چهار ساعت بازجویی از وزير دولت/مخاطب کنایه‌های انتخاباتی روحانی/ سید حسن خمینی: آیندگان از ظریف به بزرگی یاد خواهند کرد

سیاسی،   4000312097 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

چهار ساعت بازجویی از وزير دولت/مخاطب کنایه‌های انتخاباتی روحانی/ سید حسن خمینی: آیندگان از ظریف به بزرگی یاد خواهند کرد

آخرين آمار كرونا در ايران

از دیروز تا امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۲۷ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۳۵ هزار و ۴۴۳ نفررسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۰ هزار و ۴۸۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۴۹۴ هزار و ۱۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۰ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۵۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۱۱۶۲۰ مبتلای جدید کرونا در کشور / ۱۶۱ تن دیگر جان باختند

***

پیک بعدی کرونا احتمالا از نوع هندی است

عاطفه عابدینی، دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ بیان کرد: با توجه به شرایط موجود در ایران و کشورهای دیگر باید ۷۵ درصد مردم واکسینه شوند تا واکسیناسیون تاثیرگذار باشد که اکنون یکی از دغدغه‌های بزرگ، تهیه‌ی واکسن است. 

عابدینی افزود: واکسن‌ها در پلتفرم‌های مختلف وجود دارد از ویروس کشته شده تا آنهایی که نوعی از پروتئین را دارد. تاثیر واکسن‌ها در مقابل جهش‌های جدید کاملا متفاوت است و پیش‌بینی می‌کنیم احتمالا پیک بعدی با نوع هندی را داشته باشیم، برای همین باید به ایمنی ۷۰ درصدی برسیم و آگاهی داشته باشیم که جهش ها چه اثری خواهد داشت.

وی گفت: یکسری نتایج از واکسن برکت ارسال شد که حتما صادقانه منتشر خواهیم کرد ولی از نظر بنده که متخصص هستم نتایج خوبی داشته است، واکسن برکت نتایج بسیار خوبی داشته است و امیدواریم به زودی در سایت واکسن و وزارت بهداشت منتشر شود.

***

واکسن نرسد همه چیز به نقطه اول برمی‌گردد

خبرآنلاین نوشت: این هفته نوبت به تزریق دُز دوم واکسن کرونا در ایران رسید؛ روزهایی که بسیاری انتظارش را می‌کشیدند اما حالا این افراد در تماس با مراکز واکسیناسیون با یک پاسخ روبرو می‌شوند؛ «واکسن نداریم، بعدا بیایید.»

مینو محرز، محقق تیم پژوهش واکسن کووایران برکت می‌گوید: «اگر مثلا قرار باشد دُز دوم واکسنی چهار هفته بعد تزریق بشود اما این به هر دلیلی رخ ندهد، واکسیناسیون آن فرد باید دوباره از اول شروع شود. این یعنی ممکن است کلا واکسیناسیون انجام شده لغو شود و از اول شروع شود، چون مثلا واکسنی وجود دارد که باید سه ماه بعد تزریق شود و یک واکسن دیگر باید چهار هفته بعد تزریق شود. فاصله زمانی تزریق دُز دوم واکسن‌ها به طور کلی فرق می‌کنند.»

همین موضوع باعث شده است که برخی از مسئولان وزارت بهداشت به فکر تزریق ترکیبی واکسن‌ها هم بیافتند و از سناریویی بگویند که در دُز دوم واکسن دیگری تزریق شود.

البته کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در این باره اظهار داشت: در روزهای اخیر به دلیل تأخیر در ورود واکسن توسط شرکت‌ها و کشورهایی که قرار بوده واکسن به ما تحویل دهند بنابراین ممکن است برنامه تزریق واکسن مطابق زمان بندی پیش نرود. همچنانکه در سایر کشورها در اروپا این فراز و فرودها در مراحل مختلف مشاهده شد و بنظر می‌آید این فراز و فرودها در برنامه واکسیناسیون تا حد زیادی قابل اجتناب و پیشگیری نباشد.

وی ادامه داد: عزیزانی که به مراکز تزریق واکسن در برخی استان‌ها و شهرستانها مراجعه کرده اند و به دلیل در اولویت بودن دُز اول نتوانسته اند دُز دوم را دریافت کنند، نگرانی نداشته باشند. فاصله زمانی تعیین شده برای تزریق دُز دوم، عموماً بهترین فاصله زمانی نیست بلکه حداقل فاصله زمانی است که بین تزریق دو دُز واکسن تعیین شده است.

***

جریمه محدودیت تردد پنج روزه اعلام شد

سرهنگ احمد شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از  امروز چهارشنبه ساعت ۱۲ تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۷ خرداد محدودیت‌های تردد بین استان‌های سراسر کشور در تمام گروههای رنگ بندی  قرمز ، نارنجی و زرد اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اجرای آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا کماکان طبق روال قبل خروج خودروها با پلاک بومی و ورود با پلاک غیربومی به شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع است.

وی با بیان اینکه تیم های پلیس مطمئنا تذکر به رانندگان و توصیه به پرهیز از سفر را مجددا به رانندگان اعلام می کنند، گفت: در صورت عدم انصراف راننده از سفر و اصرار راننده به ادامه مسیر برابر مقررات نسبت به اعمال قانون راننده متخلف اقدام می کنند. میزان اعمال قانون در این طرح برای شهرهای گروه قرمز مبلغ یک میلیون تومان و شهرهای زرد و نارنجی به میزان پانصد هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

میزان جریمه ورود به شهرهای گروه قرمز و شهرهای زرد و نارنجی

***

مخاطب طعنه‌هاي روحانی
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری امروز در جلسه هیات دولت با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیان کرد: در انقلابی که در سال اول خود مردم را پای صندوق رأی دعوت می کند نشان می دهد که امام می خواهد بگوید راه و مسیر ما و اداره کشور از این طریق و با آرای مردم است. این مسیر و راه امام است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده و ایشان همواره بر حضور مردم و حضور اکثریت پای صندوق آرا تأکید کردند و این خط و راهی است که ادامه دارد.

رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره تلویحی به برخی اظهارات در هفته‌های اخیر درباره بی‌ارتباط بودن مشروعیت انتخابات و نظام با مشارکت کمرنگ مردم تاکید کرد: نکند خدایی ناکرده فردی از روی نادانی بگوید حالا مهم نیست مردم کم بیایند رأی بدهند. یک نفر مهمترین مسئله را می گوید مهم نیست در حالی که صندوق و انتخابات مهمترین مسئله ما است و همه ما باید کاری کنیم که مردم ما با امید و نشاط پای صندوق بیایند و رأی بدهند و به فرد اصلح هم رأی بدهند؛ البته نه اینکه این فرد از نظر شخصی اصلح باشد بلکه باید از لحاظ برنامه و استراتژی هم اصلح باشد چرا که بهترین فرد باید بیاید تا بتواند این بار سنگین را پیش ببرد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: خدا را شکر که بعد از هشت سال همه به این نتیجه رسیده اند که مذاکره درست است و هیچ کسی از تقابل استقبال نمی کند. بعضی ها می گویند اگر ما بیاییم بهتر مذاکره می کنیم. خب چه بهتر. اهلا و سهلا. مهم این بود که بفهمید راه مذاکره و تعامل با جهان است که الحمدلله در این هشت سال فهمیدید.

بیشتر بخوانید:

روحانی: اساس تفکرات امام(ره) در انقلاب اسلامی مردم بود / مسائل اصلی با آمریکا حل و فصل شده است 

***

 ظلم به ظریف، ظلم به نگاه کارشناسی در دستگاه سیاست خارجی است 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در کنفرانس بین المللی گفتمان سیاسی از دیدگاه امام خمینی (ره) که با حضور محمد جواد ظریف برگزار شده بود در بخشی از  سخنان خود در این نشست با تشکر از اقدامات ظریف به عنوان وزیر امور خارجه ایران گفت: باید شهادت داد دکتر ظریف هم به اصول و قواعد سیاست تسلط دارند و از نظر توانایی شخصی و از جهت شناخت ، از درایت ، امانت و توان لازم برخوردار هستندو به این امور مجهز هستند.

وی ادامه داد: ظلم به ایشان، فقط ظلم به ایشان نیست بلکه ظلم به نگاه کارشناسی در دستگاه سیاست خارجی نیز است.

سیدحسن خمینی، ظریف را شخصی شجاع، باتقوا و باسابقه روشن ، دارای شناخت بسیار خوب از جهان و آشنا با دانش و درد مردم توصیف کرد و گفت: ایشان تلاش های ارزشمندی داشتند و مطمئن هستم که آیندگان بیش از کسانی که امروز هستند از دکتر ظریف یاد خواهند کرد و نام او را به بزرگی یاد خواهند کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه امروز جنبش‌های اسلامی با سرلوحه قرار دادن این پیام و با باور به توان مردم می‌توانند به پیروزی برسند، اظهارداشت: اطمینان از اینکه مردم از ما حمایت می‌کنند، بزرگترین سرمایه ماست و اگر این سرمایه از دست برود، توان ما نیز از دست می‌رود، چراکه در جهان امروز، این سرمایه است که سرنوشت و آینده را تعیین می‌کند و قدرت مادی به تنهایی سرنوشت‌ساز نیست.

ظریف در پایان با بیان اینکه واقعیاتی که انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل رقم زده سرنوشت ما را تعیین می‌کند، گفت: تمام تحولاتی که به جایگاه ممتاز انقلاب اسلامی منجر شد، یادآور این پیام الهی است که قدرت پرودگار فوق همه قدرت‌ها است.

***

اختلافات به نقطه‌ای رسیده که همه معتقدند حل نشدنی نیست

عباس عراقچي، معاون وزیر امور خارجه با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود گفت: احتمالا در جلسه مشترک درباره تاریخ برگشت هیات‌ها به مذاکرات تصمیم گیری می‌شود.

سید عباس عراقچی گفت: همه هیات ها مصمم هستند و جدیت کاملا وجود دارد. وی ادامه داد: اختلافات به نقطه‌ای رسیده که همه معتقد هستند قابل رفع است و این طور نیست که حل نشدنی باشد اما مواضع قطعی ما باید رعایت شود.

عراقچی گفت: در جلسه کمیسیون مشترک جمع بندی می شود که دوباره چه زمانی مذاکرات را شروع کنیم احتمالا بعد از یک دوره مشورتی در پایتخت ها به وین برمی‌گردیم.

بیشتر بخوانید:

عراقچی: احتمالا درباره تاریخ برگشت هیات‌ها به مذاکرات تصمیم گیری می‌شود

اولیانوف: به زمان بیشتری برای توافق نهایی درباره برجام نیاز داریم

***

چهار ساعت بازجویی شدم

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران پیرامون اظهارنظر اخیر سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با رفع فیلتر توئیتر و یا حضور سید ابراهیم رئیسی دیگر کاندیدای انتخابات در این شبکه اجتماعی، گفت: به نظرم می‌رسد که این اتفاق خوبی است که امسال با شیوع کرونا انجام شده و برای حفظ سلامتی مردم تبلیغات انتخاباتی هم مانند آموزش، سلامت و تجارت مردم بر فضای مجازی متمرکز است و ستاد‌های انتخاباتی و شخص کاندیدا‌ها هم از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: اینکه برخی قبلا انتقاداتی به پلتفرم‌ها و حضورشان داشتند و امروز استفاده می‌کنند، فضای خوبی است. ما سه چهار سال بد و بیراه شنیدیم که چرا استفاده می‌کنید و چرا در فضای مجازی حضور دارید؛ امروز همان‌هایی که انتقاد می‌کردند استفاده و ترویج می‌کنند، نباید این را تخطئه کنیم که چرا استفاده می‌کنند، باید از این فرصت استفاده کنیم و حرف درست یا کار درست و حضور جریان‌ساز درست را باید تقویت کرد و قدر دانست؛ حتما هم این کار‌های خوبی که انجام می‌دهند را تعریف کنید، نقد نکنید.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون پرونده‌ای که برای او تشکیل شده است و اینکه شاید با رفع فیلتر پرونده هم مختومه شود، تشریح کرد: پرونده مکانیزم دیگری دارد، بازپرس صدا کرده، یک بار ۳-۴ ساعت بازجویی شدیم، اکنون در حال ارسال و دریافت لایحه‌های دفاعیه هستیم، چند بار فرستادیم و پاسخ دادیم، اما روال پرونده فکر نمی‌کنم به این بحث انسداد یا باز شدن فضای مجازی ارتباط داشته باشد.

***

بحران آب در راه است؟

شرق نوشت: اگرچه از حدود یک دهه پیش توجه مسئولان ایرانی به مسئله جدی کم‌آبی در کشور جلب شد و این موضوع پا به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت گذاشت، اما بارش‌های به‌نسبت بهتر دو، سه سال گذشته، بحران جدی آب در ایران را کمی به حاشیه برد و حالا خشک‌سالی بی‌سابقه در نیم‌قرن گذشته از راه رسیده است؛ بنا بر آمار رسمی، ایران امسال کمترین میزان بارش در ۵۰ سال گذشته را داشته و پیش‌بینی‌ها برای سال‌های بعد حتی از این هم بدتر است.

قطعی‌های مداوم برق این روز‌ها در ایران، گرمای شدیدتر نسبت به سال‌های گذشته، مسائل زیست‌محیطی، نبود آب شرب در بسیاری از روستا‌ها و ده‌ها مشکل دیگر اگرچه بخشی از مصائب خشک‌سالی است، اما کارشناسان می‌گویند عمق فاجعه احتمالی فراتر از این مشکلات است؛ تحلیلگران این حوزه معتقدند آینده دنیا یا دست‌کم منطقه خاورمیانه را آب رقم خواهد زد و اگر ایران با برنامه جدی و دقیق پیش نرود، با بحران‌های بی‌سابقه روبه‌رو خواهد شد. 

اطلاعات تازه شرکت مدیریت منابع آب ایران هم می‌گوید که حجم آب موجود در مخازن سد‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم خرداد ۱۴۰۰ با کاهش ۲۷‌درصدی همراه است. براساس اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران، بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه ۹۹) تا هفتم خردادماه امسال، ۲۸ میلیارد و ۸۱ میلیون مترمکعب آب در مخازن سد‌های کشور ذخیره شده است.

ذخیره آبی در همین بازه زمانی در سال آبی گذشته (مهرماه ۹۸ تا آخر شهریور ۹۹) ۳۹ میلیارد و ۶۸ میلیون متر مکعب بوده است. کل ورودی آب به مخازن سد‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم خرداد، ۲۵ میلیارد و ۲۹ میلیون متر مکعب است، اما در سال آبی گذشته این میزان ۴۷ میلیارد و ۵۸ میلیون مترمکعب بوده که نشان از کاهش ۴۷‌درصدی دارد. میزان خروجی آب از سد‌ها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم خرداد به رقم ۲۳ میلیارد و۶۳ میلیون متر مکعب رسید.

درحالی‌که در سال آبی قبل از آن در همین بازه زمانی میزان خروجی آب از سد‌ها ۳۶ میلیارد و ۴۶ میلیون متر مکعب بوده که کاهش ۳۵درصدی را نشان می‌دهد. اکنون درصد پُرشدگی آب سد‌های کشور به ۵۷ درصد رسیده است. ظرفیت کل سد‌های کشور ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب است.

***

تاکنون به گزینه‌‌های تصدی پست شهرداری فکر نکردیم 

مهدی چمران، رییس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های اصولگرایان در صورت ورود به شورای شهر تهران در دوره ششم اظهار کرد: به برنامه‌هایی فکر کردیم، اما الان نمی‌دانیم چه گروهی روی کار می‌آید. ممکن است افراد مختلفی با برنامه‌های مختلف حضور داشته باشند که بر اساس آن رویکردهای کلی انتخاباتی تنظیم خواهد شد، اما با تعدادی از افرادی که بیشتر با آنها کار کردیم برنامه‌ای را در نظر داریم و بر اساس سناریوهای مختلف برنامه‌ریزی‌هایی را تنظیم کرده‌ایم.

او ادامه داد: اما این برنامه را باید زمانی که به لیست نهایی رسیدیم با هماهنگی بیشتر به عنوان برنامه لیست نهایی اصولگرایان ارائه دهیم. 

چمران در پاسخ به این سوال که آیا با اسامی پیشنهادی شهردار آینده تهران که از سوی شورای وحدت اعلام شده است، اتفاق نظر دارید؟ اظهار کرد: ما هنوز لیست خود را تهیه نکردیم. البته افرادی که معرفی شدند جای آنها روی سر ماست و شخصیت‌های برجسته و کاملا مورد اعتماد هستند که بحثی روی آن نیست، اما هنوز لیست اعضای شورا را تهیه نکردیم چه برسد به شهردار.

او اضافه کرد: لیست ما باید در انتخابات حضور یابد، رای بیاورد و به شورا وارد شود و در شورا نظر بدهند که چه کسی شهردار باشد. معتقد به اینکه از الان به گزینه شهردار فکر کنیم نبودیم، چرا که برای آن فرصت است و اکنون نیروی خود را برای به نتیجه رساندن لیست شورا متمرکز کردیم.

***

ناو لجستیکی خارک غرق شد

روابط عمومی منطقه دوم دریایی جاسک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شناور پشتیبانی آموزشی نیروی دریایی که چند روز قبل عازم ماموریت دریانوردی آموزشی در آبهای آزاد شده بودل در حوالی بندر جاسک در یکی از سامانه‌ها دچار حریق شد که با حضور تیم کنترل صدمات ناو، ضمن مبارزه با حریق تمامی کارکنان تحت آموزش به سلامت از ناو پیاده و به ساحل منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، خوشبختانه این سانحه تلفات جانی نداشته است.

بیشتر بخوانید:

تلاش‌ها برای نجات شناور خارک بی‌نتیجه ماند

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۱۳۷۷۱۲۰:۴۳:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۱۲
قطعا ^آیندگان از کسانی که ترکمنچای برجام را به کشور و ملت تحمیل کردند به نیکی یاد نخواهند کرد.
ناشناس۲۰۱۳۹۵۱۲۳:۱۷:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۱۲
حتما از توافقنامه .. 25ساله بخوبی یاد میکنند اولین ثمره این توافقنامه ..
ناشناس۲۰۱۴۴۵۶۱۰:۵۹:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۱۳
آینده چرا؟ همین الان زندگیمون زیر سیب و گلابیش له شده
ناشناس۲۰۱۴۶۵۰۱۲:۳۷:۴۰ ۱۴۰۰/۳/۱۳
توافق نیست و سند همکاری است دوم هم محدود برای ما درست نمی کند و همانند توافق با ترکیه است ولطفا آدرس غلط و مقایسه بی جا نفرمایید
ناشناس۲۰۱۴۰۱۱۲۳:۵۶:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۱۲
تنها راه نجات کشور ملی کردن ثروت های نامشروع و حرام .. با اجرای بدون خط قرمز قانون اعاده اموال نامشروع تصریح شده در سند تحول قوه قضا می باشد
ناشناس۲۰۱۴۰۳۴۰۰:۳۷:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۱۳
بنده خدا این یادگار.. امام‌ همه چی را قاطی کرده.
ناشناس۲۰۱۴۸۶۶۱۵:۱۹:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۱۳
درودبرسی حسن خمینی
رضایی۲۰۱۴۲۰۱۰۶:۲۷:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۳
حاج اقا اشتباه می فرمائید مردم امروز و فردا بلاشک از امثال سردار سلیمانی به نیکی یاد خواهند کردکه ناجی منطقه می باشند نه به آنان که به این ابر مرد تاریخ اهانت کردند توصیه می شود شما هم ابرو بر این جماعت خرج نکنید دیدید که اقای رئیسی هم قصد ندارد دیوار بکشد و بقول دختر بزرگوارشان پل خواهد ساخت
ناشناس۲۰۱۴۲۴۴۰۸:۱۴:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۱۳
برجام توسط مجلس انقلابی و جهادی تایید شده است . اگر بنا بر جهادی بودن و انقلابی بودن است چرا تایید کردند ؟
ناشناس۲۰۱۴۶۲۷۱۲:۲۶:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۱۳
خسارت محض برجام توسط علی لاریجانی اصلاح طلب در عرض 20 دقیقه تصویب و به ملت تحمیل شد.
ناشناس۲۰۱۴۲۷۹۰۸:۳۲:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۱۳
آیندگان ایران، اگر وجود داشته باشند، در حال مردن از فقر .. خواهند بود و بنابراین کاری به "ظریف" و غیره ندارند.
ناشناس۲۰۱۴۷۴۱۱۳:۲۷:۱۲ ۱۴۰۰/۳/۱۳
پالایشگاه تهران آتش گرفته چرا در چند سال گذشته پالایشگاه های متعددی آتش گرفتن ؟! زنگنه باید محاکمه بشود.
ناشناس۲۰۱۳۷۷۲۲۰:۴۴:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
کاهش احتمالی مشارکت مردم در انتخابات بدلیل سوء مدیریت شخص روحانی و دولت ایشان است روحانی امید مردم را ناامید کرد و سبب سلب اعتماد مردم شد.
ناشناس۲۰۱۴۰۳۹۰۰:۴۳:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۳
من رای نمیدم واتفاقا دلیل آن هیچ ربطی به روحانی ندارد تفکرم با کاندیدهای تایید شده یکی نیست .
ناشناس۲۰۱۴۶۳۰۱۲:۲۷:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۳
نتیجه تفکر کاندیدای شما در 8 سال گذشته تورم 1000 درصدی و بدبختی مردم شد.
ناشناس۲۰۱۴۷۳۷۱۳:۲۲:۱۹ ۱۴۰۰/۳/۱۳
زیباکلام: خاتمی هم بیاید رای نمی آورد.
ناشناس۲۰۱۴۲۳۸۰۸:۱۰:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۱۳
اجحاف در بورس به 57 میلیون کد بورسی .. تقریبا .. یکی از علل کاهش مشارکت است مگر انکه در چند روز مانده به انتخابات طرح های جبرانی .. گذاشته شود
ناشناس۲۰۱۳۷۷۳۲۰:۴۶:۳۶ ۱۴۰۰/۳/۱۲
دولت در 8 سال گذشته در وزارت خارجه و برجام خلاصه شده بود و از صنعت و اقتصاد و تولید و اشتغال غافل شد و کشور را با مشکلات عدیده مواجه کرد.
ناشناس۲۰۱۴۰۴۳۰۰:۴۷:۳۷ ۱۴۰۰/۳/۱۳
یکی از دلایل مشکلات در بخش صنعت و غیره وجود تحریم است .عده ای هنوز درک درستی از تجارت وارتباط کشورها با هم به دلیل نیازها ندارند وگمان می کنند باید چرخ را از ابتدا اختراع کرد !!
ناشناس۲۰۱۴۶۳۱۱۲:۲۹:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۱۳
اصلاح طلبان درک درستی از روابط بین الملل ندارند به همین دلیل همیشه در سیاست خارجی با شکست مواجه می شوند.
ناشناس۲۰۱۴۶۵۸۱۲:۳۹:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۱۳
خیلی از صنایعی که نگاهش به خارج نیست در تحریم ها اوج گرفتند
ناشناس۲۰۱۳۷۷۷۲۰:۴۸:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
حسن روحانی باید پاسخگوی وضع موجود باشد نه مدعی و طلبکار !
ناشناس۲۰۱۳۷۸۱۲۰:۵۰:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
روحانی باید بداند کشورهای بزرگ دنیا کل اقتصاد و صنعت را رها نکردند به امید مذاکره !
ناشناس۲۰۱۳۷۸۴۲۰:۵۲:۱۶ ۱۴۰۰/۳/۱۲
سید حسن خمینی و روحانی و ظریف بانیان وضع موجود و عامل .. مردم هستن و بهتره سکوت کنند.
ناشناس۲۰۱۳۷۹۷۲۱:۰۳:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
ما خواهان محاکمه دولت و به اصطلاح مدیرانش در پایان کارشان هستیم
ناشناس۲۰۱۴۱۰۲۰۱:۴۲:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۱۳
شماکه باخودت 16نفر بیشترنیستی مملکت قانون داره خجالت بکشید
ناشناس۲۰۱۵۰۵۲۱۹:۴۳:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۱۳
کاملا مشخص و تابلو است که دولت افرادی را استخدام کرده تا در مقابل نظرات مردم بایستند و آرای مردمی را بخواهند خنثی کنند ولی ننگ با رنگ پاک نمی شود
ناشناس۲۰۱۳۸۲۱۲۱:۱۹:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۱۲
نه تنها آیندگان ؛ بلکه ما هم تقریبا یکی دو ماهه که داریم از ظریف به بزرگی یاد میکنیم .
ناشناس۲۰۱۴۰۳۳۰۰:۳۶:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۱۳
یعنی به بزرگی شان اعتقاد داریم
ناشناس۲۰۱۴۶۴۵۱۲:۳۶:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۱۳
برجام باید در کتب درسی دانش آموزان در کنار قراردادهای ترکمنچای و گلستان گنجانده بشود تا درس عبرت نسل های آینده باشد.
ناشناس۲۰۱۴۱۸۰۰۵:۵۸:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۱۳
گرونی و بدبختی حق ملتی است که عبرت نمیگیرد
ناشناس۲۰۱۴۳۹۳۱۰:۰۶:۱۹ ۱۴۰۰/۳/۱۳
بله آیندگان از ما به خوبی یاد می کنند که به خاطر دشمن بتن ریخته می شود!
ناشناس۲۰۱۳۸۲۴۲۱:۲۰:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۱۲
۸۵ درصد نقدینگی حاصل عملکرد بانک ها بوده آنهم در جهت منافع خودشان سیستم اقتصادی کشور را باید از بانک محوری به بازار سرمایه محوری تغییر داد این مهم از وظایف رییس جمهور آینده است
حامد۲۰۱۳۸۷۱۲۲:۱۴:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۱۲
تاریخ از کسانی به بزرگی یاد می کند که پیمان نامه ها را محکم و متین به امضاء بگذارند تا دشمنان ملت نتوانند از ضعف پیمان نامه به عنوان چماقی برای کوبیدن بر سر ملت ایران استفاده کنند. مکانیسم چکش..خلع حق وتوی روس و چین در شورای امنیت در خصوص پرونده هسته ای ایران.عدم تصویب برجام در مجالس آمریکا..تصویب بیست دقیقه ای و شلخته وار برجام در مجلس ایران......شتابزدگی و از هول حلیم در دیگ افتادن دولت کنونی.اعتماد به قول جان کری(!)......الخ
ناشناس۲۰۱۴۲۲۹۰۷:۵۴:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۱۳
پشتوانه این پیمانها میدان است. وقتی در حدی نیستیم که بتوانیم از کشور همسایه طلب هایمان را وصول کنیم مگر می توانیم پیمانها را آنطور که انتظار داریم محکم ببندیم؟
ناشناس۲۰۱۴۶۳۵۱۲:۳۱:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۱۳
وزارت خارجه در روابط با کشورهای همسایه فعال نیست و فقط بدنبال غرب است.
ناشناس۲۰۱۴۹۰۶۱۶:۰۶:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۱۳
نه جانم در امور همسایه دخالت نکن به حکومتش احترام بگذار مطمئن باش بدون میدان هم به حق شما احترام خواهد گذاشت .
ناشناس۲۰۱۳۸۷۴۲۲:۱۸:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
سید حسن شما.. .. بس کن!
سارمی۲۰۱۳۸۸۴۲۲:۲۴:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
یه روزم دور و بری های احمدی نژاد همین حرف را می زدند ذهن آیندگان را می خواندند
محمد۲۰۱۳۹۶۵۲۳:۲۸:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
جناب آقای سید حسن خمینی بس کنید تاحال به افرادیکه درحلقه جلسا تتان هستند فکر کرده اید کدامشان سوابق درخشانی داشتند لااقل سخنان پدرتان راگوش کنید
ناشناس۲۰۱۳۹۹۴۲۳:۵۲:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۱۲
شورای نگهبان در قانون اساسی اولیه قرار بود به عنوان «ناظر انتخابات» جلوی اجحاف به مردم را بگیرد..
ایرانی۲۰۱۴۰۲۸۰۰:۲۹:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۱۳
درود بر ظریف بزرگ مرد تاریخ ایران . قطعا ایران و ایرانی از شما به بزرگی یاد خواهند
ناشناس۲۰۱۴۰۸۳۰۱:۲۹:۱۲ ۱۴۰۰/۳/۱۳
چهار سال پیش حضور حداکثری مردم، تو این چهارسال روحانی چه کرده که حضور مردم حداقل ممکنه باشه؟ تازه طلبکار هم هست
ناشناس۲۰۱۴۵۸۳۱۱:۵۵:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۱۳
حسن،با حسن کلیدی هیچ دری را بازنکردی ،همه دره رابه روی ملت قفل کردی،اونوقت میگی من نوه ی امامم،نام امام رامخدوش نکنید.
ناشناس۲۰۱۴۹۴۷۱۷:۰۲:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۱۳
احسنت
کاظم قراجه۲۰۱۴۱۰۶۰۲:۰۲:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۱۳
من حامی ه رییسی هستم وبه اون رای میدم چاکرتیم رییسی
ناشناس۲۰۱۴۴۶۱۱۱:۰۲:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۱۳
باشه
ناشناس۲۰۱۵۱۳۸۲۲:۳۱:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۱۳
من به حق انتخاب و رای شما احترام می گذارم و امیدوارم روری برسد که همه به حق انتخاب و رای هم احترام بگذاریم
ناشناس۲۰۱۴۱۰۸۰۲:۰۳:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۱۳
سيد حسن جان مواظب باش! بد جوري داري بازي مي خوري!
جهانبخش غلامی۲۰۱۴۱۵۴۰۵:۰۱:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۱۳
من یکفرد عادی هستم به این معناکه تحصیلات عالی اکادمیک ندارم اما از هوش نسبتا تولید محوری برخوردارم برای معضل اب وخشکی طرح وبرنامه دارم اما متاسفم که در کشورم کسانیکه فکر ابادانی وخرمی کشورهستند جایگاهی در تصمیم گیری اجرایی کشورندارند وکسانی که برخلاف این خط فکری هستند یعنی مدیر درهمه امورندوفقط روزمره گی واجرایی روزانه رامدنظر دارند فردا هرچه شدشد
ناشناس۲۰۱۴۱۵۶۰۵:۰۲:۴۰ ۱۴۰۰/۳/۱۳
كسانيكه برجام را تر كمن چاي معرفي مي كردند اكنون در تبليغات انتخاباتي خود تعامل با دنيا وادامه مذاكرات براي برجام را جزء بر نامه هاي خود معرفي مي كنند وطرفداران آنها كه برجام را بد ميدانستند با اشتياق از احياي بر جام سخن مي گويند،مشخص ميشود همه مخالفتها با برجام سياسي بوده و..
ناشناس۲۰۱۴۶۳۸۱۲:۳۳:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۱۳
حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
ناشناس۲۰۱۴۶۶۷۱۲:۴۳:۴۶ ۱۴۰۰/۳/۱۳
اگر این دولت غرب گرا سر کار نمی‌آمد برجامی شکل نمیگرفت و حالا که توافق شده معلوم است که باید نسبت به آن نامزدها واکنش نشان بدهند و بگویند چگونه برخورد کرد با آن و همین طوری هم نمی‌شود زیر آن زد هرچند هیچ کشوری بدون دلیل و بدون شکست نمی‌رود این طور خودش را دست بسته کند و بتن بریزد افتاد الان؟
ناشناس۲۰۱۴۸۹۱۱۵:۳۵:۲۹ ۱۴۰۰/۳/۱۳
ساده نباش ،می خواهند گزگ دست کسی ندهند وگرنه یک بچع هم‌می‌فهنه برجام خسارت محض و اساسی است
ناشناس۲۰۱۴۱۸۷۰۶:۱۱:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۱۳
با سلام جناب آقای سید حسن خمینی ای فرزند روح الله خدا رحمت کند پدر شما و پدر بزرگتان را آنها با کسانی که دست به سوی دشمن دراز می کردند و به التماسشان می افتاد مخالف بودند و تمام مردم از پدر بزرگتان اطاعت می کردند و اما بعد مردم و آیندگان از حاج قاسم سلیمانی ها به نیکی یاد میکنند و از شهدای انقلاب نه از کسانی که تمام ظرفیت های مملکت را به باد فنا دادند و متکی به برجام بودند و به عوام فریبی مردم در دولت پرداختند به مات گفتند سرمایه خود را در بورس بگذارید ولی بورس را نابود کردند ملت نان شب ندارد بخورد ولی چه تدبیری برای آن اندیشیدید به جای حمایت نقد هم کنید لطفاً این همه حمایت از کسانی که حرف رهبری را پشت گوش انداختند عاقبت به خیر نشدند پس نقد شما از این دولت و امثال این دولت و اطرافیانش کجاست پدر و پدر بزرگ شما دولت های زمان خودشان را نقد میکردند
ناشناس۲۰۱۴۸۹۴۱۵:۳۶:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۱۳
جانا صحبتت جانانه است ولی این تقدیر خداوند است که فتنه گران عاقبت به شر هستند
ناشناس۲۰۱۴۱۸۹۰۶:۱۴:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۱۳
وقتی فردی خود به مقررات خارجی اشنا نباشد، اونوقت باید بگوید جواد به مقررات مسلط است. حتما تاریخ در اینده زانو زدن جواد شجاع را پیش پای امیر کویت هم ضبط کرده است. تاریخ حتما ذکر خیر جواد را در مورد مدرک تام کاتن نیز ثبت کرده است. مناظره جواد ظریف و فواد کریمی و پاسخ جواد به بد عهدی امریکا را نیز تاریخ از یاد نمی برد.
ناشناس۲۰۱۴۱۹۰۰۶:۱۵:۱۹ ۱۴۰۰/۳/۱۳
با سلام آیندگان از حاج قاسم سلیمانی ها به نیکی یاددمی کنند
ناشناس۲۰۱۴۱۹۴۰۶:۲۰:۱۷ ۱۴۰۰/۳/۱۳
ظریف، بزرگی!؟!؟ این بنده خدا که فقط مجری بود، دیگه بزرگیش چیه!؟ اونی که سیاستگذاری کرده بزرگ بوده، که تازه با اینکه ظریف اجرا کرده باز هم برجام دوسال اجرا شد!!
شهروند۲۰۱۴۲۱۱۰۷:۱۰:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۱۳
باسلام درود بر دکتر ظریف لیاقت معاون اولی را دارد و از جهت اخلاق کاری و انتخاباتی نمره بیست باید داد شهر وند
ناشناس۲۰۱۴۳۰۶۰۸:۵۵:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۱۳
خدایا کمک کن به امام زمان عج الله تعالی با این مردم این زمان که خوب و بد را تشخیص نمیدهند .هرچقدر کار کنن برای این مردم باز می‌گویند کاری نکردن باید محاکمه بشن محاکمه کنید بعدش میخواهید چکار کنید
ناشناس۲۰۱۴۳۷۲۰۹:۳۹:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۱۳
هر وقت احمدی نژاد و روسای قبلی قوه قضاییه را محاکمه کردید روحانی را هم محاکمه کنید
ناشناس۲۰۱۴۸۷۱۱۵:۲۲:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۱۳
احسنت
مسعود۲۰۱۵۰۳۵۱۹:۱۶:۴۶ ۱۴۰۰/۳/۱۳
مردمی که قدر زحمات انسان شریف و بزرگی مثل احمدی‌نژاد را که خودش و دوران سیاسی خود را برایشان خرج کرد را نمی‌دانند باید نسیبشان امثال روحانی و دارو دستش باشه.
ناشناس۲۰۱۴۵۷۰۱۱:۵۲:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۱۳
خدایی این درشان امام(ره)نیست که هرروزبگیدنوه امام چی گفت،ول کنیداین آقا را بگید امام چی گفت
رشتی۲۰۱۴۵۸۶۱۱:۵۶:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۱۳
هروقت مناظره سال ۹۶ یادم میاید از حقه بازی و سیاه بازی وتهمت های روحانی و جهانگیری نفرتم میگیرد هرچندتقدیر الهی باعث رسوا شدنشان شد
اسد۲۰۱۴۶۳۳۱۲:۲۹:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۱۳
آقا سید گرامی آنچه عیان است چه حاجت به بیان است
علی۲۰۱۴۸۷۳۱۵:۲۴:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۱۳
سیدحسن ازارزشهای انقلاب فاصله گرفتی و راه امام ادامه نمیدهی دنبال احزاب سیاسی که اغلب از اقارب هستند خاتمی وهاشمی هستند هستید شما اینگونه الگوی امام هستید؟
ناشناس۲۰۱۴۹۰۱۱۵:۵۷:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۱۳
دیر یا زود تق همه در خواهد آمد.
ناشناس۲۰۱۴۹۷۱۱۷:۳۵:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۱۳
کی از وضعیت امروز راضیه که از ظریف و روحانی راضی باشه؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۰۱۵۱۷۱۲۳:۰۷:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۱۳
از تحریه سایت الف که به راستگویی و حقیقت گویی مشهور است تقاضا دارم که نام خانوادگی ثبتی و صحیح حسن مصطفوی را برای وی بکار ببرید. و نام خمینی را که فقط متعلق به امام خمینی بود را کماکان برای مردم مقدس نگه دارید.
مهدی۲۰۱۵۲۹۲۰۲:۰۳:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۱۴
سلام ببخشید سید حسن خمینی اگر پدر بزرگ عظیم الشأن شما در قید حیات بوده،نشانت میداد که برای خود شیرینی از این حرفها دیگر هیچ وقت نزنی راستی سید حسین پسر عموی گرامی شما مؤید این ماجرا است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین