عرف: مشکلی از جهت تعرفه در روز انتخابات نخواهیم داشت

سیاسی،   4000327080

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ما برای همه حوزه‌ها بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش تعداد تعرفه را پیش‌بینی کردیم، گفت: مطمئنم که مشکلی از جهت تعرفه نخواهیم داشت.

عرف: مشکلی از جهت تعرفه در روز انتخابات نخواهیم داشت

به گزارش مهر، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگو با بخش خبری ۲۱ سیما اظهار کرد: همه اقدامات لازم برای جشن سیاسی کشور آماده است. تمام استانداران، فرمانداران و بخشداران آمادگی خود را اعلام کردند و ما آماده هستیم که از ۷ صبح فردا(جمعه) کار را آغاز کنیم و مردم هم با انگیزه در انتخابات شرکت کنند.

عرف گفت: ما برای همه حوزه‌ها بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش تعداد تعرفه را پیش‌بینی کردیم. سیستمی داریم که در آن به شکل بر خط به ما اعلام خواهد کرد که در شعب اخذ رأی، وضعیت مصرف تعرفه‌ها چگونه است. وضعیت سفید، وضعیت زرد و وضعیت قرمز به ما شرایط را اعلام خواهد کرد که در صورتی که لازم باشد به سرعت تعرفه‌ها را ارسال کنیم.

وی افزود: شب گذشته مقام معظم رهبری نسبت به عدم کمبود تعرفه‌ها تاکید کردند. این مساله باعث شد که بخشنامه‌هایی را به همه استانداران و فرمانداران ارسال کنیم تا دوباره مسیر را چک کنند و در مدیریت توزیع و مصرف تعرفه‌ها دقت بیشتری داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید. مطمئنم که فردا مشکلی از جهت تعرفه نخواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوالی درخصوص تمهیدات لازم برای شعب روستایی گفت: تمام شعب اعم از شهری و روستایی از نظر ما یکسان هستند. در شعب روستایی انتخابات شوراها را رأی‌گیری می‌کنیم بنابراین هر واحد روستایی که حد نصاب لازم را دارد از نظر ما یک شعبه تلقی می شود. برای این منظور، ۷۵۰۰۰ شعبه و در حوزه شهری نیز چیزی حدود ۶۷ هزار شعبه پیش‌بینی شده است.

عرف گفت: ساعات رای‌گیری نیز از ۷ صبح آغاز خواهد شد و به لحاظ قانونی ۱۰ ساعت رای گیری را انجام خواهیم داد و در صورت ضرورت وزیر کشور زمان رأی‌گیری را تمدید می‌کند و ما تا ساعت ۱۲ شب ادامه خواهیم داد. در صورتی که ضرورت داشته باشد، ستاد ملی کرونا این مجوز را به ما داده است که در شعب شلوغ، رأی گیری را تا ساعت ۲ بامداد ادامه دهیم.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص صندوق‌های سیار در نقاط روستایی کشور افزود: بخش عمده شعب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثابت است. بخش هایی که به شکل صعب العبور است، قاعدتاً به شکل سیار صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در برخی نقاط صعب العبور کشور نیز، از هلی‌کوپتر استفاده خواهیم کرد.

عرف گفت: امیدوارم که همه ایرانیان بتوانند از حقوق خودشان استفاده کنند. به علاوه اینکه در مناطق شهری نیز پیش‌بینی شده در شعب شلوغ برای اینکه مردم معطل نشوند از شعب بیشتر استفاده خواهیم کرد تا مردم با کمترین معطلی بتوانند به راحتی برای رأی خود را بدهند.

وی ادامه داد: پیشنهاد من این است که مردم قبل از مراجعه به شعب، نامزدهای مدنظر خودشان برای انتخابات شوراها را تعیین کنند و با خودکار شخصی به شعب بروند. همچنین با ماسک و سایر وسایل بهداشتی به شعب اخذ رأی مراجعه کنند. حتما کارت ملی و شناسنامه همراه خود داشته باشند. البته برای دستگاه احراز هویت ما کد ملی ملاک است. این دستگاه دو سوال می‌پرسد، یک اینکه آیا فرد رأی دهنده حی(زنده) است و دوم اینکه آیا رای داده است یا خیر؟

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه تمهیداتی برای اخذ رأی بیماران کرونایی و سالمندان در نظر گرفته‌اید؟ گفت: هماهنگی‌هایی با هلال احمر و وزارت بهداشت صورت گرفته است. رأی افرادی که در قرنطینه هستند، توسط شعب سیار اخذ می‌شود. سالمندان و کسانی که مشکل دارند، می‌توانند تماس بگیرند تا صندوق‌های سیار برای آنها ارسال شود.

عرف گفت: ما تلاش می‌کنیم همه کسانی که در واقع حائز شرایط هستند این امکان را داشته باشند از حقوق خودشان استفاده کنند و رای بدهند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین