اعاده حیثیت روزنامه اصلاح‌طلب از قالیباف/ توضیحات حدادعادل درباره حضور دختر سردار سلیمانی در لیست اصولگرایان/ چرا میرسلیم از هیئت نظارت بر انتخابات شوراها استعفا داد؟

گروه سیاسی الف،   4000323107 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

اعاده حیثیت روزنامه اصلاح‌طلب از قالیباف/ توضیحات حدادعادل درباره حضور دختر سردار سلیمانی در لیست اصولگرایان/ چرا میرسلیم از هیئت نظارت بر انتخابات شوراها استعفا داد؟

آخرین آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۵۳۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۸۲۷ هزار و ۱۰۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۶۳۹ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۱۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۹۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۸ هزار و۷۱۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۲ هزار و ۹۸ نفر رسید.

رعایت 70 درصدی پروتکل‌های بهداشتی

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به کاهش پیک کرونا و فعالیت گروه‌های شغلی در شرایط کرونایی، اظهار داشت: در حال حاضر اغلب گروه‌های شغلی در حال فعالیت هستند؛ در صورتی که برخی از این مشاغل نباید در شرایط قرمز و نارنجی فعالیت داشته باشند و فقط باید گروه‌های 1 و 2 فعال باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سراسر کشور حدود 70 درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شوند. پروتکل‌ها زمانی معنادار می‌شود که شاخص ما بالای 90 درصد باشد تا بتواند بر روی کاهش بیماری تاثیر مثبت داشته باشد.

واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت کشور تا پاییز

دکتر محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه کف حداقل میزان تولید ۱۹۷ میلیون دُز در سال خواهد بود، اظهار کرد: علیرغم همه تحریم‌ها زیرساخت‌های لازم در کشور به سرعت ایجاد می‌شود و بخش مهمی از این زیرساخت ایجاد شده است. ما در تابستان بیش از ۱۰ میلیون دوز واکسن تولید داخلی را خواهیم داشت و از مهرماه نیز میزان تولید ما به بیش از ۱۰ میلیون دُز در ماه خواهد رسید؛ یعنی تا پاییز می‌توانیم تمام گروه‌هایی که در اولویت واکسیناسیون هستند عمدتاً توسط واکسن‌های تولید داخل و بخشی را از طریق واردات واکسینه کنیم تا نگرانی کلی که در کشور وجود دارد، برطرف کنیم. حتما در پاییز به ۷۰ درصد خواهیم رسید.

شانه ساز با اشاره به اینکه تمام پلتفرم‌هایی که برای ساخت واکسن در دنیا مطرح است در ایران وجود دارد و جزء معدود کشورهایی هستیم که همه پلتفرم‌های تولید واکسن را داریم، بیان کرد: اگر دُز اول واکسن را وارداتی دریافت کردیم، می‌توانیم دوز بعدی را از واکسن‌های تولید داخلی استفاده کنیم و هیچ مانع و اشکالی در این رابطه وجود ندارد. در دنیا و در کشورهایی که درصد بالایی از واکسیناسیون را انجام داده اند از پلتفرم‌های مختلف استفاده کردند به جز اسپوتنیک روسیه که نوع یک و دو آن تفاوت دارد. سازمان غذا و دارو کار علمی انجام می‌دهد.

***

پیش‌بینی بانک جهانی از آینده اقتصاد ایران

همشهری نوشت: «بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود نرخ رشد اقتصادی ایران را در سال‌2021 میلادی 2.1درصد و در سال‌های 2022 و 2023 به‌ترتیب 2.2 و 2.3درصد پیش‌بینی کرده و می‌گوید: اقتصاد ایران در سال گذشته میلادی 1.7درصد رشد داشته و ایران جزو معدود کشورهایی بوده‌ که سال‌2020 را با نرخ رشد اقتصادی مثبت پشت سر گذاشته‌ است.‌

نرخ رشد اقتصادی ایران در تابستان به نسبت بهار سال گذشته 5.2درصد و در پاییز نسبت به تابستان هم 3.9درصد رشد کرده البته با احتساب ارزش افزوده ایجاد شده در بخش نفت. بانک مرکزی می‌گوید که حتی اگر ارزش افزوده بخش نفت و گاز هم حساب نشود بازهم اقتصاد ایران در تابستان و پاییز پارسال به‌ترتیب رشدی 3.2درصد و 2.9درصدی داشته است. بر این اساس، ارزش افزوده ناشی از بخش نفت و گاز ایران که پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها به‌شدت سقوط کرده بود و حتی ارزش آن سقوطی 5درصدی را در برخی فصل‌ها‌ داشته، در تابستان سال گذشته رشدی 22.2درصدی و پاییز هم افزایش 9.7درصدی را شاهد بوده است.

بانک مرکزی رشد بخش کشاورزی ایران در پاییز سال گذشته را 5.2درصد، صنعت و معدن را 9.2درصد، ساختمان را 2.2درصد و خدمات را 0.1درصد برآورد کرده است؛ نشانه‌ای از اینکه شیوع کرونا باعث تخریب وسیع در بخش خدمات ازجمله اصناف و کسب‌وکارهای مردم شده است.»

***

اعاده حیثیت روزنامه اصلاح‌طلب از قالیباف

روزنامه سازندگی،‌ رسانه رسمی حزب کارگزاران که چندی پیش با درج تیتر درشت با عنوان «دردسر تازه‌ی قالیباف» مدعی دست داشتن قالیباف در دستکاری بودجه شده بود و جزئیاتی از آن را منتشر کرده بود، در شماره امروز خود تیتر زد: «دستکاری بودجه درست نبود».

سازندگی در این باره نوشته است: «بررسی برخی اطلاعات جدید درباره موضوع جداول بودجه 1400 و به خصوص فایل مذاکرات صحن علنی مجلس و نیز یک ویدئو از جلسه کمیسیون تلفیق نشان می دهد که برخلاف برخی ادعاها آنچه به عنوان دستکاری بودجه مطرح شده بود، درست نبوده است.

همچنین مسئولیت پاسخ به انتقادات نیز نه با رئیس یا هیئت رئیسه مجلس بلکه با هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بوده است. اوایل اردیبهشت‌ماه بود که زمزمه‌هایی درباره جداول بودجه 1400 مطرح شد، همان زمان یک نماینده مجلس از این مسئله به عنوان دستکاری بودجه یاد کرد اما بررسی‌ بیشتر سازندگی از جمله اظهارات برخی منتقدان اصلی این ماجرا نشان می‌دهد این ادعا درست نیست.

 در نهایت آنچه روشن است در عین حالی که مسئولیت مربوط به اصلاحات بودجه با هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق است، ارتباطی با رئیس مجلس ندارد. همچنین مشخص شد اشکالاتی در روند بررسی بودجه از گذشته تا حال بوده است که مجلس یازدهم مدعی است اصلاح آن را شروع کرده است.»

***

توضیحات حدادعادل درباره حضور دختر سردار سلیمانی در لیست شورای ائتلاف اصولگرایان

به گزارش ایرنا، غلامعلی حداد عادل رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست خبری با اشاره به کاندیداتوری دختر سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: بعد از اینکه اعلام شد خانم نرجس سلیمانی دختر شهید سلیمانی در فهرست پیشنهادی ما هست انتقاداتی شنیده شد. حقیقت این است که خانم نرجس سلیمانی مستقل برای نامزدی شورای شهر تهران تصمیم گرفته بودند و ما نه از تصمیم ایشان اطلاع داشتیم و نه درخواستی کرده بودیم و ما هم چند روز پیش از ثبت نام ایشان مطلع شدیم.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اضافه کرد: درک او از وصیت نامه پدرشان این بود که خانواده سلیمانی از حضور در امور اجتماعی منع نشده‌اند و این مطلب به خود او مربوط است و شورای ائتلاف دخالتی نداشته است.  

حداد عادل ادامه داد: سرکار خانم سلیمانی تصمیم داشته به صورت منفرد در انتخابات شرکت کند و احتمال دادیم اگر اطلاع رسانی مناسب صورت نگیرد وایشان رای نیاورد، دشمنان کشور در خارج و داخل کشور  این موضوع را دستاویز کنند و بگویند مردم ایران از آرمان‌های شهید سلیمانی فاصله گرفتند و ما برای جلوگیری از چنین اتفاقی امکانات را در اختیارشان گذاشتیم و خواستیم در فهرست ما باشند و ایشان هم پذیرفتند.

وی با اشاره به تحصیلات دختر شهید سلیمانی در رشته حقوق و علوم سیاسی، ادامه داد: ابتدا به دلیل حاشیه‌ها به او پیشنهاد انصراف دادیم اما او مصر بود. امیدواریم راه پدر را ادامه دهد.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، خاطرنشان کرد: وجود نام «سلیمانی» را در لیست خود باعث افتخار می‌دانیم. دختر شهید سلیمانی به خدمات اجتماعی علاقه دارد و امیدوارم موفق شود و بتواند راه پدر را ادامه دهد. با برخی اطرافیان نگران بودیم که برخی فکر کنند که می‌خواستیم به اعتبار لیست خود بیفزاییم. ما اصرار کردیم و به درخواست ما، او وارد شد.

حدادعادل اضافه کرد: خودمان در ابتدا به او پیشنهاد انصراف دادیم اما نرجس سلیمانی مصمم بود و است و موافق گنجاندن نامش در لیست بود و ما نام سلیمانی را در لیست خود یک افتخار  و مایه برکت می‌دانیم.

***

شرط عراقچی برای رسیدن به توافق در دور جدید مذاکرات

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه پرس تی وی درباره روند مذاکرات وین اظهار داشت: آنها (سایر طرف های برجام) باید به جمهوری اسلامی ایران اطمینان دهند که آنچه در گذشته اتفاق افتاد (خروج آمریکا از توافق) در آینده تکرار نخواهد شد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این منظور، ما نیازمند بحث و رایزنی های زیاد سیاسی، فنی و قانونی هستیم و تا هر زمان که لازم باشد به این گفت‌وگوها ادامه خواهیم داد.

رئیس تیم ایران در مذاکرات وین پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین هم تصریح کرده بود: ما به دنبال رسیدن به یک توافق خوب و مطلوب برای جمهوری اسلامی ایران هستیم و در این مسیر نه عجله می کنیم، نه وقت را تلف می‌کنیم. البته هر چه زودتر به توافق نهایی برسیم بهتر است.

عراقچی ادامه داد: مهم این است که در این توافق آن اصولی که جمهوری اسلامی می خواهد رعایت شده باشد و به آن شاخص‌هایی که مد نظر ماست رسیده باشیم.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته های کلیدی خود قطعا توافق نخواهد کرد.

***

چرا میرسلیم از هیئت نظارت بر انتخابات شوراها استعفا داد؟

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده تهران در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به استعفای خود از هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: اعتراضی که من کردم این است که از طرف افراد صاحب نفوذ مداخلاتی صورت گرفته بود و مانع ایفای وظیفه ما به طور سالم و صحیح در طول این ۲۰ روز گذشته می شد و دقت عمل ما را کاهش داده بود چون ما باید جوابگوی مردم باشیم. اینکه بعضی از بزرگواران پیش ما بیایند و فشار آورند که ما قسم و آیه می خوریم که اینطور نیست و این کار انجام نگرفته است و ما گفتیم دوستان عزیز ببینید در مورد زمین خواری، در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز اگر قسم بخورید، خیلی ممنون! ما از شما متشکریم اما سند این کار وجود دارد و این کار انجام شده است،. این موضوع در شورای شهر از مسائل بسیار مهم، توجه به این مسائل است که آیا افرادی که بودند دارای سابقه زمین خواری، ساخت و ساز غیر مجاز، اختلاس و .. بوده اند یا نبودند، چون اساس کار، اینها است و ما نمی توانیم در اینطور مسائل سهل انگاری کنیم. 

وی یادآور شد: از طرفی دیگر عده ای خدمت ریاست مجلس شورای اسلامی آمدند و گفتند افراد زیادی رد صلاحیت شدند که نباید رد می شدند و افرادی تایید شدند که نباید تایید می شدند و خلاصه باز هم در یک جلسه ای آقای وزیر کشور به مجلس آمدند تا به برخی از سؤالات پاسخ دهند و از فرصت استفاده می کنند و خدمت رئیس مجلس مساله را مطرح می کنند و ما هم جلسه ای در مجلس داشتیم در مورد اینکه چگونه  اقدام کنیم؛ قرار شد ما مجموعه اسنادی که اعتبار لازم دارد را مورد توجه قرار دهیم و کارمان در هیئت نظارت این باشد که صدور رای ما استحکام لازم را داشته باشد و در همین حد باید کار فیصله پیدا می کرد، لاکن من خیلی ناراحت و برافروخته شدم از اینکه دیدم اولا عواملی که از طرف برخی از شخصیتها عوامل واسطه بودند، یعنی خودشان نمی آمدند اما این واسطه ها را می فرستادند که در پرونده ها مداخله کنند تا برخی از ردی ها را تایید و برخی از تاییدی ها را رد کنند؛ این کار نادرستی بود و من معتقدم این کار نباید صورت می گرفت و نباید از اینکه ما احترام افراد را نگه می داشتیم سوءاستفاده می شد. 

میرسلیم تصریح کرد: ما همه اینها را تحمل کردیم ولی این قسمت آخر را که متاسفانه وزارت کشور با جسارت از قبول نظریه ما که طبق ماده ۶۳ بررسی شده بود استنکاف کرد موجب شد که من بگویم دیگر نمی توانم قبول مسؤلیت کنم و دیگر نمی توانم جوابگوی آنچه که صورت گرفته باشم.

 

 

دیدگاه کاربران

mostafa.kmali95@yahoo.com۲۰۳۸۳۸۴۲۱:۰۳:۵۹ ۱۴۰۰/۳/۲۳
قابل توجه کاندید های ریاست جمهوری تنها راه نجات کشور و انقلاب اجرای قانون مشروعیت سنجی اموال و قانون اعاده اموال نامشروع ..می باشد
ناشناس۲۰۳۸۶۸۴۰۰:۱۰:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۲۴
درختی ۸سال بار ندهد باز هم نمیدهد. #نه_به_یاران_روحانی البته اگه شرکت کنم فقط برای همینه
ناشناس۲۰۳۸۷۱۴۰۰:۳۲:۱۷ ۱۴۰۰/۳/۲۴
از نمایندگان محترم مجلس و شخص آقای قالیباف که چهار سال پیش فریاد مبارزه با ۴ درصدی ها را میزدند درخواست میشود طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را عملیاتی کنند و حال که ..
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۳۸۴۱۵۲۱:۳۱:۰۷ ۱۴۰۰/۳/۲۳
سلام و درود به همکاران - من با توجه به جمیع جهات خواه برنده انتخابات شویم و خواه برنده انتخابات نشویم به عنوان یک وظیفه که بعدها لااقل نزد وجدان خود احساس پشیمانی نکنم با میل و رضایت در انتخابات روز 28 خرداد شرکت خواهم کرد و با افتخار به جناب آقای دکتر عبدالناصر همتی هم رای خواهم داد و این تصمیم ذره ای از مراتب ارادت همیشگی ام به .. جناب آقای خاتمی(..) کم نخواهد کرد. و من الله التوفیق پیام ارسالی من به کانال واتساپی تالار گفتگوی س.م.ا (سازمان معلمان ایران)..
ناشناس۲۰۳۸۶۴۷۲۳:۴۹:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۲۳
چراازطرف جمع معلمان صحبت می‌کنی ؟نظرخودته هشت سال گندزدن به مملکت به احتمال زیاد جنابعالی مستثنی بودی و..
ناشناس۲۰۳۸۶۶۱۲۳:۵۶:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۲۳
از بس بی بصیرتی
ناشناس۲۰۳۸۸۰۴۰۱:۲۹:۲۹ ۱۴۰۰/۳/۲۴
فرمايش تان خيلي مطلبه .. خيلي !!
ناشناس۲۰۳۸۸۸۷۰۲:۵۸:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۲۴
شماها اگر انصاف داشتید در این ۸ سال برای دیدن صف سبد کالا، صف خرید مرغ ، صف جلوی بورس برای گرفتن‌پول اندک دارایی شون که با دعوت دولت نابود شد ، و الی آخر باید درد میگرفت نه الان که به کسی رای بدهی که یکی از مسببین وضع موجوده مانند خودکسی که شعار تکرار می کنیم رو در۹۶ سر داد
ناشناس۲۰۳۸۹۲۹۰۴:۴۹:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۲۴
توخیلی اشتباه کردی که ازطرف دیگر معلمان نظردادی
ناشناس۲۰۳۹۱۹۵۰۸:۴۵:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۲۴
جناب آقای حسین سلطان خداوند به ما عقل داده ما چگونه به این آقای همتی اطمینان کنیم وسکان جمهوری اسلامی را دست ایشان بسپاریم که ایشان بعنوان رئیس بانک مرکزی ارزش پول ملی را اینهمه ذلیل کرده وبورس را به بحرانی رسانده در ضمن احتمالاً ایشان بگویند که من به مسئولین هشدار دادم ولی چرا به مردم این هشدار را ندادند اگر درست میفرمایند اگر دلسوز مردم بودند همان وقت استعفا میکردند وبه مردم اطلاع رسانی میکردن که مردم چون میخواستند سر شما را شیره بمالند من راضی نشدم واین کار را کردم ما نیز امروز از ایشان حمایت میکردیم آقای سلطان در این مورد همکاران درمورد شما حتماً شک خواهند کرد از طرف خودتان تصمیم بگیرید نه همکاران موفق باشید
ناشناس۲۰۳۸۴۲۰۲۱:۳۳:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۲۳
قبلا فقط دشمن خارجی داشتیم حالا دشمن داخلی هم داریم
ناشناس۲۰۳۹۱۲۱۰۸:۰۲:۴۶ ۱۴۰۰/۳/۲۴
از همون اولش هم داشمن داخلی داشتیم . بی رحم تر .. از دشمن خارجی
ناشناس۲۰۳۸۴۳۸۲۱:۴۹:۱۵ ۱۴۰۰/۳/۲۳
رای آوری دختر محترم سردار سلیمانی هرگز منوط به لیست شما و دیگران نیست آقای حداد _____ اینکه اصلاحطلبها و اصولگراها سعی میکنند از نام سردار و اهل بیت محترمش وجهه‌‌ی خود را ترمیم و .. نیست
ناشناس۲۰۳۸۴۷۸۲۲:۱۵:۱۶ ۱۴۰۰/۳/۲۳
جناب آقای حداد عادل. اینها همه توجیهات رفتار شماست. چرا خانم سلیمانی آمدند که بیم انتخاب نشدن و لطمه به سردار مطرح شود. ..
ناشناس۲۰۳۹۱۱۸۰۸:۰۱:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۲۴
آمدن یا نیامدن یه کسی چه ربطی به ایشون داره ؟؟؟؟
ناشناس۲۰۳۸۵۰۶۲۲:۳۲:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۲۳
آقای حداد خیلی از زحمات .. شما سپاسگزاریم که حواستون به همه جا و همه کس هست و براشون تعیین تکلیف میکنید !
ناشناس۲۰۳۸۵۱۰۲۲:۳۳:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۲۳
الان سمت ایشون چیه ؟!
نیما۲۰۳۸۶۵۵۲۳:۵۲:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۲۳
با سلام خدمت دوستان بنده هم باافتخاردرانتخابات شرکت می کنم رای من به دکتر اقتصاد جناب آقای همتی می باشدامیداورام ایشان بتواند ایران عزیز را از تحریم ها ی وحشتناک نجات دهد.
ناشناس۲۰۳۸۶۸۷۰۰:۱۱:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۲۴
این قدیمی ها به هیچ عنوان نمیخواهن جوانان مستقل به حلقه مدیریتی کشور راه پیدا کنن هزار یک دلیل .. میارن واقعا اینقدر قدرت شیرین ..است
رضا۲۰۳۸۷۰۱۰۰:۲۳:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
رای دادن به .. حامیان روحانی خیانت به مردم
صداقت۲۰۳۸۷۲۴۰۰:۳۹:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
من به امیدخداوندجهت نجات مردم اززیر ظلم برخاسته ازطرف سرمایه داران لیبرال به کاندید جبهه انقلاب رای میدهم،تاپیش خداوندومردم شرمنده نباشم
مال باخته۲۰۳۸۷۸۱۰۱:۱۴:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۲۴
بنظر ۸۰ میلیون ایرانی که زندگی‌شان نزول کرده باید هم اوضاع بانک مرکزی و اقتصاد دولت صعود کنه وقتی دولت جیب همه رو زده .. در دولت روحانی اتفاق افتاد بیچاره مردم .
یوسف۲۰۳۸۸۲۸۰۱:۴۹:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
سلام جناب حداد عادل، نیاز نبود از ایشان برنامه بخواهید؟ ایشان قبلا چه جایگاهی داشته؟ خب رأی نیاورد، مگر ارتباطی با سردار سلیمانی دارد؟ خیلی از فرزندان، راه پدر را ادامه نمی دهند.
ناشناس۲۰۳۸۸۶۳۰۲:۳۶:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۲۴
آقای حداد لطفا نام و یاد شهید سلیمانی را مصادره و مال خود نکنید.
ناشناس۲۰۳۸۸۹۶۰۳:۱۶:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۲۴
من با دیده باز به آقای همتی رای خواهم داد چه رای ببرد و نبرد وظیفه خود را انجام می دهم
ناشاناس۲۰۳۸۹۲۶۰۴:۴۰:۰۷ ۱۴۰۰/۳/۲۴
واقعا برای حدادعادل متاسفم ..دخترسردارهرکجا باشندقابل احترام هستندوخواهندبودشما لطفا.. فعلا به مدرسه .. خودتون برسیدمردم ایران نام ویادوفرزندان شهیدسلیمانی درتاریخ خودثبت میکندوبه نیکی یادمیکنندافتخارایران وایرانی ها هستند ..
ناشناس۲۰۳۹۱۴۰۰۸:۱۲:۴۶ ۱۴۰۰/۳/۲۴
خروجی مفید این فرهنگستان زبان فارسی با ریاست حداد ؛ برای مردم و کشور چیه با اینهمه بودجه متعلقه سالانه ؟
ناشناس۲۰۳۹۱۵۳۰۸:۲۲:۳۸ ۱۴۰۰/۳/۲۴
دختر شهید سلیمانی هم یک شهروند است وحق دارد در انتخابات شرکت کند حالا رای بیاورد یا نیاورد از ارزشهای والای شهید عزیز چیزی بنظر بنده حقیر کم نخواهد شد اصلاً مامردم وقتی که رای میدهیم باید تخصص وکارایی ایشان را در نظر بگیریم نه اینکه دختر شهید سلیمانی بودن را خوب بگذارید مستقل شرکت کند در لیست هیچ جناحی نباشند ایشان ویا اینکه باز تصمیم با خود ایشان است ولی بنده مطمئنم خانم سلیمانی سر سُفره شهید سلیمانی بزرگ شده ودر شورای شهر انشاالله موفق خواهد شد که در آنجا از اموال مردم خوب نگهبانی خواهندکرد نخواهند گذاشت که به بیت المال دست درازی شود
ناشناس۲۰۳۹۲۲۸۰۸:۵۶:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۲۴
اقای‌حداد‌عادل‌شما‌اصلا‌چی.. این‌مملکتی‌که‌برای‌دیگران‌تعیین‌تکلیف‌میکنی..
صافی۲۰۳۹۳۱۴۰۹:۲۲:۴۹ ۱۴۰۰/۳/۲۴
خواهر عزیز نرجس سلیمانی نام و آوازه پدرتان آنقدر بزرگ است که اگر در انتخابات رئیس جمهوری شرکت می کردید حتما پیروز بودید ..،.. بعد از شهادت سردار سلیمانی در مجلسی بودیم شخصی که مخالف سردار بود گفت که به زودی خانواده اش به پست هایی می رسند و من و عده ای از یاران سردار با ایشان مجادله کردیم که فرزندان آن شهید هم مانند خودش پست و مقامی نخواهد داشت اما ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین