با محله پونک و قیمت آپارتمان در این محله آشنا شوید

گزارش بازرگانی،   4000330094

محلهٔ پونک در منطقهٔ ۲ شهرداری تهران واقع است. عده‌ای معتقدند دلیل نامگذاری این محله به نام پونک، فراوانی گل‌های پونه در این منطقه بوده است. گل‌هایی که برای مصرف ساکنان تهران، اهالی روستا آن‌ها را می‌کاشتند و به شهر می‌بردند. عده‌ای دیگر نیز معتقدند دلیل نامگذاری این محله به نام پونک، وجود روستایی به نام پوئینک در نزدیکی این محله بوده است. اما دلیل نامگذاری این محله هر چه باشد، اکنون دیگر خبری از گل‌های پونه و روستای پوئینگ در این محله نیست. در این محدوده تا چشم کار می‌کند، خانه و بزرگراه است و برج‌های قد و نیم قد به همراه مراکز تجاری متعدد به چشم می‌خورد. به طوری که اکنون این محله تبدیل به یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق شهر تهران شده است. اگر قصد خرید یا اجارهٔ خانه در محلهٔ پونک و مرزداران را دارید، این مطلب معرفی جامعی از این دو محله در اختیار شما قرار می‌دهد.

موقعیت جغرافیایی محلهٔ پونک

پونک در شمال غرب تهران واقع شده است. با توجه به نقشهٔ شهر تهران، این محله با بزرگراه شهید آبشناسان از شمال، بزرگراه اشرفی اصفهانی از غرب،‌ بزرگراه یادگار امام از شرق و بزرگراه همت از جنوب هم مرز است. در شمال پونک محلهٔ المهدی، در جنوب آن محلهٔ مرزداران، در شرق آن محلهٔ ایوانک و در غرب محلهٔ جنت‌آباد قرار دارد. محله‌ای که این روزها همانند محلهٔ همجوار آن یعنی محلهٔ مرزداران، سکونت و زندگی شهری در آن رونق بسیاری گرفته است.

امکانات محلهٔ پونک و تفاوت آن با محلهٔ مرزداران

محلهٔ پونک نسبت به محلهٔ هم مرز جنوبی آن، یعنی مرزداران مراکز خرید متعددی دارد. یکی از معروف‌ترین مراکز خرید این محله، مرکز خرید تیراژه است. این مرکز خرید در بزرگراه اشرفی اصفهانی و در سمت غربی محلهٔ پونک قرار دارد. از دیگر مراکز خرید معروف این محله، مرکز خرید بوستان است. مرکز خریدی که قدمتی بیشتر از مرکز خرید تیراژه دارد و اجناسی با قیمت مناسب در آن یافت می‌شود. این محله همچنین بوستان معروفی به نام بوستان نهج‌البلاغه دارد. این بوستان که هم مرز با بوستان بزرگ پردیسان در محلهٔ مرزداران است، یکی از فضاهای سبز زیبا و متفاوت شهر تهران را داراست. بوستان نهج‌البلاغه از جمله بوستان‌های دره‌ای تهران است که دارای خدمات تفریحی و رفاهی مناسبی است. از دیگر امکانات این محله، وجود امامزاده عینعلی زینعلی در بلوار پونه ۱ است. این زیارتگاه فضای بسیار باصفا و پردرختی دارد و بعضی از اهالی محل، عزیزان‌شان را در حیاط آن به خاک سپرده‌اند. فروشگاه زنجیره‌ای شهروند در این محله در کنار دیگر مراکز خرید باعث شده این محله برای سکونت بسیار مناسب باشد. به همین دلیل خرید آپارتمان در محله پونک در چند سال اخیر رونق بسیار خوبی گرفته است. البته ناگفته نماند که محلهٔ مرزداران نیز به عنوان یکی از محله‌های هم مرز این محله، امکانات رفاهی مناسبی دارد و پارک بزرگ پردیسان در بخش شرقی آن واقع است. این محله نیز امکانات رفاهی و خدماتی مناسبی دارد و تفاوت چندانی با محلهٔ پونک ندارد؛ اما مراکز خرید آن به معروفیت مراکز خرید محلهٔ پونک نیست.

خیابان‌های مهم محلهٔ پونک

محلهٔ پونک دارای خیابان‌های مهم و متعددی‌است. از جمله مهمترین خیابان‌های محلهٔ پونک؛ خیابان باغستان، بلوار شهید فلاح‌زاده (همیلا) و خیابان پارک است. در این بین خیابان همیلا یکی از بهترین خیابان‌های محلهٔ پونک است. این خیابان دارای کوچه‌های زوج و فرد است و خیابان‌های منتهی به بوستان نهج‌البلاغهٔ آن، قیمت بالاتری دارد. خیابان پارک نیز دیگر خیابان این محله است که به کوچه‌‌های فرعی زیادی راه دارد و در نزدیکی بوستان نهج‌البلاغه قرار دارد. خیابان باغستان نیز دیگر خیابان مهم این محله است که در بخش شمالی این محله قرار داشته و موازی بزرگراه اشرفی اصفهانی است.

مقایسهٔ قیمت مسکن در دو محله

قیمت خانه در محلهٔ پونک نسبت به بسیاری از محله‌های تهران، متوسط رو به بالا است. به طور میانگین قیمت هر مترمربع املاک مسکونی در محلهٔ پونک (خرداد ۱۴۰۰) بین ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان است. البته املاکی با قیمت بالاتر و گاه پایین‌تر نیز در این محله دیده می‌شود. در محلهٔ مرزداران نیز قیمت مسکن در خرداد ۱۴۰۰ بین متری ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان است و تفاوت چندانی با قیمت مسکن در محلهٔ پونک ندارد. به همین دلیل خرید آپارتمان های مرزداران مانند محله پونک در سال‌های اخیر رونق خوبی داشته است. در محلهٔ پونک و مرزداران ساختمان‌های اداری و تجاری زیادی هم وجود دارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین