کشف ۱۵ دستگاه ماینر قاچاق در زنجان

اقتصادی،   4000328018 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف تعداد ۱۵ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

 ایرج خانی‌پور امروز در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: در پی گزارش واصله مبنی بر استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در منزل شخصی و واحد تولیدی در سطح شهرستان زنجان ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از این محل‌ها تعداد ۱۵ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این دستگاه‌های کشف شده را بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: در این رابطه دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

 جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه پلیس با قاچاقچیان بدون هیچ مماشاتی برخورد قانونی می‌کند، گفت: بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۱۸ قانون مبارزه با قاچاق، کالاهای اساسی که در سایت سیستم جامع انبارها ثبت نشود قاچاق محسوب می‌شوند.

خانی‌پور خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه‌های ماینر، نیاز به مصرف برق زیادی دارد لذا تولیدکنندگان با استفاده از برق دولتی و به صورت غیرمجاز اقدام به راه‌اندازی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کنند و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از شهروندان خواست، برای کمک به اقتصاد جامعه و جلوگیری از استفاده غیر قانونی از برق یارانه‌ای توسط سودجویان در صورت اطلاع از اینگونه موارد، موضوع را سریعا از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.