کرملین: برجام قابل بازگشت به شکل اولیه است

جهان،   4000327046

سخنگوی کرملین با اشاره به پرداختن رؤسای جمهور روسیه و ایالات متحده به مسئله ایران در نشست ژنو گفت که امید برای بازگرداندن برجام به شکل اولیه‌ آن وجود دارد.

کرملین: برجام قابل بازگشت به شکل اولیه است

به گزارش فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز پنجشنبه با تأیید این مطلب که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار روز گذشته خود در ژنو به موضوع ایران نیز اشاره کردند، گفت که برجام قابل بازگشت به شکل اولیه خود است.

طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، پسکوف  در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «صدای مسکو» با اشاره به نشست روز گذشته پوتین و بایدن تصریح کرد که رؤسای جمهور ایالات متحده و روسیه در نشست خود در ژنو در خصوص موضوع برجام با یکدیگر گفت‌وگو کردند و مسکو انتظار بازگشت کامل ایالات متحده به توافق هسته‌ای ایران را دارد.

وی در خصوص تفاهمات و اختلافات مسکو و واشنگتن در خصوص موضوع برجام گفت: «طرح‌های خاصی وجود داد. مسئله مهم این است که برجام قابل بازگشت به شکل اولیه خود است. تحرک و امید برای اصلاح وضعیت فعلی وجود دارد».

سخنگوی کرملین همچنین در بخشی به دیگر محورهای گفت‌وگوی پوتین و بایدن از جمله مسئله سوریه اشاره کرد و گفت که گفت‌وگو بین ارتش روسیه و ایالات متحده در سوریه بسیار حائز اهمیت است و باید از آن حمایت کرد.

عصر روز گذشته رؤسای جمهور روسیه و آمریکا (پوتین و بایدن) برای اولین‌بار بعد از ۱۰ سال، در ژنو با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مختلفی رایزنی کردند و و ایران یکی از محورهای گفت‌وگوی رؤسای جمهور روسیه و آمریکا بود به طوری که بایدن پس از دیدار با پوتین گفت که در خصوص آن چه که «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» خوانده شده صحبت کرده است.

بایدن گفت میان آمریکا و روسیه درباره اینکه ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند توافق وجود دارد.

ترامپ علی‌رغم پایبندی جمهوری اسلامی به مفاد برجام، روز سه‌شنبه ۸ می ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.

مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

واشنگتن می‌گوید تنها در صورتی که دو طرف به برجام بازگرداند حاضر است برخی تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند. این ادعای واشنگتن در حالی مطرح می‌شود که تعهدات ایران به صورت کمی قابل راستی‌آزمایی هستند، اما راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها به دست‌کم ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین