تفاوت بین بازی ­های بردگیم و بازی­ های آنلاین را بشناسید

گزارش بازرگانی،   4000325028

بازی کلمه­ای است که با شنیدن آن به دوران شیرین و پر از حس و حال خوب کودکی سفر می­کنیم. آن زمان که تنها دغدغه زندگی­مان بازی با همسن و سالان خودمان بود. چه روز­هایی که به دلیل باخت در بازی مانند ابر بهار گریسته­ایم و به دلیل برد از رقیبمان کودکانه شاد بوده­ایم. رفته رفته بزرگ شده و آن بازی­های جذاب جای خود را به کامپیوتر­ها و گوشی­های هوشمند داد. با ما همراه باشید تا تعاریف بازی­های بردگیم و بازی­های آنلاین و تفاوت بین آن­ها را بهتر بشناسید.

بردگیم(بازی رومیزی) چیست؟

بردگیم همان بازی رومیزی است که افراد دور میز یا صفحه بازی گرد می­آیند. بردگیم شامل مهره‌ها، کارت‌ها یا ژتون‌هایی است که طبق قانون یا قوانین از پیش تعیین شده بر روی همان برد چیده یا جا به جا می‌شوند. دو نفر، هفت نفر و گاهی هم بیشتر می­توانند در بازی­های بردگیم مشارکت کنند. برخی از بازی­های بردگیم استراتژیک، بعضی دیگر بر اساس شانس و بعضی از آن­ها نیازمند دو فاکتور شانس و مهارت هستند. بازی­های رومیزی بر اساس یک هدف مشخص شده پیش می­روند که بازیکنان برای رسیدن به آن با یکدیگر رقابت می­کنند. بازی­های بردگیم انواع مختلفی دارند که آشنایی با همه آن­ها تقریبا غیر ممکن است. این بازی­ها در دسته­بندی­های متفاوتی قرار می­گیرند که اصلی­ترین دسته­بندی بر اساس ژانر است. ژانر­های مختلف این نوع بازی عبارت اند از:

  • بازی­های استراتژیک

بازی­های استراتژیک در بازی‌های رومیزی سنتی مانند شطرنج، تخته ‌نرد و مینیاتور ریشه دارند. این بازی­ها حاوی داستان­های به خصوصی نیستند؛ اما بازیکنان بر طبق قوانین خاصی به بازی می­پردازند.

  • بازی­های معمایی یا استنباطی

بازی‌های استنباطی و معمایی حول و حوش حل یک معما از جمله یافتن قاتل، حدس زدن آینده نامعلوم خود یا خانواده­تان می­چرخند. بنابراین، بازیکنان بازی­های معمایی باید به مهارت تجزیه و تحلیل دست یابند؛ تا معماهای داخل بازی را کشف و حل کنند. این بازی‌ها هوش معمایی بازیکنان را تقویت کرده؛ و آن­ها را به سمت حل مسئله سوق می­دهند.

  • بازی­های آموزشی

برخی افراد شوق فراوانی برای آموختن و یادگیری ندارند و آن را کسل کننده می­پندارند. شما را با دسته بازی­های آموزشی آشنا می­کنیم تا بدانید یاد گرفتن و آموزش نیز کاری جالب و جذاب است. مخاطب بازی­های آموزشی اکثرا کودکان هستند که علاقه بسیاری برای یادگرفتن چیز­های مختلفی دارند. هم بازی کن، هم یاد بگیر!

  • بازی­های تعاملی

بازی­های تعاملی مناسب افراد با شخصیت جنگجو هستند. در بازی­های تعاملی یک تیم متشکل از افراد حاضر دور بردگیم، در مقابل بردگیم یا تیم مقابل بازی می­کنند.

  • بازی­های آلمانی

بازی­های آلمانی بعد از بحبوحه جنگ جهانی دوم در آلمان پدیدار شدند. بازی رومیزی آلمانی در این برهه زمانی به منظور دور هم جمع کردن اعضای خانواده و وقت به شادی گذراندن پا به عرصه گذاشتند. این بازی­ها بسیار آسان بوده و فاکتور شانس نقش مهمی بر عهده دارد.

  • بازی­های جاسوسی

بازی­های جاسوسی طرفداران فراوانی دارند که به صورت گروهی انجام می­شوند. نقش هر گروه مخفی باقی مانده و گروه مقابل اطلاعی از آن ندارد. بازی­های مافیایی در دسته بازی­های جاسوسی قرار دارند که امروزه هم علاقه­­مندان و طرفداران بسیاری یافته است.

  • بازی­های مخصوص مهمانی

افراد در مهمانی­های خانوادگی برای خوش گذراندن بازی­های بسیاری را انجام می­دهند. بازی­های مهمانی به صورت گروهی انجام می­شوند. این بازی داستان خاصی ندارد؛ و افراد برای برنده شدن باید دقت عمل به خرج دهند.

  • بازی­های فکری

افراد با سنین متفاوتی طرفدار بازی­های فکری هستند. این بازی­ها هوش و ذهن شما را به چالش می­کشند. بازی­های فکری برای کودکان مانند بازی های فکری انتشارات هوپا به منظور افزایش هوش و استفاده از آن بسیار موثر هستند. امروزه انواع بسیاری از آن­ها در بازار موجود هستند که سایت خرید بازی ­های فکری نیز به منظور خرید آسان در دسترس است.

بازی­های آنلاین چیست؟

بازی­های آنلاین بازی های شبکه ای هستند که از ساختار شبکه­های کامپیوتری فراتر رفته؛ و با دیجیتال مارکتینگ وارد بعد جدید اینترنتی یا شبکه جهانی اینترنت شده­اند. در گذشته­های نه چندان دور به منظور برقراری ارتباط بین دو یا چند کامپیوتر برای انجام بازی­های آنلاین از کابل­های سیمی استفاده می­کردند. این پیشرفت دست­آورد بزرگی در دنیای بازی­های آنلاین محسوب می­شود؛ زیرا بازی­ها از حالت تک بازیکنی یا ROBOT خارج شده و به چند بازیکنی تبدیل شدند. با گذشت زمان به منظور برقراری ارتباط بین کامپیوتر­ها از بی­سیم و مودم به جای کابل سیمی بهره بردند؛ که رقیب شما در این حالت از شخص مجازی به یک شخص حقیقی تبدیل می­شود. امروزه با گسترش دنیای اینترنت مخاطب بازی­های آنلاین دیگر یک یا دو نفر نیستند؛ بلکه با میلیون­ها نفر سروکار دارند. از این رو، باید کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند.

تفاوت بین بازی­های بردگیم و بازی­های آنلاین

  • یکی از تفاوت­های بازی­های بردگیم و بازی­های آنلاین این است که برای انجام بازی­های بردگیم مهمانان، اعضای خانواده و دوستان به دور هم جمع شده و اوقات خوشی را سپری می­کنند. اما بازی­های آنلاین با افراد حقیقی ناشناسی در یک فضای اینترنتی و مجازی انجام می­شوند. پس، بازی­های رومیزی حس دوستی را بین افراد شرکت کننده حتی در حالت باخت گروهی حفظ می­کند.
  • بازی­های آنلاین نیاز مبرمی به کامپیوتر، لپ تاپ و اینترنت دارند. بازیکن گاهی برای مدت طولانی بدون حرکت و ثابت بر روی صندلی کامپیوتر می­نشیند و به مانیتور نگاه می­کند. از این رو، با گذشت زمان نیاز به مراجعه به چشم پزشکی و تهیه عینک طبی دارند. ستون فقرات بازیکن نیز در اثر نشستن طولانی بر روی صندلی در موقعیت نادرستی قرار می­گیرد که ممکن است باعث کمر درد و یا گوز پشتی شود. در حالی که بازی­های بردگیم بیشتر به عنوان سپری کردن اوقات خوش در دور یک میز انجام می­شود. این تفاوت بین بازی­های بردگیم و بازی­های آنلاین با سلامتی عمومی بدنتان سروکار دارد؛ پس با احتیاط عمل کنید.
  • از آنجا که بازی­های آنلاین با استفاده از لپ تاپ و اینترنت انجام می­شوند، اگر لپ تاپ یا کامپیوتر شما خراب شود یا بسوزد؛ هزینه زیادی برای تعمیر یا تعویض آن باید بپردازید. از طرف دیگر خرید و شارژ اینترنت نیز هزینه دیگری دربر دارد. در حالی­که، شما با خرید یک بازی رومیزی می­توانید مدت­ها از آن بدون هزینه اضافی دیگری استفاده کنید. پس ارزان قیمت بودن بازی­های بردگیم و دسترسی همگانی به آن از تفاوت بین بازی­های بردگیم و بازی­های آنلاین است.

سخن آخر

با تعاریف بازی­های بردگیم و انواع آن، بازی­های آنلاین، تفاوت بین بازی­های بردگیم و بازی­های آنلاین آشنا شدید. بازی­های بردگیم گزینه مناسبی برای خوش گذراندن در یک جمع خانوادگی یا دوستانه است. اما در بازی­های آنلاین شما پشت لپ تاپ نشسته و با فرد یا افراد حقیقی مجازی بازی می­کنید. بازی­های رومیزی خلاقیت بازیکنان را افزایش داده و روابط بین افراد را بهبود می­بخشند. پس، در دنیای واقعی خوش بازی کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین