سیده مریم حسینی: بستری در بیمارستانها فقط با کد ملی / توقف چاپ تمام دفترچه ها از اول تیرماه

اجتماعی،   4000325062

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به زمانبندی صورت گرفته در توقف چاپ دفترچه های بیمه که از فروردین امسال کلید خورد و تیرماه نیز به صورت کامل در تمام پنج صندوق بیمه ای این سازمان بیمه گر، حذف می شود، در عین حال فرایند دریافت خدمات به صورت الکترونیکی در بخش سرپایی و بستری را تشریح کرد.

سیده مریم حسینی: بستری در بیمارستانها فقط با کد ملی / توقف چاپ تمام دفترچه ها از اول تیرماه

به گزارش ایسنا، سیده مریم حسینی در نشست خبری شورای اطلاع‌رسانی با تبریک دهه کرامت، گفت: مسئله اساسی این روزها مربوط به نسخه نویسی الکترونیک است‌. نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه 1399 و ۱۴۰۰ باید انجام می‌شد و تمام مراکز درمانی مکلف به اجرا هستند و نقش نهادهای یاریگر سلامت در این باره مشخص است و ان شاءلله تا پایان آبان در تمام مراکز نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک اجرایی می شود.

وی افزود: از دو سال قبل سازمان بیمه سلامت این کار را آغاز کرده است و اکنون خدمات بستری در کل کشور فقط با ارائه کد ملی و بدون دفترچه بیمه انجام می‌شود. ولی در بخش سرپایی در بخش دولتی و خصوصی هم این کار آغاز شده اما چون وسعت تعداد خدمات بالا است هنوز کار ادامه دارد و تا پایان آبان ماه تمام مراکز به این امر خواهند پیوست.

وی در ادامه اظهار کرد: حدف دفترچه در سازمان بیمه سلامت رقم خورد و چون سازمان دارای ۵ صندوق است و ۷۲ درصد بیمه شدگان ما در صندوق رایگان قرار گرفتند که شامل بیمه همگانی و بیمه روستاییان است و از اول اردیبهشت صندوق بیمه سلامت همگانی توقف چاپ دقترچه داشت و از اول خرداد صندوق روستایی توقف چاپ دفترچه داشت و از اول تیرماه هم ۲۸ درصد جمعیت تحت پوشش استان تهران شامل صندوق‌هایی با دریافت سرانه مستقیم شامل کارمندان دولت با ۲۲ درصد جمعیت و ۶ درصد مابقی یعنی ۳ درصد صندوق ایرانیان و ۳ درصد سایر اقشار شامل بنیاد شهید، دانشجویان و... از اول تیر ماه چاپ دفترچه آنها متوقف می‌شود.

وی افزود: از ۲ سال قبل نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک شروع شده است و با توجه به برنامه توقف چاپ دفترچه از فرودین ۱۴۰۰ نسخه نویسی پیشرفت خوبی داشت و راه جایگزین آن ابزار الکترونیک بود و این ابزارها در بخش بستری کامل شده بود. الان و در بخش سرپایی با ارائه کد ملی خدمات باید ارائه شود و با توقف چاپ دفترچه رشد چشمگیری در ارائه خدمات الکترونیک بخصوص در بخش خصوصی داشتیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته، ۱۴۰۰ پزشک طرف قراداد داشتیم که الکترونیک خدمت ارائه می‌دهند و در درمانگاه‌های طرف قرارداد ۵۰۰۰ پزشک خدمت ارائه می‌دهند و با ارائه کد ملی خدمت می‌دهند. استان تهران شرایط متفاوتی دارد و این تفاوت به خاطر پزشکانی است که با ما قرارداد ندارند و باید دسترسی داشته باشد و نسخه الکترونیک بنویسند؛ لذا در استان تهران شماره همراه پزشکان دریافت شد و گروه‌هایی با پزشکان تماس گرفتند و حدود ۴۰۰۰ پزشکی که با ما قرارداد مستفیم ندارند، ثبت نام شدند که دسترسی برایشان ایجاد شود و نسخه الکترونیک بنویسند. خط قرمز ما ارائه خدمت به بیمه شده است و نباید خدمت متوقف شود.

حسینی گفت: قبلا پزشک غیر طرف قرارداد نسخه را در دفترچه می‌نوشته و بیمار ویزیت پرداخت می‌کرده، اما الان با حذف دفترچه پزشک غیرطرف قرارداد هم باید وارد فضای الکترونیک شده تا بیمه شده بتواند دارو و خدمت را به صورت بیمه‌ای دریافت کند؛ لذا باید همه پزشکان سراسر کشور وارد این فضا شوند. کار در تهران سخت تر است چون پزشکان بیشتر هستند. اکنون ۴۰۰۰ پژشک ثبت نام کردند و حدود ۲۵۰۰ نفر آموزش دیدند. حدود ۱۰۰۰ تراکت تهیه کردیم تا پزشکان در مطب نصب کنند و مشخص شود که این فرد چگونه خدمات ارائه می‌دهند و بیمه شده متضرر نشود. سامانه ۱۶۶۶ اطلاع رسانی می‌کند و ما ۲۴ ساعته پاسخگو هستیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین