قاضی‌زاده هاشمی: برای تورم زیر ۵ درصد برنامه‌ریزی کرده‌ایم

سیاسی،   4000310030 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ایجاد ثبات و آرامش شعار دولت ما خواهد بود، راهکار رسیدن به آرامش را مقابله با گرانی و تورم عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی جدی داریم تا با اجرای ۵۱ پروژه، تورم را در طی چهار سال به زیر ۵ درصد برسانیم.

قاضی‌زاده هاشمی: برای تورم زیر ۵ درصد برنامه‌ریزی کرده‌ایم

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی صبح دوشنبه در گفت و گوی رادیویی با تشریح سه اولویت اصلی برنامه اقتصادی خود اظهار داشت: شعار محوری دولت من، ثبات و آرامش با دولت سلام است؛ دولتی که قرار است برای همه آرامش و سلامت جسم و روح بیاورد. برای رسیدن به این هدف بناداریم همه چیزهایی که باعث بی‌ثباتی و سلب آرامش است یعنی گرانی و تورم را از میان برداریم.

به گزارش ایرنا، وی ثبات اقتصادی و حل تورم را اولویتهای خود عنوان کرد و گفت: متاسفانه در ده سال گذشته تورم سالانه متوسط ۲۲.۵ درصد بوده در حالی که در سی سال گذشته به طور متوسط این میزان ۱۹.۶ درصد بود که به این معنا است که شیب تورم در ده سال گذشته تندتر شده و در سال ۹۹ این تورم به ۴۹.۵ رسیده است.

نامزد انتخابات راست جمهوری خاطرنشان کرد: تورمی که دست دولت و بانک مرکزی در ایجاد آن پررنگ است چرا که برای جبران کسری بودجه و خلق نقدینگی باعث بروز تورم می‌شوند.  ضمن اینکه رشد نقدینگی در ده سال گذشته به طور متوسط ۲۷.۶ درصد بوده در حالی که میانگین رشد اقتصادی ما در این سال‌ها نیم رصد بوده است. این عدم توازن تورم بالا را رقم زده و ایران را با بیشترین رشد نقدیگی جزو کشورهای اول دنیا قرار داده است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی جدی داریم تا با ۵۱ پروژه، تورم را در طی چهار سال به زیر ۵ درصد برسانیم که این برنامه‌ریزی را در کتاب اعتماد با جدول زمان بندی به چاپ رسانده‌ایم. در دنیا تجارب خوبی در این زمینه وجود دارد به عنوان مثال کشور ترکیه که تورم ۷۰ درصدی را تجربه می‌کرد توانست با برنامه ریزی، تورم را به ۲ درصد برساند.

قاضی زاده هاشمی، نیاز رسیدن به این رقم را اصلاح قوانین عنوان کرد و با تاکید بر اینکه سیاست های بانک مرکزی باید اصلاح شود، گفت: موضوع کسری بودجه و اصلاح ساختاری بودجه که دست دولت است و مجلس نمی‌تواند به آن ورود کند باید اصلاح شود.  

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در خصوص برنامه های خود در خصوص مسکن گفت: در حال حاضر با سه مشکل بی‌مسکنی، بد مسکنی و گرانی مسکن مواجه هستیم که می‌خواهیم در فرصت قابل قبولی، مساله بی‌مسکن ها را حل کنیم. مساله غذا و نوسانات قیمت غذا را در این طرح دیده‌ایم و مدیریت خواهیم کرد تا گرسنگی و سوءتغذیه که ۳۰ درصد جامعه از آن رنج می برند، حل و فصل شود.

 وی تاکید کرد: برنامه ضربتی دو ساله و یک برنامه میان‌مدت و درازمدت‌تر برای تولید و اشتغال مدنظر داریم و برای تمامی افراد فاقد شغل که علاقمند به کار هستند بسته‌ای در نظر گرفته‌ایم که ظرف دو سال به اشتغال و حقوق قابل قبول برسانیم.

قاضی‌زاده هاشمی درباره تقویت و توسعه بخش کشاورزی در دولت سلامت خود توضیح داد: در این زمینه یک برنامه تحولی بنیادین و یک برنامه حمایت موقت داریم. با توجه به اینکه غذا نیاز واقعی و حقیقی است.  برای ارزان نگهداشتن آن و در دسترس بودن، بسته مطلوب و کامل برای هر ایرانی مدنظر قرار داده ایم.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در کشاورزی با مسائل تامین نقدینگی، مهارت و اراضی کوچک مواجه هستیم، گفت: متوسط اراضی ایران زیر دوهزار هکتار است که به صورت سنتی اداره می شود. ضمن اینکه مشکل کمبود جدی آب داریم. علاوه بر اینها چون قیمت‌ها در ایران ارزانتر است با پدیده قاچاق دام و کشاورزی هم مواجه هستیم.

وی ادامه داد: بنا داریم در بخش کشاورزی بحث مدیریت را پررنگ کنیم و دیگر با هر واحدی مستقیم برخورد نکنیم و مدیریت این بخش را به مدیران زنجیره بسپاریم. به این معنا که  حاکمیت و دولت اختیارات خود را به آن مدیر محیطی زنجیره بسپارد. بنا داریم کشور را به ۵۰ قسمت تقسیم کنیم و این ۵۰ مدیر زنجیره تولید تامین کننده غلات هستند و دولت فقط آنان را می‌شناسد.  

قاضی زاده تاکید کرد: دولت باید با خرید تضمینی از تولید کننده یعنی پرداخت مابه التفاوتی که ایجاد می شود بین خرید در بازار با قیمت خرید تضمینی از تولید کننده حمایت کند و با پرداخت یارانه از مصرف کننده حمایت کند. در بخش تامین آب کشاورزی هم برنامه جدی داریم؛ طرح قنات ملی ایران، طرح لوپ آبی ایران، طرح‌های آبخیزداری گسترده یا ایران سبز و طرح بازفرآوری آب داریم که با این طراحی ما، ایران در مسیر سبز شدن پیش خواهد رفت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره مانع اصلی تولید اقتصادی در بخش کشاورزی و صنعت را نوع مدیریت و عمرانی دانست و گفت: بخش مدیریت زنجیره با پیشران ها و موتورهای مدیریتی را ایجاد می کنیم و دولت فقط باید به عنوان داور نظارت کند تا بخش های مختلف به هم ضربه نزنند.  

وی درباره راهکار تقویت بیمه محصولات کشاورزی و کارآمد کردن روستاییان هم یادآور شد: مدل ما ایجاد موسسات سهامی کشاورزی است یعنی عملا مدل ما توسعه شرکت های سهامی در سطح کشور است که مدیر زنجیره تولید و توزیع مواد کشاورزی می‌شوند یعنی هم مالک هستند و هم مجری؛ اینجا حد میانی هم مدیران نخبه هستند که دولت در کنار آنان قرا می‌گیرد.

قاضی زاده درباره موضوع بیمه کشاورزی هم تاکید کرد: بیمه یک صنعت و سرمایه گذاری است که باید در کنار کشاورز باشد و مقدمات عدم ضرر و زیان کشاورز را فراهم کند با اموزشی که به او می دهد. ضمن اینکه پیش بینی های آب و هوایی و مدیریت کشت و الگوی کشت بر اساس شرایط عادی را ببیند.

وی با تاکید بر اینکه اگر سمت مردمی کردن موضوعات برویم و کار را به آنان بسپاریم کارها بهتر پیش می رود، تصریح کرد: سلامت مردم برای ما اهمیت دارد  که غذای کافی و سالم به مردم برسد بر همین اساس بسته غذایی ۳۰۰ هزار تومانی برای هر ایرانی طراحی کرده ایم که سالم و هم دارای انواع ویتامین و پروتیین کافی باشد. همچنین برنامه داریم از صنایع غذای استارتاپ ها و دانش بنیان ها در کشور استفاده کنیم و تراز تجاری را در سال ۱۴۰۴ به بعلاوه ۲۴ میلیارددلار برسانیم و نه تنها دیگر وارد کننده نیستم بلکه صادرکننده هم خواهیم بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اولویت های اصلی صنعتی کشور، ایجاد و تقویت صنایعی است که بتوانند ارز آور و اشتغال زا و ارزش صادراتی داشته باشد، گفت: مدنظر ما توسعه صنایع معدنی و نفت و پتروشیمی است تا آنجا که دیگر نفت خام نفروشیم و سنگ خام صادر نکنیم. نباید دیگر کارخانجات دست دوم داشته باشیم بلکه باید تولید کننده ماشین آلات باشیم. همچنین تقویت حمل و نقل را مدنظر داریم چرا که کشوری هستیم که دو دریای بزرگ داریم پس بهتر است صنایع هوایی و دریایی ر ا توسعه دهیم.  

قاضی زاده ادامه داد: بنا داریم برای آمایش صنعت مزیت های جغرافیایی را ببینیم. در این زمینه مدل ما شهر کشوری است یعنی هر منطقه ای اختیارات دولت را دارد و هر شهری پایتخت است یعنی ۴۸۵ پایتخت خواهیم داشت که پایتخت سیاسی تهران و مثلا پایتخت پسته دامغان، پایتخت معنوی و زیارت مشهد خواهد بود. در واقع هر شهری یک ماموریت ملی دارد به عنوان پایتخت و یک ماموریت اداره خود را دارد تا دیگر مردم مجبور به مهاجرت نباشند.  

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد، کار دولت، گوش کردن و سپردن کار به عقلا و متخصصان و نخبگان هر حوزه است، یادآور شد: دولت نباید یک طرف دعوای کارشناسی باشد بلکه کار دولت این است که بحث را طرح کند و از آنان بخواهد نظر بدهند و کرسی های گفت وگو داشته باشد تا به نظریه قالب برسد.

قاضی‌زاده تاکید کرد: ما یک ناوگان اداری صدساله با فرهنگ صدسال پیش داریم که این مهمترن چالش پیش روی نظام اقتصادی ما است. ضمن اینکه قانون تجارت ما برای صد سال قبل است و مفاهیم جدید در آن معنا ندارد. ما باید نظام مدیریت کشور را نوسازی کنیم و نیاز به یک شرکت دانش بنیانی داریم که بنا است بر اساس علم جدید جهان، ناوگان سازکاری کشور را به روز کند. دولت های هوشمند دولت های آینده هستند و پدیده های اقتصادی، امنیتی و سیاسی را می بینند و برنامه ریزی می کنند. در واقع هدف دولت سلام، ساخت ایران است.

دیدگاه کاربران

ایرانی۲۰۰۸۲۹۰۱۰:۰۹:۰۸ ۱۴۰۰/۳/۱۰
شوخی نکن برادر تا حالا کجا بودید
محسن۲۰۰۸۵۳۳۱۲:۰۳:۲۰ ۱۴۰۰/۳/۱۰
یه چیزی میگه شما هم یه چیزی می شنوید.تورم زیر 5درصد یعنی ارزش پول ملی برابر دلار ویورو
ناشناس۲۰۰۸۶۰۵۱۲:۳۳:۴۷ ۱۴۰۰/۳/۱۰
اگر حرفتان علمی است و نه شعاری تا حالا کجا بودی که کشف نشده بودی.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین