تب بازار وسایل دست دوم در پی گرانی

اقتصادی،   4000327052

 رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها مردم در زمینه‌های مختلف مانند موبایل، لوازم‌خانگی، صوتی و تصویری و رایانه به سمت لوازم دست دوم هجوم آورده‌اند در حالی که خیلی از آن‌ها قاچاق هستند.

تب بازار وسایل دست دوم در پی گرانی

به گزارش فارس، با افزایش افسار گسیخته قیمت اجناس مختلف، تمایل شهروندان برای استفاده از لوازم دست دوم بیشتر از قبل شده و اگر سری به بازار بزنی در فروشگاه‌های مختلف متوجه این موضوع می‌شوید.

بسیاری از مشتریان سراغ کالای دست دوم را می‌گیرند تا هزینه کمتری را صرف کنند و بتوانند به قول خودشان با صرفه‌جویی، بقیه پولی را که باید برای جنس نو پرداخت کنند به زخم دیگرشان بزنند.

بازار موبایل و لپ‌تاپ هم که از اوضاع پرتلاطم ارز در امان نمانده از جمله بازارهایی است که مشتریان در آن در پی خرید جنس دست دوم هستند و سعی می‌کنند با اعتماد کردن به صحبت‌های فروشندگان، کارشان را راه بیندازند و جنس دست دوم می‌خرند به امید اینکه چندین سال برای‌شان کار کند.

یکی از شهروندان که اواخر سال گذشته یک لپ‌تاپ دست دوم خریده بود، با بیان اینکه برای این وسیله ۸ میلیون تومان هزینه کرده است افزود: فروشنده گفت تا ۵، ۶ سال برایم مثل تراکتور کار می‌کند! اما ناگهان خاموش شد و از هر راهی وارد شدم دیگر موفق نشدم آن را روشن کنم و حالا می‌خواهم آن را به تعمیرگاه ببرم و امیدوارم مشکل زیادی نداشته باشد.

یک شهروند دیگر هم که یک موبایل دست دوم را به قیمت ۲ میلیون تومان خریده بود، از خراب شدن آن در مدت کوتاهی سخن گفت و ادامه داد: وقتی به فروشنده مراجعه  و بابت خراب شدن موبایلم گلایه کردم اعلام کرد که جنس دست دوم هیچ ضمانتی ندارد.

در عین حال، یک فروشنده رایانه و لوازم جانبی هم بیان داشت: بسیاری از افراد زمانی که برای خرید لپ‌تاپ مراجعه می‌کنند وقتی می‌بینند لپ‌تاپی که ۵ میلیون تومان فروخته می‌شد ۲۵ میلیون تومان شده فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند و سراغ لپ تاپ دست دوم می‌روند.

«علیزاده» رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها مردم در زمینه‌های مختلف مانند موبایل، لوازم‌خانگی، صوتی و تصویری و رایانه به سمت لوازم دست دوم هجوم آورده‌اند در حالی که خیلی از آن‌ها قاچاق هستند.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد اجناس صوتی و تصویری قاچاق هستند و از مردم می‌خواهیم آن‌ها را نخرند چون بسیاری از آن‌ها تعمیری و دست دوم هستند، افزود: لپ‌تاپ‌های قاچاق، دست دوم هستند و آن‌ها را از بانه، پاکستان و عراق می‌آورند و دستی به سر و روی‌شان می‌کشند و می‌فروشند.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبیی تصریح کرد: ۹۹ درصد لپ‌تاپ‌ها قاچاق هستند و این موضوع به کسب و کار و کاسبانی که درست کار می‌کنند صدمه می‌زند ضمن اینکه خریدار هزینه‌ای که بابت آن کرده باید ۶ ماه تا یک سال دیگر دوباره تکرار کند چون اغلب آن‌ها تعمیری و فقط در یک محدوده زمانی کار می‌کنند.

علیزاده با بیان اینکه افزایش نرخ دلار موجب هجوم مردم به سمت خرید لوازم دست دوم شده، اضافه کرد: یکی از نگرانی‌های ما فروش لباس دست دوم یا تاناکوراست زیرا به شکل قاچاق وارد می‌شود و فروش آن ممنوع است و از تهران هم نامه ارسال شده که پروانه کسب صادر نکنیم و پروانه‌های صادر شده نیز لغو شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین