زاکانی: اجازه نمی‌دهیم بانک‌ها بنگاه‌داری کنند/امضاهای طلایی راحذف می‌کنم

سیاسی،   4000326008

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بانک‌ها کاسبی می‌کنند و رقیب تولید و پیمانکاران شده‌اند و یا کارفرمایی و پیمانکاری انجام می‌دهند، گفت: اجازه نمی‌دهیم بانک‌ها بنگاه‌داری کنند.

زاکانی: اجازه نمی‌دهیم بانک‌ها بنگاه‌داری کنند/امضاهای طلایی راحذف می‌کنم

به گزارش مهر، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری اظهار داشت: برای جهش تولید ظرفیت‌های بزرگی در کشور وجود دارد، اما همتی برای جهش تولید وجود ندارد. ۹ پیشران در تولید انتخاب کرده ایم، شامل: صنایع دریایی، خودرو، معدن، فولاد، کشاورزی، توسعه روستایی وگردشگری.

وی ادامه داد :دولت می‌دانست که ۳۶۰ میلیون دلار برای کود و سم نیاز است اما ارز دولتی را برای واردات سم حذف کرد و با نرخ آزاد سم به کشور وارد کرد و نرخ ها افزایش یافت، مشکلات زیادی برای کشاورزان ایجاد شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به دنبال این هستیم که حداقل ۱۰ مانع را از سر راه تولید برداریم اظهار داشت: اولین مانع قوانین و مقررات است، باید قوانین و مقررات زائد را از دست و پای تولید باز کنیم از سال ۸۵ تا سال ۹۹ را بررسی کردیم یکی ازبزرگترین موانع بر سر راه تولید، سیاست های متلاطم دولت‌ها ناظر به تولید است. تولید کننده عملا خود را در دریایی از قوانین سرگردان می بیند. لذا برای جهش تولید نیازمند ثبات در سیاست‌ها هستیم.

وی ادامه داد: بانک‌ها باید از مقابل تولید، کنار بیایند و در راستای تولید قرار بگیرند. مالیات طناب دار بر گردن تولیدکننده است، یاد گرفتیم که فقط از تولید کننده مالیات بگیریم. مالیات و بیمه بر علیه تولید کننده عمل می کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: از طریق دولت الکترونیک کاری می‌کنیم که بروکراسی اداری به صفر برسد و کسانی رشوه بگیر هستند حذف شوند. تولیدکننده زحمت کشیده معدن کشف کرده و یا تولید را به راه انداخته است و رشوه خوار اعلام کند که من شریک هستم و امضای طلایی دارم.

وی تاکید کرد: امضاهای طلایی را حذف می‌کنیم و از طریق حکمران داده‌ها واسطه‌ها را حذف خواهیم کرد تا مجوزها به راحتی صادر شود.

زاکانی تاکید کرد: ظرف یک سال دولت الکترونیک را راه اندازی می کنم، امروز جزایر مختلف از اطلاعات در کشور وجود دارد این اطلاعات باید در راستای هم قرار گیرد تا مردم نجات پیدا کنند، با حذف مقررات غیر ضرور و مجوزها امکانی فراهم می کنیم تا جهش تولید تسهیل شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: معتقدیم که باید بانکی جامع از طریق بانک‌های دولتی شکل بگیرد تا به ۹ پیشران اقتصادی رانت مولد داده شود. از محل صندوق توسعه ملی باید به تولید وام داده شود. در حال حاضر بانکها کاسبی می‌کنند و تبدیل به رقیب تولید شده اند و پیمان کاری می کنند.

وی اظهار داشت: بانک مرکزی قلک نیست که دولت دست در جیب بانک مرکزی کند و پول پرقدرت تولید کنند. حتماً انضباط مالی ایجاد خواهم کرد و از طریق بانک مرکزی، بانک‌های خصوصی و موسسات مالی را کنترل خواهیم کرد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اجازه نخواهیم داد بانک‌ها بنگاه‌داری کنند. بانکی که در مقابل تولید است باید درش بسته شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ بدهکاران بانکی داریم که ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارند گفت: از طریق تنظیم گری مالیاتی باید امکاناتی فراهم کرد که پول به تولید برود و خلق ثروت کند.

زاکانی در مورد برنامه اش برای اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: ۳۷ سیاست ابلاغی داریم که فقط یک سیاست تبدیل به قانون شده است دولت بنده اجرا و احیای اصول قانون اساسی را پیگیری خواهد کرد، ۳۶ قانون جامع برای اجرای سیاست‌های ابلاغی تنظیم خواهد شد.

زاکانی با بیان اینکه یاد گرفته خام فروشی کرده و از آن ارتزاق کنیم افزود: تولید باید دو ویژگی رشد اقتصادی پایدار و اشتغال زا داشته باشد.ما ثروت و امکانات داریم اما به خوبی از آن استفاده نمی شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه نرخ بیکاری و اشتغال در دولتش چقدر می شود، گفت: دولت نرخ بیکاری را ۱۰ درصد اعلام کرده در حالی که ۱۳ درصد است من وعده می دهم ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار شغل ظرف چهار سال از طریق احیای زمینه تولید ایجاد می کنم . همچنین در کنار ساخت سالی یک میلیون مسکن تکلیفی ،جمعا ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در پایان ۴ سال دولتم از محل فرار مالیاتی ساخته می شود.این یعنی علاوه بر خانه دار شدن مردم، شغل هم ایجاد می شود.

وی ادامه داد: الان ۲/۵ میلیون بیکار داریم که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر بیمه بیکاری می دهیم و مردم خون دل می خوردند علاوه بر آن زنان سرپرست خانوار و زنان خانه دار نیز بیمه می شوند.

زاکانی با بیان اینکه مردم را از مفسده ها نجات می دهیم، درباره چگونگی ایجاد اشتغال برای جوانان گفت: اساس کار من ایجاد اشتغال مولد با خلق ثروت است. به کار اولی ها آموزش داده و در نوبت پیدا کردن کار قرار می گیرند ، اگر کار پیدا نشد ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان بیمه بیکاری می دهیم تا با عزت زندگی کنند.

وی درباره راهکارش برای کنترل نرخ تورم اظهار کرد: این دولت تورم و با ۱۹ درصد تحویل گرفت و الان با تورم میانگین ۴۰ درصد تحویل می دهد. علت تورم قیمت گذاری نرخ ارز ، کاهش تولید و افزایش تقاضا و افزایش انتظارات تورمی است که برای کنترل آن چند کار کوتاه مدت و میان مدت انجام می دهیم.

وی ادامه داد: ظرف یک سال تورم و به ۲۰ درصد می رسانم چون اگر در سال اول تورم یک رقمی شود به رکود تورمی تبدیل و تولید نابود می شود؛ در کوتاه مدت کنترل تورم از طریق مدیریت درست نرخ بهره بانک ها و قیمت گذاری دقیق ارز متناسب با صادرات بوده و در میان مدت نیز سه کار ویژه انجام می شود، ایجاد درآمد پایدار برای دولت از طریق مالیات ، کنترل نقدینگی و تنظیم ناترازی بانک ها.

زاکانی ادامه داد : با اصلاح ساختار بودجه و سیاست های پولی و بانکی و اصلاح سیاست های ارزی و همچین کنترل سفته بازی و بازار سیاه تورم کم کم سقوط می کند لذا وعده می دهم در پایان چهار سال تورم به صورت نرم جهانی یعنی قابل پیش بینی و حداکثر ۲.۴ خواهد شد.

وی درباره راهکارش جهت ایجاد ثبات در بازار مسکن ، طلا و ارز گفت: برای ایجاد ثبات در بازار ارز اقداماتی در جهت مدیریت ، تقاضا ، امکان خرید و سرمایه گذاری بسته های ارزی و تعیین اولویت ها و قیمت گذاری ارزی و نظارت بر خروج ارز از کشور صورت می گیرد، درباره مسکن هم مسکن از سوداگری خارج کرده و مسکن از کالای واسطه ای خارج می شود.درباره سکه از طریق عایدی بر سرمایه همین کار را کرده و مملکت را با ثبات خواهیم کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین