روایت سیزدهم| آیا لاریجانی بر می گردد؟!/ فردا؛ آغاز مناظره های تلویزیونی/ عطریانفر: باید به روحانی مدال هم بدهیم!

سیاسی،   4000314034
روایت سیزدهم| آیا لاریجانی بر می گردد؟!/ فردا؛ آغاز مناظره های تلویزیونی/ عطریانفر: باید به روحانی مدال هم بدهیم!

با بیانات امروز رهبر انقلاب درباره ظلمی که در بررسی صلاحیت ها شد و به خصوص تاکید ایشان بر «جبران» آن از سوی شورای نگهبان برخی جریان های سیاسی به این انتظار دامن می زنند دستکم صلاحیت علی لاریجانی در شورای نگهبان مورد بازبینی قرار بگیرد. از نظر آنان انعکاس این بخش از اظهارات رهبر انقلاب در حساب کاربری ایشان در توییتر و در پی آن توییت سخنگوی شورای نگهبان در این باره به احتمال بازنگری شورای نگهبان در این زمینه قوت بخشیده است. کدخدایی در توییتر نوشته است:  فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی فصل الخطاب است و حکم ایشان لازم الاتباع. شورای نگهبان با اذعان به اینکه مصون از خطا نمی باشد بزودی نظر خود را اعلام خواهد کرد.


سخنگوی شورای نگهبان در نخستین واکنش خود به این امر پیش از انتشار توییت  نیز به خبرگزاری ایسنا گفته است:  بزودی اعلام‌نظر می کنیم.

در صورت حضور علی لاریجانی در انتخابات این دوره به نظر می رسد برخی معادلات تاکنون جاری در انتخابات این دوره و به خصوص میزان مشارکت مردم دستخوش تغییراتی شود چرا که این امر بدون شک به رقابتی تر شدن انتخابات کمک زیادی خواهد کرد.

با این حال برخی تحلیل ها حاکی از بی ارتباط بودن این اظهار نظر رهبر انقلاب با امر بازبینی شورای نگهبان در امر صلاحیت هاست. از منظر این تحلیل ها سخنان رهبری بیشتر ناظر بر مراقبت بیشتر در فضای مجازی برای جلوگیری از هتک حرمت افراد است.


عضودفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، تعریض رهبر انقلاب به جفا و ظلم به برخی نامزدها در جریان احراز صلاحیت برای ریاست جمهوری را متوجه شورای محترم نگهبان ندانسته است.

مهدی فضائلی پس از بیانات امروز مقام معظم رهبری، در توییتر در این باره نوشت:

‏تعریض رهبر انقلاب به جفا و ظلم به برخی نامزدها در جریان احراز صلاحیت برای ریاست جمهوری، متوجه شورای محترم نگهبان نیست و تاثیری در نتیجه اعلام شده از سوی این شورا ندارد.

یکی از مشاوران رسانه‌ای علی لاریجانی هم گفته است: به نظر من تایید صلاحیت آقای لاریجانی اهمیتش کمتر از اصلاح روند اشتباه کنونی است.

محمد مهاجری به ایسنا گفته است: شورای نگهبان باید صریح و سریع و شفاف جواب بدهد چرا چنین اشتباه بزرگی مرتکب شده است.  هر فرد و دستگاهی که اطلاعات دروغ داده به جامعه معرفی شود.

 یک عضو فراکسیون امید در مجلس دهم و نماینده مردم رزن در مجلس یازدهم در این زمینه به ایسنا گفته است: فضای مجازی بی مهابا با آبروی اشخاص بازی می‌کند و به آنها انگ می‎‌زند. به نظرم مطالبه رهبری از این قرار است که مراقبت‌هایی برای حفظ آبروی افراد صورت بگیرد و دستگاه‌های نظارتی از این بعد دقت بیشتری در احراز صلاحیت‌ها داشته باشند.

لطفی با اشاره به نزدیکی مناظرات انتخاباتی و روز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: به شخصه بعید می‌دانم که شخصی به نامزدها اضافه شود اما کنترل بیشتر فضای مجازی در دستور کار نهادها قرار خواهد گرفت.

آغاز مناظره های تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری از فردا

با تغییر زمان پخش مناظره‌های انتخاباتی، فردا شنبه 15 خرداد نخستین مناظره برگزار خواهد شد. اجرا و اداره این مناظره ها بر عهده مرتضی حیدری است.
 مناظره‌های بعدی در روز  ۱۸ و ۲۲ خرداد ماه برگزار می شوند و علاوه بر شبکه یک، شبکه های ایران و رادیو انتخابات هم مناظره‌ها را به صورت زنده پخش می‌کنند.
هنوز البته ساعت دقیق پخش انی مناظره ها اعلام نشده است.

 

عطریانفر: مهرعلیزاده به نفع همتی کنار می رود

عضو حزب کارگزاران سازندگی در ویژه‌ برنامه شبکه المیادین برای انتخابات ریاست جمهوری ایران پیش‌بینی کرد که مهرعلیزاده به سود عبدالناصر همتی از رقابت انتخاباتی کنار خواهد رفت.

عطریانفر در پاسخ به این سوال المیادین که برخی منتقدان می‌گویند آقای همتی یکی از مسئولان وضع فعلی اقتصادی در ایران است گفت: دولت آقای حسن روحانی با حمایت اصلاح‌طلبان به قدرت رسید و دولت نخست او طبق آمار خیلی موفق بود. دولت دوم او هم اگر موفق نبود به دلیل ناتوانی دولت نبود بلکه به دلیل تأثیر مشکلات خارجی و تحریم‌های شدید بود که بر دولت فشار آورد و در نتیجه سبب سلب درآمد نفتی از دولت شد.

وی تصریح کرده است : می‌دانید که تکیه بودجه ایران به نفت است و ما در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها درآمد نفتی را از دست دادیم و برای همین باید به آقای روحانی بابت اداره کشور بدون درآمد نفت و سیاست حکیمانه او، مدال داد و ما امروز در شرایط سخت‌تری نیستیم. آقای همتی هم از دو سال و اندی پیش به دولت روحانی اضافه شده و از ابتدا در دولت نبوده است.

دستخط انتخاباتی در راه است

 ویژه برنامه انتخاباتی «دست خط» با حضور هفت نامزد انتخابات‌ ریاست‌جمهوری ، از یکشنبه ـ  ۱۶ خرداد ماه ـ تا چهارشنبه ـ ۲۶ خرداد ماه ـ از دو شبکه پنج‌ و خبر سیما پخش می شود. 

حضور نامزدهای ریاست‌جمهوری در این برنامه «دست خط» به شرح‌ زیر است:

یکشنبه ۱۶ خرداد: سید ابراهیم‌ رییسی
چهارشنبه ۱۹خرداد: محسن مهرعلیزاده
پنجشنبه ۲۰‌خرداد: علیرضا زاکانی 
یکشنبه۲۳ خرداد: سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی
دوشنبه۲۴ خرداد: عبدالناصر همتی
سه شنبه ۲۵ خرداد: محسن رضایی میر قائد
چهارشنبه ۲۶ خرداد: سعید جلیلی

این‌برنامه در ساعت ۱۹ از شبکه‌ پنج سیما و در همان‌ شب ساعت ۱۵ دقیقه بامداد از شبکه خبر به پخش می‌رسد.

جلیلی: مردم باید سایه به سایه دولت را دنبال کنند

سعید جلیلی در یک گفتگو تاکید کرده است که باید سازوکاری داشته باشیم که مردم سایه خود را بر سر دولت داشته باشند و سایه به سایه دولت را دنبال کنند.  اگر جایی کار خوبی کرد تقویت کنند و اگر خطا کرد تصحیح کنند.وی با بیان اینکه برای اداره کشور تعارف نباید داشت، ‌

او تصریح کرده است:  در این چند سال هر شهر و استانی و دانشگاهی که رفتم این ایده دولت سایه را مطرح کردم. دولت سایه یک گفتمان است و  حزب و تشکیلات و دستگاه نیست.


همتی: ظریف حتی اگر نخواهد با من همکاری کند از راهنمایی اش استفاده می کنم

عبدالناصر همتی، در کلاب هاوس گفته است: از ظریف در دولت استفاده می کنم، جناب آقای ظریف از دوستان خوب من و دیپلماتی قوی و وطن پرست است. وی افزود: ظریف حتی اگر نخواهد با دولت من همکاری کند از رهنمون ها و مشاوره‌های او استفاده خواهم کرد.

این نامزد انتخاباتی توضیح داد: رقیب اصلی من این پنج نفر هستند؛ هر پنج نفر دارند تخریب های زشتی علیه من می کنند.  رقیب مهم من البته این پنج نفر نیستند، بلکه قهر مردم هستند، اگر مردم قهر نکنند، این پنج نفر اصلا رقیب من نخواهند بود.

همتی  به گفته خودش با افزایش قیمت بنزین مخالف بوده و مخالفتش را هم به رئیس جمهور منتقل کرده است.

به اعتقاد او  افزایش قیمت بنزین بدترین اقدام اقتصادی در بدترین موقع ممکن بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین