شهاب‌الدین طباطبایی: کاندیداها در این مناظره‌ها نمی‌توانند برنامه ارائه دهند

سیاسی،   4000319071

امکان این وجود داشت که با شیوه بهتری این مناظرات را برگزار کرد. باید تغییرات جدی در فضای مناظرات صورت گیرد. ما می‌بینیم کاندیداها نمی‌توانند در مناظره برنامه خود را به‌خوبی ارائه دهند زیرا سه‌دقیقه فرصتی کمی برای بیان برنامه‌های آنهاست.

به گزارش الف به نقل از فرهیختگان ، مناظره دوم کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری روز گذشته برگزار شد. در این جدال سه‌ساعته با موضوع فرهنگ اجتماع و سیاست، نامزدها به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون مشکلات و مسائل کشور در این سه حیطه مهم پرداختند. با وجود برگزاری دو مناظره، هنوز این مناظرات نتوانسته تنور انتخابات را داغ کند. در همین راستا با سیدشهاب‌الدین طباطبایی، فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان پیرامون مناظره دوم به گفت‌وگو پرداخته‌ایم. متن این مصاحبه از نظر شما می‌گذرد.

مناظره دوم کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری را چگونه دیدید؟ آیا این مناظره می‌تواند به آگاهی مردم در انتخاب‌شان کمک کند؟

امکان این وجود داشت که با شیوه بهتری این مناظرات را برگزار کرد. باید تغییرات جدی در فضای مناظرات صورت گیرد. ما می‌بینیم کاندیداها نمی‌توانند در مناظره برنامه خود را به‌خوبی ارائه دهند زیرا سه‌دقیقه فرصتی کمی برای بیان برنامه‌های آنهاست. از طرفی سوالات نیز مبتنی‌بر دغدغه مردم و مشکلات آنها نیست به همین دلیل کاندیداها مجبورند به‌جای پاسخگویی به اصل سوال به نکات دیگری اشاره کنند.

با توجه به مناظره‌های برگزارشده پیش‌بینی می‌کنید مشارکت افزایش پیدا می‌کند؟

فکر می‌کنم هنوز برای پیش‌بینی پیرامون مشارکت زود باشد و شنبه آینده بعد از برگزاری مناظره آخر می‌توان دقیق‌تر در این مورد صحبت کرد، البته امیدوارم درصد مشارکت در روزهای آینده بیشتر شود.

جبهه اصلاحات ایران درمورد حمایت از یکی از دو گزینه اصلاح‌طلب موجود در انتخابات به جمع‌بندی رسیده است؟ یا اینکه به‌دلیل احراز صلاحیت نشدن کاندیداهای اصلی خود قرار است در انتخابات از هیچ فردی حمایت نکند؟

 هنوز جبهه اصلاحات درمورد حمایت از اشخاص به جمع‌بندی نرسیده است. از نظر من در انتخابات نیز هیچ‌چیز قطعی وجود ندارد. سال۹۲ هم که مرحوم هاشمی ردصلاحیت شد اصلاح‌طلبان تقریبا تصمیم بر شرکت نکردن در انتخابات داشتند اما درنهایت اتفاقات به شیوه دیگری رقم خورد و دیدیم در آن زمان با حضور فعال اصلاح‌طلبان، روحانی پیروز انتخابات شد.