تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع و امداد و نجات

گزارش بازرگانی،   4000323016

تجهیزات محافظت شخصی (PPE) لباس محافظ ، کلاه ایمنی ، عینک محافظ ، یا سایر لباس ها یا وسایلی است که برای محافظت از بدن فرد استفاده کننده از آسیب طراحی شده است. تجهیزات محافظتی ممکن است برای اهداف ایمنی شغلی خصوصا برای کار در ارتفاع و امداد و نجات استفاده شود که در این مطلب شرحی از تجهیزات مورد نیاز آنها داده شده است.

C:\Users\Art\Desktop\type-of-safety-helmet.jpg

شرکت هایی که برای کارمندان خود ارزش قائل هستند تجهیزات ایمنی مناسب کار را ارائه می دهند. ایمن نگه داشتن کارگران به معنای از دست دادن دستمزد ناشی از حوادث ناشی از کار نیست و شرکت پس از آن وقت و هزینه ای را از دست نمی دهد. لوازم ایمنی ممکن است به صورت تجهیزات محافظتی شخصی ، ابزارهای ایمن تر ، یا ابزارهایی باشد که کارگر را از قرار گرفتن در معرض مواد مضر آگاه می کند.

تجهیزات ایمنی کار چیست؟

تجهیزات ایمنی محل کار در برابر آسیب دیدگی فرد استفاده کننده یا کاربر محافظت می کند. اغلب اوقات ، تجهیزات ایمنی به شکل تجهیزات محافظ شخصی پوشیدنی یا PPE است. با این حال ، برخی از ابزارها از طراحی ایمن تری برخوردار هستند و احتمال آسیب دیدگی آنها کمتر است.

همچنین در محل کار ممکن است ابزارهایی برای کمک به امنیت کارمندانشان به کار گرفته شود. این ابزارها ممکن است تماس با یک ماده خطرناک را ثبت کنند یا عوامل محیطی مانند کیفیت هوا را کنترل کنند.

انواع تجهیزات حفاظتی ایمنی در محل کار

بسته به شغل و محل کار چندین تجهیزات مختلف ممکن است برای یک کارگر لازم باشد.

  • کلاه ایمنی از سر کارگران در برابر سقوط اجسام احتمالی محافظت می کنند. این موارد بسته به ترجیح یا شغل کارمند ممکن است طرح های مختلفی داشته باشند. برخی از آنها شامل مهار داخلی یا بندهای عرق می باشد.
  • عینک ایمنی مانع از ورود اجسام خارجی خطرناک به چشم کارگر می شود. برای کسانی که باید با اشعه مادون قرمز ، جوشکاری یا چراغ های روشن دیگر کار کنند ، کلاه ایمنی جوشکاری با محافظ ایمنی یا عینک جوشکاری راه حل بهتری است.
  • آسیب شنوایی می تواند با قرار گرفتن در معرض صدای بالاتر از 70 دسی بل برای مدت طولانی آغاز شود و هر چیزی بیش از 120 دسی بل می تواند باعث آسیب فوری شود. کارگرانی که در محیط های صنعتی در معرض صداهای بلند قرار دارند باید نوعی محافظ شنوایی داشته باشند. گوشهای پلاستیکی و گوش گیرها (ایرماف) دارای درجه بندی های مختلف هستند ، بنابراین مدیران ایمنی باید بر اساس آن انتخاب کنند.
  • کارکنان در معرض خطرات تنفسی همیشه باید از ماسک استفاده کنند. اگر کارگران در معرض مداوم گازهای مضر قرار بگیرند ، باید از دستگاه تنفس استفاده کنند.
  • کفش ایمنی بسته به نیاز کارگران متفاوت است. کارگران صنایع برای جلوگیری از آسیب دیدگی پا باید از کفش های انگشتی استیل استفاده کنند کارمندان در مشاغلی که لغزش شایع است باید کفشی با کف ضد لغزش بپوشند.
  • دستکش یک قسمت اساسی از PPE است ، زیرا می تواند در برابر گرما ، مواد شیمیایی یا پارگی محافظت کند - همه آسیب های شایع دست. ضخامت دستکش ها و موادی که از آنها ساخته شده باید مطابق با عملکرد شغلی محافظت کند.
  • لباس های ایمنی به طور کلی برای دید زیاد دارای شبرنگ هستند. جلیقه ها و شلوارهایی که نوار شبرنگ دارند نیز در این گروه قرار می گیرند.

انواع ابزارهای ایمنی

تجهیزات حفاظتی ایمنی در محل کار فراتر از لباس محافظ است. بسته به شغل ، ابزار می تواند سطح ایمنی بیشتری به فعالیتهای روزمره کارگر اضافه کند. برای کارگران برق ، ابزارهای غیر رسانا ضروری است. این ابزارها از مواد غیر رسانا ساخته شده اند و در صورت مواجه شدن با سیم زنده کاربر را دچار شوک یا برق نمی کند.

برای کارگرانی که با اشیا تیز کار می کنند ، دستکش مناسب می تواند از آنها در برابر پارگی محافظت کند. با این حال ، استفاده از تیغه های ایمن می تواند محافظت بیشتری در برابر بریدگی های تصادفی ایجاد کند. در حالی که تیغه های ایمنی Slice's به گونه ای طراحی شده اند که از ایمنی بالاتری برای استفاده برخوردار هستند ، اکثر تیغه های سرامیکی به همان اندازه تیزهای فلزی خود هستند.

کارکنانی که مرتباً از ابزار دستی استفاده می کنند ، باید در صورت امکان از ابزارهای ارگونومیک استفاده کنند. نگه داشتن این ابزار برای مدت طولانی بدون ایجاد خستگی یا صدمه های سخت قابل درمان راحت تر است.

تجهیزات کار در ارتفاع چیست؟

امروزه با وجود تاکیدات بسیار زیاد از طرف سازمان های استاندارد و ایمنی سنجی در مورد رعایت ایمنی در هنگام کار در ارتفاع باز هم شاهد صدمات و تلفات ناشی از سقوط در حین کار هستیم چرا که موارد و مقررات ایمنی و همچنین استفاده از تجهیزات ایمنی این شغل که تجهیزات کار در ارتفاع می باشد، آن طور که باید جدی گرفته نمی شود. باید توجه داشت که استفاده صحیح از تجهیزات کار در ارتفاع و رعایت نکات ایمنی در حین شغل های نیازمند به کار در ارتفاع به میزان بسیار قابل توجهی از حوادث کار در ارتفاع می کاهد.

کار در ارتفاع به هر کاری گفته می شود که فرد به طور بالقوه ممکن است سقوط کند و به خود آسیب برساند. نردبان ، لبه سقف ، دهانه کف و حتی اسکله بارگیری را می توان در ارتفاع کار کرد. در صنعت کلی ، برای هرگونه تغییر قد از 4 فوت یا بیشتر ، OSHA به حفاظت از سقوط نیاز دارد.

C:\Users\Art\Desktop\work-at-height.jpg

تجهیزات ایمنی مناسب کار در ارتفاع انتخاب کنید:

اگر می خواهید از سیستم های دستگیری شخصی سقوط (PFAS) استفاده کنید ، باید اطمینان حاصل کنید که تجهیزات مناسب را انتخاب کرده اید. کلیه هارنسهای تمام بدن که مطابق با استانداردهای ANSI هستند ، علی رغم هزینه تمام شده ، مشابه یکدیگر هستند. فقط ممکن در برخی امکانات اضافه شده مانند حلقه های اضافی D ، مواد ضد آتش ، یا طراحی بدون قوس تفاوت داشته باشند.

تحقیقات خود را انجام دهید و تعیین کنید که واقعاً به چه چیزهایی نیاز دارید. اگر کارگرانی دارید که در ارتفاع جوشکاری می کنند ، احتمالاً یک نایلون استاندارد محافظ حرارتی مورد نیاز شما نخواهد بود، Kevlar ممکن است بهترین گزینه باشد. راحتی مهم است ، اما نگرانی اصلی این است که توانایی تنظیم مهار را داشته باشد تا به درستی با کاربر متناسب باشد ، اطمینان حاصل شود که همانطور که طراحی شده کار می کند.

لنیارد نیز باید به درستی انتخاب شود. بسته به ارتفاعی که در آن کار می کنید ، یک بند 6 اینچ دارای دستگاه کاهش سرعت ممکن است از کارگر شما محافظت نکند. در عوض ، یک بند قابل جمع شدن ممکن است لازم باشد. هر شرایط متفاوت است ، بنابراین شما باید شرایط کار و وظیفه انجام شده را ارزیابی کنید تا به کارمندان خود چیزی بدهید که در واقعا از آنها محافظت کند.

تجهیزات ایمنی امداد و نجات

خدمات جستجو و نجات و فوریت های پزشکی در درجه اول قرار دارند. اولویت اصلی پس از یک فاجعه طبیعی ارائه کمک های اولیه و خدمات پزشکی فوری به افراد آسیب دیده است. ساکنان محلی ، متخصصان بهداشت ، کارگران اورژانس و افسران ایمنی عمومی اولین پاسخ دهندگان هستند.

عملیاتهای امداد و نجات که توسط آتش نشان ها، معدنچیان، کوهنوردان، حلال اهمر و ... در مکان های دورافتاده یا در موقعیت های شهری به دنبال یک فاجعه طبیعی یا مصنوعی انجام میشود نیاز به ابزار و تجهیزات ویژه ای برای ایمنی کارکنان و صدمه دیدگان دارد. با توجه به نوع حادثه و فعالیت هر گروه تجهیزات ایمنی امداد و نجات متناسب بایست انتخاب شود. در ادامه به وسایل ایمنی مورد نیاز آتشنشانان اشاره شده است.

بررسی تجهیزات ایمنی امداد و نجات مناسب آتشنشانان

آتش نشانان در طول کار خود در معرض خطرات قرار دارند و به تجهیزات محافظت شخصی مناسب (PPE) نیاز دارند. لباسهای محافظ اطفا حریق برای استفاده در طول وظایف مهار آتش ساختاری داخلی به آتش نشانان ارائه می شود.

محافظت از سر آتش نشانان

آتش نشانانی که در معرض خطرات آسیب دیدگی سر قرار دارند باید از PPE مناسب استفاده کنند که شامل کلاه ایمنی و عایق محافظ باشد. کلاه ایمنی آتش نشانی باید تهویه مناسبی داشته باشد و مناسب کار در محیط های گرم باشد ضمن آنکه در برابر آتش بر اساس استانداردها از سر شما محافظت کند. علاوه بر خطرات آشکار گرما ، آتش نشانان در معرض گازهای سمی ، اشیا تیز ، زمین ناهموار ، سطوح لغزنده ، مایعات بیولوژیکی ، مواد شیمیایی ریخته شده و برق هستند. به همین دلیل لباس فرم آتش نشانی باید بهترین حفاظت ممکن را برای آنها ایجاد کند.

لباس ایمنی آتش نشانی

لباس یک آتش نشان از پارچه مصنوعی مقاوم در برابر آتش ساخته شده است که پس از قرار گرفتن در معرض آتش مقاومت ساختاری خود را حفظ می کند و در برابر بریدگی و پارگی مقاومت می کند. سطح خوبی از محافظت بدون تشدید فشار متابولیکی گرما برای آتش نشان فراهم می کند. این طراحی شده است تا انعطاف پذیری خوبی ایجاد کند و یقه دارای یک زیپ بلند است تا از بسته شدن کامل ژاکت به گردن اطمینان حاصل کند. سطح بالایی از مقاومت در برابر حرارت را فراهم می کند بدون اینکه پوشیدن آن بسیار سنگین باشد.

C:\Users\Art\Desktop\3.jpg

هودهای محافظ – عایق آتش

هودهای محافظ را باید هر زمان که احتمال آسیب دیدگی در اثر گرما و یا شعله در معرض پوست وجود دارد استفاده کنید. از آسترهای کلاه ایمنی باید علاوه بر هودهای محافظ استفاده شود.

چکمه یا بوت

چکمه های اطفا حریق به گونه ای طراحی شده اند که ایمنی و آسایش را برای استفاده کننده فراهم می کنند. آنها دارای زیره لاستیکی بالشتکی با تراکم دولایه هستند که وزن بوت را کاهش می دهد و مچ پا و آسیب های ناشی از ضربه اسکلتی را کاهش می دهد. علاوه بر این ، این کفش در برابر آتش و نفوذ آب مقاوم است. یک آستر داخلی ضد حریق مصنوعی کامل با امکان تنفس بهتر پا و افزایش محافظت در برابر حرارت حرارتی و تابشی ، راحتی بیشتر را در استفاده کننده ایجاد می کند.

کلاه ایمنی

روندهای بین المللی کلاه آتش نشانی تقریباً هر پنج سال تغییر می کند. کلاه ایمنی موجود برای آتش نشانان FRNSW مطابق با استاندارد استرالیا برای کلاه ایمنی آتش نشانی است. کلاه ایمنی به گونه ای طراحی شده است که بادوام ، ضد ضربه ، محافظ و تا حد ممکن سبک وزن باشد. رنگ کلاه ایمنی بسته به درجه آتش نشان متفاوت است. اکثر آتش نشانان دارای کلاه ایمنی زرد هستند ، در حالی که فرمانده سیاه می پوشد.

دستکش

آتش نشانان برای محافظت در برابر خطرات مختلفی که ممکن است در انجام وظایف خود تجربه کنند ، دستکش های مختلفی دارند. به عنوان مثال دستکش های جراحی برای محافظت در برابر خطرات بیولوژیکی (به عنوان مثال مایعات بدن) ، دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی ، دستکش های عمومی و دستکش های مقاوم در برابر حرارت برای اطفا حریق عمومی وجود دارد. هیچ دستکش خاصی وجود ندارد که بتواند از تمام خطرات محافظت کافی داشته باشد. برای اطمینان از ساییده شدن دستکش صحیح ، آموزش ، تجربه و نظارت لازم است.

دستگاه تنفس

آتش نشانان هنگام انجام اطفا حریق ساختاری داخلی و یا در مناطقی که ممکن است در معرض درجه حرارت بالا ، کمبود اکسیژن ، مواد سمی ، غلظت دود ، گرد و غبار ، تشعشع حرارت یا سوختن زغال سنگ باشند ، توسط دستگاه های تنفسی مورد نیاز هستند.

جلیقه های ایمنی با دید بالا

گاه به گاه آتش نشانان موظفند در جاده ها یا در مجاورت جاده ها یا مناطقی که باید به وضوح قابل مشاهده باشند فعالیت کنند. برای این شرایط ، آتش نشانان از یک جلیقه زرد آهکی با نوار بازتابنده نقره استفاده می کنند. جلیقه این اطمینان را می دهد که پرسنل در وضعیت غیر آتش نشانی می توانند توسط رانندگان عبوری به اندازه کافی دیده شوند.

این وسایل مهم ترین تجهیزات آتش نشانی است اما چندین مورد دیگر بسته به شرایط و محیط لازم است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین