شبکههای اجتماعی فضای بسیار مناسبی برای گسترش کسبوکار است. اگر کسبوکار خود را به تازگی شروع کردهاید، شبکههای اجتماعی امکانات بسیار خوبی برای تبلیغات و بیشتر دیده شدن به شما میدهند. به همین دلیل است که همواره توصیه میشود ازامکاناتی که شبکههای اجتماعی برای رشد، در اختیار شما میگذارند استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید که فعالیت در این فضا مستلزم رعایت یک سری موارد است. فرض میکنیم شما شبکه اجتماعی مرتبط با کسبوکار خود را پیدا کردهاید. بعد از آن نوبت به "چگونه فعالیت کردن" در این فضا میرسد که موارد متعددی را دربرمیگیرید. مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از زیرمجموعههای "چگونه فعالیت کردن" در شبکههای اجتماعی است.
مدیریت شبکههای اجتماعی شامل موارد متعددی مثل تولید و انتشار محتوا، پاسخدهی به کامنتها و در نهایت آنالیز است. اگر قرار است به صورت حرفهای در شبکههای اجتماعی فعالیت داشته باشید استفاده از ابزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی به رشد شما بسیار کمک میکند. نوین هاب یکی از این ابزارهاست. با استفاده از داشبورد حرفهای که این ابزار به شما میدهد میتوانید تمام شبکههای اجتماعی خود را یکجا مدیریت کنید. این امکان برای شما فراهم است که با استفاده از این ابزار محتوای خود را برای انتشار در شبکههای اجتماعی زمانبندی و مدیریت کنید. شما میتوانید محتوا را از قبل آماده کرده و در داشبورد نوین هاب آپلود کنید و زمانی که برای انتشار آن مدنظرتان است را از تقویم انتخاب کرده و در نهایت مطمئن باشید که محتوای شما درست در همان زمانی که تنظیم کردهاید منتشر خواهد شد. باید بدانید که انتشار به موقع محتوا در شبکههای اجتماعی علاوه بر اینکه شما را حرفهای و منظم نشان میدهد، برایتان افزایش مخاطب هم به همراه خواهد داشت.
یکی دیگر از امکانات این ابزار مدیریت کامنتهاست. شما امکان پاسخدهی به کامنتهای تمام شبکههای اجتماعی خود را در این داشبورد به صورت یکجا دارید و دیگر نیازی نیست برای پاسخدهی به کامنتها بین شبکههای اجتماعی در گردش باشید. حتما میدانید که به عنوان یک کسبوکار فعال در شبکههای اجتماعی، شما نباید هیچ کامنتی از سمت مخاطب را بدون پاسخ بگذارید. همچنین میتوانید از کامنتها خروجی اکسل تهیه کرده و برای مسابقهها و قرعهکشیهای اینستاگرامی از آنها استفاده کنید.
یکی دیگر از امکاناتی که این ابزار در اختیار شما میگذارد، آنالیز شبکههای اجتماعی است. به عنوان کسبوکاری که فعالیت خود را در شبکههای اجتماعی شروع کرده است باید فعالیتهای خود را ارزیابی و آنالیز کنید تا اگر نیاز به تغییر استراتژی سوشال مدیا داشتید آن را اعمال کنید. شبکههای اجتماعی امکان آنالیز را برای شما فراهم کردهاند. اما امکاناتی که داشبورد نوین هاب به شما میدهد فراتر از آن است. یکی از بهترین ویژگیهایی که قسمت آنالیز نوین هاب به شما میدهد، پیدا کردن برترین هشتگهای مرتبط با کسبوکارتان است. میتوانید از این هشتگها استفاده کرده و بازدید بیشتری دریافت کنید. یکی دیگر از ویژگیهایی که در مسیر کارتان به آن نیاز پیدا خواهید کرد، بهترین زمان برای انتشار محتوا است که با استفاده از داشبورد نوین هاب می توانید زمان مناسب را پیدا کنید و در همان ساعت که تعداد زیادی از مخاطبان شما آنلاین هستند، پست بگذارید. البته این را هم در نظر داشته باشید که برای آنالیز شبکههای اجتماعی معیارهای متفاوتی وجود دارد که باید آنها را نیز بررسی کنید. مواردی مثل مشارکت دنبالکنندگان در صفحه شما، تعداد لایک و کامنت، نوع محتوایی که تا به حال منتشر کردید، برخی از ویژگیهایی که دنبالکنندگان شما دارند مثل جنسیت و موقعیت مکانی آنها و بسیاری موارد دیگر که برای بررسی فعالیتتان به آنها نیاز خواهید داشت.
توجه داشته باشید که فعالیت در شبکههای اجتماعی برای رشد کسبوکار مستلزم رعایت این اصول و موارد است. میتوانید به وبسایت نوین هاب به ادرس www.novinhub.com مراجعه کنید تا با دیگر امکانات این ابزار آشنا شوید.