ائتلاف بزرگ فرزندان ری مصمم به احقاق حقوق مردم ولایتمدار شهرری هستند

سیاسی،   4000324125

نشست خبری ائتلاف بزرگ فرزندان ری با نام «ری قوی، قبله تهران» با حضور جمعی از پیشکسوتان و جوانان انقلابی، متخصصان و مدیران شهری، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در شهرری برگزار شد.

ائتلاف بزرگ فرزندان ری مصمم به احقاق حقوق مردم ولایتمدار شهرری هستند

به گزارش ایسنا، با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر وروستا، میان دوره‌ای خبرگان رهبری و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، بزرگ ترین رویداد سیاسی و حساس کشور در روزهای پایانی خرداد ماه 1400 در حال شکل گیری است؛ در این راستا، جمعی از پیشکسوتان و مدیران انقلابی و متخصصان و مدیران شهری، فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی شهرری، متشکل از:  امیرحسین باقرنژاد (فرماندار سابق شهرستان ری) به عنوان رییس، علی کفایی محمد نژاد ( شهردار سابق منطقه ۲۰) به عنوان نایب رییس، مرتضی فغانی ( فعال فرهنگی ) به عنوان دبیر و سخنگو، حسین جان بزرگی(فعال اجتماعی) به عنوان خزانه دار، مجتبی شاه آبادی( فعال فرهنگی) عضو اصلی و ابراهیم مداحی عضو علی البدل شورای راهبردی «ائتلاف بزرگ فرزندان ری» با هدف تحقق و دستیابی به حقوق تضییع شده مردم ولایتمدار، انقلابی و سختکوش شهرری، لیستی مستقل از شهر تهران با بهره گیری از ظرفیت مدیران پیشکسوت، جوانان نخبه و انقلابی، ارائه کردند.

امیرحسین باقرنژاد (فرماندار سابق شهرستان ری) و رییس، ائتلاف بزرگ فرزندان ری «ری قوی، قبله تهران »، در ابتدای سخنان خود ضمن دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات مهم پیش رو، از کاندیداهای ریاست جمهوری، به خاطر مغفول ماندن بحث خدمات و تلاش هایی که در زمینه کرونا از سوی کادر درمان و سایر نهادها در زمینه کنترل، درمان و پیشگیری این ویروس در مدت بیش از یک سال صورت گرفته است، انتقاد کرد و در ادامه از تمامی کسانی که در این مدت در بحث درمان، تهیه و توزیع ماسک، مواد ضد عفونی کننده، کمک های مومنانه، اجرای طرح شهید سلیمانی، خدمات پرسنل سازمان بهشت زهرا(س) که 40 درصد فوتی های کرونایی کشور را پذیرش کردند و... ، قدردانی کرد.

 باقرنژاد در خصوص انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: ما نسبت به ری تعصب خشک نداریم و اعتقاد داریم هر کسی از ری وارد شورای شهر شد نباید فقط به ری فکر کند، بلکه باید به فکر همه مناطق و بخش های شهر تهران توجه داشته باشد.

وی اظهار داشت: اهالی ری از افرادی که در دو دوره قبل از شهرری وارد شورای شهر تهران شدند گلایه دارند که توقعات حداقلی آنها از شورا انجام نشد و این تشکل برای همین ایجاد شد .

باقرنژاد افزود: اتفاقاتی که باید در سال های اخیر در شورای شهر تهران رخ می داد، نیفتاده و ما با آسیب شناسی معضلات و عقب ماندگی های شورا می خواهیم موتور محرکه اتخاذ سیاست های راهبردی باشیم.

شهرداری تهران در طول سال های اخیر به شدت از مردم دور شده و به جای اینکه بین مردم باشد، بر مردم است و نتوانسته فاصله رفاهی و خدماتی بین شمال و جنوب را کاهش دهد؛ شورای ششم باید شهرداری را از یک دستگاه حاکمیتی به دستگاه اجرایی – خدماتی  برگرداند.

فرماندار سابق شهرستان ری اذعان کرد: شهرداری تهران از سال 87 تا کنون تکالیف زیادی از جمله 11 بند نسبت به شهرری دارد که عمل نکرده و از جمله این تکالیف اجرای تقاطع غیر همسطح باقرشهر، ایجاد پارک در قطعات جدید سازمان بهشت زهرا(س) و پروژه های عمرانی دیگر که بیش از 11 سال هنوز آنها را اجرا نکرده است. بنابراین اگر مردم ری صدای رسایی در شورای شهر داشته باشند می توان به توسعه شهر امیدوار بود.  

 مرتضی فغانی، دبیر و سخنگوی ائتلاف بزرگ فرزندان ری « ری قوی، قبله تهران »،  هدف از تشکیل این ائتلاف را توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات 1400 ‌و تلاش برای تحقق مطالبه حقوق مردم ری و  هویت بخشی به این شهرستان فارغ از جناح بندی ها و نگاه های سیاسی دانست و افزود: چندین دهه است که مشکلات و معضلات بسیاری از سوی تهران شامل: سرریز زباله و فاضلاب  و دفن اموات شهر تهران در این منطقه بر دوش «ری» سنگینی می کند که تخصیص نیافتن مناسب بودجه و امکانات شهری به این منطقه،  در طول سالیان اخیر بر مشکلات این منطقه افزوده است و تلاش می کنیم با ورود فرزندان ری به شورای شهر در تصمیمات مدیریت کلان شهری اثر گذار باشیم.

فغانی افزود: این ائتلاف با نگاه فراجناحی شکل گرفته و پیشکسوتان، جوانان و اقشار مختلف و احزاب و گروه ها می خواهند برای اولین بار در تاریخ سیاسی شهر برای سبد رای خودشان، تصمیم بگیرند و فرزندان خودشان را برای ورود به حوزه تصمیم گیری برای شهر انتخاب کنند و شورای شهر تهران از تک صدایی  خارج شود و در مدیریت کلان شهری اثربگذارند و مطابات مردم نسبت به خدمات را از طریق شورا به شهرداری تهران تکلیف کنند.

 علی کفایی محمد نژاد ( شهردار سابق منطقه ۲۰) نیز در سخنانی با انتقاد از وضعیت موجود در شورای شهرتهران، ری و تجریش گفت: متاسفانه سهمیه و اعتبارات خدماتی، عمرانی و...  را به عنوان صدقه به ری می دهند.

وی با اشاره به حضور حداکثری مردم انقلابی و مومن ری در همه صحنه ها و رویدادهای مهم سیاسی کشور، افزود: سبد رای مردم ری برای افرادی که از شهر تهران کاندید می شوند بسیار مهم است این در حالی است که فقط یکی دو نفر از کاندیداهای ری را در لیست قرار می دهند و رای یک نفر در جمع 21 نفر،  نمی تواند روی تصمیمات تاثیر بگذارد و اگر تعداد بیشتری از نمایندگان ری در شورا حضور داشته باشند می توانیم در تصمیمات تاثیر گذار باشیم و به خوبی هم برای شهر تهران، هم کشور و هم مردم خوب و زحمت کش شهرری نقش آفرینی کنیم و از این طریق فاصله ری و تهران کمتر شود.

مجتبی شاه آبادی( فعال فرهنگی) و عضو اصلی  ائتلاف بزرگ فرزندان ری نیز در سخنانی گفت: ایجاد این ائتلاف نقطه عطفی برای تحول و توسعه شهرستان ری خواهد بود و با حمایت مردم از این جریان و تشکل انقلابی گام های بزرگی در جهت رفاه و آسایش مردم منطقه برداشته خواهد شد و امیدواریم با کمک افراد خبره و نخبگان شهر به اهداف عالیه برسیم.

وی افزود: شهرری؛ شهری کارگری اما مدیرپرور است و بسیاری از مدیران استان و کشور از این اهالی این خطه هستند که مشکلات مناطق دیگر را حل کرده اند اما مشکلات شهر خودمان هنوز لاینحل مانده است که امیدواریم با ورود مدیران نخبه و انقلابی شهرری به شورای شهر بتوانیم بازوی توانمندی برای مدیران شهری باشیم و فاصله طبقاتی ایجاد شده را به حداقل برسانیم.   

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  9. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  10. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین