مهرعلیزاده: دولت من دولت زندگی است

سیاسی،   4000321006 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دولت زندگی به فکر زندگی با امید، نشاط، عزت، آبرومندی هر ایرانی است و با هر درگیری و جنگ مخالف است.

محسن مهرعلیزاده در گفت و گو با مردم از  شبکه استانی مرکز ایلام اظهار کرد: من محسن مهرعلیزاده متولد هشت مهرماه سال ۱۳۳۵ از شهر مراغه دارای لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه تبریز، فوق لیسانس مهندسی مکانیک از تبریز، دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران و همچنین درس خوانده دکترای اقتصاد مهندسی از کشور هلند هستم که از ۲۵ سالگی وارد بازار کار شده و علاوه بر مدیریت در صنعت خودرو، معاون صنایع سنگین به مدت پنج سال را تجربه کردم.

وی گفت: ایرانی باید همواره به خود افتخار کند چرا که وقتی مطالعه می کنیم متوجه می شویم که سابقه برخی از کشورهای قاره آفریقا و آسیا به بیش از ۳۰۰ سال نمی رسد اما امپراتوری ایران کوروش بزرگترین و قوی ترین امپراتوری بود و ما به ایرانی بودن و این تاریخ سرافراز خود باید احترام گذاشته و افتخار کنیم که بدون جنگ و درگیری توانسته ایم نه تنها اسلام را حفظ کنیم بلکه خود توان آموزه دادن به اسلام را داشته باشیم.

وی مهم ترین مشکل فرا روی کشور در شرایط فعلی را قطع ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، فساد، رانت و موانع ایجاد شده برای تولید دانست و گفت: با اتکا به تجربیات و تحصیلات و اشراف بر همه مسایل پولی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه می توانم در صورت اعتماد مردم این مشکلات را برطرف کنم.

مهرعلیزاده ادامه داد:  همه مردم می دانند که مشکل اقتصادی مهم ترین مشکل کشور است که برای رفع آن نباید مردم کار را به افراد فرهنگی، نظامی و حقوقدان و دیگر حوزه ها واگذار کنند بلکه رفع مشکل کشور نیازمند یک  شخصی است که مهارت و دانش اصلی او اقتصاد باشد.

وی افزود: اگر ما یک مشکل قلبی داشته باشیم به سراغ متخصص قلب خواهیم رفت و برای رفع مشکل اصلی پیش روی کشور باید به سراغ یک شخص اقتصاد دان باشیم و او را انتخاب کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری دولت خود را دولت زندگی نام برد و  گفت: دولت زندگی به فکر زندگی با امید، نشاط، عزت، آبرومندی هر ایرانی است و با هر درگیری و جنگ مخالف است.

مهر علیزاده ادامه داد: در دولت من برنامه داریم حداقل  یارانه پنج دهک پایین مردم را افزایش دهیم و برای  اشتغال، مسکن، بازنشستگان و مبارزه با قاچاق و رانت برنامه های کاملا مشخص داریم که سه کتاب تألیف شده است.

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: ما قوانین اجتماعی و قانون اساسی داریم که ما و بزرگان ما به آن قانون رای داده اند و در این دنیا یکبار شانس زندگی کردن داریم  بنابراین باید بر اساس آن زندگی کنیم و در این راستا حق مداخله و فشار نباید وجود داشته باشد.

مهرعلیزاده اضافه کرد: بنده با کمترین امکانات موسس منطقه آزاد کیش بودم و زیر بنای های اصلی این منطقه را بنیان نهادم و پس از آن مسولیت نیروگاه اتمی را نیز تجربه کردم.

این نامزد ریاست جمهوری به تجربیات مدیریتی خود در دولت اصلاحات نیز اشاره کرد و گفت: بنده در دولت نخست آقای خاتمی استاندار خراسان رضوی شدم که اقدامات بسیاری در آن زمان در این استان انجام شد و در دولت دوم آقای خاتمی نیز سمت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی را تجربه کرده و درخدمت جوانان بودم.

وی یادآور شد: با اتکا به رای و نظر مردم با قاطعیت و شجاعت تمام به تمام رویه های غلط را برای همیشه  پایان خواهم داد و زندگی شرافتمندانه را برای ایرانیان خواستارم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کار ارزشمندی که تحت عنوان برجام در سه سال اول دولت تدبیر و امید به امضا رسید، قویترین معاهده بین المللی تاریخ ایران است که در سازمان ملل تصویب شد.

مهرعلیزاده یادآور شد: برجام با تلاش دولت، مجموعه نظام و با یادآوری، مراقبت و نظارت عالی ترین سطح تصمیم گیران نظام، مقام معظم رهبری و سایر باعث شد ایرانیان نظریات خود را اعلام و اعمال کنند و به حق غنی سازی خود برسند حقی که تا دیروز نادیده گرفته می شد و آن را مکتوب کنند و بواسطه آن خطر چندین تحریم که منجر به جنگ و ناامنی می شد از سر ایران پرافتخار رد شود.

وی افزود: من فرزند ایرانم کسی که عمری در جهت آنچه که نیت خیر برای ساختن ایرانی عزیز و ایرانیان سرافراز با نیتی پاک برای بنیان نهادن نهادهای راحتی و آرامش و آسایش شما ایرانیان پرافتخار تلاش کرده است.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخبات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز کشور ما در موقعیت و مقطع تاریخی قرار دارد و مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد که توسط آن بتوانند با تکیه بر تجربیات گذشته خود راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده و بسیاری که در کشور موجود است دست یابند و با انتخابشان خدمتگذاری بر سر کار بیاورند که بتواند به تمام معنا در خدمت مردمش باشد.

وی ادامه داد:  متاسفانه مسائل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه، قشر نادار و قشر مرفه، افزایش سطح خط فقر، رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جامعه و ۷۰ دهک جمعیتی جامعه از آن طرف کشمکش های بی حاصل بین افراد، گروه ها، نظرگاه ها و صاحب نظران مختلف در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و تاسف بار از آن باید اذعان کنم در کشوری زندگی می کنیم که هر چند با نیت خیر مسئول یا مسوولان متاسفانه دست های ناپاکی، اختلاس، دزدی، فساد و دست درازی به بیت المال، فشار و تحمیل زندگی سخت بر مردم را در رویه های اجرایی خود برگزیده اند و چنان زندگی را برای مردم فراهم کرده اند که امیدشان به آینده خیلی کمتر از آنچه که باید باشد، شده است.

مهرعلیزاده اضافه کرد: کشوری که می‌تواند به قوی ترین کشور منطقه تبدیل شود با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که متاسفانه این اقدامات باعث شد اعتماد مردم به نظام، حاکمیت و مدیریت مدیران اجرایی به مقدار زیادی آسیب دید و این عدم اعتماد سرمایه سنگینی است که از بین می رود و باعث می شود حتی در صورتی که مسئولان بخواهند کار درست و در جهت منافع ملی و مردم انجام دهند مورد پذیرش مردم واقع نشود و این در واقع بدترین موقعیت ممکن است.

وی افزود: باید واقعیت را گفت مردم باید بدانند که اگر فردی امروز در جایگاهی قرار گرفته و می خواهد بین خدای خود و مردم خود پیمان ببند که مشکلات مردم را حل کند  افرادی هستند که مشکلات مردم را می دانند افرادی هستند که از درد دل مردم باخبرند.

وی ادامه داد: پدر و مادری که شرمسار از آوردن نانی برای فرزند خود است  یا پدری که در واحد تولیدی اشتغال داشته اما اکنون در اثر بیکاری درآمدی ندارد و درآمدهای روزانه حتی هزینه های روزانه فرزندان خود را نمی تواند تامین کند این شرمساری را دیده باشد و درک کرده باشد اما فقط دیدن و فهمیدن و بازگو کردن آنها مشکلی را حل نمی‌کند.

مهرعلیزاده گفت: من هم مانند شما از یک خانواده متوسط هستم و زندگی متوسطی دارم اگر چه سال های بسیاری به عنوان مدیر در بخش های مختلف کار کرده اما مشکلات زیاد است اینکه فکر کنیم افرادی در بالا نشسته اند و می توانند مشکلات را حل کنند ایده درستی نیست اما اینکه فکر کنیم وظیفه آن کسی که بالا نشسته و مسئولیت اداره امور را به دست گرفته این است که راه برون رفت از مشکلات را طراحی کنند، معرفی کنند و ملت را به دنبال خود بکشاند و مشکلات را حل کنند ایده درستی است.

وی تاکید کرد: اکنون سیزدهمین دوره ریاست جمهوری است ۱۲ دوره انتخاب  صورت گرفته و هر دوره ای کارهای انجام داده و نمی توان اجر کسی را ضایع کرد از انقلاب به بعد زمان جنگ دولت وقت زحمات زیادی کشید جوان‌ترها بیاد ندارند شرایط جنگ و  بمباران، صدها شهید در طول روز، همین تحریم ها در شرایط بدتر، تحریم امکان صدور نفت، نبود درآمد نفتی زندگی کردن را مشکل کرده بود اما واقعا دست آنها درد نکند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در دهه ۶۰ انصافاً دولت کارهایی کرد که با ۶ یا ۶.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی که حداقل سه میلیارد آن صرف هزینه های جنگی می شد، سه میلیارد دلار آن صرف توسعه، کار، رزق و روزی مردم وادارات یا تهیه گوشت می شد اما واقعیت این بود انرژی لازم به مردم می رسید و مردم اعتماد کردند.

وی به دولت بعدی اشاره کرد و گفت: در دولت بعد از آن ضمن این که زحمت کشیدند شرایطی برای  روحیه جلب تعاون همگان، همکاری مشترک برای پیشبرد اگرچه دولت سازندگی بود آنچه که ایده‌آل بود پیش نیامد.

وی به دولت اصلاحات اشاره کرد و گفت: قدم بعدی دولتی پیش آمد که انصافاً تمام جد و جهد خود را گذاشت، دولت اصلاحات را شما انتخاب کردید و دوباره برای کشور عزت و افتخار آفرید، پاسپورت ما اعتبار پیدا کرد، روسای جمهور کشورهای اروپایی برای دعوت رییس جمهور ایران صف می‌کشیدند، تئوری گفت و گوی تمدن ها در دنیا طنین افکن شد که ما طرفدار گفتگو هستیم که در سازمان ملل به عنوان نظریه ایرانی در مقابل جنگ تمدن ها که یک تظریه حاکم بر ادبیات سیاست بین المللی بود قد برافراشت و مورد تعظیم و تکریم دنیا قرار گرفت.

مهرعلیزاده تصریح کرد: ارز در طول این دوره بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان بود و چندین سال ثابت ماند، تورم ۵۰ و ۴۸ درصدی کنترل شد به زیر ۱۰ درصد و تک رقمی شد بعد از چندین سال تجربه تورم ۳۵، ۴۰ و نزدیک ۵۰ درصد، ارزش پول ملی حفظ شد، روابط اجتماعی، شادابی، امید به زندگی مردم به آینده، افتخار ایرانیان در دنیا و ارتباط مهربانانه با مردم حفظ شد و شاخص های زندگی، شاخص های سلامت ادرای، سازندگی و بهبود فضای کسب و کار نیز ارتقا پیدا کرد و افتخار ایرانی بودن را برجسته کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۳۳۲۰۱۱۰:۱۰:۵۴ ۱۴۰۰/۳/۲۱
هيچ انگيزه اي در مردم براي گوش دادن به شعارهاي توخالي .. وجود ندارد
ناشناس۲۰۳۳۲۳۶۱۰:۳۳:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۲۱
اول برو نیش زبانت را درست بکن بعد برو درسهای کلاسیک خودت را ادامه بده.
ناشناس۲۰۳۳۴۸۰۱۳:۰۵:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۲۱
دولت زندگی از نوع تیلبرگ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین