ارزیابی اصولگرایان از مناظره اول / رئیسی برنده دور اول بود / دروغ همتی

سیاسی،   4000317046

بیادی: مخاصمه بود نه مناظره. نیم بیشتر این نامزدها به فنون مناظره آشنا نبودند. اگر از روان‌شناسان سوال شود بیشتر این ها افسردگی دارند.

ارزیابی اصولگرایان از مناظره اول / رئیسی برنده دور اول بود / دروغ همتی
به گزارش سایت فردا ، اولین مناظره انتخاباتی عصر شنبه برگزار شد و از آن موقع تا حالا محل بحث و بررسی است. سیاسیون و روزنامه‌ها از هر دو جناح این مناظره را از زاویه نگاه خود دیده و تحلیلی می‌کنند، آنچه در ادامه می‌آید نظر و دیدگاه برخی فعالان سیاسی اصولگرا درباره این مناظره است:

رئیسی برنده دور اول بود

 

 

حسین الله کرم عضو شورای وحدت:

آیت الله رئیسی پیروز دور اول مناظرات نامزدها بود. نامزدهای فراتر از انتظار یعنی افراد مثبت، آقایان رضایی و زاکانی بودند. دور از انتظار یعنی منفی، بقیه افراد بودند.

دروغ همتی

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان:

جناب همتی می‌گوید؛ «عدم پذیرش FATF در مجمع تشخیص مصلحت، پدر اقتصاد کشور را درآورده»! و این درحالی است که ایشان در بهمن ماه ۹۸ با ‌اشاره به اجلاس FATF گفته بود «برخی به خاطر اجلاس آتی FATF تلاش می‌کنند التهابی در بازار ارز ایجاد کنند، ولی همان‌طور که گفتم تصمیم اجلاس FATF تاثیر معناداری در بازار ارز نخواهد داشت.»! اما، وقتی در مناظره تلویزیونی از آقای همتی درباره این تناقض سؤال می‌شود، می‌فرمایند؛ آن ادعای خلاف (دروغ) را در سال ۹۸ برای کنترل بازار گفته‌ام! و توضیح نمی‌دهند که اگر معتقدند «عدم پذیرش FATF پدر اقتصاد کشور را درآورده است»! چرا با دروغی که گفته‌اند باعث شده‌اند «پدر اقتصاد کشور دربیاید»؟! و چه تضمینی هست که بعدها همین اظهارات اخیرشان را به اصطلاح       «دروغ مصلحت‌آمیز» ندانند! و از کسی که حاضر می‌شود پدر اقتصاد کشور دربیاید تا به قول خودشان بازار را کنترل کنند - و البته نتوانسته‌اند - چه انتظاری می‌توان داشت که فردا به بهانه‌ای دیگر بلای دیگری بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم نازل نفرمایند؟! و...

حاشیه سازی برای فرار از پاسخگویی

امیررضا واعظی‌آشتیانی، فعال سیاسی اصولگر

دو نامزد اصلاح‌طلب به دنبال حاشیه‌سازی و فرار از پاسخگویی و به دنبال جنجال بودند. صحبت‌هایی را کرده و حرف‌هایی را مطرح کردند که بیشتر در راستای به حاشیه کشاندن مناظره و فرار از پاسخگویی بود. اگر هم در جایی پاسخی دادند، پاسخ‌های بدون پشتوانه و موجب افزایش تنش بود.تحلیل من این است که اتاق فکر دو نامزد اصلاح‌طلب این خط را ترسیم کرده است. به این خاطر که در مقابل چالش‌هایی که دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد کرده، پاسخی ندارند پس بهترین راه این است که برای فرار از پاسخگویی به سمت تنش بروند و فضایی را ایجاد کنند که هیجانی و پوپولیستی باشد. مثل دفعه گذشته که آقای روحانی در انتخابات سال ۹۶ مدعی شد اگر به رییسی رای دهید در خیابان دیوار می‌کشد. نکته مهم‌تر این بود که آقای همتی مدعی می‌شود اقتصاددان است و باید این موضوع را مورد بررسی قرار داد. او اگر اقتصاددان است باید بگوید چطور دلار ۱۲ تومانی را به ۲۵ هزار تومان رسانده است. این چه اقتصاددانی است که تورم را هم افزوده است.فراموش نکنیم که آقای روحانی هم ‌می‌گفت من حقوقدانم و معنی این حقوقدانی را در هشت سال گذشته دیدیم و همگان شاهد تقید و احترام او به قانون بودند. حالا آقای همتی می‌گوید اقتصاددان هستیم.

مخاصمه نه مناظره

بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان:

تأسف خوردم چون مشاهده کردم این جلسه مخاصمه است تا مناظره. در واقع بیشتر به یک جلسه دعوا و مسائل شخصی شبیه بود تا یک مناظره که در محزر مردم خوب و شریف ایران داشت برگزار می شد. نیم بیشتر این نامزدها به ابتدایی ترین فنون مناظره آشنا نبودند و فقط با تحقیر رقیب خود می خواستند خودشان را تعریف کنند. ... اگر روان شناسان سئوال شود این نظر من را تأیید می کنند که نیم بیشتری از این آقایان یا افسردگی دارند یا ... که این طور برخورد می کنند. اگر بخواهم نمره بدهم و فردای قیامت را درنظر بگیرم به آقای رئیسی به خاطر اخلاق و منش او نمره 17 ، به جلیلی و قاضی زاده هاشمی نمره 14 می دهم و برای بقیه نامزدها هیچ نمره ای قائل نیستم.

اقبال به همتی و مهرعلیزاده افزایش یافت

جواد آرین منش،فعال سیاسی اصولگرا

این مناظرات بر نظر کسانی که دیدگاه‌شان کاملا منفی بوده و نمی‌خواهند در انتخابات مشارکت کنند، تاثیری نخواهد داشت و چه بسا مناظره‌ها را نیز تماشا نکنند چون بخشی از مردم با صداوسیما قهر کرده‌اند اما مناظرات بر کسانی که جزو اقشار خاکستری بوده و مردد در شرکت در انتخابات یا انتخاب نامزد خویش هستند، تاثیرگذار خواهد بود. کسانی هم که از پیش تصمیم خود را برای رای دادن به یک نامزد گرفته‌اند، علاقه‌مند هستند نامزد مطبوع آنان در این مناظرات بهتر ظاهر شود. احتمالا این مناظرات اقبال نظرسنجی‌ها به نامزدهایی مانند آقای همتی یا آقای مهرعلیزاده که برای مردم ناشناخته‌اند را افزایش خواهد داد.   

نمره اخلاقی بسیاری از نامزده پایین بود

محسن کوهکن، فعال سیاسی اصولگرا:

اولین بخشی  که می خواهیم نمره بدهیم این است که آیا از نظر مراعات ادب، اخلاق، متانت، احترام متقابل و زدن حرف هایی که مسئول هستیم رعایت شد؟ در مناظره یک مطلب که کاملا کمی و قابل اندازه گیری است، یک داوطلبی به داوطلب دیگری در حضور چشم و گوش میلیون ها انسان می گوید مدرک تحصیلی شما ششم ابتدایی است. بلافاصله ستاد آن کاندیدا تصویر مدرک تحصیلی وی  ارائه می دهند. اصلا این مدرک هم نباشد، آیا یک رجل مذهبی در این کشور نمی داند که این قانون هم هست همه جای دنیا هم هست که شما در یک جای دیگر درس می خوانید و بعد مدرک شما را ارزیابی و معادل سازی می‌کنند. ...  از او از عالم غرب سوال می کنند و از عالم شرق پاسخ می دهد.  ... همه آقایان از برنامه حرف می زنند، این که ما بگوییم شما ها نگذاشتید فلان تعهد تصویب بشود، این برنامه است؟ معنا و مفهوم برنامه این است که فرد  وقتی می خواهد صحبت کند می گوید؛ من رشته ام اقتصاد است، اگر نظام به این جمع بندی رسید که fatf اجرا شود، محاسن و معایب آن این است اما من اگر رئیس جمهور بشوم و نظر مخالفم داشته باشم اگر از راه قانونی تصویب شد باید با همه قدرت برای اجرا جلو بروم. یعنی مردم متوجه شوند طرف نیامده اینجا به هر شکل ممکن رای جمع کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین