لیگ ملت‌های والیبال؛ جدال ملی پوشان ایران با کانگورو‌های نه چندان قوی/ معمای آلکنو در هفته چهارم حل می‌شود؟

ورزشی،   4000325083

تیم ملی والیبال کشورمان در دهمین دیدار خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف استرالیا می‌رود.

جدال ملی پوشان ایران با کانگورو‌های نه چندان قوی/ معمای آلکنو در هفته چهارم حل می‌شود؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال کشورمان هفته سوم رقابت لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ را با پیروزی مقابل آمریکایی‌ها شروع کرد و در دو بازی بعدی با نتیجه‌های مشابه ۳ بر ۲ مغلوب تیم‌های صربستان و آلمان شد. شکست ملی پوشان برابر صربستان و آلمان دور از انتظار اهالی والیبال بود. در واقع درخشش جوانان در هفته دوم لیگ ملت‌ها که با ۳ پیروزی پیاپی همراه بود، انتظارات را از ملی پوشان والیبال بالا برد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد هدف فدراسیون والیبال است که همه عزم خود را برای المپیک توکیو جزم کرده است تا در المپیک نتیجه بسیار خوبی را کسب کنیم. هر چند نتیجه در این رقابت‌ها برای ملی پوشان اهمیت ندارد، اما درخشش والیبالیست‌های ایران اهالی والیبال را بر این باور کرده است که می‌توانیم در این رقابت‌ها حتی به نتیجه هم فکر کنیم.

ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان هم که هدف والیبال ایران را المپیک دانست، لیگ ملت‌های والیبال را موقعیت مناسبی برای تیم ملی داند تا هم بازیکنان را بشناسد و هم به جوانان تیم ملی فرصت دهد تا خود را در یک تورنمنت بین المللی مطرح کنند. همین باور آلکنو به جوانان جسارت داد تا بدون ترس برابر بزرگان والیبال دنیا قرار بگیرند و خودی نشان دهند.

بعد از گذشت ۲ هفته از رقابت‌های لیگ ملت‌ها که آلکنو شناخت خوبی از بازیکنان پیدا کرده بود، در هفته سوم از ترکیب جوانان و با تجربه‌ها استفاده کرد، تا باز هم بازیکنان را مورد آزمایش قرار دهد تا بتواند در پایان این رقابت‌ها ۱۲ بازیکن تیم ملی را برای المپیک را انتخاب کند.

تیم ملی والیبال کشورمان در اولین بازی خود از هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال امروز از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف استرالیا می‌رود.

عملکرد تیم ملی والیبال استرالیا در دوره گذشته لیگ ملت‌های والیبال

استرالیا در دوره گذشته لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در مرحله مقدماتی با کسب ۳ پیروزی، ۱۲ شکست و ۱۳ امتیاز عنوان سیزدهم را به خود اختصاص داد و به مرحله نهایی راه پیدا نکرد. این تیم در هفته اول راهی لهستان شد که حاصل این سفر ثبت ۳ شکست مقابل لهستان، برزیل و آمریکا بود. پیش از شروع مسابقات هم کمتر کسی توقع داشت که استرالیا در این هفته بتواند حتی یک پیروزی کسب کند.

این تیم در هفته دوم راهی کانادا شد و در این هفته توانست نخستین پیروزی خود را جشن بگیرد. آن‌ها در ۲ بازی مغلوب تیم‌های کانادا و صربستان شدند و در بازی آخر با نتیجه ۳ بر صفر از سد آلمان گذشتند. نکات مثبت برای تیم استرالیا شکست ۳ بر ۲ این تیم مقابل صربستان بود که منجر به کسب نخستین امتیاز آن‌ها شد و در ادامه هم پیروزی قاطع مقابل آلمان که آن‌ها را به ادامه مسابقات امیدوار کرد.

در هفته سوم استرالیایی‌ها راهی بلغارستان شدند و با ۳ شکست این کشور را ترک کردند. آن‌ها ۳ بر ۲ به بلغارستان باختند، با نتیجه ۳ بر یک مغلوب ایتالیا شدند و با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل ژاپن تن به شکست دادند. شاگردان لبدوف برای هفته چهارم به ایران سفر کردند که حاصل تلاش آن‌ها ثبت ۲ شکست و یک پیروزی بود. آن‌ها به ایران و فرانسه با نتیجه ۳ بر صفر باختند و پرتغال را با همین نتیجه از پیش رو برداشتند.

آن‌ها در هفته آخر میزبان بودند و به واسطه میزبانی هم تنها موفق به کسب یک پیروزی شدند. استرالیا در هفته آخر ۳ بر صفر به روسیه باخت، ۳ بر یک از سد چین گذشت و در بازی آخر هم با نتیجه ۳ بر صفر مقابل آرژانتین بازنده شد. به این ترتیب استرالیا در مکان سیزدهم ایستاد و از رسیدن به مرحله نهایی بازماند.

آینده نگری استرالیایی‌ها در والیبال با سرمربی جدید

تیم ملی استرالیا با سرمربی جدید خود راهی لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ شد."والیارو‌ها مارکوس میراندای برزیلی به تازگی هدایت کانگورو‌ها را برعهده گرفته است. او بازیکن سابق والیبال است که سابقه چهار دوره حضور در المپیک را هم در کارنامه دارد.

میراندا که جایگزین مارک لبدوف شد، اخیرا در لیگ روسیه هدایت تیم بلوگوری را بر عهده داشت؛ ضمن اینکه او چندین تیم باشگاهی در کشورش را هم هدایت کرده است. در سطح بین‌المللی هم در سال ۲۰۱۷ به عنوان سرمربی تیم ملی مصر فعالیت کرد.

سرمربی جدید استرالیا بازیکنان مدنظرش برای لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ را خیلی زود انتخاب کرد و یک اردوی تدارکاتی در لهستان برگزار کرد تا حضوری موفق در رقابت‌های پیش رو داشته باشد. او به خوبی می‌داند که چالش سختی را در پیش دارد و به همین دلیل برنامه‌های مدونی را به فدراسیون این کشور ارائه کرده است.

بررسی وضعیت تیم‌های ملی والیبال استرالیا و ایران

شاگردان ولادیمیر آلکنو در ۳ هفته ابتدایی موفق به کسب ۵ پیروزی شدند و در ۴ بازی هم نتیجه را به حریفان خود واگذار کردند. تیم ملی ایران شروع نگران کننده‌ای داشت و نتیجه را به ژاپن و روسیه واگذار کرد، اما پس از آن توانست از سد تیم‌های هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا عبور کند. ایران در دو بازی پایانی هم با نتایج ۳ بر ۲ مغلوب تیم‌های صربستان و آلمان شد و در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار گرفت.

در طرف مقابل تیم ملی استرالیا تمام مسابقات خود را با شکست پشت سر گذاشته و تنها صفر جدول رده بندی به تعداد پیروزی‌های استرالیا مربوط می‌شود. شاگردان میراندا در دو بازی نخست خود با نتیجه مشابه ۳ بر صفر مغلوب آلمان و بلغارستان شدند، سپس با نتیجه ۳ بر یک به فرانسه باختند. لهستان، روسیه و آمریکا دیگر تیم‌هایی بودند که با نتیجه ۳ بر صفر از سد استرالیا گذشتند. ژاپن با نتیجه ۳ بر یک این تیم را از پیش رو برداشت. آرژانتین و ایتالیا هم دیگر تیم‌هایی بودند که استرالیا با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب آن‌ها شد.

تیم ملی والیبال استرالیا بدون کسب پیروزی و امتیاز در رده آخر جدول رده بندی قرار دارد و به نظر نمی‌رسد حریف سرسختی برای والیبال ایران به حساب بیاید.

اسامی بازیکنان تیم‌های ملی والیبال کشورمان و آلمان در مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ به شرح زیر است:

تیم ملی استرالیا (۱۸ نفر دعوت شده اند):

پاسورها: دوسانژ، باتلر
پشت‌خط‌زن‌ها: ویلیامز، اوبری
سرعتی‌زن‌ها: موته، گراهام، مک دونالد، ویِر، اودآ
دریافت کننده ها: اسمیت، پاول، سِنیکا، تیم تیلور، گرت، آزیز، فلاوردِی
لیبرو‌ها: لوک پری، گرِبر
هدایت استرالیایی‌ها برعهده مارکوس میراندا است.

تیم ملی ایران (۱۷ نفر دعوت شده اند):

پاسورها: سعید معروف، جواد کریمی، محمد طاهر وادی
پشت‌خط زن ها: امیر غفور، صابر کاظمی، بردیا سعادت
قدرتی‌زن ها: میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی
سرعتی‌زن‌ها: سیدمحمد موسوی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، رضا عابدینی
لیبرو‌ها: محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی
هدایت تیم ملی والیبال ایران را هم ولادیمیر آلکنو بر عهده دارد.

برنامه بازی‌های روز اول از هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌ها (سه شنبه ۲۵ خرداد ماه):

روسیه – صربستان، ساعت ۱۲:۳۰
ایران – استرالیا، ساعت ۱۴:۳۰
آرژانتین – بلغارستان، ساعت ۱۵:۳۰
ژاپن – آلمان، ساعت ۱۷:۳۰
آمریکا – ایتالیا، ساعت ۱۸:۳۰
کانادا – لهستان، ساعت ۲۰:۳۰
برزیل – اسلوونی، ساعت ۲۲:۰۰
هلند – فرانسه، ساعت ۲۳:۳۰

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین