آخرین وضعیت پرونده فایل صوتی ظریف/ کنایه ربیعی به نامزدهای ریاست جمهوری/ دفاع محسن هاشمی از عملکرد شهرداری و شورای شهر/ پاسخ وزارت اطلاعات به ادعاهای احمدی‌نژاد

گروه سیاسی الف،   4000311081 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

آخرین وضعیت پرونده فایل صوتی ظریف/ کنایه ربیعی به نامزدهای ریاست جمهوری/ دفاع محسن هاشمی از عملکرد شهرداری و شورای شهر/ پاسخ وزارت اطلاعات به ادعاهای احمدی‌نژاد

آخرین آمار واکسیناسیون و ابتلا به کرونا در ایران

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا کنون سه میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵۲۶ هزار و ۳۲۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۹۴ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۶۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۰۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۲۳ هزار و ۸۲۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۰ هزار و ۳۲۷ نفر رسید.

انتشار کرونای هندی و آفریقای جنوبی در برخی شهرستان‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود مشاهده روند کاهشی در تعداد موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در کشور، وضعیت بیماری همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و در برخی شهرستان‌های با وضعیت قرمز، سویه‌های کرونای هندی و آفریقای جنوبی در حال انتشار است.

دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: در هفته اول خرداد ماه شاهد کاهش ۱۸ درصدی در موارد بستری به علت کرونا، کاهش ۲۲ درصدی در تعداد موارد مرگ و میر و کاهش ۱۳.۴ درصدی در تعداد مراجعات سرپایی نسبت به هفته قبل‌تر بودیم.

آغاز واکسیناسیون عمومی از شهریورماه

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فاز سوم واکسن برکت شروع شده است و مقرر شد نتایج فاز اول و دوم واکسن به زودی منتشر شود.

وی افزود: وقتی وارد تولید انبوه واکسن می‌شویم ماجرا فرق می‌کند و یکی از زیرساخت‌های بزرگ با تولید ١۵ میلیون دوز راه اندازی شده است و ماه آینده ما به تولید ماهیانه ۵ میلیون دوز رسیده ایم و مرداد ماه به ٨ میلیون دوز خواهیم رسید و با واکسن‌های وارداتی ماهیانه ١٠ میلیون دوز خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تا پایان خرداد یا نهایت هفته اول تیر ماه بالای ۶٠ ساله‌ها یک دوز واکسن دریافت خواهند کرد و سپس بیماران هموفیلی، دیالیزی، پیوند اعضا و سرطانی واکسینه می‌شوند.

وی افزود: در فاز سه راننده‌ها، خلبان‌ها زندانیان و زندانبان‌ها، مراکز تجمعی، خبرنگاران و سایر مشاغل پرخطر تا اول مرداد ماه واکسینه می‌شوند و فاز چهارم، واکسیناسیون عمومی کشور است و از شهریور ماه شروع می‌شود و تا دی ماه طول می‌کشد. اکنون ظرفیت واکسیناسیون تا ۵٠٠ هزار دوز در روز است و می‌تواند بالاتر برود.

وی گفت: اینکه چرا ما در کارآزمایی بالینی شرکت نکردیم، به دلیل تصمیمات بالادستی بود و در کشور گرفته شد البته ما در کارآزمایی واکسن مشترک ایران و کوبا شرکت کرده‌ایم چرا که با انتقال فناوری بود.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: انگشت زدن در انتخابات ممنوع است/ فراخوان تزریق داوطلبانه واکسن‌های ایرانی در هفته آینده

***

دفاع محسن هاشمی از عملکرد شهرداری و شورای شهر

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در جلسه شورا گفت: با وجود تخریبها و فضا سازی های منفی در رسانه ملی، رسانه های رسمی و ارتش سایبری، عملکرد مدیریت شهری در دوره پنجم قابل دفاع بوده است و توانسته ایم شهر تهران را با یک سوم هزینه سابق اداره کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شفافیت، تکثر فرهنگی واجتماعی، عدم قانون فروشی و شهر فروشی وصیانت از باغات ومحیط زیست مناسب، سازی شهری و ادامه ساخت زیر ساخت های حمل و نقل عمومی از دستاوردهای غیرقابل انکار این دوره مدیریت شهری است و امیدوارم کاندیداهای اصلاح طلب چه از اعضای فعلی شورا و چه از جوانان اصلاح طلب بتواند در فضای انتخاباتی کارنامه عملکرد شورای پنجم را به افکار عمومی بصورت منسجمی ارائه کنند.

هاشمی ادامه داد: با وجود آنکه مدیریت شهری در این دوره با بحرانهای جدی اقتصادی کشور تورم بسیار بالا وکرونا این بیماری مهلک مواجه شد؛ اما مدیریت شهری فعلی توانست بخش قابل توجهی از برنامه های خود را اجرایی کند و مدیریت شهری را از فضای شهرفروشی  و تمرکز بر مگا پروژه های تبلیغاتی به سوی انسان محوری ومحله محوری سوق دهد.

وی ادامه داد: اگرچه مدیریت شهری در این دوره از کمترین حمایت توسط دولت و سایر دستگاههای مسئول ومرتبط برخوردار شد؛ اما با همه مشکلات در اداره شهر اختلالی ایجاد نشد و خدمات شهری با وجود کرونا، بارندگی ها وسوانح ارائه گردید، ایمنی افزایش یافت و افزایش بی رویه رانت وفساد در شهرداری با تصویب قوانین وسختگیری  در اجرا تا حدی زیادی تضعیف وکنترل گردید.

***

تبعه چینی عامل انتشار تصاویر دختران ایرانی در کاشان دستگیر شد

روح الله دهقانی دادستان عمومی و انقلاب کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار تصاویر خصوصی یک تبعه چینی با دختران و زنان ایرانی در فضای مجازی اظهار داشت: انتشار این تصاویر واکنش‌های زیادی را از طرف هموطنان ایرانی در پی داشت.

وی با بیان اینکه در این پرونده شاکیان خصوصی هم اقدام به شکایت کرده بودند، ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع این پرونده در دستور کار مقامات قضائی و انتظامی قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کاشان با اشاره به اینکه این فرد شب گذشته توسط نیروهای انتظامی و اطلاعاتی در عوارضی کاشان دستگیر شد، تصریح کرد: متهم ضمن تفهیم اتهام بازداشت و با اعمال ماده ۱۲۱ تحت الحفظ به تهران منتقل خواهد شد.

***

آخرین وضعیت پرونده فایل صوتی ظریف

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری  در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده فایل صوتی منتشر شده ظریف اعلام کرد: طبق اطلاع رسانی از سوی قوه قضاییه در این ارتباط پرونده ای در دادسرای تهران تشکیل شده است. این پرونده تیم های تخصصی از ضابطان وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و مرجع قضایی در یک تیم مشترک قضایی، امنیتی و اطلاعاتی پرونده را پیگیری می کنند. حتما به محض دستیابی به نتیجه، اطلاع رسانی خواهند کرد. آنچه مشخص است این است که انتشار  این فایل توطئه ای علیه دولت و نظام بود.

 کنایه ربیعی به نامزدهای ریاست جمهوری

ربیعی در حاشیه پاسخ به یک سوال گفت: فصل انتخابات برکات زیادی دارد از جمله اینکه برخی از افراد که طی سالهای اخیر حتی حاضر نبودند که فشار تحریم را در وضعیت اقتصادی کشور به رسمیت بشناسند؛ سالها با پذیرش کنوانسیون های FATF مخالفت می کردند و یا با سیاست های دولت در دفاع از آزادی های قانونی شهروندان در فضای مجازی مخالف بودند، امروز پیشگام تر از دولت دنبال رفع تحریم ها هستند و از گشایش در فضای مجازی صحبت می کنند. البته ما از همین مواضع در جهت دفاع از حقوق مردم، استقبال می کنیم و آن را به فال نیک می گیریم.  

سخنگوی دولت یادآور شد: خوشحالیم که امروز خیلی ها به دیدگاه دولت رسیده اند و  در مورد تعامل با جهان همه سخن می گویند. از یاد مردم نرفته که در همین چند سال پیش آوردن نام برجام مثل بیان یک امر کفرآمیز تلقی می شد.

***

صالحی به گروسی نامه نوشت

به گزارش ایسنا،  کاظم غریب آبادی نماینده کشورمان در نزد سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش به اظهارات مطرح شده از سوی علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی نوشت: در نامه دکتر صالحی به رافائل گروسی آمده است: نظر به این که تاریخ تفاهم نامه فنی در 24 مه به پایان رسید، ایران تصمیم گرفت آن را تمدید نکند، در ضمن ما تصمیم گرفتیم به ثبت یک ماهه [اطلاعات] ادامه بدهیم تا فرصت دیگری برای به نتیجه رساندن مذاکرات فنی با آژانس فراهم شود. 

غریب آبادی به نقل از صالحی ادامه داد: در زمینه مسائل پادمانی، ایران تا کنون بیشترین تلاشش را برای همکاری واقعی با آژانس انجام داده و شفاف سازی ها و پاسخ های لازم را ارائه کرده است. از آمادگی آژانس برای مشارکت در تلاشی کنش‌گرایانه  و متمرکز برای حل و فصل بدون تاخیر مسائل استقبال می کنیم. 

نماینده کشورمان در وین همچنین به نقل از صالحی نوشت: ما مانند قبل به همکاری سازنده با آژانس ادامه می دهیم. تا حد زیادی انتظار داریم که این عزم دوجانبه به حصول نتیجه ای ملموس و عمل گرایانه در اسرع وقت منجر شود. 

نامه ی صالحی در پی این مطرح می شود که  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در گزارش فصلی خود به کشورهای عضو برجام اعلام کرده است که ایران نتوانسته است در خصوص ذرات اورانیوم یافت شده در چندین سایت اعلام نشده توضیحی ارائه دهد.

در این گزارش رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که رویترز آن را رصد کرده ، آمده است: پس از چندین ماه، ایران نتوانسته توضیحات لازم را درخصوص ذرات هسته‌ای در سه سایتی که آژانس از آن‌ها بازرسی انجام داده، ارائه دهد.

***

پاسخ وزارت اطلاعات به ادعاهای احمدی‌نژاد

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تعریضات صورت گرفته از سوی آقای احمدی نژاد نسبت به اقدامات وزارت اطلاعات، به استحضار مردم شریف ایران می رساند؛ اظهارات مذکور غیرواقعی و در راستای تشویش اذهان عمومی می باشد و در شرایط کنونی براساس تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تقویت امنیت و وحدت ملی و مشارکت حداکثری در انتخابات و عدم ایجاد زمینه سوء استفاده دشمنان، از ضروریات مسلم نظام می باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: لذا پاسخ مقتضی به ادعاهای مغایر با واقعیات امنیتی در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

***

کلاب‌هاوس؛ زمین بازی اصلاح طلبان

فرهیختگان درباره کلاب‌هاوس در فضای سیاسی ایران نوشت: «این پلتفرم در ابتدای شروع کرونا و قرنطینه سراسری، برای کاربران ios طراحی شد و نسخه‌های پوسته‌ای آن اجازه می‌داد که کاربران اندرویدی هم از آن استفاده کنند؛ هرچند اندرویدی‌ها مشکلات فراوانی داشتند و همین باعث می‌شد تا رجال سیاسی که یک اتاق گفت‌وگو به اعتبار آنها شکل گرفته بود، بارها حین صحبت کردن از روی استیج به بیرون اتاق پرت شوند یا مرتب مجبور بودند ژست رسمی خودشان را بشکنند و بپرسند: صدای من می‌آید؟ یا وقتی دوباره وارد اتاق شدند، بپرسند: خب تا کجای حرف‌های من را شنیدید؟ کلاب‌هاوس اساسا زمین بازی اصلاح‌طلبان بود و آنها هم در اینجا بیشتر از جنبه عمومی و اجتماعی، روی طیف نخبگان تمرکز داشتند.

اصولگراها به‌مرور زمان یک مدیوم رسانه‌ای برای خودشان شکل داده بودند که در آن شخصیت‌های عامه‌پسند به سخنرانی می‌پرداختند و فایل‌های صوتی و تصویری‌اش به‌صورت کامل یا گزینش‌شده در شبکه‌های اجتماعی مختلف پخش می‌شد‌. این مدیوم، به یک شبکه اجتماعی خاص وابسته نبود و می‌توانست بر بستر اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، توئیتر یا مسنجرهای ایرانی منتشر شود. هدف آن هم کار روی توده مردم بود نه تعمیرات درون‌ساختاری در سطوح نخبگانی سیاست. از علی‌اکبر رائفی‌پور تا امید‌ دانا، افراد متعددی به چهره‌های مشهور این مدیوم پیوستند و مرتب به تعداد چنین افرادی اضافه شده است. اما کلاب‌هاوس مونولوگ نبود و شکل دیالوگ داشت؛ البته یک دموکراسی الیگارشی و نخبگانی که فقط افراد خاصی حق آمدن روی استیج و صحبت کردن یا سوال پرسیدن را داشتند. پروژه انتخاباتی اصلاح‌طلبان در کلاب‌هاوس که با هدایت و راهبری وزیر جوان ارتباطات آغاز شد، چهره‌های مختلف سیاسی متعلق به جناح اصلاح‌طلب یا اعتدالی را با حضور خود او به گفت‌وگوهای صوتی در این شبکه کشاند. مثلا وقتی هنوز هیچ‌کس فکر نمی‌کرد عبدالناصر همتی حتی قصد کاندید شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارد، جهرمی همراه با او در یک اتاق گفت‌وگو حضور داشت.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۱۱۷۵۷۲۰:۴۴:۴۸ ۱۴۰۰/۳/۱۱
شورای شهر تهران عوارض ساخت و ساز مسکن را 6 برابر افزایش داد که یکی از علل افزایش قیمت مسکن است عملکرد شورای شهر و شهرداری تهران قابل دفاع نیست.
ناشناس۲۰۱۱۷۶۰۲۰:۴۶:۴۲ ۱۴۰۰/۳/۱۱
FATF هم کلاه گشادی همانند برجام است و سبب تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن خواهد شد.
ناشناس۲۰۱۲۵۹۱۰۹:۳۲:۰۵ ۱۴۰۰/۳/۱۲
میزان ؛ رای ملت است . هرچند کلاه گشاد باشد
ناشناس۲۰۱۱۷۶۲۲۰:۴۷:۵۹ ۱۴۰۰/۳/۱۱
شورای شهر چرا حقوق مدیران شهرداری و اعضاء شورا را شفاف سازی نکرد ؟!
ناشناس۲۰۱۱۷۶۸۲۰:۵۱:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۱۱
با توجه به کارشکنی و بدعهدی طرف مقابل در رفع تحریم ها و پایان مهلت 3 ماهه باید جاسوسان آژانس را اخراج و دوربین ها را خاموش کنیم.
ناشناس۲۰۱۱۷۷۶۲۰:۵۳:۳۴ ۱۴۰۰/۳/۱۱
امریکایی ها می گویند برای تاثیرکامل فشار حداکثری باید FATF در ایران تصویب و اجرایی بشود برخی در داخل هم همین را می گویند !
ناشناس۲۰۱۱۷۷۹۲۰:۵۵:۲۸ ۱۴۰۰/۳/۱۱
به قول خود محسن هاشمی در 4 سال گذشته حتی یک کیلومتر خط مترو هم ساخته نشد.
ناشناس۲۰۱۱۸۱۹۲۱:۲۳:۵۵ ۱۴۰۰/۳/۱۱
متاسفانه در 4 سال گذشته کل پروژه های عمرانی در تهران تعطیل شد و فقط تغییر نام خیابان ها و معابر انجام شد.
ناشناس۲۰۱۲۰۸۶۰۰:۳۶:۰۴ ۱۴۰۰/۳/۱۲
ربیعی با چه روئی داره حرف میزنه؟
ناشناس۲۰۱۲۰۸۹۰۰:۳۷:۵۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
بهترین هدیه ای که باید به ربیعی پس از پایان کار داد چندین بار کامیون سنگ پای قزوین هست.
ناشناس۲۰۱۲۳۴۰۰۷:۳۲:۱۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
احمدنژاد ♥️
ناشناس۲۰۱۲۳۶۹۰۷:۴۵:۲۳ ۱۴۰۰/۳/۱۲
عشق به احمدی نژاد عشق به همه خوبی هاست
ناشناس۲۰۱۲۳۷۰۰۷:۴۶:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۱۲
احمدی نژاد تنها مدافع مظلومان و مستضعفان ایران
ناشناس۲۰۱۲۴۵۵۰۸:۳۵:۰۲ ۱۴۰۰/۳/۱۲
اتباع چینی در ایران برای خودشان حق کاپیتولاسیون متصور نباشند
رضا۲۰۱۲۵۳۸۰۹:۱۱:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۱۲
دولت روحانی با دنیا تعامل نمیکنه بلکه هشت سال فقط باج میده و منافع جناحی رو دنبال میکنه . این تعامل نیست این خفت و خیانته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین