عقب‌نشینی مصلحی از ادعای جنجالی/ دیدگاه حسین شریعتمداری درباره عدم مشارکت در انتخابات/ پینگ‌پنگ لاریجانی و شورای نگهبان ادامه دارد/ روایت محمد قوچانی از جریان رقیب اصلاحات

گروه سیاسی الف،   4000325108 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

عقب‌نشینی مصلحی از ادعای جنجالی/ دیدگاه حسین شریعتمداری درباره عدم مشارکت در انتخابات/ پینگ‌پنگ لاریجانی و شورای نگهبان ادامه دارد/ روایت محمد قوچانی از جریان رقیب اصلاحات

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۹۶۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۸۶۹ هزار و ۹۸۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۶۵۲ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۲۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۶۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۴۹ هزار و ۶۴۸ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۲ هزار و ۳۵۱ نفر رسید.

خرید ۲ میلیون دُز واکسن کرونا از سوی هلال احمر

محمدحسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از زمان صدور مجوز واردات واکسن کرونا به هلال احمر از نیمه فروردین ماه امسال تاکنون بیش از دو و نیم میلیون دز واکسن از سوی این جمعیت وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری جمعیت هلال احمر برای خرید واکسن کرونا از منابع مورد تایید ادامه پیدا کرد، گفت: بعد از وقفه‌ای که ایجاد شد بر اساس قولی که داده بودیم بیش از دو میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور خواهد شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مبالغ این واکسن قبلا پرداخت شده است، گفت: به زودی و طی چند روز آینده این محموله وارد کشور خواهد شد.

***

عقب نشینی مصلحی از ادعای جنجالی

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد در پستی اینستاگرامی درخصوص اظهاراتش درباره رد صلاحیت آیت الله هاشمی توضیحاتی ارائه کرد.

متن بیانیه حیدر مصلحی به شرح زیر است:

« بسمه تعالی

مردم شریف ایران اسلامی سلام

فیلم منتشر شده در فضای مجازی بخشی از نظرات اینجانب در خصوص فرآیند تایید صلاحیت‌ها در سال ۹۲ می‌باشد که ناقص بیان شده است.

البته نظر جامع و کامل نسبت به شورای محترم نگهبان در نشست خبری مورخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ گفته شده و بزودی در صفحات رسمی منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است شأن و منزلت شورای محترم نگهبان والاتر از آن است که بدین گونه در فضای مجازی مورد هجمه قرار گیرد. در آخر با توجه به اطلاعات دقیقی که دارم شورای نگهبان به یک گزارش استناد نکرده و بعد از بررسی نهایی صلاحیت‌ها را اعلام می‌کنند.»

تحلیل عباس عبدی از ماجرای مصلحی و شورای نگهبان

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی درباره ادعای حیدر مصلحی پیرامون ردصلاحیت مرحوم هاشمی در انتخابات 92 و تکذیب آن توسط سخنگوی شورای نگهبان در اعتماد نوشت: «پرسش اصلي اين است كه آقاي مصلحي اكنون به عنوان نامزد خبرگان رهبري در همين دوره براي استان تهران تاييد صلاحيت شده است. يعني مجتهدي است كه شائبه دروغ، آن هم عليه شوراي نگهبان در او وجود ندارد.

از سوي ديگر شوراي نگهبان كه جداكننده حق و باطل معرفي مي‌شود نيز افشاگري آقاي مصلحي را به كلي رد كرده است. پس يكي از اين دو، خلاف واقع مي‌گويند. خلاف واقعي مسلم و قطعي.  

اگر آقاي مصلحي اينها را عليه شوراي نگهبان جعل كرده، در اين صورت بلافاصله بايد صلاحيت او براي مجلس خبرگان فعلي رد شود. شوراي نگهبان اين را بارها گفته‌اند كه حق بررسي صلاحيت را تا لحظه آخر و حتي پس از راي‌آوري دارند. در اينجا بايد صلاحيت او را رد كنند. اگر رد نكنند چه مي‌شود؟

معلوم مي‌شود كه طرف مقابل كه شوراي نگهبان باشد يا حداقل سخنگوي آن فاقد ويژگي‌هاي لازم براي رد و تاييد صلاحيت است. در نتيجه آقاي مصلحي يا ديگران تاييديه خود را از جايي گرفته‌اند كه فاقد صلاحيت است.

اين امر موجب مي‌شود كه مصلحي نيز استعفا دهد، زيرا نبايد از جايي تاييديه بگيرد كه اطمينان دارد آنان خلاف واقعه گفته‌اند. حل اين تعارض آزمون مهمي براي هر دو طرف است.  البته قبلا هم از اين تعارضات بود. نمونه آن اتهامات آقاي صادق لاريجاني و محمد يزدي دو عضو فقهاي شوراي نگهبان عليه يكديگر بود كه معلوم نشد با اين اتهامات آنان چگونه مي‌توانند در آن جايگاه مهم انجام وظيفه كنند؟»

واکنش عضو شورای نگهبان به ادعای مصلحی

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله سید محمدرضا مدرسی یزدی، عضو شورای نگهبان درباره اظهارات اخیر حجت الاسلام «حیدر مصلحی» وزیر اسبق اطلاعات درباره نحوه رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: از آن برهه  زمان زیادی گذشته است و ممکن است برخی جزییات از ذهن من یا دیگران محو شده باشد اما من چیزی از اظهارات کلیپ منتشر شده به یاد نمی‌آورم بلکه به یاد می‌آورم که بعضی از مطالب ذکر شده صرفا برداشت‌های فردی است.

وی افزود: بهترین توجیه من این است که گوینده این کلمات در شرایط خاصی قرار گرفته و آنچه را که دوست می‌داشته یا فکر می‌کرده که اینچنین است، تصویری از واقع دانسته است. به ویژه آنکه شورای نگهبان با نهادهایی که گزارش کتبی و شفاهی می‌دهند بر سر «ان قلت» و «قلت» ایستادگی نمی‌کند که نتوانسته باشد «ان قلتی» وارد کند.

وی افزود: بنای شورای نگهبان در چنین جلساتی این است که فقط حرف‌های آن ها را گوش کرده و در صورت وجود ابهام احتمالی از آن‌ها استفسار می کنند تا مرادشان معلوم شود و هرگز با آن‌ها مناقشه نمی‌کنند که قلت و ان قلتی وجود داشته باشد؛ به ویژه اگر گزارش تحلیلی باشد؛ شورای نگهبان کاری به تحلیل این نهادها ندارد. بنای شورای نگهبان هیچ زمان مناقشه با آن‌ها نبوده است. این تعبیر که «هیچ یک از فقها چیزی نگفتند»؛ درست نیست و تصمیم گیری شورای نگهبان هم هیچ‌گاه بر اساس تحلیل و یا گزارشی که قابل مناقشه باشد، یا معتبر نباشد، نیست.

***

دیدگاه حسین شریعتمداری درباره عدم مشارکت در انتخابات

حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این سؤال که نظر او درباره میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ چیست، اظهار داشت: به نظر من مشارکت در انتخابات پیش روی صد در صدی خواهد بود.

وی افزود: همه واجدان شرایط در انتخابات شرکت می‌کنند، برخی با حضور در پای صندوق‌ها، رای خود را به صندوق می‌ریزند و برخی دیگر با عدم حضور در پای صندوق‌ها رأی می‌دهند.

شریعتمداری ادامه داد: بر اساس یک قاعده و فرمول شناخته شده که منطقی و علمی نیز هست، کسانی که در مراکز اخذ رأی حضور پیدا نمی‌کنند و برگه رأی خود را به صندوق‌ها نمی‌اندازند نیز بر خلاف تصور خود، هم در انتخابات شرکت کرده‌اند و هم رأی داده‌اند و نکته درخور توجه آنکه این افراد به نامزدی که قبولش ندارند رأی داده‌اند؛ چرا که اگر رای خود را به صندوق می‌ریختند به حساب نامزد مورد علاقه‌شان و یا نامزدی که به خواسته آنها نزدیک‌تر بود نوشته می‌شد.

به نظر می‌رسد مخاطب شریعتمداری در این گفته ها اصلاح طلبان هستند که با شرکت نکردن در انتخابات به پیروزی رئیسی به عنوان نامزد اصلی اصولگرایان کمک می کنند. اگر اصلاح طلبان می‌خواهند کنش سیاسی موثر داشته باشند باید در انتخابات شرکت کنند و نامزد نزدیکتر به خود -علی‌رغم ظلم شورای نگهبان به ایشان- رای دهند.

***

روایت محمد قوچانی از جریان رقیب اصلاحات

محمد قوچانی، روزنامه نگار اصلاح طلب و سردبیر روزنامه سازندگی در این روزنامه نوشت:  «جبهه اصلاحات در آستانه‌ی تصمیمی راهبردی و تاریخی قرار گرفته است:

1- ردصلاحیت گسترده نامزدهای «جبهه‌ی اصلاحات» (به معنای تشکیلاتی آن یعنی نامزدهای «نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان») فلسفه‌ی وجودی این جبهه را زیر سوال برده است و فراتر از این نهاد به بدنه‌ی اصلاحات توهین کرده است و همان‌طور که بدنه‌ی اصلاح‌طلبان در جامعه به سختی می‌توانند این توهین و تحقیر را تحمل کنند نمایندگان سیاسی آنان در جبهه اصلاحات هم به دشواری می‌توانند بدنه خود را به رفتاری عقلانی و غیراحساسی ترغیب کنند.

2- با وجود این آنچه التیام‌بخش جبهه اصلاحات از این تحقیر سیاسی است بازی در همین زمین محدود و پیروز بیرون آمدن از آن است. در واقع ما می‌توانیم ثابت کنیم که جواب تحقیر را نه با قهر که با مهر می‌دهیم و با عقل نه با احساس. تا جایی که یک چهره کمترشناخته‌ی اصلاح‌طلبان می‌تواند بر شناخته‌شده‌ترین چهره‌ی اصولگرایان غلبه کنند.

 اما از این احساسات گذشته آنچه انگیزه‌ی جبهه اصلاحات از رقابت در انتخابات است مساله‌ای فراتر از اصلاحات است و آن مخاطراتی است که ایران را تهدید می‌کند: ما نگران ایران هستیم نه اصولگرایان. «رئیسی هراسی» هم نادرست است و هم دیگر اقناع‌کننده نیست اما رقیب اصلاحات در این انتخابات شخص سید ابراهیم رئیسی نیست.

رقیب اصلاحات همان جناحی است که نامزدهای پنهان آن به قصد بر دوش کشیدن مسئولیت و ماموریتی در کنار رئیسی نامزد شده‌اند و از هم‌اکنون درخواست مسئولیت‌های کلیدی در دولت آینده را دارند تا کشور را به سوی رادیکالیسم ببرند.

رقیب اصلاحات همان جریانی است که به فکر تبدیل نهاد ریاست‌جمهوری به نهاد ریاست اجرایی کشور است و سید ابراهیم رئیسی را هم نامزد دوره‌ی گذار می‌داند و بدون شک از او هم عبور می‌کنند.

رقیب اصلاحات همان جریانی است که حتی حمایت سیدابراهیم رئیسی از احیای برجام و تصویب FATF را نقطه ضعف او می‌داند و پژواک صدای حسن عباسی و ادبیات سعید قاسمی در مناظره‌های تلویزیونی است.

رقیب اصلاحات، اصولگرایانی هستند که به نام نقد دولت‌های جمهوری اسلامی برای صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی در واقع تیشه به ریشه‌ی اصل نظام و انقلاب می‌زنند و فکر می‌کنند با نفی دولت، نظام را نجات می‌دهند اما در واقع بر سر شاخه نشسته‌اند و بن می‌برند.

رقیب اصلاحات براندازانی هستند که از هزاران کیلومتر دورتر، از پاریس و لندن و نیویورک و پراگ، ندای مبارزه سیاسی سر می‌دهند و آگاهانه یا ناآگاهانه آب به آسیاب دشمنان ایران می‌ریزند و با کاهش مشارکت در پی مشروعیت‌زدایی از جمهوریت نظام سیاسی ایران هستند تا زمینه را برای سقوط نظم سیاسی فراهم کنند اما غافلند که در این برنامه، پیاده‌نظام نظام‌هایی هستند که به تجزیه ایران می‌اندیشند.

***

پینگ‌پنگ لاریجانی و شورای نگهبان ادامه دارد

به نظر می‌رسد برای شورای نگهبان برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی با مطالبه پاسخگویی مواجه شده است. علی لاریجانی کسی است که اکنون میدان‌دار این مطالبه است و از هر فرصتی استفاده می‌کند تا از شورای نگهبان بخواهد دلایل ردصلاحیت وی را اعلام کنند.

در آخرین گام این ماجرا آیت الله علیرضا اعرافی عضو شورای نگهبان که نامزد خبرگان رهبری شده است در نشت خبری مدعی شد: «دلایل احراز نشدن صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به روشنی به نامزدها اعلام می شود و مبنای آن نظر اکثریت اعضای شورای نگهبان است.»

سخنان اعرافی با واکنش سریع لاریجانی مواجه شد. لاریجانی در توییتی نوشت: 

به نظر می‌رسد ماجرای ردصلاحیت لاریجانی همچنان ادامه داشته باشد و وی همچنان پیگیر رفع ظلمی باشد که رهبری متذکر شدند. البته طبیعتا لاریجانی نیک می داند با فرایند غیرحقوقی احراز صلاحیت ها اساسا دلیل خاصی برای ردصلاحیت افراد موجود نیست که بتوان به داوطلب ارائه کرد.

این در حالی است که مطابق «سیاست های کلی انتخابات» ابلاغی رهبری و همچنین «قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف مصوب 1378 » شورای نگهبان موظف است دلایل ردصلاحیت را به همراه مدارک و مستندات، به شکل مکتوب به داوطلبین ارئه کند.

اما چون فرایند کنونی غیرحقوقی است، دلیل خاصی برای ارائه موجود نیست چرا که برای هر داوطلب صرفا یک رای گیری انجام می شود و ممکن است هرکدام از اعضای شورا دلیل خاصی مدنظرش باشد.

نکته ای که آیت الله مدرسی یزدی دفعتا در میان گفتگویی که امروز در ایرنا از ایشان درباره ادعای مصلحی منتشر شد بیان کرده است. مدرسی گفته است: در اصل ۱۱۵ قانون اساسی حدود ۱۰ تا ۱۱ معیار برای رییس جمهوری تعیین کرده است و هریک از اعضا بر اساس معیار متفاوت اعلام نظر می‌کند و کسی در ذهن کسی نیست.

به همین دلیل شورای نگهبان و سخنگوی آن تاکنون برای فرار از اجرای مر قانون که در بالا به آن اشاره شد فقط و فقط به حربه بازی با الفاظ و اعلام تفاوت میان عدم احراز و ردصلاحیت متوسل شده اند.

به نظر می رسد یکی از اولویت های نظام جمهوری اسلامی، تعریف فرایندی حقوقی برای بررسی صلاحیت هاست که مورد توافق نخبگان سیاسی و حقوقی باشد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

 

دیدگاه کاربران

کارشناس ارشد رسانه۲۰۴۴۳۷۰۲۰:۴۰:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۲۵
نمیشه که یه حرفی رو بزنی و وقتی به مشکل خوردی و بازخواست ات کردن ؛ بگی بیانات من ناقص منعکس شده یا رسانه ها درست منظور بنده رو منعکس نکردند و قص علی هذا !!!
کارشناس ارشد مسایل استراتیژیک۲۰۴۴۷۶۰۰۰:۱۳:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۲۶
لاریجانی به همراه دولت و بهراصطلاح مدیرانش در پایان کار دولت باید در محاکم قضایی پاسخگوی بسیاری از موارد هشت سال گذشته باشند
ناشناس۲۰۴۴۷۶۸۰۰:۱۷:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۲۶
منتظر گرفتن پاداش های خوش خدمتی اش به رییس جمهور بوده که بشود دولت سوم روحانی و فساد ها و تخلفات این هشت سال را هم لاپوشانی کند
ناشناس۲۰۴۴۷۹۴۰۰:۳۸:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۲۶
قس علی هذا یعنی قیاس کردن به این منوال
ناشناس۲۰۴۵۰۳۹۰۸:۱۰:۵۹ ۱۴۰۰/۳/۲۶
حجت الاسلام هاشمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری سال 84 با دست رد مردم مواجه نمی شد.
ناشناس۲۰۴۵۰۴۰۰۸:۱۱:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۲۶
هاشمی مُرد و تمام شد اینقدر نبش قبر نکنید.
ناشناس۲۰۴۵۰۴۹۰۸:۱۸:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۲۶
مردم دیگر فریب دو قطبی سازی های کاذب رو نمی خورند و دیگه تکرار نمی کنند.
ناشناس۲۰۴۴۳۷۳۲۰:۴۱:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۲۵
حرفای مصلحی آدمو یاد حرفای ظریف میندازه
ناشناس۲۰۴۴۴۰۱۲۰:۵۸:۳۷ ۱۴۰۰/۳/۲۵
زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
ناشناس۲۰۴۴۹۵۵۰۶:۱۹:۱۶ ۱۴۰۰/۳/۲۶
و لابد مردم در رای دادن به اصولگراها دلگرم هستن !!!!!
ناشناس۲۰۴۴۴۰۳۲۱:۰۰:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۲۵
علی لاریجانی 12 سال رئیس مجلس بود اما هیچکاری برای جهش تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی و اصلاح ساختار بودجه و بهبود معیشت مردم نکرد حالا هی با شورای نگهبان جر و بحث میکنه !
ناشناس۲۰۴۴۷۹۹۰۰:۴۰:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۲۶
یار غار و یار گرمابه و گلستان حسن بود
ناشناس۲۰۴۴۸۶۳۰۱:۵۴:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۲۶
این موضوعات جدا از هم هستند و باید جدا بررسی شوند، دلیل نمی شود چون شخصی در جایی بد عمل کرده مهر تائیدی باشد بر اینکه نهادی دیگر هر کاری دلش خواست بکند
ناشناس۲۰۴۵۰۵۴۰۸:۲۵:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۲۶
ارتباطی نداره رئیس مجلس فقط یک نماینده در کنار بقیه نماینده هاست و فقط جایگاه اداره کننده جلسات و سخنگویی مجلس رو داره حتی اگر غیر از این بود باز هم شورای نگهبان باید پاسخگوی کارهای خودش باشه و فرقی بین پرونده لاریجانی،رفسنجانی،احمدی نژاد یا سعید محمد نیست. باید شفاف باشد.
پایان۲۰۴۵۰۶۷۰۸:۳۲:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۲۶
گربه به خاطر خدا موش نمی گیره برای لقمه دهن خودشه
ناشناس۲۰۴۴۴۰۷۲۱:۰۴:۵۹ ۱۴۰۰/۳/۲۵
حجت الاسلام هاشمی اگر سال 92 احراز صلاحیت شده بود و بر فرض مثال رای آورده بود در سال 95 فوت می کرد و دوباره باید انتخابات برگزار می کردیم پس رد صلاحیت ایشان بدلیل کهولت سن و پیری اقدام درستی بود.
ناشناس۲۰۴۵۰۵۷۰۸:۲۷:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۲۶
عجب ، پس شورای نگهبان از طول عمر انسانها هم خبر دارد
ن۲۰۴۵۱۱۷۰۸:۵۷:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۲۶
اتفاقا برعکس وقت نمیکرد بره شنا کنه الان زنده بود
ناشناس۲۰۴۴۴۱۰۲۱:۰۷:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۲۵
جالبه که عضو شورای نگهبان دقیقا نمیداند در اصل ۱۱۵ قانون اساسی چند معیار برای تعیین رئیس جمهوری مشخص شده است. لذا متوسل به حدود میشود! حدود ۱۰ تا ۱۱ معیار.
ناشناس۲۰۴۴۹۵۷۰۶:۲۰:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۲۶
۱۰ تا معیار داره که اولی اش هم تائیدیه مصلحی است
ناشناس۲۰۴۴۴۱۵۲۱:۱۰:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۲۵
اصلاح طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و خون مردم را توی شیشه کردند حالا بجای سرزنش خود بر سر رقیب شون فریاد می زنند !
ناشناس۲۰۴۵۰۲۲۰۷:۵۴:۱۷ ۱۴۰۰/۳/۲۶
هیچکس نمیخواهد بگوید که واقعیت مشکلات در کجاست!!! همه دولت ها را باعث بروز این بدبختی ها میدانند!!! واقعا چرا اینگونه است؟؟؟
ناشناس۲۰۴۴۴۱۹۲۱:۱۵:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۲۵
اگر لاریجانی و جهانگیری و هاشمی رفسنجانی احراز صلاحیت می شدند توهین به شعور ملت بود.
ناشناس۲۰۴۴۹۴۶۰۵:۴۱:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۲۶
درود به شرفت بابا من هم میدونم که این سه تفر چه بلایی سر ملت اوردند دست شوراط نگهبان درد نکنه
ناشناس۲۰۴۴۴۲۷۲۱:۱۹:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۲۵
لاریجانی توی مجلس برای مردم چکار کردی که الان میخواستی رییس جمهور شوی..
ناشناس۲۰۴۴۹۶۲۰۶:۲۲:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۲۶
عصر لاریجانی ها خیلی وقته که تموم شده ولی میخوان باشن !
ناشناس۲۰۴۴۴۳۰۲۱:۲۱:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۲۵
کشورهای بزرگ دنیا کل اقتصاد و صنعت را رها نکردند به امید مذاکره !
ناشناس۲۰۴۴۹۶۴۰۶:۲۳:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۲۶
کل دنیا بر روی مذاکره میچرخد و نه موشک پرانی
ناشناس۲۰۴۴۴۵۲۲۱:۳۶:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۲۵
رای به بانیان وضع موجود یعنی نابودی ایران.
ناشناس۲۰۴۴۵۹۲۲۳:۰۱:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۲۵
ماشاالله علی لاریجانی و علی مطهری ، زنده باد اصلاحات..
ناشناس۲۰۴۵۰۴۵۰۸:۱۴:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۲۶
گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر گران کردند.
ناشناس۲۰۴۴۷۰۹۲۳:۵۲:۳۶ ۱۴۰۰/۳/۲۵
آقاي شريعتمداري چگونه ميتوانند پيشگوئي كنند در باره تعداد شركت كنندگان ..
ناشناس۲۰۴۴۹۳۰۰۴:۳۶:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۲۶
کمی دقت کن آی‌کیو شریعتمداری گفته : بر اساس یک قائده علمی و ثابت شده
ناشناس۲۰۴۵۰۵۱۰۸:۲۰:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۲۶
متن رو بخون و فقط از روی تیتر قضاوت نکن... حوصله خوندن متن رو نداری ، مجبور نیستی اظهار نظر کنی .....
ناشناس۲۰۴۵۰۷۲۰۸:۳۵:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۲۶
اگر با مشارکت حداکثری دوباره فردی همانند روحانی(همتی) انتخاب شود باید فاتحه اقتصاد و مملکت را بخوانیم.
ناشناس۲۰۴۴۸۳۲۰۱:۰۶:۲۹ ۱۴۰۰/۳/۲۶
گفته است....فیلم منتشر شده در فضای مجازی بخشی از نظرات اینجانب در خصوص فرآیند تایید صلاحیت‌ها در سال ۹۲ می‌باشد که ناقص بیان شده است.... لازم به ذکر است شأن و منزلت شورای محترم نگهبان والاتر از آن است که بدین گونه در فضای مجازی مورد هجمه قرار گیرد.... اگر صدا و تصویر خودت نبود میگفتیم تحریف شده یا ناقص بیان شده...ولی جز خودت کسی چیزی نگفته که میگویی ناقص بیان شده. میتوانی به آن اضافه کنی ولی کم نمیشود. با این مصاحبه که در غیاب هاشمی که او هم از جنس خودتان بود انجام شده و یاد شعار هل من مبارز در غیاب حریف می افتم.
ناشناس۲۰۴۴۹۲۲۰۴:۰۵:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۲۶
فقط حرف شریعتمداری رو بنگر عجب چیزیه این سیاست
ناشناس۲۰۴۴۹۳۳۰۴:۵۴:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۲۶
لاریجانی ۴۰ ساله مسئولیت داری گند زدی به مملکت .بس کنه دیگه ریاست طلبي
ناشناس۲۰۴۴۹۴۳۰۵:۳۰:۴۹ ۱۴۰۰/۳/۲۶
سلبریتیهای دوزاری و اپوزوسیون غربگدا، برای روحانی رای جمع کردند و مردم را به این روز رساندند. حالا بجای عذرخواهی، در یک توطئه جدید میگن رای بی رای
ایرانی۲۰۴۵۰۲۶۰۷:۵۵:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۲۶
همه سعی دارند به نوعی خرابکاریهای خود وسایرین را لاپوشانی کنند.این قانون هم زیستی مسالمت آمیز در یک حلقه قدرت می باشد.
majd۲۰۴۵۰۴۱۰۸:۱۲:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۲۶
افرین به اقای لاریجانی مرد منطق .پیگیری کنید وحق خویش وملت را بستانید .
ناشناس۲۰۴۵۰۷۵۰۸:۳۶:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۲۶
زنده باد اصلاحات
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین