نظرات برگزیده مخاطبین الف: نامزدها در مناظره‌ها برنامه ارائه نمی‌کنند/ مقاومت، نتها راه برای مجبور کردن اسرائیل به رفراندوم سراسری است/ مهریه بالا یکی از موانع ازدواج است

گروه سیاسی الف،   4000319088 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: نامزدها در مناظره‌ها برنامه ارائه نمی‌کنند/ مقاومت، نتها راه برای مجبور کردن اسرائیل به رفراندوم سراسری است/ مهریه بالا یکی از موانع ازدواج است

مخاطبین الف درباره یادداشت ««زبان آوری» به جای کارنامه؟!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*همه کلیات گفتند. معلول ها را گفتند. نگفتند چه برنامه ای برای جلوگیری از رشد پاچه خاری و نفاق که منبع فساد است، دارند.با کدام استراتژی منتشر شده اقتصادی می خواهند کشور اداره کنند. در فکر تقسیم بیت المال بودند به جای روش خرج و دخل کشور. مگر احمدی نژاد حرف های قشنگی نزد و مورد حمایت نبود؟ هیچکدام در سطح ریاست جمهوری نیستند. فقط چند جمله ای راجع به علت ها شنیده شد.

*با توجه به اینکه همه نامزدهای محترام مسول هستند در کشور باید به جای سوال وفرافنکنی پاسخ گویی اقدامات خود زمینه مسکن اشتغال ازدواج ورفاهیات کشور باشند؟

*با سلام واحترام متاسفانه هیچکدام از نامزدها برنامه مشخصی در مورد خانه ازدواج اشتغال ورفاهیات مردم نداشتند وبیشتر به بحث وجدل بی مورد پرداختند! در مورد آموزش در مورد مهار بیماری کرونا در مورد فرهنگ و....... هیچ بدون برنامه!؟

*همه کاندیدها مثل هم هستنددر حرف استادند بخصوص یکی شان استاد تر است حرفه ایشان است تا احزاب در کشور فعال نشود همین آش است که هست

*چرا شورای نگهبان به این صورت نامزد تعیین می کند که بیایند وبی اخلاقی را در جامعه راه بیندازند طرحی باید باشد که از شش ماه قبل از انتخابات از نامزدها ،ودولت پیشنهادی آن آزمونهای تخصصی گرفته شود

*با تهمت زدن، کنایه حرف زدن، تخریب همدیگر و بی عرضه گی دولت‌های قبل که نمی تونید کشور داری کنید. و عوض اینکه برنامه خودتون ارائه کنید و راهکار مناسب بدید عقده‌های خودتان را خالی می کنید. و به فکر جمع کردن مدارک از یکدیگر بودید تا در مناظره همدیگر را خورد کنید، فقط شهید رجایی رحمت الله علیه مرد عمل بود ولی نتونستند تحملش کنند لذا منافقین کور دل آن و ترور و شهید کردند. به والله شما از خداوند متعال دور شدید و هر کدام بفکر خودتون هستید یادتون رفته یک عده نوجوان، جوان و پیران دارند برنامه را می بینند. و از خداوند مهربان میخوام بحق حضرت زهرا سلام الله علیها، صاحب ما و مولای ما آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را بفرسته تا در این جامعه ای با این مسخره بازی افسرده کردید و هر بلایی خواستید سر مردم درآوردید را بفرستد

*اگر عدالتی می‌بود باید داستان جبران وظلم وجفا مشخص میشد بعد مناظرات.مسله دوم در مورد کشور داری آنهم در شرایط فعلی که واقعا خیلی سخت ودشواره دقیقا حرف بازرگان مطلوبتره ما به کسانی نیاز داریم که بتونن تو این موقعیت کشور رو نجات بدن یعنی نمره صفر به شورای نگهبان

*فعلأ اولویت اول شرکت در انتخابات هستش و اولویت بعدی انتخاب مدیری شایسته دانا و توانمند که توان بکارگیری نخبگان اقتصادی و با تجربه را داشته باشد.

*مردم این مناظرات رو ندیدند و ارزشی هم قائل نشدند. مهم نیست کاندیداها چه چیزی بگویند یا نگویند. مهم اینه که مردم به وضوح متوجه شده‌اند که قرار نیست اوضاع مملکت بهبود پیدا کنه.

*همه این آقایان باید مشخص کنند که دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و نیز تخصص خود را در چه مراکزی و تحت چه شرایطی اخذ کرده اند. کنکور داده اند یا از سهمیه استفاده کرده اند.

***

یادداشتی با عنوان «پیش بینی عجیب عرفات پیش از مرگ درباره فلسطین» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد. تعدادی از این نظرات را می خوانید:

*اسراییل محکوم به نابودی است و شاید این نابودی خیلی نزدیک باشدویکی ازعوامل آن خودیهودیان مخالف آنها هستند

*با پیروزی های اخیر «شمشیر قدس» دیگر هیچ فلسطینی به مصالحه نمی‌اندیشد بجز مقاومت، آنهم با سلاح بی نظیر موشک که هر نقطه ای از محل استقرار دشمن را تحدید می‌کند،

*اینهمه با دیپلماسی خواستند سر ملت فلسطین کلاه بگذارند بعد از سالها معلوم شد که بغیر از مقاومت مسلحانه در برابر اسرائیل راه دیگری برای مردم آن نمانده است

*فلسطینی ها تاوان فروش زمین هایشان را به یهودی ها می پردازند.

*(پاسخ به کامنت بالا)ایران باید در ترکیه و امارات حکومت تشکیل بده چون ایرانیها خیلی زمین اونجا خریدن!! اینطوری مشکل جزایر سه گانه هم حل میشه!!  فلسطینیان تاوان قتل عام یهودیان توسط کشورهای اروپایی را پس می دهند.(هلوکاست) در حالیکه اروپا باید تاوان پس بدهد.

*برای اولین بار تل آویو و حیفا موشک باران شدند و طرح یهودی سازی قدس با شکست مواجه شد و مردم غزه و کرانه باختری و منطقه 1948 و قدس متحد شدند و اسرائیل برای آتش بس دست به دامن مصر و امریکا شد و این پیروزی بزرگی بود.

*هیچ کس راه حل فلسطین را جنگ و موشک نمی داند موشک برای: 1- جلوگیری از پیشروی و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی 2- ایجاد قدرت برای مجبور کردن این رژیم به رفراندوم سراسری.

*به جای داستان‌نویسی بهتره دستاوردهای مقاومت و سازش یا به قول شما تعامل رو مقایسه کنیم، الان هردو امتحان خودشون رو پس دادن و نتایج‌شون جلوی چشم ماست!!

*توی این دنیا که قانون جنگل حاکمه عقلانیت و سیاست حکم میکنه هرلحظه آماده دفاع از خودت باشی!!

*اگر بنا به زورآزمایی باشد، زور فلسطینی ها هیچوقت به اسراییل نمی چربد.

*(پاسخ به کامنت بالا)فعلا"که فلسطینیان قدرتمند و متحد شده اند و صهیونیست ها در موضع استیصال و ضعف قرار گرفته اند.

***

مخاطبین الف درباره مطلبی با عنوان «چرا آمریکا «اسد» را دوست ندارد» نظرت متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*برای آمریکا دموکراسی در منطقه مهم نیست. نمونه اش حمایت کامل از سران دیکتاتور عربستان، مصر، اردن، امارات، بحرین، قطر، کویت و عمان هستش. آمریکا به دنبال یک رییس جمهور هماهنگ با خودش و اسرائیل در سوریه هست.

*اگر در تحریم و جنگ نبودن اون وقت باید از دستاورد سوال کرد همینکه گردنشون کلفته در برابر غرب و شرق بزرگترین دستاورده

*اگر یک رییس جمهور مردمی در سوریه سر کار بیاید و سوء مدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی در این کشور باقی نمی ماند.

*(پاسخ به کامنت بالا)من فکر میکردم به اونی که با مشرکت بالای مردم در انتخابات و درصد بالای آرا رای بیاره رئیس جمهور مردمی میگن اما ظاهرا اینطور نیست. رئیس جمهور مردمی کسی هست که با رضایت آمریکا و طبق دستورات اون عمل کنه، مثل بن سلمان و .... اونوقت دیگه هیچ مشکلی توی کشور مشکل مهمی نیست حتی اگر قتل خاشوقچی یا جنگ چندساله بیهوده با یمن باشه!! همه اینها تو فضای مجازی راحت ماسمال میشه!! الان نه در بحرین مشکلی هست نه در عربستان نه در امارات نه در قطر نه در کویت نه حتی در مصر و سودان اما لبنان و سوریه و عراق و ایران با کوهی از مشکلات مواجه هستن!!!!!

*ریاست جمهوری موروثی نیست که از پدر به پسر برسد و با شرایط فوق دیگر ریاست جمهوری محسوب نمی شود و فارق از این وقتی اینهمه سال قدرت انباشته داشته باشید و انتخابات را خودت برگزار کنی کدام رقیبی با تو توان مقابله خواهد داشت ؟؟؟

***

مخاطبین الف درباره مطلبی با عنوان «مهریه بالاتر از ۱۴ سکه، بدون گواهی استطاعت مالی را ممنوع کنید» نظرت متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*به شرطی زنان زیر بار مهریه کم باید برن که مرد هم سند سلامت جسمی ،روحی وروانی و جنسی رو با تشخیص متخصصین بیاره ،نه اینکه مردی که مدام دنبال زنان و دختران مردم هست حالا بیاد باهزارفریب دختر مردم رو به عقد خودش دربیاره با ۱۴ سکه بعدآ اون زن هیچ حقی هم نداشته باشه البته مردهای سالم هم باید با زنانی که به ازدواج به چشم تجارت نگاه می‌کنند ازدواج نکنند اون وقت میشه گفت این قانون درسته نه الان ،

*چه ازدواجهائی که بخاطر همین مسئله سر نگرفته و چه زندگی هائی که بخاطر آن از هم نپاشیده.پس مسئله را قبول کرده و راه حل آن را تدوین کرده از دگم بودن در عدم تغییر مقررات خود داری کنیم.

*لطفا با مهریه ی کم ازدواج نکنید. من پدر مادرم به خاطر اعتقاد و رضای خدا با مهریه ی کم خواهرم موافقت کردند. الان همسر بددهن و بی اخلاقی داره که به هیچ جا دستمون بند نیست هر جوری بخواد خواهرم رو آزار میده و طلاق هم نمیده. انگار که خواهرم گروگانه.

*مهریه تنها مشکل ازدواج است؟ جهیزیه و حقوق زنان چی؟مگر والدین حاضرند دخترشان را به بردگی بدهند بدون تضمین حق طلاق و حق حضانت و...با چماق مهریه؟

*مهریه شرعی و قانونی است ولی جهیزیه نه مبنای شرعی دارد نه قانونی اما دختران زیادی به خاطر نداشتن استطاعت خرید جهیرزیه ازدواج نمی کنند یا سالها از همسر و خانواده او به خاطر کم بودن جهیزیه سرکوفت و سرزنش می شنوند در بعضی استانها جهیزیه را مرد تهیه می کند ولی در بسیاری از استانها نه تنها به عهده خانواده دختر است بلکه خانواده داماد بسیار سختگیر و متوقع هستند که جهیزیه بهترین باشد

*وقتی حق طلاق با مرد است و مرد حق چند همسری و محدود کردن آزادی های زن را دارد بدون مهریه زن به اسیر دست بسته تبدیل می شود که در زندان مرد گرفتار شده است

*مهریه در اصل هر چه بوده الان از طرف خانواده ها به عنوان جبرانی بر فقدان حمایت های قانونی و عدم برخورداری از حداقل حقوق استفاده میشه. یک زن الان اگر همسرش مشروبخوار باشه نمیتونه ازش طلاق بگیره. اگه همسرش با زن های متعدد ارتباط داشته باشه نمیتونه طلاق بگیره. بدون اجازه همسر نمیتونه مسافرت بره من میخواستم برم کربلا همسرم باید بیاد امضا کنه ومن کلی احساس حقارت کردم. حقوق زنان را به اونا بدید و مهریه رو کاهش یا حذف کنید

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۳۳۷۸۵۱۶:۳۶:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۲۱
رضایی هر سه دوری که آمد برنامه داشت . بی خود همه را قاطی نکن .
ناشناس۲۰۳۳۸۳۲۱۷:۰۱:۵۲ ۱۴۰۰/۳/۲۱
رفراندام اصولا راه حل مناسبی است در همه جا
آذر ن۲۰۳۳۹۸۱۱۹:۰۰:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۲۱
هیچ کدام به درد نمی خورند مردان گنده فقط به هم می پرند شان خودشان وملت واین مقام را رعایت نمی‌کنند
ناشناس۲۰۳۴۱۹۱۲۲:۴۷:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۲۱
تو این ۸ سال طرف آنقدر وعده توخالی داده که در انتخاب و رای دادن از ریسمون سیاه و سفید میترسم
ناشناس۲۰۳۴۳۱۸۰۰:۴۸:۱۲ ۱۴۰۰/۳/۲۲
اونی که میگه نامزدا برنامه ارائه نمیکنن حتما دنبال نمیکنه و اصلا نمی بینه
ناشناس۲۰۳۴۳۵۵۰۱:۳۷:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۲۲
ممنوع الخروجی دولت و به اصطلاح مدیراتش در پایان کارشان از اوجب واجبات مجلسی آم ها می باشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین