احتمال حضوری شدن مدارس چقدر است؟

اجتماعی،   4000311115

از امروز تردد در جاده‌های کشور ممنوع شده است. همچنین با توجه به تولید گسترده واکسن‌های کرونای ایرانی احتمال می‌رود از سال تحصیلی آینده (مهرماه) کلاس‌های درس دانش‌آموزان در مدارس به صورت حضوری برگزار شود.

احتمال حضوری شدن مدارس چقدر است؟

با وجودی که برخی مسولان خبر از گذر جامعه از موج چهارم کرونا می دهند ولی باز هم هنوز آمار مرگ و میر این بیماری بسیار بالاست.
طبق آخرین خبری که امروز از تعداد مرگ و میر بیماران مبتلا به کوید ‍‍۱۹ از سوی وزارت بهداشت منتشر شده امروز بیش از ۱۷۰ نفر از هموطنان در اثر این بیماری جان باخته اند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را به شرح زیر اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۶۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۶۰۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۲۳ هزار و ۸۲۳ نفر رسید.

این گزارش می افزاید متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۱ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۸۰ هزار و ۳۲۷ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون دو میلیون ۴۷۷ هزار و ۵۹۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۶۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۱۹ میلیون و ۵۹ هزار و ۲۳۸ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

در عین حال، کرونا با نسخه های متفاوت ویروس این بیماری در برخی استانهای کشور جولان می دهد. در این رابطه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود مشاهده روند کاهشی در تعداد موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در کشور، وضعیت بیماری همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و در برخی شهرستان‌های با وضعیت قرمز، سویه‌های کرونای هندی و آفریقای جنوبی در حال انتشار است.

دکتر سیما سادات لاری درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: در هفته اول خرداد ماه شاهد کاهش ۱۸ درصدی در موارد بستری به علت کرونا، کاهش ۲۲ درصدی در تعداد موارد مرگ و میر و کاهش ۱۳.۴ درصدی در تعداد مراجعات سرپایی نسبت به هفته قبل‌تر بودیم.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بروز موارد بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام و خوزستان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان‌های البرز، چهار محال و بختیاری و خراسان شمالی گزارش شده است.

اخبار کرونا این روزها به دنیای سیاست هم گریزهایی می زند. از جمله این اخبار، وعده یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری است که می گوید سفره کرونا را دوماهه جمع و جور می کند. قاضی زاده هاشمی که خود هم یک پزشک متخصص است مساله کرونا را بسیار جدی و اورژانسی توصیف کرد و گفت: دو تا سه ماهه این موضوع را جمع می کنیم تا مردم خاطرجمع شوند که سال بعد می توانند زندگی عادی داشته باشند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: باید این مساله را جمع و جور کنیم تا مردم خاطرجمع شوند که می توانند سال بعد زندگی عادی داشته باشند.

اثرات کرونا بر اقتصاد کشور هم بر کسی پوشیده نیست. پس از مدتها که این بیماری کسب و کارها را دچار اخلال کرده است، امروز شهردار تهران اعلام کرد در صورتی که کرونا روی شهر تهران خیمه نزده بود، پایتخت تبدیل به قطب گردشگری می شد.

حناچی تصریح کرد: آنچه ما انتظار داشتم اما شرایط مالی و کرونایی آن را متوقف کرد، استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل تهران برای توسعه و مقصد گردشگری شدن تهران بود. در این دوره این فرصت فراهم نشد و منابع به اندازه کافی نبود.

همچنین همراستا شدن اوجگیری کرونا با تعطیلات نیمه خرداد باعث شده تا ستاد ملی کرونا تصویب کند مسافرتهای جاده ای ممنوع است.

پلیس راهور هم اعلام کرده در مقابل تردد جاده ای خودروهای پلاک شخصی می ایستد. در این رابطه سردار هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا گفت: براساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا قرار شد، محدودیت تردد بین شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و بین استان ها اعمال شود.

در این راستا پلیس راه مازندران با تاکید بر اعمال جدی محدودیت‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا در مبادی ورودی استان ، هشدار داد که به هیچ وجه اجازه ورود خودروهای پلاک غیربومی به مازندران را نخواهد داد.

امروز اخبار مربوط به واکسیناسیون هم در ارتباط با کرونا مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. از جمله این اخبار، خبری بود که از رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام شد. دکتر رکسانا باطبی با اشاره به روند واکسیناسیون خصوصا در سالمندان اظهار کرد: شواهد نشان داده خطر ابتلا و تشدید بیماری کووید۱۹ در افرادی که واکسینه شده اند کاهش می یابد اما به صفر نمی رسد. او گفت:‌ حداقل زمان ایمنی زایی در برابر کرونا حدود ۲ هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن است پس بعد از واکسینه شدن همچنان ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیردار توصیه کرد: برای حفظ سلامت خانواده خود و جامعه، افراد واکسینه شده تمام پروتکل های بهداشتی را برای پیشگیری از انتشار بیماری کووید ۱۹ شامل ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در مکان های پر جمعیت رعایت کنند.

در راستای اهمیت واکسیناسیون امروز هم از سوی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام شد احتمال حضوری شدن مدارس از اول مهر در صورت واکسیناسیون معلم‌ها می رود.

ولی شاید مهمترین خبر درباره واکسیناسیون ایرانیان را بتوان خبر تولید ۴۸ میلیون دوز واکسن ایرانی ایران کووبرکت تا پایان تابستان دانست. رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۴۸ میلیون دوز واکسن "کوو ایران برکت" تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود.

محمد مخبر روز سه شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از آبرسانی به ۵۰۰ روستای کشور در جمع خبرنگاران افزود: همانطور که قول داده بودیم در خرداد ماه سه میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت را تولید می کنیم، تاکنون بیش از یک میلیون دوز از آن آماده شده است و تا پایان خرداد هم این میزان تولید به سه میلیون دوز می رسد.
وی ادامه داد: در تیرماه نیز قریب به هشت میلیون دوز واکسن کرونا را آماده و تحویل وزارت بهداشت می کنیم. در مرداد ماه هم این عدد به ۱۲ میلیون دوز می رسد و در شهریور ۱۴۰۰ میزان تولید واکسن کوو ایران برکت به احتمال زیاد به ۲۰ تا ۲۵ میلیون دوز می رسد.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار امیدواری کرد که با مجوز وزارت بهداشت بتوان این واکسن ها را در اختیار مردم قرار داد و از نگرانی آنها در این زمینه کاسته شود.

آخرین خبر کرونایی هم به ساخت یک واکسن تولید مشترک دیگر ایرانی اختصاص دارد. در این رابطه سخنگوی سازمان غذا و دارو در توییتی اعلام کرد: فاز دوم و سوم مطالعات بالینی واکسن ایرانی - استرالیایی اسپایکوژن در ایران انجام می شود.

منبع؛ خبرآنلاین

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین