روایت حسین شریعتمداری از خدمت بزرگ شورای نگهبان به جبهه اصلاح طلبان

سیاسی،   4000312010 ۱۰۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت:با قاطعیت و بدون کمترین تردید می‌توان گفت که شورای محترم نگهبان با اعلام عدم احراز صلاحیت شماری از نامزدهای جبهه اصلاحات، خدمت بزرگی به این جبهه کرده است و در این ماجرا نه فقط از تعهد و پایبندی این شورا به قانون خبر داده است بلکه اوج نجابت خود را نیز به نمایش گذارده است.

روایت حسین شریعتمداری از خدمت بزرگ شورای نگهبان به جبهه اصلاح طلبان

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «شورای نگهبان نجیب» نوشت: این روزها و بعد از اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت‌شده، برخی از اصلاح‌طلبان با اشاره تلویحی به عدم احراز صلاحیت شماری از نامزدهای این جبهه و مخصوصاً آقای جهانگیری، می‌گویند و می‌نویسند « اصلاح‌طلبان به جای بیانیه‌دادن باید ممنون شورای نگهبان هم باشند چون نامزدهایشان رای نداشتند» و یا « شورای نگهبان با عدم تایید صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب بزرگترین خدمت را به اصلاح‌طلبان کرده است» !

اظهارات این عده اگرچه با طعنه و کنایه همراه است و تشکر آنها از شورای نگهبان سمت و سوی اعتراض به این نهاد برجسته نظام را دارد ولی با قاطعیت و بدون کمترین تردید می‌توان گفت که شورای محترم نگهبان با اعلام عدم احراز صلاحیت شماری از نامزدهای جبهه اصلاحات، خدمت بزرگی به این جبهه کرده است و در این ماجرا نه فقط از تعهد و پایبندی این شورا به قانون خبر داده است بلکه اوج نجابت خود را نیز به نمایش گذارده است.
چرا؟ بخوانید !
اصلاح‌طلبان به وضوح می‌دانند که نامزدهای نشان‌دار و احراز صلاحیت نشده آنها به علت ناکارآمدی، نابلدی، مشکل‌آفرینی و فشارهای فراوان و طاقت‌فرسایی که مخصوصاً طی ۸ سال اخیر به ملت تحمیل کرده‌اند و کارنامه غیر‌قابل قبولی که از خود بر جای نهاده‌اند، کمترین شانسی برای موفقیت و کسب آرای مردم را نداشته و ندارند و از این روی در صورت احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان، به یقین از سوی مردم طرد می‌شدند. این نکته با مروری هرچند گذرا به کارنامه ۸ ساله اصلاح‌طلبان و مشاهده مشکلات فراوانی که به بار آورده‌اند، نظیر تورم ۴۰ درصدی و بی‌سابقه، بیکاری، تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز تولید، گرانی افسار‌گسیخته، مفاسد اقتصادی، کاهش سقوط‌گونه ارزش پول ملی، افزایش فاصله طبقاتی، هفت برابر شدن قیمت مسکن و اجاره بها، تحمیل فاجعه برجام به ملت و نظام و ... به آسانی قابل درک است.

بارزترین سند در این زمینه تلاش محسوس و آشکار جناب آقای همتی - نامزد کنونی جبهه مشترک اصلاحات و کارگزاران و تدبیر و امید- برای فاصله‌گذاری با دولت است و اصرار ایشان که اگرچه از مسئولان بلند پایه دولت بوده ولی با بسیاری از مواضع و عملکرد آن همراه نبوده و فاصله داشته است! چرا ؟!
اگر کارنامه دولت قابل دفاع باشد، جناب همتی باید به حضور خود در دولت افتخار کنند و نه آنکه اصرار بر فاصله‌گذاری با دولت داشته باشند !

اکنون جای این سؤال است که آیا موارد فوق از دید و نگاه شورای نگهبان پنهان بوده است؟ پاسخ این پرسش به یقین منفی است. چرا که شورای نگهبان از هر شخصیت حقیقی و یا نهاد و مرکز حقوقی دیگری آگاه‌تر و با اطلاع‌تر از موارد یاد شده است و به وضوح می‌دانسته که نامزدهای مورد اشاره جبهه اصلاحات که صلاحیت آنها احراز نشده است در صورت احراز صلاحیت نیز، با رای و اقبال مردم رو‌به‌رو نخواهند شد.

حالا وقت نتیجه‌گیری از این وجیزه است و آن، اینکه اگر اعضای شورای نگهبان از ایمان راسخ، تقوای فراوان و نجابت مثال‌زدنی برخوردار نبودند و چنانچه خدای نخواسته به این یا آن جناح سیاسی وابسته بودند، باید صلاحیت چند نامزد مورد اشاره را تائید می‌کردند تا از سوی مردم رد شوند.
آیا غیر از این است؟ و آیا برای نامزدهای یادشده، طرد از سوی مردم، از عدم احراز صلاحیت - که به معنای عدم صلاحیت هم نیست-‌ ناگوارتر نبود ؟!

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۱۲۱۱۱۰۰:۵۹:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۱۲
ایشون بر چه مبنا و ادله ای میگن جبهه اصلاحات رای ندارد چطوری از اینده دارن خبر میدن پس اگه از قبل همه چیز مشخص چرا انتخابات برگزار میشه
ناشناس۲۰۱۲۷۱۹۱۰:۲۲:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۱۲
از آنجا که نتیجه اصلاح‌طلبی و تکرار را مردم دارند به چشم می‌بینند دیگه تورم و گرانی از درصد بندی خارج شده عزیزم
ناشناس۲۰۱۲۹۸۳۱۲:۲۰:۵۴ ۱۴۰۰/۳/۱۲
مردم دوران درخشان اصلاحات اصیل رو هم یادشونه.
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۱۳۰۵۳۱۲:۵۲:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۱۲
به خدا به پیر به پیغمبر قسم تورم و گرانی ربطی به اصلاح طلبان نداشته و ندارد و نخواهد هم داشت. عصر ارتباطات و قرن بیست و یکم است چرا نمی خواهید واقعیات تلخ تحریم و فشار خارجی را باور کنید؟! اصلاح طلبان هم معصوم نیستند و ادعایی ندارند و قابل ملامت و سرزنش اند اما نه به خاطر آنچه مخالفان شان ادعا می کنند که صرفا در حد ادعاست و نمی شود برای همیشه واقعیات تلخ را کتمان کرد.
ناشناس۲۰۱۳۰۷۲۱۳:۰۱:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۱۲
وقتی نتیجه ریاست جمهوری کاندید محبوب شما رو هم دیدیم چه بهانه ای خواهید آورد؟
شاهرخ۲۰۱۳۳۲۸۱۵:۱۷:۴۹ ۱۴۰۰/۳/۱۲
خدا وکیل این مدعیان اصلاح طلب جز بدبختی جز ویرانی و روانپریشی چه خروجی برای ملت داشتند ایا ضربه ایی که جناب جهانگیری با ان سیاه نمایی علیه رقیب انتخاباتی خودش انجام داد و گفت بما رای ندید تورم گرانی چندین برابر و دلار ۱ز ۳۰۰۰ تومان به ۵۰۰۰ هزار تومان خواهد رسید عجبا دلار را رسان به چند صد برابر ولی چون این جماعت پرو وفداموشکار تشریف دارند گویی هیچ اتفاقی نیافتاده و همین گرانی چه بر سر خانواده ها اورده و روزگار خیلی ها را سیاه کرد باز انده اند کاندید شده و میخواهد با فسادو گرانی مبارزه کندعجبا پس در این ۸ساله چه میکردید ؟؟؟؟؟؟حتما جیبهای خودتان و اخویتان را پر میکردید
ناشناس۲۰۱۲۸۰۷۱۰:۵۸:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۱۲
بزرگترین خدمت شورابه اصلاح طلبان بود.چون دیگه کسی اصلاحات واصلاح طلبان راقبول نداره
م۲۰۱۳۱۶۰۱۳:۵۱:۰۱ ۱۴۰۰/۳/۱۲
امیدوارم
منتقد۲۰۱۳۰۴۳۱۲:۵۰:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۱۲
درستی حرف ایشان را در انتخابات شورای شهر تهران خواهید دید اونجا که شورای نگهبان وجود نداره
ناشناس۲۰۱۳۰۵۵۱۲:۵۳:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
عزیزدلم...مگه شما راست کشورزندگی نمی کنی؟مگه این همه مشکلات راباچشم نمی بینید.کی باعث این همه مشکلات عدیده است جزدولت کریمه؟چرادفاع نابجامی کنید.
ناشناس۲۰۱۳۰۷۷۱۳:۰۳:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۱۲
زیباکلام: خاتمی هم بیاید رای نمی آورد.
asad۲۰۱۳۱۳۹۱۳:۴۰:۲۶ ۱۴۰۰/۳/۱۲
گفتن از زشترویی دگران نشود باعث نکو رویی اصلاح طلبها در چند سال اخیر بسیار بد عمل کردند ولی دلیلی بر خوبی اصول گراها نیست
ناشناس۲۰۱۳۱۹۶۱۴:۱۲:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۲
انعکاس این قبیل اخبار بی ارزش ، و نپرداختن رسانه های تمامیت طلب به اصل موضع و انحراف گسترده از مبانی عقلانی و انسانی ، نشان انحطاط است !! من امرور یرا می پذیرم که شعورم اجازه دهد ! بسیاری از مسائل روز ما با هیچ عقل و منطقی ،جور در نمی آید !! همیشه نمی توان ننگ را با رنگ پاک کرد ؟
ناشناس۲۰۱۳۲۰۷۱۴:۱۶:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
بفرما شما چکاره هستی که تفرقه میندازی این درست نیست.ایکاش شما هم کاندید مبشدی اگر زور میزدی ۱۰۰۰ رای کافی بود
ناشناس۲۰۱۳۲۰۸۱۴:۱۶:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۱۲
این جمله معروف که مردم یادتون هست،یادتون هست، خوب مردم یادشون هست
بینام۲۰۱۳۲۳۰۱۴:۲۸:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
بیانات ا.شریعتمداری خودش مرجعه و دیگران برا استدلال ب گفته های ایشون استناد میکنن.هرچند ادعاهای جناب ایشان همواره مستندب اسنادی بوده ک در دفتر کیهان یا....موجوده بوده و شاید روزگاری ایشون بتونن این اسناد سر ب مهر رو منتشر کنن.اولینشم سند دیدار خاتمی با جورج سوروس باید باشه!!
علیرضا۲۰۱۳۲۴۸۱۴:۳۷:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
اصلاح طلبان مساوی فتنه،
سلطان۲۰۱۳۳۲۳۱۵:۱۵:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۱۲
ایشون نظر داده شخص خاصی نیس تواین مملکت.مدیرمسئول روزنامس.نضرشخصیش روگفته.شما به بزرگواریتون ببخشید
ناشناس۲۰۱۲۱۶۹۰۱:۴۹:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
قطعا اصلاح طلبان شکست می خورند اما این به معنی پیروزی اصولگرایان نیست
ناشناس۲۰۱۳۰۷۱۱۳:۰۰:۵۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
تفاوت اصولگرا و اصلاح طلب مثل تفاوت پپسی و کوکاکولا است
ناشناس۲۰۱۲۱۹۱۰۲:۱۷:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۱۲
خوب تایید صلاحیت می کردین، بعد مردم طردشون می کردن. بابا جون اونا که با شما موافقن که دلیل نمی خواهند، اونا که مخالفن یه دلیلی می خوان که تو ۵ ثانیه نشه ردش کرد. برای کی این دلایل رو میارین
کاظم۲۰۱۲۲۸۶۰۶:۴۴:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
جناب ژورنالیست ! عجب استدلالی دارید شما ! این قواعد استدلال قیاسی را کجا تلمذ کردید آدرس بدهید ماهم یاد بگیریم .
ناشناس۲۰۱۲۲۹۷۰۶:۵۶:۴۶ ۱۴۰۰/۳/۱۲
با دیدگاه برادر حسین اگر فرمان قتلشان را هم صادر می‌کردید باید ممنون می‌بودند چون اگر زنده بمانند مرتکب گناه میشوند و در آخرت حسابشان سنگین تر میشود ،مرحبا به این استدلال که فقط ویژه دلواپسان و بویژه کیهان همه چیز دانه ،خداوند شما را با استدلالهای تان محشور کناد
ناشناس۲۰۱۲۳۰۴۰۷:۰۴:۳۷ ۱۴۰۰/۳/۱۲
حاج حسبن! از دست لاله افتخاری نوشتی!!!
ناشناس۲۰۱۲۳۴۸۰۷:۳۵:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
جناب شریعتمداری همیشه طرفدار اینگونه خدمات به اصلاح طلبان بوده اند.
ناشناس۲۰۱۲۸۲۲۱۱:۰۴:۵۰ ۱۴۰۰/۳/۱۲
شریعتمداری خیلی اصلاح طلب ها رو دوست داره همیشه به فکرشونه که آبروشون نره
ناشناس۲۰۱۲۳۷۴۰۷:۴۷:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۱۲
خوب چه کاری بود صلاحیتشون تایید میشد به گفته شما مردم رای نمیدادن اینجوری هم انتخابات سالم بود هم حرف و حدیثی پشت سر شورای نگهبان نبود
ناشناس۲۰۱۲۹۳۹۱۲:۰۳:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۱۲
قانون می‌گوید افراد خائن نباید باشند
ناشناس۲۰۱۲۹۶۴۱۲:۱۳:۵۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
عجب استدلال قدرتمندی!!!! اونوقت شورا پس برای چیه!؟ باید هرکسی صلاحیت داره تایید بشه و هرکسی نداره رد بشه، چه رای داره، چه رای نداشته باشه!!!
پرویز۲۰۱۲۳۸۸۰۷:۵۵:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
آقای شریعتمداری،اینقدر قضاوت نابجا نکنید اصولگراها ازاینکه کاندیدای اصلی اصلاح طلبان احرازصلاحیت نشدند خیالشان راحت شد .کاری ندارد همین الآن جهانگیری،تائید صلاحیت شود به دیگران میزنیم باشیم
ناشناس۲۰۱۲۳۹۵۰۸:۰۱:۴۰ ۱۴۰۰/۳/۱۲
من میخواستم به آقای جهانگیری رای بدم
ناشناس۲۰۱۲۷۲۱۱۰:۲۲:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
خدا به همه بیماران شفا عنایت فرماید
ناشناس۲۰۱۲۸۸۲۱۱:۲۸:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
بیمار شمایی که هرکی غیر شما نظر بده یا خائن و مزدوره آلبانیه یا بیمار
ناشناس۲۰۱۲۹۶۶۱۲:۱۵:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
البته اونایی که از سر لجبازی حاضرن خودشون و بقیه رو بدبخت کنن هم یه جورایی بیمارن دیگه!! نیستن!؟!؟
ناشناس۲۰۱۳۲۸۳۱۵:۰۰:۴۶ ۱۴۰۰/۳/۱۲
بله اون هایی که با دیدن نتیجه تکرار شونده هنوز رو دارند یا قشر نفع برده اند یا سادیسم دارن!
فقط خدا۲۰۱۳۳۹۶۱۵:۵۸:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
خدا وند شما را به راه راست هدایت فرماید. پس نتیجه میگیریم هر کس طرفدار طرف مقابلتون باشه مریضه.جوجه را آخر پاییز میشمارند.ماهم برای دولت آینده دعا میکنیم .کی از خوشی و سروسامان دادن به جامعه و حل مشکل مردم بدش میاد؟اما اگر دولت بعدی هم...... اونوقت چه جوابی دارین؟بس کنین اصول و اصلاح و.... را پس اگر واقعا کشورتان دوست دارین با هم متحد بشین.تا وقتی به جون هم بیفتیم وضع از این هم بدتره.
ناشناس۲۰۱۲۹۶۹۱۲:۱۶:۱۱ ۱۴۰۰/۳/۱۲
منظورت همونی هست که با ساعت ۵۰۰۰ هزار دلاری برای فقرا بغض کرد!؟!؟
رضا۲۰۱۲۳۹۷۰۸:۰۲:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
دیگه شورای نگهبان هرگز نباید به غرب گراها اعتماد بکند.ملت ایران ۳۰۰هزار شهید نداده است که یه عده بیایند برسر کار که تفکراتشون ضد مکتب شهدا باشد.
ناشناس۲۰۱۲۹۰۷۱۱:۴۵:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۱۲
هر کی مخالف شما باشه غرب گرا و تفکراتشون ضد مکتب شهدا است ؟ بزرگترین آفت مسلمانان خاورمیانه حق مطلق پنداری آنهاست !
ناشناس۲۰۱۲۹۶۵۱۲:۱۴:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۱۲
شهدا رو تماما مصادره به مطلوب کردی؟!! ،حالا برا ماها که هستیم تعیین تکلیف میکنید دیگه برا شهدا این کارو نکنید ،یه تعدادیشونو بذار شاید به خاطر هدفی جز آنچه شما دستور میدهید شهید شده اند
ناشناس۲۰۱۳۲۴۶۱۴:۳۵:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۱۲
مردم ایران ۳۰۰هزار شهید نداده تا نظام جمهوری که اساسش بر رای مردم است به نظام تک صدایی و مورد تایید یک تفکر خاص تبدیل بشه .
مهدی۲۰۱۳۲۹۲۱۵:۰۳:۰۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
من بعنوان یک برادر شهید و یک برادر جانباز با شما مخالفم دیگر از طرف شهدا حرف نزن
ابوذر جهرم۲۰۱۲۴۰۰۰۸:۰۶:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
آفرین.دقیقا.تحلیل من هم از این موضوع همینه...واقعا باید قدردان شورا بود...
ناشناس۲۰۱۲۴۱۹۰۸:۱۷:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۱۲
احسنت
ناشناس۲۰۱۲۴۴۳۰۸:۳۰:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۱۲
اصلاح طلبان به فکر مردم نبودند . جز فریب برای رسیدن به قدرت .
ناشناس۲۰۱۲۹۴۸۱۲:۰۸:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
الان یعنی اصولگرا ها به فکر مردمن؟
نانو۲۰۱۲۴۵۷۰۸:۳۵:۲۷ ۱۴۰۰/۳/۱۲
افرین بر شما که حق رو گفتی آفرین دقیقا همینه
علیرضا۲۰۱۲۴۷۳۰۸:۴۱:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۱۲
کارامدی و تایید نمایندگان شما از طرف مردم هم به زودی زود مشخص خواهد شد، زیاد عجله نکنید.
ناشناس۲۰۱۲۴۷۶۰۸:۴۴:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۱۲
خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی
ناشناس۲۰۱۲۴۸۳۰۸:۴۷:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۱۲
دقیقا همینطور است که اقای شریعتمداری میگویند حتی اگر اصلاح طلبان رد صلاحیت هم نمی شدند، رای نمی اوردند، مگر انها خبر ندارند که در میان مردم دیگر جایی ندارند به خاطر عملکرد غیر قابل قبولشان، پس بهتر است ببشتر از این دست و پا نزنند، اقا کسی به شما رای نمیداد.
ناشناس۲۰۱۳۳۰۱۱۵:۰۶:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۱۲
بلایی بود احمدی نژاد به سر مردم اورد
نور۲۰۱۲۵۰۶۰۸:۵۹:۳۶ ۱۴۰۰/۳/۱۲
دنیای غریبی است نازنین!
ناشناس۲۰۱۲۵۴۷۰۹:۱۴:۵۹ ۱۴۰۰/۳/۱۲
خوب چرا زحمت کشیدید شما که همش در حال مزمت اصلاح طلبان هتسد میذاشتید آبروشون بره و به کلی از صحنه رقابت حذف شوند؟ چرا به خودتون اینقدر زحمت دادید مهربان دایی؟
ناشناس۲۰۱۲۵۷۷۰۹:۲۴:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۱۲
گفت حرف زدن بلد نیستی... آیا حرف نزدن هم بلد نیستی!!!؟ اگر بنا به انتخاب مردم بر اساس میزان تورم بود که مردم در زمان دولت آقای خاتمی کمترین تورم بعد از انقلاب رو تجربه کردند پس تکلیف شما و طرفدارانتان روشن است .
ناشناس۲۰۱۲۵۸۲۰۹:۲۵:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۲
احسنتم دقیقا درسته
ناشناس۲۰۱۲۶۰۷۰۹:۳۹:۴۰ ۱۴۰۰/۳/۱۲
آیا کسی میداند مخالفت آقای شریعتمداری با جبهه اصلاحات بر سر چیست
ناشناس۲۰۱۲۷۲۴۱۰:۲۴:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۱۲
جریان شناسی برای همه افراد نیاز است
ناشناس۲۰۱۲۷۲۵۱۰:۲۴:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۱۲
چون عامل آشوب و تحریم و کشور فروشی هسنتید
ناشناس۲۰۱۲۹۸۶۱۲:۲۱:۴۶ ۱۴۰۰/۳/۱۲
احتمالا وقتی توی صف مرغ بوده خبر گرونی نون رو شنیده، بعد هم یهو برق قطع شده ترازوی مرغ فروشی از کار افتاده، مجبور شده ۳ساعت بیشتر تو آفتاب معطل بشه، بعدش کلی دنبال روغن گشته، یه کیلو گوجه سبز هم خریده ۱۰۰هزار تومن. خب هرکسی باشه ناراحت میشه دیگه!! حالا شما زیاد گیر نده انشاءا... دولتی بعدی بیاد به کم اوضاع بهتر شد آروم میشه!!
ناشناس۲۰۱۲۶۱۸۰۹:۴۵:۰۶ ۱۴۰۰/۳/۱۲
امید که اقای شریعتمداری در دولت اصولگرای منتخب جدید ذره بین را در کشو میز نگذارند
ناشناس۲۰۱۳۱۱۸۱۳:۲۴:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۱۲
ایشان یه روزی هم از آقای احمدی نژاد سرسختانه حمایت می کرد ولی آخرش همه گفتند ما نبودیم.....
ناشناس۲۰۱۲۶۲۱۰۹:۴۷:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
موافقم درود بر شورای نگهبان
نجفی راد۲۰۱۲۶۲۸۰۹:۴۹:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۱۲
واقعا حرفای شما به جاست هر ایرانی دیگر امروز میداند آقایانی که رد صلاحیت شدند واقعا از نظر اکثر مردم طرد شده و نفرین هم پشت سرشان هست
حق جو۲۰۱۲۷۲۰۱۰:۲۲:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
از کجا اینقد مطمینی احمدی نژاد طرد شده بود و طرفدار نداشت؟؟؟ اونوقت همتی طرفدار داشت لابد که تایید شد
نجفی۲۰۱۲۶۳۲۰۹:۵۱:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۱۲
حرفایتان به جاست ..کسانی که رد صلاحیت شدند مورد لعن و نفرین اکثر مردم هستند
ناشناس۲۰۱۲۶۴۲۰۹:۵۵:۱۰ ۱۴۰۰/۳/۱۲
این استاد نگران اصلاحطلبان هست یا دموکراسی؟
ابوالفضل ولایتی۲۰۱۲۶۴۵۰۹:۵۶:۱۶ ۱۴۰۰/۳/۱۲
احسنت،این اصلاح طلبها نمی‌دونم با چه رویی سرشان را بالا میگیرند،باید از خجالت بمیرند،اینها یعنی نمی‌دونم با این قشر ضعیف جامعه چه کردند،اصلا عملکردی دارند که قابل دفاع باشه.
ناشناس۲۰۱۳۰۲۸۱۲:۴۳:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
شما اجازه میدادی مردم با رای ندادن بزنن توی دهنشون
ناشناس۲۰۱۲۶۵۶۰۹:۵۹:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۱۲
با سلام، جناب شریعتمداری چند روز پیش سرمقاله ای داشتند در دفاع از عملکرد شورای نگهبان مبنی بر اینکه این شورای محترم بر اساس مر قانون عمل می کنند و با مصلحت کاری ندارند ... در این مقاله گویا در تحلیل شان شورای نگهبان نگران آبروی برخی کاندیداها بوده که با مقاله قبلی در تضاد است.
علی 110۲۰۱۲۶۸۴۱۰:۰۹:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۱۲
حاج حسین سردار قلم، مثل هميشه زدی تو خال
ناشناس۲۰۱۲۶۸۵۱۰:۰۹:۱۴ ۱۴۰۰/۳/۱۲
یک موی اصلاح طلبان برشما برتری دارد .همه
سما۲۰۱۳۰۱۶۱۲:۳۴:۳۹ ۱۴۰۰/۳/۱۲
صحیح.برتری در اختلاس و برتری در فروپاشیدن اقتصاد برتری در ریزش بورس برتری در شوهر دادن انرژی هسته ای برتری در قطع برق مکرر در گرما برتری در فساد برتری در... این مجموعه کامل برتری رو هیچ جا پیدا نمی کنید
ناشناس۲۰۱۳۳۹۸۱۵:۵۹:۴۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
صددرصد تارموی ادم برفی به تو برتری داره چون لیاقتت همینه
عبدالناصر۲۰۱۲۶۸۸۱۰:۱۰:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۱۲
آقای شریعتمداری اصولگراها چه تاجی سر ما گذاشته اند که اصلاح طلبان بذار د بهترین دوره زمان خاتمی بود که من بذا دو دانشجو حقوقم می رسید
ایرانی۲۰۱۲۷۰۴۱۰:۱۶:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۱۲
حالاببینیم دولت انقلابی واصولگرای منتخب شما چه گلی به سرملت می زنندوچقدررشداقتصادی وکاهش تورم وعدالتی که ازش دم می زنیدروعملی می کنند!!!
علی۲۰۱۲۷۳۶۱۰:۲۹:۰۰ ۱۴۰۰/۳/۱۲
هرچه مشکل تو کشوره بخاطر ناکارمد و دزد بودن بعضی از اصلاح طلبان خائنه خدا سایشون رو از سر این کشور کم کنه
حسین۲۰۱۲۷۴۰۱۰:۲۹:۵۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
انتظار افکار عمومی این است شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت افراد رو عمومی اعلام کند. بهانه این هم که قانون اجازه نمیدهد هم نیارین. مگه مردم نامحرم هستند # شفافیت
ناشناس۲۰۱۲۹۹۱۱۲:۲۴:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
هرکسی رد صلاحیت شده اگه دلایل رد صلاحیتش رو قبول نداره اونا رو برای مردم منتشر کنه!! فکر کنم این راه مشکل قانونی هم نداره!!
ناشناس۲۰۱۳۱۴۸۱۳:۴۴:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۱۲
اونوقت خودشما میای میگی چرا ابروی مردم رابردین
م حمد۲۰۱۲۷۶۸۱۰:۳۹:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۱۲
شاید سوال این باشه که پس چرا همتی تایید شد؟ یا اینکه چرا محسن رضایی این همه تایید میشه؟
ناشناس۲۰۱۲۸۱۵۱۱:۰۰:۵۱ ۱۴۰۰/۳/۱۲
این چه تحلیل بی منطقی است آقای محترم خوب میزاشتی بیان تا ببینی واقعا رای دارند یا نه
ناشناس۲۰۱۲۸۲۰۱۱:۰۲:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
شما اجازه بدید مردم تصمیم بگیرند .
ناشناس۲۰۱۳۰۲۱۱۲:۳۷:۲۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
نتیجه تصمیمات تون رو هشت ساله داریم میبینیم
ناشناس۲۰۱۳۱۰۷۱۳:۱۹:۲۷ ۱۴۰۰/۳/۱۲
پس میخوای از این به بعد خودت تصمیم بگیری ؟!!
ناشناس۲۰۱۳۱۲۰۱۳:۲۵:۲۹ ۱۴۰۰/۳/۱۲
۸ ساله چوب همین تصمیم اون مردم را خوردیم
ناشناس۲۰۱۲۸۵۷۱۱:۱۸:۲۷ ۱۴۰۰/۳/۱۲
واقعا جهانگیری نباید تایید صلاحیت میشد اون هایی که به شورای نگهبان اعتراض دارند خودشون حاضر حاضر نمیشن ازاین جهانگیری یه ساندویج فلافل بگیرن
مجدابادی۲۰۱۲۸۶۰۱۱:۱۹:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۱۲
میشه لطف کنید دیگه از این لطفا نکنید
حماس۲۰۱۲۹۱۸۱۱:۴۹:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۱۲
اصل در احزاب وتشکلهای سیاسی بر انتخاب ورای مردن است ومسلما اولویت شکست یا پیروزی در معرض رای مردم رود است
گیج۲۰۱۳۰۰۲۱۲:۲۹:۵۷ ۱۴۰۰/۳/۱۲
آقای شریعتمداری به قولی این هم نمی ماند
ناشناس۲۰۱۳۰۲۶۱۲:۴۱:۲۷ ۱۴۰۰/۳/۱۲
اقا شما تائید صلاحیت میکردید تا مردم بهشون رای ندن آبروشون بره اینا هیچ پایگاه رایئ ندارن
ناشناس۲۰۱۳۰۲۹۱۲:۴۳:۵۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
درود بر خاتمی
ناشناس۲۰۱۳۰۳۱۱۲:۴۴:۲۵ ۱۴۰۰/۳/۱۲
با سلام. وتقدیر و تشکر از مطالب خوب و واقعی آقای شریعتمداری. متاسفانه بعضی از افراد جاهل ونادان مطالب وونوشتنی ها از روی خودخواهی نوشتن. بااشاره به بعضی از مطالب حمایتی.مثلا آقای جهانگیری. که هشت سال ودر سال ۱۳۹۶ وعده های زیادی از قبیل یادتان هست مردم.....‌‌ پس مطالب بیهوده فایده ندارد.
ناشناس۲۰۱۳۰۶۶۱۲:۵۷:۴۵ ۱۴۰۰/۳/۱۲
نمیدانم به چه کسی خدمت کردند ولی میدانم به انقلاب خدمت نکردند و باعث وهن اسلام و جمهوری اسلامی شدند !
ناشناس۲۰۱۳۰۹۰۱۳:۱۱:۳۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
خود گوید و خود خندد
احمد۲۰۱۳۲۳۲۱۴:۲۸:۳۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
حاج حسین خواهش میکنم دنبال سفسطه نباشین کاش شورای نگهبان قراین وشواهد خود مبنی بر عدم احراز صلاحیت را اعلام میکرد.
ناشناس۲۰۱۳۲۳۳۱۴:۲۸:۴۱ ۱۴۰۰/۳/۱۲
چی میشه این آقا نظر نده
ایرانی۲۰۱۳۳۳۹۱۵:۲۳:۵۸ ۱۴۰۰/۳/۱۲
جناب شریعتمداری که بعداز انتخابات ریاست جمهوری تیتر زده بود روحانی اصلاح طلب نیست حالا چی شده میگی رای ندارن به قول خود شما روحانی اصول گرا بود
رسول۲۰۱۳۴۰۵۱۶:۰۴:۱۸ ۱۴۰۰/۳/۱۲
شورای نگهبان را باید روی سرتان بگذارید( اصلاح طلبها) اگر احراز نمیشدید آبرویتان میرفت
داودهاشمیان۲۰۱۳۴۰۷۱۶:۰۴:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۱۲
آقای شریتعمداری اصل مطلب رابیان کرده بایدازایشان تشکر کرد
ج.۲۰۱۳۴۱۵۱۶:۰۸:۲۴ ۱۴۰۰/۳/۱۲
خدا عزت دهد به کسی که خدمت می کند و ذلیل و خوار کند کسی که دزدی و ظلم می کند.
ناشناس۲۰۱۳۴۱۷۱۶:۰۹:۳۱ ۱۴۰۰/۳/۱۲
همتی ریس جمهور
ناشناس۲۰۱۳۴۳۰۱۶:۱۵:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۱۲
ریسی وسلام
منوچهر۲۰۱۳۴۴۳۱۶:۲۸:۲۱ ۱۴۰۰/۳/۱۲
پس معلوم شد آمریکا در ایجاد این مشکلات هیچ کاره بوده وهمه تقصیر ها گردن روحانی بوده وچون ایشان نزدیک به اصلاح طلبان بوده پس همه اصلاح طلبان بد هستند (علم لدنی چه کارها که بلد است)
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین