با تاکید بر حضور آگاهانه در پای صندوق رای؛ عارف: برای آینده ایران رأی می دهم

سیاسی،   4000325037

رئیس بنیاد امید ایرانیان با انتشار نامه ای خطاب به مردم ایران گفت: برای آینده ایران رأی می دهم.

عارف: برای آینده ایران رأی می دهم

به گزارش ایسنا، متن این نامه به شرح زیر است:

مردم بزرگوار ایران:

سرزمین پهناور و تاریخی ایران با پیشینه تمدن و فرهنگ باستانی در صحنه امروز جهان باید جایگاه و شأن و منزلتی ممتاز و شایسته و در تراز ملت ایران را داشته باشد. مردم این سرزمین در طی دویست سال گذشته با تلاش و اهتمام فراوان جنبش های متعدد آزادی خواهی را برای دستیابی به توسعه و پیشرفت کشور رقم زده اند. ایران با وجود ثروت های استثنایی میدان های گاز و نفت، معادن متعدد، زمین های حاصلخیز، موقعیت راهبردی برای ترانزیت کالا، تجارت و بازرگانی تاریخی، جاذبه های بی نظیر  گردشگری، زیرساخت های علمی، صنایع گوناگون و از همه مهمتر نیروی انسانی توانمند باید از درآمد سرانه بالایی برای مردم کشور بهره مند باشد.

اما هنگامی که با واقعیت های وضعیت اقتصادی فعلی کشور و اوضاع وخیم معیشتی مردم مواجه می شویم، گویی از کشوری فقیر و خالی از منابع صحبت می کنیم. عدم کفایت و کارآمدی در مدیریت کشور در شانزده سال گذشته و دشمنی و اعمال فشارهای سنگین تحریم های اقتصادی سال هاست که سرعت توسعه کشور را گرفته و شاخص های اقتصادی را تحت تأثیر شدید خود قرار داده است.

از طرف دیگر پیشرفت های علمی شگرف، رشد آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی، دستیابی به فنآوری های پیشرفته دفاعی و صنعتی در حوزه های مختلف طی چهل سال گذشته از استعداد و توان بالای نهفته در مردم این سرزمین حکایت دارد.

مردم و علی الخصوص جوانان این کشور نیاز به فضای آزاد برای فعالیت و رشد و پیشرفت و موفقیت دارند. انحصارطلبی، تنگ نظری، حذف حداکثری و طراحی های سیاسی برای به حاشیه راندن جوانان، زنان، نیروهای دلسوز و آگاه در کشور، روندی است که بخصوص در احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات این دوره ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به شکل بی پرده و با بی تدبیری و عدم توجه به عواقب ناگوار آن، مشاهده گردید.

جمهوری اسلامی ایران نظامی که حاصل قیام مردم این سرزمین است و برای رشد و توسعه آن چه جان های عزیزی که نثار گردیده و چه سال های طولانی که از عمر یکایک ایرانیان صرف آن شده است، باید در برگیرنده همه ایرانیان باشد. فرصت طلبان که همواره در همه نظام ها از میان منازعات سیاسی و گل آلود شدن اوضاع کشور سربرمی آورند و منافع فاسد و رانت های میلیاردی را شکار می کنند، در چنین شرایطی باز هم پیروز میدان خواهند بود.

همانگونه که در ۲ نامه قبلی خطاب به مردم عزیز کشورمان تاکید کردم همراهی با ملت عزیز ایران و شنیدن مطالبات به حق آنان که همانا انتقاد به وضعیت حاکم است و نیز  اعتراض به ظلمی که در حق تعدادی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شده  است برای من اصلی اساسی در  سیاست ورزی مصلحانه ای است که به آن اعتقاد دارم و متاسفم که در دهه پنجم انقلاب بواسطه تنگ نظری بخش هایی از حاکمیت امکان حضور همه سلایق در انتخابات وجود ندارد و با اظهار نظر یکی از مقامات سابق امنیتی مشخص شد که چه جفاهایی در حق تعدادی از شخصیت‌های برجسته نظام شده است که جبران آن برای دست اندرکاران امر انتخابات بسیار دیر شده است.

اینجانب در طی دوران انقلاب و پس از آن برای اصلاح امور کشور همواره شیوه های علمی، سیستمی و اخلاق مدارانه را مورد استفاده قرار داده ام. اعتقاد دارم که مردم باید حاکم بر سرنوشت خود باشند و مخالف رفتارهای قیم مأبانه هستم که هستی و شخصیت ملت را به بازی می گیرد. معتقد هستم که اصلاحات را باید درون نظام و در چارچوب های قانونی شکل داد.

صندوق رأی نهاد مردم سالاری و جمهوریت نظام، شاید مهمترین جایگاهی باشد که در آن رأی و نظر عموم مردم می تواند به حساب بیاید. اگر به اصلاحات در چارچوب قوانین حاکم بر کشور اعتقاد داریم باید از همه ظرفیت موجود هرچند محدود برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم. صندوق رای از نظر اینجانب فرصتی برای اقدام است. این فرصت و این جایگاه با بی تدبیری  از دست خواهد رفت و کشور را در سراشیبی اضمحلال قرار داده و آینده این سرزمین را با مخاطرات برگشت ناپذیر روبرو خواهد کرد.

اصلاح امور با ایجاد بی ثباتی و نا امنی و گسست سرزمینی که حاصل فروپاشی اجتماعی و از دست رفتن سرمایه های اجتماعی ناشی از بی اعتنائی به صندوق رای است حاصل نخواهد شد. با درک و توجه به خشم و نارضایتی عمیق مردم و احترام به احساسات پاک و برانگیخته شده آنان از همه ایرانیان به خصوص از جوانان عزیز تقاضا دارم تا برای حفظ این سرزمین و امنیت و یکپارچگی و اولویت قرار دادن منافع ملی  و جلوگیری از یکدست شدن حاکمیت، مشارکت در انتخابات را مورد توجه جدی قرار دهند.

مطمئن هستم که با حضور مردم در صحنه و استمرار آن و انرژی حاصل از سرمایه اجتماعی عظیم جامعه ایرانی می توانیم اصلاحات اساسی در روند امور ایجاد کنیم، کما اینکه در همین دوره شاهد هستیم که هر هفت نامزد ریاست جمهوری گفتمان اصلاح طلبانه را برگزیده اند چون واقعیت این است که این گفتمان مورد پسند مردم و جامعه ایرانی است. برای آینده ایران رأی می دهم و حضور آگاهانه جوانان، زنان و همه ایرانیان را در پای صندوق های رای در روز ۲۸ خرداد موجب پایداری و تداوم امنیت، یکپارچگی و پیشرفت ایران می دانم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین