پوتین: سفرای روسیه و آمریکا کار خود را از سر می‌گیرند

جهان،   4000326124

رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری بعد از دیدار با «جو بایدن» گفت که دو طرف در این نشست توافق کردند سفرای خود که پیشتر به دلیل اختلافات فراخوانده شده بودند، به کارشان بازگردند.

پوتین: سفرای روسیه و آمریکا کار خود را از سر می‌گیرند

به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری بعد از دیدار با «جو بایدن» از توافق با وی درباره بازگشت سفرای دو کشور به پست‌های خود خبر داد. 

وی در این خصوص گفت: «درباره بازگشت سفرا به پست‌های خود توافق کردیم. این مسئله حل شده است.» پوتین در این ارتباط که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت، این مسئله «کاملاً فنی» است.

رد ادعاهای آمریکا درباره نقش روسیه در حملات سایبری از سوی پوتین

رئیس‌جمهور روسیه در خصوص مسائلی که در این نشست با همتای آمریکایی خود به آن‌ها پرداخت نیز گفت: موضوعات این گفت‌وگو به احتمال بسیار برای همه شناخته شده است، ثبات استراتژیک، امنیت سایبری، درگیری‌های منطقه‌ای، روابط تجاری و ما همچنین درباره همکاری در قطب شمال صحبت کردیم. ایالات متحده و روسیه مسئولیت ویژه‌ای برای ثبات استراتژیک به عنوان قدرت‌های هسته‌ای دارند.

پوتین در ادامه بیان داشت روسیه و آمریکا قرار است رایزنی درباره امنیت سایبری را آغاز کنند و هر دو طرف باید در این خصوص تعهدات خاصی را بپذیرند. 

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای آمریکا مبنی بر نقش داشتن روسیه در حملات سایبری، این ادعاها را رد کرد. 

پوتین: بایدن موافق است که اساس حل و فصل مسئله اوکراین باید توافق‌نامه مینسک باشد

او در خصوص اوکراین هم توضیح داد، بایدن با حل مسئله اوکراین از طریق توافق‌نامه مینسک موافقت کرده است.

پوتین گفت: معتقدم رئیس‌جمهور آمریکا موافق است که توافق‌نامه‌های مینسک راه‌ حل درگیری‌ها در شرق اوکراین است. تا جایی که من متوجه شدم، رئیس‌جمهور بایدن موافق است که اساس حل و فصل در اوکراین باید توافق‌نامه مینسک باشد. 

وی در خصوص بحث پیرامون پیوستن اوکراین به ناتو هم گفت: فکر نمی‌کنم چیزی برای بحث در این خصوص وجود داشته باشد.

پوتین: زیان آمریکا از تحریم‌ها کمتر از روسیه نیست

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از این کنفرانس در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه مسکو گفت خسارات ایالات متحده از این تحریم‌ها کمتر از روسیه نیست. 

پوتین: نمی‌خواهیم آنچه در پایتخت آمریکا رخ داد در روسیه رخ دهد

او در پاسخ به سوالی درباره «الکسی ناوالنی» مخالف دولت روسیه و ادعای سرکوب مخالفان، به اعتراضات ضد نژادپرستی جنبش «جان سیاه‌پوستان باارزش است» در سراسر آمریکا و حمله ششم ژانویه به کنگره این کشور اشاره کرد و گفت: ما با آنچه در ایالات متحده رخ می‌دهد همدردی می‌کنیم اما نمی‌خواهیم در روسیه رخ دهد. 

پوتین در خصوص الکسی ناوالنی که در ماه‌های اخیر به یکی از بهانه‌های کشورهای غربی برای دخالت در امور داخلی روسیه تبدیل شده، اظهار داشت: این مرد می‌داند که در حال نقض قوانین روسیه بوده است. او دو بار محکوم شده است. 

وی افزود: ناوالنی شرایط قید ضمانت خود را با رفتن به خارج از کشور و عدم اطلاع به مقامات روسیه نقض کرد. او آگاهانه الزامات قانونی را نادیده گرفت. بنابراین چه گفت‌وگویی می‌توانیم درباره او داشته باشیم؟

پوتین: برای دیدار در کاخ سفید باید شرایط مناسب باشد

پوتین در بخش دیگری از سخنانش، گفت که در این دیدار خصومتی بین دو طرف وجود نداشته و گفت‌وگوها را «سازنده» توصیف کرد. وی در توضیحی ابراز داشت: فکر می‌کنم خصومتی وجود نداشت، برعکس، نشست ما برگزار شد و درباره موضوعات مختلف صحبت کردیم. هر دو طرف تمایل برای درک یکدیگر و یافتن راه‌هایی برای نزدیک‌تر کردن مواضع خود نشان دادند. 

وی با این حال گفت که بایدن او را به کاخ سفید دعوت نکرد و افزود باید شرایط برای چنین دیداری مناسب باشد.

به گفته یک مقام آمریکایی، در زمانی که پوتین مشغول برگزاری نشست خبری بود، بایدن و تیمش ضمن آماده شدن برای برگزاری نشست خبری خود، به دقت صحبت‌های او را دنبال می‌کردند تا ببیند او چطور دیدار دوجانبه را روایت می‌کند و اگر نیاز باشد در نوبت خود موضع‌گیری کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، به همین دلیل بود که طرف آمریکایی خواستار این شده بود که بعد از پوتین کنفرانس خبریِ بایدن برگزار شود. 

قرار است بعد از پوتین، جو بایدن هم در نشستی خبری به سوالات درباره دیدار خود با همتای روسش پاسخ دهد. 

روسای‌جمهور دو کشور روسیه و آمریکا امروز برای اولین بار از زمان روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید رو در رو در ژنو در میانه اختلافات دو کشور به گفت‌وگو نشستند. 

این نشست در دو بخش انجام شد که دومین بخش با حضور افراد بیشتری از هیأت‌های همراه دو طرف برگزار شد. در مجموع این دو بخش کمتر از چهار و یا پنج ساعتی طول کشید که پیش‌بینی شده بود. 

پوتین پیش از نشست، ابراز امیدواری کرد دیدار با بایدن «مثمرثمر» باشد. بایدن هم گفته بود دیدار چهره به چهره همیشه بهتر است. 

این نشست در حالی برگزار شد که از زمان روی کار آمدن بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، تنش‌ها میان واشنگتن و روسیه در خصوص طیفی از موضوعات از جمله اتهام‌زنی واشنگتن به مسکو در خصوص تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همچنین حمله سایبری به نهادهای دولتی و امنیتی آمریکا تشدید شده است.

دولت بایدن همچنین تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو به بهانه نقش این کشور در حمله سایبری به نهادها و سازمان‌های دولتی و امنیتی آمریکا وضع کرده و مدعی است که دولت روسیه در مسموم کردن الکسی ناوالنی از چهره‌های مخالف ولادیمیر پوتین نقش داشته که البته دولت روسیه تمامی این اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین