25. تملقی ترسناک است که مقدس شود؛ و بخشی از جامعه برای آن کف بزند

ابر آروان

پربحث‌های اخیر

    آخرین عناوین