پوتین: روسیه باید بسیار محتاطانه با بایدن همکاری کند

جهان،   4000327069

 رئیس جمهور روسیه یک روز پس از دیدار با همتای آمریکایی خود گفت، امیدوار است در واشنگتن به او اجازه دهند کارش را انجام دهد و روابط دو کشور به آنچه سال‌ها قبل تجربه شد تنزل پیدا نکند.

پوتین: روسیه باید بسیار محتاطانه با بایدن همکاری کند

به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت، تصویری که رسانه‌ها از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ترسیم می‌کنند ارتباطی با واقعیت ندارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» پوتین در یک سخنرانی همتای آمریکایی خود را فردی «حرفه‌ای» توصیف کرد و گفت  روسیه باید «بسیار محتاطانه با او همکاری کند تا چیزی از نظرش دور نماند».

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت، بایدن بسیار پر انرژی به نظر می‌رسید و در خلال دو ملاقات دو و نیم ساعته‌ای که داشتند، فضای دوستانه‌ای حاکم بود.

پوتین افزود:‌ «تا زمانی که آمریکایی‌ها آمادگی داشته باشند، ما نیز آماده ادامه دادن به این گفت‌وگوها خواهیم بود» و ملاقات روز چهارشنبه او با بایدن از این جهت حائز اهمیت بود که «هنگامی که افراد صحبتی نمی‌کنند، ادعاها و نگرانی‌های مشترک بیشتر و بیشتری به‌وجود خواهد آمد که اصلاً وجود خارجی ندارند».

وی تأکید کرد، بایدن توانست درک مشخصی درباره مواضع دو طرف درباره مسائل کلیدی برسد و این دیدار، به درکی درباره زمینه‌های تقویت همکاری روسیه و آمریکا منتج شد.

پوتین گفت، امنیت سایبری یکی از زمینه‌های اصلی گفت‌وگو با همتای آمریکایی بود و «برای ما بسیار مهم است که دو طرف به‌جای اینکه مانند سگ به هم بپرند، تلاش‌های خود را در راستای مبارزه با جرائم سایبری ادغام کنند».

رئیس جمهور روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که بایدن «بتواند اجازه کار کردن داشته باشد» و روابط مسکو و واشنگتن به سطحی که سال‌ها پیش تجربه شد تنزل پیدا نکند.

بایدن روز گذشته پس از دیداری طولانی با پوتین گفت، آن‌ها درباره مسائل مهم بین‌المللی از جمله آنچه «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» خوانده شده صحبت کرده است.

رهبران روسیه و آمریکا همچنین در بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند: «ما "جوزف آر. بایدن"، رئیس جمهورآمریکا و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه خاطر نشان می‌کنیم که ایالات متحده و روسیه نشان داده اند که حتی در دوره‌های پرتنش می‌توانند در اهداف مشترک قابل پیش بینی در حوزه راهبردی، کاهش خطر درگیری‌های نظامی و تهدید جنگ اتمی پیشرفت کنند».

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «تمدید اخیر پیمان "نیو استارت" نمونه‌ای از تعهد ما در زمینه کنترل تسلیحات اتمی است. امروز، ما این اصل را دوباره تایید می‌کنیم که جنگ هسته‌ای فاتح ندارد و هرگز نباید وارد چنین جنگی شد».

در خاتمه این بیانیه آمده است: «مطابق با این اهداف، ایالات متحده و روسیه در آینده نزدیک یک گفت‌وگوی دوجانبه با ثبات و راهبردی را آغاز خواهند کرد. از طریق این گفت‌وگو ما در تلاشیم تا زمینه اقدامات جهت کنترل تسلیحات و کاهش خطرهای آینده را فراهم کنیم».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین