زاکانی: پنج نامزد جریان انقلاب به سمت همگرایی بروند/ آیا باید تا پایان انتخابات در عرصه ماند

سیاسی،   4000324005 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید ۵ نامزد جریان انقلاب به سمت همگرایی بروند گفت که باید این پنج کاندیدا باهم صحبت کرده تا مردم گرفتار تشتت نشوند و باهم هم افزایی داشته باشند، امروز امتحان بزرگی برای نامزدها است که مردم را به خود دعوت می‌کنند یا به انقلاب؟ هر پنج نفر جدی کار می‌کنند اما آیا باید تا پایان انتخابات بمانند؟ نباید اجازه داد سال ۹۲ تکرار شود.

زاکانی: پنج نامزد جریان انقلاب به سمت همگرایی بروند/ آیا باید تا پایان انتخابات در عرصه ماند

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی یکشنبه شب در نشست روشنگری مسجد جامع نارمک ضمن تبریک هفته کرامت، انتخابات ریاست‌جمهوری را مهمترین انتخاباتی دانست که مستقیما با زندگی مردم ارتباط دارد و گفت: بین انتخابات شورا، مجلس و ریاست جمهوری این انتخابات ویژگی ممتازی دارد از آن جهت که منتخب مردم با ۸۰ درصد آرای مردم و به عنوان شخص دوم مملکت با اختیارات فراوان، امور اجرایی کشور را در دست می‌گیرد.اینکه می‌گویند رییس جمهور اختیارات ندارد و نمی‌گذارند کار کند، نادرست است، رییس جمهور نفر اول اجرایی کشور است و اختیارات گسترده دارد.

وی یادآور شد: بعد از حذف نخست وزیری ، 32 سال است که ریاست‌جمهوری را تجربه می‌کنیم.  با توجه به شرایط ویژه کشور با انتخاب صحیح آینده را خواهیم ساخت، فارغ از اینکه به چه کسی رای می‌دهید، مهم‌ترین رکن انتخابات مشارکت بالا است که باعث قوام نظام می‌شود و رأی بالا پشتوانه رییس‌جمهور برای انجام اقدامات است لذا باید تلاش کنیم دیگران را برای مشارکت جدی با خود همراه کنیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: با توجه به ظلم‌هایی که شده ممکن است مردم از تغییر در کشور مایوس شوند اما حضور در پای صندوق رای فرصتی را برای نظام فراهم می‌کند که در مقابل دشمنان استیفای حق کند و رییس‌جمهور در داخل بتوانند اصلاحات انجام دهد. از ابتدای انقلاب تا امروز اصل انقلاب شعارها و ایده های بسیار جدی را مطرح کرد که هر انسان و ملتی خود را محتاج آن می‌داند، بعد از طرح شعار گام بعدی الگوسازی بر اساس این شعارها است به این ترتیب که اگر می‌گوییم آزادی و استقلال آن را در عمل هم اجرا کنیم. ما آزاد هستیم آزادی در کشور ما نمونه مثال زدنی است اما براساس اصول 8 و 27 قانون اساسی نمی‌توانیم به عملکرد مسئولین نظارت و اعتراض داشته باشیم. بنده پرونده مالی فساد مالی یک میلیارد یورویی را پیگیری می‌کردم، برخی از مسئولین آمدند و به من گفتند که اعتماد کن و ما پیگیری می‌کنیم اما گفتم اعتماد نمی‌کنم که در نهایت به من گفتند شما بر چه اساسی این پرونده را پیگیری می‌کنید، این حق و باور که به عنوان مردم بتوانیم بازخواست کنیم، در قانون اساسی وجود دارد اما در مقام عمل نیست.

زاکانی با تاکید بر اجرا نشدن شعارهای انقلاب به صورت دقیق تصریح کرد: مشکل ما این است که در حوزه اقتصادی وابسته هستیم عدالت مثال زدنی در جامعه حاکم نیست و با مطلوب بسیار فاصله داریم، در حوزه معنویت از جیب مصرف می‌کنیم. باید قیام کنیم، جامعه به قیام همگانی نیاز دارد که صندوق رای می‌تواند مظهر آن باشد.

زاکانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو جریان فکری در جامعه وجود دارد، جریان اول می‌گوید انقلاب کردیم اما نمی‌توانیم به لوازم انقلابی بودن، پایبند باشیم . رییس‌جمهور فعلی با این تفکر تاکید می‌کند باید خود را با قواعد موجود جهانی تنظیم کنیم و با انقلاب نمی‌توانیم جلو برویم،  البته قبل از او برخی در سال ۸۳ در مورد مبانی نظری برنامه چهارم و در دوره سازندگی هم این تفکر را داشتند.

وی خودباوری را یکی از عوامل پیشرفت کشور دانست و اظهار کرد: وزیر صنایع دولت اول روحانی می گفت باید از خارج مدیر بیاوریم چون بلد نیستیم خود را مدیریت کنیم، عین این باور را رییس‌جمهور هم دارد و به زبان هم می‌آورد چنانکه اگر فردی بگوید می‌توانیم با اتکا به توان داخلی خود را اداره کنیم به او می‌گویند می‌خواهید دور کشور حصار بکشید و دروغ در جیب آن فرد می‌کنند. اگر   نتوانیم از ظرفیت کشور، رهبری فکور و مردم و اسلام استفاده کنیم، بسیار عقب هستیم لذا مشکل رقابت دو جریان است که یکی ضمن علاقه به قدرت می‌گوید باید با کدخدا ببندم و جریان دوم که تاکید می‌کند آنقدر ارزش داریم که بتوانیم خود را مدیرت کنیم و در حال حاضر مشکل این است که خود را گم کردیم.

زاکانی ادامه داد:  امام خمینی می‌فرمودند یک تار موی کوخ نشینان به کاخ نشینان می‌ارزد، امروز برخی مسئولین خوی کاخ نشینی گرفتند و درد کوخ نشینان را متوجه نمی‌شوند. روزی اگر فردی به فرد دیگر تعدی می‌کرد با او برخورد می‌کردند اما امروز مسئول به جان و مال مردم تعدی می‌کند همچنانکه در بالای مسجد گیاهی ملکی وجود دارد که مورد توجه پسر رییس‌جمهور بود و میخواستند با قیمت یک سوم آن زمین را از صاحب ملک بخرند اما او راضی نشد بعد برادر روحانی، فریدون سفارش کرد که این فرد مشکل امنیتی دارد و اجازه ندهند به خانه برود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به جریان فکری نامزدهای فعلی ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: این هفت نفر نامزد شبیه هم نیستند، کما اینکه دو نفر یک تفکر و پنج تا یک تفکر دیگر را دنبال می‌کنند، باید توجه کنیم که خودمان چه چیزی را می‌پسندیم و براساس همان انتخاب کنیم. نداشتن امکانات نیز یکی از دروغ‌هایی است که تفکر اول آن را در اذهان حاکم کرده است. در حقیقت گروه اول یاد گرفته نفت و منابع کشور را مفت مفت بفروشد و سر مردم‌ منت بگذارد. سال‌ها گرفتار خام فروشی بودیم در دوره اخیر که مشکلات برای کشور به وجود آمد، مدتی نتوانستیم نفت بفروشیم اما در حال حاضر
یک میلیون و صد بشکه نفت و میعانات می‌فروشیم و پول آن ظرف دوماه وارد کشور می‌شود. کشور ما انسداد ندارد، اینها دروغ می‌گویند که کشور انسداد دارد .

زاکانی یادآور شد: از اردیبهشت سال 97 با خروج ترامپ از برجام مشکلی در فروش نفت ایجاد شد و به موازات آن رویکرد دولت با مردم تغییر کرده و راست نگفت بجایش دست در جیب مردم کرد و خیانت بزرگ انجام داد تا جایی که ارزش پول ملی را به بدترین وجه کاهش داد تا بتواند خود را اداره کند، البته اگر ولخرجی نبود می‌توانستند اداره کنند. بنابراین یک دوره با خام فروشی دولت اداره می‌شد و روحانی با تورم و دست کردن در جیب مردم کشور را اداره کرد اما راه سوم برای اداره کشور وجود دارد و آن تولید است که اقتضائات آن در کشور وجود دارد اما بی‌توجهی نسبت به آن صورت می‌گیرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به وجود ظرفیت کشور برای خلق ثروت افزود: با تولید و خلق ثروت می‌توان توزیع ثروت داشت و کاری کرد که مردم آبرومندانه زندگی کنند. در حال حاضر 370هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در کشور وجود دارد، علاوه بر این 200هزار میلیارد فرار مالیاتی و به همین میزان بخشودگی مالیاتی وجود دارد که باید جلوی این اقدامات گرفته شود. در حقیقت امکانات در کشور هست اما کسی از آن استفاده نمی‌کند. چنانکه 12 میلیون تن ظرفیت پلیمری و 15 میلیون تن ظرفیت شیمیایی داریم که 8 میلیون ظرفیت پلیمری خالی است و اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود، نیازی به فروش نفت نیست، مسئولین از این ظرفیت‌ها آگاهند اما استفاده نمی کنند،مسئولین خود را به خواب زدند.

زاکانی ادامه داد: اگر کسی گفت به من رای دهید و به فردی غیر از من رای ندهید حتما ریگی در کفش دارد. جریان انقلاب نسبت به این پنج نفر ارجحیت دارد و باید دید در این جریان چه کسی ارجح است و به سراغ آن رفت، که این کاملا مشخص است. در حقیقت جریان فکری که معتقد است با توانایی‌های داخلی می‌توان کشور را اداره کرد پنج نماینده دارد، کشور دچار انسداد و مشکلات عمده نیست.

وی تاکید کرد که  در شرایط فعلی هیچ موردی واجب‌تر از ساختن ایران اسلامی به عنوان یک الگو نیست و در این راه اولویت حل مشکل معیشت مردم است، برخی علاقه ندارند در کشور کار کنند. روزانه بیش از 70میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود، در این میان  600هزار نفر بین 4تا 10خودرو دارند یعنی حدود 40 میلیون نفر خودرو ندارند که پول بنزین خود را می‌توانند دریافت کنند. زمانی در مورد نحوه توزیع بنزین به زنگنه گفتم این چه وضع توزیع بنزین است گفت روحانی گفته بالاشهری ها تهران ماشین زیاد دارند اگر به آنها بنزین ندهیم، ناراحت می‌شوند!

وی با تأکید بر حضور مردم در پای صندوق های رأی خاطرنشان کرد: حضور در  پای صندوق ضرورت جدی و انتخاب یک راه و جهت است. باید دید چه کسی می‌تواند کشور را اداره کند. اگر کسی ضمن تکیه به ملت از رهبری تبعیت کرد، پیروز است. این پنج نامزد باید باهم صحبت کنند که مردم را گرفتار تشتت نکرده و  باهم هم افزایی داشته باشند، امروز امتحان بزرگی برای نامزدها است اینکه مردم را به خود دعوت می‌کنند یا به انقلاب؟ هر پنج نفر جدی کار می‌کنند اما آیا باید تا پایان انتخابات بمانند؟ نباید اجازه داد سال 92  تکرار شود که فردی بیاید، کشور را به خاک سیاه نشاند و وزرا ماه به ماه التماس کنند اورا ببینند اما او وقت ندهد.

زاکانی در پایان با تاکید بر اینکه آینده کشور بسیار درخشان است گفت که را رسیدن به این آینده ی درخشان حضور پای صندوق، انتخاب درست و برخورد با مفسدین و افرادی است که از سر سفره مردم ارتزاق کرده و به آنها خیانت می‌کنند. با حضور در پای صندوق می‌توانیم کشور را از اختاپوس فساد و تبعیض نجات دهیم. باید پنج نامزد به سمت همگرایی برویم، البته ما در مناظرات دعوا نکردیم اما افرادی که دست خالی داشتند مانع از این شدند که بتوانیم برنامه‌های خود را به صورت بایسته و شایسته مطرح کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۳۸۷۵۱۰۰:۵۵:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۲۴
هرگونه کناره گیری باید بدون چشمداشت برای پست و مقام باشد.
ناشناس۲۰۳۸۸۰۰۰۱:۲۶:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۲۴
عالی
ناشناس۲۰۳۸۸۰۸۰۱:۳۵:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۲۴
این همه اتهامات زده چرا با سند نمیده قوه قضاییه و به مردم ثابت کنه ..
ناشناس۲۰۳۸۸۴۵۰۲:۱۰:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
واقعا ما هم نگران همین موضوع هستیم که با تقسیم شدن آرا بین این پنج نفر کس دیگری با کسب یک درصد بیشتر رئیس جمهور شود
ناشناس۲۰۳۸۸۹۵۰۳:۱۲:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
همون همتی خوب کاری کرد که در مناظرات وقتشو در پاسخ به شما.. هدر نداد
یامهدی۲۰۳۹۰۰۰۰۶:۳۲:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۲۴
احسنت به شما إن شاءالله خدا دراین مسیرتوفیق بندگی بیشتری بده . یاعلی
ناشناس۲۰۳۹۰۲۰۰۶:۵۶:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۲۴
ما یک وزارت هم به شما بدهکاریم.
ناشناس۲۰۳۹۰۳۸۰۷:۱۴:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۲۴
انشاالله نامزدهای جریان انقلاب به وحدت برسند و بعد از یک دوره دولت .. خود بزرگ پندار ، دولتی کاری و بدور از غوغاگریهای بی حاصل و کار و تلاش پیگیر و مستمر برای ایجاد امید در بین مردم سرخورده و ناراحت از سیاسی کاری و.. باشیم
ناشناس۲۰۳۹۰۹۵۰۷:۴۷:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۲۴
بسم الله از خودت شروع کن
ناشناس۲۰۳۹۱۲۵۰۸:۰۳:۴۰ ۱۴۰۰/۳/۲۴
دیدید همتی درست میگفت آقای..!!!!!
ناشناس۲۰۳۹۱۸۴۰۸:۳۵:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۲۴
مگر تا حالا واگرا بودید . به خوبی تقسیم کار کردید حالا هم احتیاجی به انصراف نیست..
علی کریمی۲۰۳۹۱۹۹۰۸:۴۶:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
جناب آقای زاکانی در مدت 32 سالی که ریاست جمهوری را تجربه می کنیم به نظر شما کدام رئیس جمهور می تواند الگوی مردم در این انتخابات باشد؟..
ناشناس۲۰۳۹۲۱۸۰۸:۵۳:۱۲ ۱۴۰۰/۳/۲۴
جریان انقلابی!!!!!!
پرهام۲۰۳۹۲۲۱۰۸:۵۴:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۲۴
#نامزد_پوششی
حسین۲۰۳۹۲۹۸۰۹:۱۷:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۲۴
کی انصراف میدی..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین